Jak Emirates nakręciło słynną reklamę z A380 i stewardesą na szczycie Burdż Chalifa? Zobacz kulisy!
Podobnie jak kilka miesięcy temu, linia Emirates wypuścila do sieci nagranie z kulisami kręcenia niezwykłej reklamy, w której przebrana za stewardesę linii Emirates kaskaderka stoi na szczycie Burdż Chalifa, a tuż za nią przelatuje ogromny Airbus A380 w malowaniu Expo 2020. O tym niezwykłym filmie pisaliśmy na naszych łamach w niedzielę, teraz przyszedł czas na pokazanie zza kulis, jak to wszystko się odbywało. I trzeba przyznać, że ten film jest nawet ciekawszy niż sama reklama.
Rodos od 1799 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Costa Brava od 1802 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Costa Brava od 1966 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Jak więc wykonano ten niesamowity lot? Wszystko zaczęło się od uzyskania niezbędnych pozwoleń (m.in. z miejscowym urzędem lotnictwa cywilnego), bo Airbus A380 sunący na wysokości wierzchołka Burdż Chalifa jest bardzo skomplikowaną operacją. Przewoźnik musiał dokładnie zaplanować czas przelotu, by uniknąć nieprzewidzianych niespodzianek związanych m.in. z podmuchami wiatru. A zanim piloci wsiedli do samolotu, cały manewr był wielokrotnie trenowany na symulatorze lotów.
Ostatecznie przeloty Airbusa A380 nad Dubajem i samym wieżowcem odbyły się 13 i 14 października, a superjumbo krążył nad Burdż Chalifa przez kilka godzin. Jak informuje linia Emirates, samolot musiał przelecieć nad wieżowcem aż 11 razy, aż udało się zrobić idealne ujęcie.
No właśnie – najbardziej efektowny kadr przedstawia „stewardesę” linii Emirates i wyłaniający się zza niej gigantyczny samolot. Choć ujęcie sfilmowano tak, jakby wyglądało, że Airbus A380 jest tuż za nią, to linia zapewnia, że maszyna była w bezpiecznej odległości. Jak bardzo? Co najmniej pół mili, a więc około 800 metrów od wierzchołka Burdż Chalifa.
Ciekawe jest też to, jak wolno poruszał się ten samolot – nad Dubajem A380 sunął z prędkością zaledwie 145 węzłów (czyli ok. 269 km/h). To zbliżona prędkość do tej, jaką samoloty tej klasy osiągają w momencie oderwania się od pasa przy starcie. Dla porównania: linia Emirates informuje, że normalna prędkość przelotowa A380 to 480 węzłów, czyli ok. 890 kilometrów na godzinę.
Na koniec obejrzyjmy jeszcze raz finalny efekt.