Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 30 Gru 2017 13:23 

Rejestracja: 09 Kwi 2016
Posty: 23
Help! :)

Kupiłam przez pośrednika bilet na lot British Airways na trasie Amster-Londyn-LAX-Lihue (dzięki Wam marzenie o Hawajach spełnia się drugi raz, jesteście wielcy!).
W Londynie samolot był podstawiony o czasie, jednak powiedziano nam ze jest bardzo duży zator na pasie i musimy czekać. W efekcie wystartowaliśmy dwie godziny później, z czego jakieś pół godziny nadrobił polot w powietrzu. Na lotnisku w LAX wiadomo - imigration, odbierz bagaż, nadaj bagaż - samolot na Hawaje odleciał bez nas. American Airlines które realizowało odcinek Londyn-Los Angeles i miało realizować Los Angeles - Kauai, stwierdziło ze odpowiedzialne za nas jest Ba i mamy sobie z nimi rozmawiać. Supervisor z BA jak to usłyszał to poszedł osobiście do stanowiska z AA i powiedział, zd chyba ich pogięło.
W efekcie AA dało nam hotel, vouchery i bilety na następny dzień bo nasz samolot na Kauai, który odleciał bez Nas był ostatnim tego dnia.
I teraz proszę o potwierdzenie, ze dobrze rozumuję:

możemy starać się o odszkodowanie za opóźniony lot od BA bo dotarcie do punktu docelowego nastąpi dzień później? Mino przesiadek i tego ze lot realizował AA. ?

Od kogo mogę ubiegać się o zwrot kasy za opłacony już nocleg na Kauai i opłacone wypożyczone auto?

Z góry dziękuje za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#2 PostWysłany: 30 Gru 2017 13:29 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4037
złoty
Od kogo tylko chcesz możesz się domagać. Dorzuciłbym jeszcze zadośćuczynienie za zszarpane nerwy, oraz odszkodowanie za stracony dzień z urlopu.
Niebagatelna sumka jawi się na horyzoncie!
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 30 Gru 2017 14:04 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Jacek, nie wiem czy to z ironią czy bez, ale jeśli bez- to oczywiście prawda.

Z własnego doświadczenia powiem, że AA- odpowiednio przyparte do muru liczbą telefonów i wysłanych emaili i oświadczeń- potrafi bardzo dobrze zapłacić za różne nietypowe historie. Ja akurat walczyłem o co innego, bo opóźniony bagaż i tutaj sytuacja wygląda nieco inaczej, ale przelew z AA (co ciekawe, mają przedstawicielstwo w Polsce!) był naprawdę w porządku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 30 Gru 2017 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Pytanie czy opóźnienie nie nastąpiło na skutek nadzwyczajnych okoliczności, za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Bo jeśli był problem z lotniskiem to mogło tak być. Po drugie na pewno wszystkie loty masz w ramach jednej umowy przewozu(rezerwacji) z British Airways?
Jeśli tak to możesz próbować starać się o odszkodowanie właśnie od Britisha. W przypadku odmowy skarga do holenderskiego urzędu lotnictwa, którą możesz zrobić przez nasz ULC(przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, która przetłumaczy skargę).

@john_doe
Jest tu całkiem pokaźne grono osób, które mądrościami zaczerpniętymi z własnych wizji i uprzedzeń zaśmieca rzeczową dyskusję ;)
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo 30 Gru 2017 14:17, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 30 Gru 2017 14:08 

Rejestracja: 09 Kwi 2016
Posty: 23
Inne loty z Heathrow startowały z minimalnym opóźnieniem 5-30 minut, standardowym dla tego lotniska i nie robiącym na nikim wrażenia. Pogoda była świetna, po prostu ruch duży... i my na szarym końcu.
Mam wszystkie odcinki na jednej rezerwacji z British Airways.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 30 Gru 2017 15:59 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Pabloo napisał(a):
@john_doe
Jest tu całkiem pokaźne grono osób, które mądrościami zaczerpniętymi z własnych wizji i uprzedzeń zaśmieca rzeczową dyskusję ;)


Rzeczowo jest do powiedzenia tyle, że trzeba sprawdzić regulaminy / conditions of carriage w AA i BA i sprawdzić, jakie są opcje na wydobycie dodatkowej kasy związanej z utraconymi korzyściami. Formalnie pewnie słabe.

Z drugiej strony- czy autor cokolwiek traci (przy założeniu, że zorganizuje sobie jakieś ultra-tanie/darmowe VoIPowe dzwonienie do USA)? Mnie AA nie musiał wypłacać nawet 1/4 z kwoty, którą otrzymałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 31 Gru 2017 14:06 

Rejestracja: 18 Gru 2017
Posty: 4
Lucy2011 napisał(a):
Help! :)


możemy starać się o odszkodowanie za opóźniony lot od BA bo dotarcie do punktu docelowego nastąpi dzień później? Mino przesiadek i tego ze lot realizował AA. ?

Od kogo mogę ubiegać się o zwrot kasy za opłacony już nocleg na Kauai i opłacone wypożyczone auto?

Z góry dziękuje za pomoc!



Nie rozumiem, dlaczego zamiast zadawać tutaj pytania nie zgłosisz sie z tym do firmy wyspecjalizowanej w uzyskaniu odszkodowań? Tutaj jest wiele błędnych rad. Taka firma oceni przypadek i zakwalifikuje do odszkodowania lub nie. Nie oznacza to, ze od razu musisz korzystać z jej usług.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 01 Sty 2018 15:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
a rozumiesz, dlaczego userzy, zamiast zwrócić się do wspecjalizowanej w organizowaniu wycieczek / wyjazdów firm, pytają tutaj, jak zorganizować te wyjazdy na własną rękę ? albo czemu wyszukują loty, zamiast zdać się na wyspecjalizowanego agenta? rusz głową & pomyśl, może zrozumiesz
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image


Ostatnio edytowany przez krasnal, 01 Sty 2018 16:26, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 01 Sty 2018 16:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
https://www.fly4free.pl/forum/lot-odwolany-lub-opozniony,1498,2646
zapoznalas sie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 01 Sty 2018 23:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2921
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Jest tez duzy watek na forum FT - BA. Wszystko wylozone po kolei - https://www.flyertalk.com/forum/british ... 004-a.html

Musisz ustalic jaka byla przyczyna opoznienia, to pierwsza rzecz do zrobienia.

Lucy2011 napisał(a):
Od kogo mogę ubiegać się o zwrot kasy za opłacony już nocleg na Kauai i opłacone wypożyczone auto?

To raczej do ubezpieczenia turystycznego, jesli takowe posiadasz. Przewoznik nie zaplaci za to.

Mam nadzieje, ze Kauai podoba sie :-) Piekna wyspa.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 02 Sty 2018 16:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W przypadku lotów z UE odpowiedzialność ponosi przewoźnik obsługujący dany lot, moim zdaniem nie sposób uznać, że tym przewoźnikiem jest AA, gdyż za lot należy zakwalifikować jako połączenie z portu wylotu do portu docelowego, niezależnie od ilości sekwencji. Z umowy przewoźnikiem jest BA i to on ponosi odpowiedzialność za opóźnienie lotu, a w konsekwencji nie stawienie się na lot AA. Analizując orzeczenia TS bardzo ciężko jest wykazać linii lotniczej, że zaistniały nadzwyczajne okoliczności, których nie można było uniknąć stosując wszelkie możliwe środki. Opóźnienie wylotu o 2 h, gdy lotnisko funkcjonuje normalnie jest nie do obrony, choć zapewne będą próbować. Uważam, że masz duże szanse na odszkodowanie, a na marginesie kwestia odpowiedzialności przewoźników w przypadku lotów łączonych jest niedostatecznie uregulowana i przydałby się wyrok TS w tej sprawie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 08 Sty 2018 12:25 

Rejestracja: 09 Kwi 2016
Posty: 23
Bardzo wszystkim dziękuje za pomoc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group