Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd
zmiany-w-siatce-lotow-nowe-bazy-itd,191,24030
Strona 15 z 218

Autor:  ciacho_majonez [ 21 Sty 2014 15:55 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

maciejwroclaw napisał(a):
Z tego co przejrzałem ceny lotów w dwie strony z europejskich lotnisk-hubów równo cięte są trasy, których ceny promocyjne RT były poniżej ~100zł i ewidentnie Ryanair zmienia politykę, tak aby najniższa cena lotu w dwie strony nie spadała poniżej 140-170zł na najtańszych lotach. Ponadto, co oczywiste, samoloty z anulowanych ostatnio tras przesuwane są na bardziej dochodowe trasy i do nowych portów lotniczych (Ateny, Bruksela Zaventem, Lizbona, Rzym Fiumicino). Nie liczę tutaj tras (dofinansowywanych) do Skandynawii i np. walki Wizza z Ryanem o dominacje w Budapeszcie (np. połączenie do CRL za 20eur RT).


Numerowane miejsca, dodatkowa torba do podręcznego, obniżenie wysokości bzdurnych opłat, "normalniejsze" ceny biletów... Wolałem starego Ryanaira, najgorszą linię lotniczą. :(

Autor:  klapio [ 21 Sty 2014 15:58 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

cekace napisał(a):
klapio napisał(a):
Jak połączenia są nierentowne to trudno żeby Ryanair je trzymał i przewoził powietrze, z Bydgoszczy czy Rzeszowa za dużego obłożenia na tych trasach nie było.


Skąd masz informacje dotyczące statystyk z Rzeszowa?


A uważasz że Ryanair skasował połączenia na których dobrze zarabiał ? To że samoloty latały pełne o niczym nie świadczy bo w tym przypadku sprzedawał pewnie bilety po kosztach w myśl zasady że lepiej sprzedać za mniej niż nie sprzedać w ogóle.

Autor:  awni [ 21 Sty 2014 19:07 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

Ryanair (oprócz sporych cięć) zmienia też lotniska. Z Wrocławia i Krakowa będzie prawdopodobnie latać na Malpensę, a nie do Bergamo, pojawił się taki wybór na stronie.

Autor:  ciacho_majonez [ 21 Sty 2014 19:14 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

awni napisał(a):
Ryanair (oprócz sporych cięć) zmienia też lotniska. Z Wrocławia i Krakowa będzie prawdopodobnie latać na Malpensę, a nie do Bergamo, pojawił się taki wybór na stronie.


Jeżeli to prawda to jest to dobra i zła wiadomość. Zła, bo trzeba będzie sporo wydać, by dostać się do Ryanairowskiego huba, jakim jest Bergamo, dobra, bo Malpensa to lotnisko z bogatą ofertą Easy Jet. Jeżeli zostawią Bergamo z (przykładowo) Warszawy, to moim zdaniem wzbogaca to ich ofertę.

Autor:  maciejwroclaw [ 21 Sty 2014 19:34 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

Zgadza się. Z tego co wiem Ryanair planuje przeniesienie większości swoich lotów z Bergamo na lotnisko Mediolan Malpensa. Możliwa jest opcja, że dogadali się i przeniesione zostaną wszystkie loty na to lotnisko...

Autor:  panrobo [ 21 Sty 2014 19:54 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

maciejwroclaw napisał(a):
Możliwa jest opcja, że dogadali się i przeniesione zostaną wszystkie loty na to lotnisko...


sorry, ale to juz jest straszna bzdura... Krótko: nie ma takiej opcji.

Autor:  maciejwroclaw [ 21 Sty 2014 20:07 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

panrobo napisał(a):
maciejwroclaw napisał(a):
Możliwa jest opcja, że dogadali się i przeniesione zostaną wszystkie loty na to lotnisko...


sorry, ale to juz jest straszna bzdura... Krótko: nie ma takiej opcji.

Napisałem to jako przypuszczenie i głośną myśl, bo sam w to wątpię. Przypuszczam, że będzie jak z Rzymem - loty zostaną podzielone.
Postaram się coś dowiedzieć u źródła. :-)

Autor:  scomin [ 21 Sty 2014 20:27 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

maciejwroclaw napisał(a):
Napisałem to jako przypuszczenie i głośną myśl, bo sam w to wątpię. Przypuszczam, że będzie jak z Rzymem - loty zostaną podzielone.
Postaram się coś dowiedzieć u źródła. :-)


Ale przeniesienie części lotów na Fiumicino wynika z braku miejsca na Ciampino. W Bergamo tego problemu jak na razie nie ma, a lotnisko cały czas się rozbudowuje... Poza tym specjalnych korzyści dla pasażerów nie widzę, tym bardziej, że oba lotniska położone są w podobnej odległości od Mediolanu :p

Autor:  rattaman [ 21 Sty 2014 21:11 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

scomin napisał(a):
Ale przeniesienie części lotów na Fiumicino wynika z braku miejsca na Ciampino. W Bergamo tego problemu jak na razie nie ma, a lotnisko cały czas się rozbudowuje... Poza tym specjalnych korzyści dla pasażerów nie widzę, tym bardziej, że oba lotniska położone są w podobnej odległości od Mediolanu :p


To by był bardzo ciekawy ruch FR - połączenie WRO - MXP. Zwróćcie uwagę, że od marca K2 zaczyna loty na tej trasie i to wcale nieprzypadkowo, jak twierdzą niektórzy forumowicze. Dla części osób, ma to spore znaczenie czy to jest BGY czy MXP. K2 zaczął oferować bilety na połączeniu do MXP w cenie dużo lepszej niż połączenia LO i LH, co może odebrać część najdroższych pasażerów FR.

Autor:  panrobo [ 21 Sty 2014 21:27 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

Szczerze, to nie rozumiem troche tej strategii FR podążania krok w krok za EZY. Pewnie za chwilę dodadzą AMS i HAM.. MXP jest średnim portem, jezeli chodzi o atrakcyjność nawet dla biznesu (LIN zdecydowanie lepsze), a dla turystów jest zdecydowanie gorszym niż BGY. Oplaty zapewne są znacznie wyższe (zna ktoś stawki?), więc ceny pójdą wyraźnie w górę.

Jeżeli latać do MXP, to nastawiać się na klienta biznesowego. Jeżeli biznesowy, to istotna częstotliwość. Dlatego, połączenia KRK/WRO-MXP będą 2 razy dziennie? Bo jeżeli nie, to mały jest sens tego.

Cała strategia Ryana na Polskę zaczyna się zmieniać, ale śmiem twierdzić, że nie jest do końca przemyślana. Przyzwyczaili ludzie, że latają z każdego portu w PL, za dobre ceny, a teraz skupią się tylko z największych (WRO, KRK, GDN, WMI, KTW) przy istotnie wyższych cenach. Chyba zbyt pochopne to wszystko jest... Szczególnie Modlin zaczyna w ogóle nie pasować do tej strategii....

Autor:  maciejwroclaw [ 21 Sty 2014 21:43 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

scomin napisał(a):
maciejwroclaw napisał(a):
Napisałem to jako przypuszczenie i głośną myśl, bo sam w to wątpię. Przypuszczam, że będzie jak z Rzymem - loty zostaną podzielone.
Postaram się coś dowiedzieć u źródła. :-)


Ale przeniesienie części lotów na Fiumicino wynika z braku miejsca na Ciampino.
W Bergamo tego problemu jak na razie nie ma, a lotnisko cały czas się rozbudowuje... Poza tym specjalnych korzyści dla pasażerów nie widzę, tym bardziej, że oba lotniska położone są w podobnej odległości od Mediolanu :p
Mylisz się, jest to część strategii Ryana - loty z Fiumicino na trasach, na których operuje także Alitalia.

panrobo, zgadzam się, że miejscami całość się nie klei. Z WMI mają umowę na 10 lat, pytanie czy wyklucza ona możliwość współpracy z WAW - osobiście bardzo wątpię, żeby Modlinowi udało się taki zapis wynegocjować. Co stoi zatem na przeszkodzie, żeby po otrzymaniu nowych samolotów dać kilka kursów na najbardziej obleganych trasach, np. do Londynu.
Pisałem też wcześniej, że AMS, CPH i CDG/ORY to moim zdaniem kolejne najbliższe porty, które pojawią się w siatce Ryana. HAM zgadzam się, także mocno prawdopodobny.

Autor:  panrobo [ 21 Sty 2014 21:56 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

To właśnie miałem na myśli - operować zarówno z WAW, jak i WMI. Ciekawi mnie jak się rozwiąże pod tym względem sprawa z krajówkami. Także wydaje mi się, że połączenie WAW-FCO mogło by bardzo odzyć za sprawą FR - LOT się praktycznie wycofuje z tego, AZ tylko raz dziennie, za to Wizz niezle sobie radzi, a jak dodac do tego baze na FCO na połączenia krajowe z dużymi częstotliwościami, to opcja na pewno ciekawa. Mozna by latać cały sezon zamiast połączeń do Trapani czy Bari z Modlina.

Autor:  scomin [ 21 Sty 2014 21:57 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

No i się wyjaśniło... Ewentualne przeniesienie na Malpensę będzie tylko czasowe (13 V - 1 VI br.), ze względu na remont pasa startowego w Bergamo:)

Autor:  ciacho_majonez [ 21 Sty 2014 22:41 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

scomin napisał(a):
No i się wyjaśniło... Ewentualne przeniesienie na Malpensę będzie tylko czasowe (13 V - 1 VI br.), ze względu na remont pasa startowego w Bergamo:)

Szkoda, byłaby ciekawa alternatywa.

panrobo napisał(a):
Cała strategia Ryana na Polskę zaczyna się zmieniać, ale śmiem twierdzić, że nie jest do końca przemyślana. Przyzwyczaili ludzie, że latają z każdego portu w PL, za dobre ceny, a teraz skupią się tylko z największych (WRO, KRK, GDN, WMI, KTW) przy istotnie wyższych cenach. Chyba zbyt pochopne to wszystko jest... Szczególnie Modlin zaczyna w ogóle nie pasować do tej strategii....

A moim zdaniem zrobili swoje: pokazali ludziom, że na wakacje można latać i to niekoniecznie w klasie biznes, powozili ich za półdarmo i przyzwyczaili do tego. Wiele osób nie wyobraża sobie teraz wakacji w Kołobrzegu czy Bukowinie Tatrzańskiej. Przyszedł więc czas żniw i odcinania kuponów.

Youtube zamierza uruchomić w tym roku płatny kanał. Nie sądzę, żeby cały serwis przybrał taki charakter, ale przykładowo przy wysłaniu wiadomości na facebooku do osoby która nie jest twoim znajomym pojawia się informacja o możliwości uiszczenia drobnej opłaty, wtedy wiadomość pójdzie do odebranych, w przeciwnym razie - do "innych", razem ze spamem (nie korzystam z serwisu, więc nie wiem jak dokładnie to działa, ale chodzi mi o mechanizm). Czy wielu użytkowników zrezygnowałoby z yahoo lub gmaila, gdyby ten kazał płacić sobie 1zł miesięcznie za korzystanie z poczty?

Obym nie miał racji. Zresztą i tak uważam, że lot poniżej 100 zł OW to dobra cena.

Autor:  panrobo [ 21 Sty 2014 22:55 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

Zgadzam sie z tobą. Tak jak pisałem - przede wszystkim uważam te zmiany za pochopne, przedwczesne. Odnosnie FB, czy YouTube - zobaczymy, czy ta strategia się sprwadzi. Są to narzędzia globalne i wierzę, że w US moze to zadzialać, ale w PL może być problem. Facebook nie może stać się elitarny, bo wtedy straci wszystko. Youtube może kombinować, bo ma fajne treści, ale nie może przesadzić. Warto tez zobaczyć, jak długo ten serwis jest już darmowy i jak jest znany. Dlatego uważam, że Ryan musiałby trochę popracować nad prezencją w PL.

Inną kwestią jest porzucenie portów regionalnych - może to im się troche odbić, bo ludzie w Rzeszowie czy Poznaniu mają przewoźników tradycyjnych i wtedy mogą od razu przerzucić się na nich, bo RYan przede wszystkim przyzwyczaił ich do wygody. Bezpośrednie połączenia do docelowych destynacji. O'Leary jest cwany, ale każdego rynku nie zna i dopóki polski rynek rósł w tempie wykładniczym, wszystko było proste. Schody się zaczynają, gdy trzeba wzrost stymulować.. Sposobów jest wiele, ale nie wszsytkie skuteczne :)

Autor:  rattaman [ 23 Sty 2014 00:09 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

panrobo napisał(a):
Szczerze, to nie rozumiem troche tej strategii FR podążania krok w krok za EZY. Pewnie za chwilę dodadzą AMS i HAM.. MXP jest średnim portem, jezeli chodzi o atrakcyjność nawet dla biznesu (LIN zdecydowanie lepsze), a dla turystów jest zdecydowanie gorszym niż BGY. Oplaty zapewne są znacznie wyższe (zna ktoś stawki?), więc ceny pójdą wyraźnie w górę.

Jeżeli latać do MXP, to nastawiać się na klienta biznesowego. Jeżeli biznesowy, to istotna częstotliwość. Dlatego, połączenia KRK/WRO-MXP będą 2 razy dziennie? Bo jeżeli nie, to mały jest sens tego.

Cała strategia Ryana na Polskę zaczyna się zmieniać, ale śmiem twierdzić, że nie jest do końca przemyślana. Przyzwyczaili ludzie, że latają z każdego portu w PL, za dobre ceny, a teraz skupią się tylko z największych (WRO, KRK, GDN, WMI, KTW) przy istotnie wyższych cenach. Chyba zbyt pochopne to wszystko jest... Szczególnie Modlin zaczyna w ogóle nie pasować do tej strategii....


Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że MXP jest słabe dla biznesu. Wiesz gdzie znajdują się centrale, albo główne oddziały firm działających w Polsce? Polecam sprawdzić. Z punktu widzenia WRO jest to jak najbardziej odpowiedni kierunek. Nie pisz tak jak nie znasz lokalnych uwarunkowań biznesowych.

Autor:  merw [ 23 Sty 2014 00:44 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

brak mozliwosci zakupu biletów Lublin Dublin.
Ostatni lot zaplanowano na 29.03.2014
dalsze cięcia w siatce?

Autor:  maciejwroclaw [ 23 Sty 2014 00:53 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

merw napisał(a):
brak mozliwosci zakupu biletów Lublin Dublin.
Ostatni lot zaplanowano na 29.03.2014
dalsze cięcia w siatce?

Na to wygląda. Wycięte także Cork z Warszawy Modlin i Krakowa.

Autor:  panrobo [ 23 Sty 2014 00:58 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

rattaman napisał(a):
Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że MXP jest słabe dla biznesu.


Gdzie napisałem, że jest słabe? Napisałem, że LIN lepsze.


rattaman napisał(a):
Wiesz gdzie znajdują się centrale, albo główne oddziały firm działających w Polsce? Polecam sprawdzić.


Sorry, ale pytanie jest co najmniej źle skonstruowane :) Przypuszczam, że z większości państw na świecie znajdzie się jakiś reprezentant, więc MXP chyba dużo nie pomaga ;p. A jeżeli chodzi o firmy włoskie, to chętnie się dowiem, bo nigdy nie słyszałem, aby Wrocław był jakimś zagłębiem takowych firm.

Poza tym wspomniałem, że jeżeli ma to być kierunek biznesowy, to musi być częstotliwość - min. 2 połączenia dziennie. W każdym razie - już wiemy, że ta dyskusja jest czysto teoretyczna na tę chwilę.

Autor:  rattaman [ 23 Sty 2014 10:03 ]
Temat postu:  Re: [Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

panrobo napisał(a):
rattaman napisał(a):
Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że MXP jest słabe dla biznesu.


Gdzie napisałem, że jest słabe? Napisałem, że LIN lepsze.


rattaman napisał(a):
Wiesz gdzie znajdują się centrale, albo główne oddziały firm działających w Polsce? Polecam sprawdzić.


Sorry, ale pytanie jest co najmniej źle skonstruowane :) Przypuszczam, że z większości państw na świecie znajdzie się jakiś reprezentant, więc MXP chyba dużo nie pomaga ;p. A jeżeli chodzi o firmy włoskie, to chętnie się dowiem, bo nigdy nie słyszałem, aby Wrocław był jakimś zagłębiem takowych firm.

Poza tym wspomniałem, że jeżeli ma to być kierunek biznesowy, to musi być częstotliwość - min. 2 połączenia dziennie. W każdym razie - już wiemy, że ta dyskusja jest czysto teoretyczna na tę chwilę.


Być może dla części biznesu muszą być to 2 połączenia dziennie, ale dla innych kilka połączeń w tygodniu jest wystarczające (podróże na 2-3 dni). Tereny na północ od mediolanu są silnie uprzemysłowione i jest tam conajmniej kilka dużych globalnych firm, które prowadzą biznes w Polsce. Znam taką firmę, która generuje na trasie WRO<->MXP ruch ok. 30 pax t/p tygodniowo (a wiem, że jest jeszcze taka druga). Pojawienie się K2 na tej trasie przyjęto tam z dużym zainteresowaniem, bo LO/LH są relatywnie drogie, a z BGY jest daleko. Zgadzam się, że dla pasażera turystycznego nie ma to większego znaczenia.

Strona 15 z 218 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/