Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#921 PostWysłany: 17 Cze 2020 17:48 

Rejestracja: 16 Wrz 2018
Posty: 71
Loty: 109
Kilometry: 214 502
niebieski
Mam odwołany lot WAW-KUT w terminie 14.06 - 21.06, chciałem zmienić termin lotu (miałem też flex), ale mogę zmienić tylko datę powrotu. Bez sensu, przecież pierwszy lot się nie odbył. Czy to jest prawidłowe działanie systemu?

Załączniki:
sadadada.jpg
sadadada.jpg [ 31.29 KiB | Obejrzany 1358 razy ]
_________________
https://www.facebook.com/ahojprzygodo.eu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#922 PostWysłany: 17 Cze 2020 17:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sie 2013
Posty: 65
Loty: 553
Kilometry: 634 547
Zmiany trzeba było dokonać przed pierwotną data wylotu . Czy przed 14 czerwca próbowałeś dokonać zmiany?


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 18 Cze 2020 09:14, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#923 PostWysłany: 17 Cze 2020 18:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7800
złoty
@Phoxx Teraz możesz jedynie zawnioskować o zwrot środków za oba odcinki.Wszelkie zmiany możliwe są jedynie przed potencjalną datą lotu ,nawet jak jest anulowany.
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#924 PostWysłany: 18 Cze 2020 09:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2014
Posty: 108
Loty: 195
Kilometry: 273 706
Otrzymał już ktoś zwrot środków z konta Wizz na karte albo konto? Rozpocząłem proces już w marcu, do dzis bez kasy. Normalne ich zachowanie ?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez michzak, 18 Cze 2020 09:58, edytowano w sumie 1 raz
Ciach dane rezerwacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#925 PostWysłany: 18 Cze 2020 09:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1196
złoty
Dzwoń na warszawski numer z wikiposta. Powinni pomóc.
Przynajmniej dowiesz się na jakim etapie jest ten zwrot.
Góra
 Profil Relacje PM off
MagicDubs lubi ten post.
 
      
#926 PostWysłany: 18 Cze 2020 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2014
Posty: 108
Loty: 195
Kilometry: 273 706
tarman napisał(a):
Dzwoń na warszawski numer z wikiposta. Powinni pomóc.
Przynajmniej dowiesz się na jakim etapie jest ten zwrot.


Ale ogólnie to te zwroty trafiają na konto czy to fikcja? W marcu pisało 60 dni a dalej nic, na koncie Wizz jakieś ruchy ze kasa poszła ale nie wiadomo w sumie gdzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#927 PostWysłany: 18 Cze 2020 10:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1196
złoty
U mnie zwrot na konto bankowe był po 2 miesiącach. Sytuacja jest niespotykana do tej pory, takich zwrotów mieli zapewne "na pęczki".
Zadzwoń i upominaj się.
Góra
 Profil Relacje PM off
MagicDubs lubi ten post.
 
      
#928 PostWysłany: 18 Cze 2020 10:44 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2605
Loty: 243
Kilometry: 297 179
Phoxx napisał(a):
Mam odwołany lot WAW-KUT w terminie 14.06 - 21.06, chciałem zmienić termin lotu (miałem też flex), ale mogę zmienić tylko datę powrotu. Bez sensu, przecież pierwszy lot się nie odbył. Czy to jest prawidłowe działanie systemu?

arpad1983 napisał(a):
Zmiany trzeba było dokonać przed pierwotną data wylotu . Czy przed 14 czerwca próbowałeś dokonać zmiany?

miriam napisał(a):
@Phoxx Teraz możesz jedynie zawnioskować o zwrot środków za oba odcinki.Wszelkie zmiany możliwe są jedynie przed potencjalną datą lotu ,nawet jak jest anulowany.

A na infolinii też nie ma szans na zmianę terminu? Próbował ktoś z was dzwonić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#929 PostWysłany: 18 Cze 2020 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 190
Kilometry: 367 017
niebieski
Myślę, że sytuacja nie ma nic do rzeczy. Po prostu tłumacząc się Covidem wolą trzymać kasę na swoim koncie tak długo jak tylko się da. Ja się 1,5 miesiąca wymieniałem mailami z Wizzairem i P-Airbus prosząc o zwrot pieniędzy za transport lotniskowy, który się nie odbył (pandemia). Uparcie twierdzili (dokładnie WizzAir nie chciał oddać kasy, a P-Airbus odsyłał do Wizza), że zwrot się nie należy, a jak już zdołałem przekonać, że nie mają racji, to zwrot na kartę od WizzAir był w ciągu 3 (trzech) dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
tarman lubi ten post.
 
      
#930 PostWysłany: 18 Cze 2020 11:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7800
złoty
@klapio Na infolinię zawsze warto zadzwonić,dużo zależy na kogo trafisz.
Góra
 Profil Relacje PM off
MagicDubs lubi ten post.
 
      
#931 PostWysłany: 19 Cze 2020 11:29 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2605
Loty: 243
Kilometry: 297 179
@Phoxx @arpad1983 @miriam @ibartek

Dzwoniłem na infolinie i telefonicznie jest możliwość zmiany lotów w zakresie 60 dni do przodu pomimo, że jest już po terminie wyloty czy przylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
miriam uważa post za pomocny.
 
      
#932 PostWysłany: 19 Cze 2020 12:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7800
złoty
To dobra wiadomość dla tych co się zagapili lub nie mieli czasu na zastanowienie ,bo ostatnio faktycznie o odwołaniu lotu dowiadujemy się czasem kilka godzin przed.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#933 PostWysłany: 19 Cze 2020 12:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2230
Loty: 221
Kilometry: 410 915
niebieski
Nie zawsze, niektórzy nadal twierdzą że nie można ....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#934 PostWysłany: 19 Cze 2020 15:46 

Rejestracja: 10 Sty 2019
Posty: 5
Witajcie. Wizz właśnie dokonał zmiany terminu mojego lotu. Chciałam skorzystać z opcji zmiany rezerwacji na inną, tj. polecieć z innego miasta. I tu niespodzianka - nie mam możliwości wyboru Krakowa jako miasta wylotu, kiedy próbuję wpisać ręcznie wyskakuje błąd. Wszystkie pozostałe miasta są dostępne. Oczywiście lot z Krakowa normalnie widnieje w rozkładzie i można dokonać bez problemu nowej rezerwacji, ale w przypadku zmiany jest on całkowicie odcięty. Czy spotkał się ktoś już może z taką sytuacją?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#935 PostWysłany: 19 Cze 2020 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 378
Loty: 319
Kilometry: 374 564
złoty
Jaka jest pierwotna trasa?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#936 PostWysłany: 19 Cze 2020 15:56 

Rejestracja: 10 Sty 2019
Posty: 5
Pierwotna trasa to Warszawa Chopin - Rzym Fiumicino, chcę zmienić na Kraków - Rzym Fiumicino, lot 4 lipca. Lot z Warszawy Wizz zmienił na 5 lipca.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#937 PostWysłany: 19 Cze 2020 15:59 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22498
Zadzwonić na tani tel. W6
Góra
 Profil Relacje PM off
domikana lubi ten post.
domikana uważa post za pomocny.
 
      
#938 PostWysłany: 19 Cze 2020 16:24 

Rejestracja: 10 Sty 2019
Posty: 5
Zeus napisał(a):
Zadzwonić na tani tel. W6


Dziękuję za pomoc, zadzwoniłam pod jeden z tanich numerów, wszystko załatwione w chwilę! :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#939 PostWysłany: 27 Cze 2020 15:49 

Rejestracja: 21 Gru 2013
Posty: 67
Mam lot 20 lipca na Ukrainę i powrót 27 lipca.
Ogólnie chciałbym uzyskać zwrot - ze względu na zmianę godzin lotu ( nie chcę lecieć).
Lot TAM jest w takich samych godzinach. Ale już powrót mam na potwierdzeniu zakupu 2020-07-27 13:15, a gdybym chciał kupić dziś lot na ten dzień - to jest o 13.25. Tak też one lecą od jakiegoś czasu.
Czy w tym przypadku możliwe jest uzyskanie zwrotu 100% lub 120% ? Niestety nie dostałem żadnej informacji o zmianie godzin lotu.
Po zalogowaniu się mam 13.25 - czyli zmienili mi bez zgody. Chyba. Ktoś się z czymś takim spotkał? Proszę o podpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#940 PostWysłany: 27 Cze 2020 15:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4479
srebrny
Musisz polecieć Tam.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
przemyslawek111 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group