Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#801 PostWysłany: 05 Sty 2020 19:32 

-- 05 Sty 2020 18:31 --

To "cmoknąć i tyle" jest na teraz właściwe

Może jeszcze raz zmienią, a Ty będziesz uważał co klikasz

Dzwonienie nic nie da

-- 05 Sty 2020 18:32 --

dziabulek napisał(a):
Popełniłem błąd i z rozpędu zaakceptowałem zmianę daty lotu. Myślałem, ze zmienili tylko godzinę. Okazało się, że przenieśli mi lot w soboty na piątek co w sumie wyszło zupełnie przez przypadek (dobrze, że wyszło bo bym się przekonał dopiero w czasie odprawy o tym).
Czy obecnie Wizz w takiej sytuacji przenosi na inne lotnisko czy zaakcpetowałem więc mam się cmoknąć i tyle.
Czy pod numerem na górze coś załatwię?
Góra
 PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#802 PostWysłany: 05 Sty 2020 19:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Zatwierdziłem to 1 stycznia przy okazji odprawy na inny lot. Żona nie zwróciła uwagi na maila od nich (konto na nią), a ja robiąc odprawę zatwierdziłem, bo faktycznie zmieniła się godzina o kilka minut. Nie wpadłem na to, że mogą zmienić dzień.
Obecnie mogę anulować lot , ale nie są to opcje z refundacja.
Generalnie poza dzwonieniem i pytaniem co dalej nie przychodzi mi nic do głowy. Bo system jakby nie przewiduje takiej opcji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#803 PostWysłany: 05 Sty 2020 19:52 

To już nie musisz dzwonić, nie odkręcisz tego

Trzeba kliknąć x 2 przy akceptacji, że jest się swiadomym co się robi
Góra
 PM off  
      
#804 PostWysłany: 05 Sty 2020 21:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
dziabulek napisał(a):
Zatwierdziłem to 1 stycznia .

Czyli sylwester był szampański ;) Konsekwencja niestety taka,że trzeba się teraz dopasować do tego co zaakceptowałeś lub kupić nowe bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#805 PostWysłany: 05 Sty 2020 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
No chyba dostosuje się do lotu dzień wcześniej.
I chyba nie będę już tracił na dzwonienie do wizz po 5 zł/min
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#806 PostWysłany: 05 Sty 2020 21:58 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1359
srebrny
Przecież możesz zadzwonić na darmowy numer
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#807 PostWysłany: 05 Sty 2020 22:05 

A założysz się, że nie ma po co :?:

A i zapewne nie będą tam w ogóle chcieć z nim rozmawiać odsyłając na płatną infolinię
Góra
 PM off  
      
#808 PostWysłany: 05 Sty 2020 22:50 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1359
srebrny
A nie muszę się zakładać :D bo zrobi co zechce.
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#809 PostWysłany: 05 Sty 2020 23:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Ta darmowa infolinia to jak rozumiem numer przypięty na górze strony?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#810 PostWysłany: 06 Sty 2020 01:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Tak.Utwierdzisz się w tym co napisano wyżej,ale dla spokoju sumienia czemu by nie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#811 PostWysłany: 06 Sty 2020 15:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Zadzwoniłem. Zgodnie z przewidywaniami mam się cmonknąć...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
yoshi uważa post za pomocny.
 
      
#812 PostWysłany: 06 Sty 2020 19:19 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 409
Mam zmienione dni KTW LWO KTW, chcialbym zmienic na KTW LWO GDN/WRO. Da sie telefonicznie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#813 PostWysłany: 06 Sty 2020 19:33 

-- 06 Sty 2020 18:25 --

Da się na tej płatnej infolinii w godzinach pracy 9-18

-- 06 Sty 2020 18:33 --

Alzhaimer czy klasycznie zapomniałem
:?: :)
qbk napisał(a):
Zmieniono mi daty wylotow. Rezerwacja RT z i do KTW. Czy telefonicznie uda mi sie rodzielic ze wylot z KTW a powrot do GDN? Da rade?


Da się tanio przez nr maltański, szczegóły forum
Góra
 PM off  
      
#814 PostWysłany: 07 Sty 2020 18:29 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
Witam. Przejrzałem znaczną część wątku ale do końca nie jestem pewien zasad jakie towarzyszą zmianie godzin lotów przez wizza.
1. Podajecie że można zmienić lotnisko na lotnisko alternatywne - a czy jest gdzieś lista jakie lotniska są alternatywą dla konkretnego lotniska ?
2. Potrzebuję wrócić z Barcelony do Gdańska ale ceny w moim terminie są bardzo wysokie (600 zł) .... w okolicy jest jednak lot Castelon - Katowice za 39 zł ...
Czy gdy zaryzykuję i kupię bilet na ten lot w nadzieji że zmienią jego godzinę możliwa byłaby jego zmiana na BCN - GDN ? (różnica w dacie do 7 dni)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#815 PostWysłany: 07 Sty 2020 19:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
39 zł to można ryzykować.Gwarancji,że to się uda nie ma ale jakaś szansa zawsze jest ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#816 PostWysłany: 07 Sty 2020 19:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
Nie ma listy lotnisk alternatywnych - przynajmniej widocznej dla nas. Konsultanci na infolini widzą dopuszczalne lotniska. Nie są oni zainteresowani naszymi sugestiami :).
Teraz jest problem z Santander może ktoś z rezerwacją pochwali się co mu alternatywnie zaproponowali.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#817 PostWysłany: 07 Sty 2020 20:16 

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 146
Pytanie nieco z innej beczki. Wizz zmienił mi datę przelotów na taką, która mi nie pasuje. Napisali, że mogę anulować bilety i zwracają cała kasę, ale zapłaciłem częściowo kartą, a częściowo środkami z konta Wizz. Co w takiej sytuacji?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#818 PostWysłany: 07 Sty 2020 20:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2011
Posty: 494
Loty: 104
Kilometry: 235 722
niebieski
Nie ten temat.

Całość wróci na konto Wizz na środki do wykorzystania u nich na bilety.
Wartość jaką otrzymasz to 120% wartości biletów.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
smietnik12345 lubi ten post.
smietnik12345 uważa post za pomocny.
 
      
#819 PostWysłany: 07 Sty 2020 20:26 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
Chodziło mi też oto czy zdarza się że komuś zmienili zarówno lotnisko wylotu jak i lądowania w przypadku zmiany godzin lotu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#820 PostWysłany: 07 Sty 2020 20:49 

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 146
Pisze z telefonu i ciężko mi przeszukiwac całe forum.
120% to jedna z opcji ze zwrotem na konto wizz. Jest też opcja zwrotu gotówki w ilości 100%, tylko nie wiem co z częścią zapłaconą punktami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group