Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79
Autor Wiadomość
#1561 PostWysłany: 26 Sie 2023 09:02 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4587
platynowy
W jedną stronę anulujesz po emailu od nich tylko dzwoniąc.
Masz tu namiary jak zadzwonić bezpłatnie do Wizzair.
Góra
 Relacje PM off
bepa22 lubi ten post.
bepa22 uważa post za pomocny.
 
 
#1562 PostWysłany: 26 Sie 2023 12:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7634
srebrny
bepa22 napisał(a):
.
Jak mam kupiony lot w obie strony razem.
To w przypadku zmiany godzin mogę odwołać tylko lot w jedną stronę czy muszę odwołać całą rezerwację (czyli lot tam i powrót)?

Dzięki.

Samodzielnie też możesz. Klikasz opcję wnioskuj o zwrot środków i odhaczasz tylko ten lot ,który chcesz anulować.
Góra
 Relacje PM off
bepa22 lubi ten post.
bepa22 uważa post za pomocny.
 
 
#1563 PostWysłany: 31 Sie 2023 06:25 

Rejestracja: 01 Mar 2021
Posty: 93
Loty: 42
Kilometry: 46 926
niebieski
Czy komuś ostatnio udało się na inflolini/czacie zmienić po zmianie rozkładu loty o więcej niz 30 dni do przodu? Potrzebowałbym lot powrotny zmienić o +32 dni i się zastanawiam czy uda mi się to ugrać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1564 PostWysłany: 31 Sie 2023 08:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7634
srebrny
@matek1212 To zależy na kogo trafisz. Łatwo nie jest ale bywają szczęśliwe trafy u wyrozumiałych konsultantów. Doświadczenia innych w tej kwestii nie zawsze się sprawdzają. Trzeba próbować.
Góra
 Relacje PM off
matek1212 lubi ten post.
matek1212 uważa post za pomocny.
 
 
#1565 PostWysłany: 03 Paź 2023 01:35 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3479
złoty
Który punkt ogólnych warunków przewozu Wizzair mówi o braku możliwości zmiany/ anulowania lotu w przypadku zmiany rozkładowej poniżej 5 godzin? Nigdzie nie mogę tego odszukać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1566 PostWysłany: 03 Paź 2023 06:48 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1145
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
Nie ma takiego punktu. To jest "widzimisię" Wizzair. Dlatego czasu udaje się nakłonić pracowników Wizzar do zmiany lotu przy mniejszej różnicy niż 5 godzin.
Góra
 Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
greg1291 uważa post za pomocny.
 
 
#1567 PostWysłany: 03 Paź 2023 12:18 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3479
złoty
Właśnie dzwoniłem. Wcześniejsze 2 rozmowy 3 miesiące temu bez rezultatu. Nie da się i koniec. Dziś miła Pani od rękę zwróciła mi rezerwację w pkt wizz. (zmiana o 20 min ) Ja tu przygotowany z paragrafami regulaminami, a ona bez wnikania mi zmieniła.

Gdyby jednak ktoś musiał się wdawać w dyskusję to aktualne warunki Wizz w tej kwestii stanowią :

6.3. Zmiany Umowy przewozu przez Wizz Air
6.3.1. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany planowej godziny, daty lotu
lub jego trasy już po wystawieniu Planu podróży (w tym zmiany Miejsca wylotu
lub Miejsca przeznaczenia). Wizz Air zawiadomi Pasażera o wszelkich takich
zmianach przez wiadomość e-mail, Aplikację lub telefonicznie, na podany w
trakcie Rezerwacji adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany
godziny, daty lub trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany,
Umowa przewozu zawarta pomiędzy Pasażerem a Wizz Air zostanie uznana za
odpowiednio zmienioną.
6.3.2. Jeśli Konwencja, Rozporządzenie 261 bądź inne obowiązujące w danym
momencie regulacje nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu Rezerwacji przez
Pasażera, ale przed rozkładowym terminem odlotu, Wizz Air anuluje Rezerwację
lub zmieni godzinę wylotu, a (i) zmiana i/lub oferowany nowy lot nie odpowiadają
Pasażerowi oraz (ii) Wizz Air nie może zarezerwować dla Pasażera lotu
alternatywnego, który odpowiadałby Pasażerowi, to po skontaktowaniu się z
Telecentrum Pasażerowi przysługują następujące rozwiązania:
21
6.3.2.1. Wizz Air zmieni Rezerwację Pasażera na inny lot obsługiwany przez Wizz Air na
tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający
na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem
lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
6.3.2.2. Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu ceny zapłaconej za
anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny w formie środków na „konto klienta”;
lub
6.3.2.3. Pasażer może anulować Rezerwację i zażądać zwrotu Ceny całkowitej zapłaconej
za anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1568 PostWysłany: 03 Paź 2023 15:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 965
srebrny
Lecą zmiany na przyszły rok.
Niektóre kierunki poblokowane cenowo np. KRK-AUH na lato 2024 wszędzie po 1830pln OW WDC :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1569 PostWysłany: 03 Paź 2023 16:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2725
Loty: 387
Kilometry: 722 983
złoty
A w apce takie cuda. I to bez WDC;-)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 1569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group