Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1721 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 87  Następna
Autor Wiadomość
#1461 PostWysłany: 04 Lut 2023 14:18 

Rejestracja: 04 Lut 2023
Posty: 3
-- 04 Lut 2023 15:15 --

Czy miał ktoś podobną sytuację? Data lotu została zmieniona. Chciałabym odzyskać środki, jednak gdy przechodzę do szczegółów pokazuje mi się informacja, że nastąpiła zmiana mojej rezerwacji i wkrótce dostanę maila. Dostałam już dwa maile. Jak mogę inaczej wybrać opcję zwrotu środków?

-- 04 Lut 2023 15:18 --

AleksandraH napisał(a):
Czy miał ktoś podobną sytuację? Data lotu została zmieniona. Chciałabym odzyskać środki, jednak gdy przechodzę do szczegółów pokazuje mi się informacja, że nastąpiła zmiana mojej rezerwacji i wkrótce dostanę maila. Dostałam już dwa maile. Jak mogę inaczej wybrać opcję zwrotu środków?

Próbując wejść w tą opcję przez maila też mi się pokazuje taki komunikat.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1462 PostWysłany: 04 Lut 2023 14:22 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3611
srebrny
czasem trzeba kilka dni poczekać i pojawiają się te opcje zmiany/zwrotu na stronie
Góra
 Relacje PM off  
 
#1463 PostWysłany: 04 Lut 2023 18:24 

Rejestracja: 04 Lut 2023
Posty: 3
Misiatek napisał(a):
czasem trzeba kilka dni poczekać i pojawiają się te opcje zmiany/zwrotu na stronie


Dziękuję. A czy ten status oznacza, że zaakceptowałam nowy termin? Świadomie nic nie akceptowałam, ale niepokoi mnie ten status przy nowej dacie (5 kwietnia, poprzedni rozkład wskazywał na 6 kwietnia).


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1464 PostWysłany: 04 Lut 2023 18:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7849
złoty
Tak ma być .Rezerwacja opłacona więc potwierdzona,zmiana lub zwrot jak najbardziej nadal przysługuje.
Góra
 Relacje PM off
AleksandraH lubi ten post.
AleksandraH uważa post za pomocny.
 
 
#1465 PostWysłany: 04 Lut 2023 18:31 

Rejestracja: 04 Lut 2023
Posty: 3
miriam napisał(a):
Tak ma być .Rezerwacja opłacona więc potwierdzona,zmiana lub zwrot jak najbardziej nadal przysługuje.


Dziękuję bardzo za pomoc :)
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#1466 PostWysłany: 07 Lut 2023 22:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2013
Posty: 339
niebieski
Witajcie !
Mam kupione poniższe cztery bilety. Dwa pierwsze to przelot z Warszawy do Aleksandrii z przesiadką w Rzymie. Dwa kolejne to powrót po dziewięciu dniach z Aleksandrii do Warszawy także przez Rzym. Wszystkie te loty całkiem fajnie pasowały mi do siebie żeby się przesiadać w dość szybkim tempie.

1. WARSZAWA – RZYM - WIZZAIR FIUMICINO - 28 marzec, wtorek – 05:50 > 08:15
2. RZYM - ALEKSANDRIA - WIZZAIR FIUMICINO - 28 marzec, wtorek – 17:30 > 21:00

3. ALEKSANDRIA – RZYM - WIZZAIR FIUMICINO - 4 kwiecień, wtorek – 21:35 > 00:55
4. RZYM – WARSZAWA - RYANAIR CIAMPINO - 5 kwiecień, środa – 06:15 > 08:35

- - -

Kilka dni temu dostałem maila od Wizzaira, że zmienili rozkład lotów między Rzymem i Aleksandrią. Zmienili mi dni lotów z Rzymu do Aleksandrii i z Aleksandrii do Rzymu. Po tej zmianie moje przesiadki już zupełnie do siebie nie pasują. Obecnie moje loty wyglądają jak poniżej.

1. WARSZAWA – RZYM - WIZZAIR FIUMICINO - 28 marzec, wtorek – 05:50 > 08:15
2. RZYM - ALEKSANDRIA - WIZZAIR FIUMICINO – 30 marzec, czwartek - 17:30 > 21:00

3. ALEKSANDRIA – RZYM - WIZZAIR FIUMICINO - 6 kwiecień !!!, czwartek – 21:35 > 00:55
4. RZYM – WARSZAWA - RYANAIR CIAMPINO - 5 kwiecień !!!, środa – 06:15 > 08:35

Największy problem jest z przesuniętym lotem numer 3, bo po zmianie odbywa się dzień po locie numer 4, zamiast przed nim, czyli nie mam czym wrócić z Rzymu do Warszawy. Dzwoniłem na infolinię Wizzaira i poinformowałem, że loty mi teraz do siebie nie pasują. Koleś mi powiedział, że lotu numer 1 nie może w żaden sposób zmodyfikować, bo on nie uległ zmianie podczas zmian rozkładu. Powiedział też, że nie może mi w żaden sposób pomóc z lotem numer 4, bo będzie wykonywany Ryanairem [ten lot nie uległ żadnej zmianie].

Powiedział, że może zaproponować mi jedynie modyfikacje lotów, które uległy zmianie na inne dni czyli lotów numer 2 i 3. Nie zdążyłem jednak wysłuchać jego propozycji, bo przypadkiem nasza rozmowa się rozłączyła. Później już nie dzwoniłem do niego ponownie. Zamiast tego postanowiłem spytać was o radę co z tym zrobić.

- - -

Z sensownych rozwiązań jakie znalazłem sam to na moim profilu Wizzair mam możliwość zmienić samemu loty numer 2 i 3 tak by odbyły się z MEDIOLANU MALPENSY do ALEKSANDRII i tak samo powrót. Wtedy nie straciłbym lotu numer 4, bo wróciłbym z ALEKSANDRII do MALPENSY na czas. Minus tego rozwiązania to, że będę musiał przycinać pociągiem, albo autobusem, między RZYMEM i MALPENSĄ. Tak więc po ewentualnej zmianie lotów 2 i 3 na MALPENSĘ mój cały plan będzie wyglądał tak jak poniżej. Do Aleksandrii dotrę, ale będę się musiał dwa razy błąkać po Włoszech między lotami.

1. WARSZAWA – RZYM - WIZZAIR FIUMICINO - 28 marzec, wtorek – 05:50 > 08:15
2. MALPENSA - ALEKSANDRIA - WIZZAIR - 30 marzec, czwartek – 07:00 > 10:55

3. ALEKSANDRIA - MALPENSA - WIZZAIR - 3 kwiecień, poniedziałek 20:30 > 00:30
4. RZYM – WARSZAWA - RYANAIR CIAMPINO - 5 kwiecień, środa – 06:15 > 08:35

- - -

Mam poniższe pytania.

A. Czy macie jakiś lepszy pomysł na rozwiązanie tej sytuacji ?

B. Czy Wizzair nie powinien umożliwić mi także zmiany lotu numer 1 [on nie uległ zmianie w trakcie korekty rozkładu], tak bym mógł dopasować go lepiej do lotu numer 2 ?

C. Czy Wizzair nie powinien zaproponować mi darmowego lotu numer 4 swoją linią z możliwością dopasowania go do lotu numer 3 ?

D. Czy mogę dostać jakieś pieniężne odszkodowanie za to wszystko ? Rezygnować z tego wyjazdu do Aleksandrii nie chcę, bo stracę pieniądze wydane na bilety 1 i 4.

- - -

Podsumowując:
Wizzair zmienił sobie rozkład niektórych lotów przez co doprowadził do tego, że nie pasują do lotów pozostałych niezmienionych. I z tego co powiedział gość na infolinii nie obchodzi ich to, że zniszczyli wielu ludziom cały plan na wyjazd. Człowiek ma sobie poradzić sam i stracić pieniądze.
_________________
LUKASZBOGUSZ.COM
https://www.facebook.com/boguszlukasz/
https://www.instagram.com/lukaszbogusz_com/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1467 PostWysłany: 07 Lut 2023 22:17 

Rejestracja: 28 Lis 2013
Posty: 363
niebieski
Tak, wizzair ma 4 literach że zniszczył ci składaka gdyż oferuje tylko połączenia pirs2pirs a nie hubowe, dzieki czemu może modyfikować sobie siatke, nie ma problemów z logistyką lotów transferowych i przez to jest tańszy niż Luthansa czy LOT.

NIc nie ugrasz z nimi a nauczka taka żeby dokupywać doloty (odc 1 i 4) najpóźniej jak sie da.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
 
#1468 PostWysłany: 07 Lut 2023 22:20 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 372
Loty: 76
Kilometry: 103 631
niebieski
Albo kupować flexa przy składakach. Ewentualnie można próbować z infolinią UK.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
 
#1469 PostWysłany: 07 Lut 2023 22:42 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3611
srebrny
@ELBE zamiast tłuc się pociągami kup sobie nowe bilety z Rzymu do Polski na 7-go
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1470 PostWysłany: 07 Lut 2023 22:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
ELBE napisał(a):
A. Czy macie jakiś lepszy pomysł na rozwiązanie tej sytuacji ?

Wezwanie adresowane na oddział wizzair w Pyrzowicach z żądaniem lotów alternatywnych w pierwotnych datach. Następuje brak odpowiedzi -> kupujesz sam -> wysyłasz do wizzair wezwanie do zwrotu kosztów -> wizzair nie odpowiada -> idziesz do sądu cywilnego -> tam wizzair czasami wnosi sprzeciw, czasami nie.
Cytuj:
B. Czy Wizzair nie powinien umożliwić mi także zmiany lotu numer 1 [on nie uległ zmianie w trakcie korekty rozkładu], tak bym mógł dopasować go lepiej do lotu numer 2 ?

Nie.
Cytuj:
C. Czy Wizzair nie powinien zaproponować mi darmowego lotu numer 4 swoją linią z możliwością dopasowania go do lotu numer 3 ?

Nie, powinien za to zaproponować takie loty alternatywne za 2 i 3, by Tobie odpowiadały.
Cytuj:
D. Czy mogę dostać jakieś pieniężne odszkodowanie za to wszystko ? Rezygnować z tego wyjazdu do Aleksandrii nie chcę, bo stracę pieniądze wydane na bilety 1 i 4.

Nie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
ELBE lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
 
#1471 PostWysłany: 07 Lut 2023 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2014
Posty: 495
Loty: 154
Kilometry: 320 258
złoty
Chyba to kiedyś już było, ale nie mogę znaleźć :|
Przykładowo mam zmianę godziny lotu o +3h od pierwotnego lotu. Na razie czekam i nic nie zmieniam/nie akceptuję. Później wpada kolejna zmiana o -2h od nowej godziny, czyli finalnie tylko +1h od pierwotnego. Czy wtedy tracę możliwość podmiany jeśli nie zaakceptowałem tej pierwszej zmiany, bo po obu zmianach jest tylko +1h?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1472 PostWysłany: 07 Lut 2023 23:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7849
złoty
Nie tracisz .
Góra
 Relacje PM off
ricinus78 lubi ten post.
ricinus78 uważa post za pomocny.
 
 
#1473 PostWysłany: 08 Lut 2023 14:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2013
Posty: 339
niebieski
Jeszcze jedno pytanko dla spokoju mojego ducha.

Sytuacja:
mam kupiony bilet na lot Wizzairem.
Dzień lotu został przełożony przez Wizzaira z powodu zmian w rozkładzie lotów.
Po zalogowaniu się do mojego profilu na stronie Wizzaira mam wyświetlone kilka możliwych lotnisk, na które mogę zmienić ten przełożony lot.

A oto dręczące mnie pytanie:
czy na infolinii Wizzaira da się załatwić przeniesienie tego lotu na jeszcze jakieś inne lotnisko spoza powyższej listy możliwości ?
_________________
LUKASZBOGUSZ.COM
https://www.facebook.com/boguszlukasz/
https://www.instagram.com/lukaszbogusz_com/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1474 PostWysłany: 08 Lut 2023 14:53 

Rejestracja: 03 Lip 2018
Posty: 296
Loty: 61
Kilometry: 115 174
niebieski
W wielu przypadkach da się. Ważne, by lotniska były "blisko".
Góra
 Relacje PM off
ELBE lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
 
#1475 PostWysłany: 08 Lut 2023 14:57 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 241
Loty: 75
Kilometry: 202 607
niebieski
"Blisko" to też kwestia konsultanta, BCN kiedyś udało się zmienić na FUE, tylko jakieś 2tys km między nimi ;)
Góra
 Relacje PM off
ELBE lubi ten post.
ELBE uważa post za pomocny.
 
 
#1476 PostWysłany: 13 Lut 2023 12:24 

Rejestracja: 13 Lut 2023
Posty: 5
WizzAir zmienił godziny lotu, ogólnie mi pasuje, lot jest w lipcu. Z wiadomości od nich wynika, że zmianę muszę potwierdzić najpóźniej na 3 godz. przed wylotem. Czy ktoś z Was czekał maksymalnie długo (np. kilka dni przed wylotem) z zaakceptowaniem zmian? Zastanawiam się, czy zmiany nie potraktować jako "prezentu" od WizzAir na wypadek, gdybym z jakichkolwiek przyczyn losowych nie mogła odbyć podróży. Lecę z całą rodziną i bilety trochę kosztowały. Co sądzicie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1477 PostWysłany: 13 Lut 2023 12:28 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 23099
Tak czekałem do 5h przed lotem. Jedyny problem jaki moze być, to brak wolnych miejsc w innych lotach
Góra
 Relacje PM off  
 
#1478 PostWysłany: 13 Lut 2023 12:30 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 241
Loty: 75
Kilometry: 202 607
niebieski
Zawsze może zabraknąć niestety miejsc, trzeba monitorować przez robienie rezerwacji. Może też jakieś biuro zgarnąć miejsca jeżeli kierunek popularny.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1479 PostWysłany: 13 Lut 2023 12:38 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3611
srebrny
Z dużą rodziną i na popularnym wakacyjnym kierunku to bym na pewno nie czekał do ostatniej chwili. Co innego jak to był samotny wypad na weekend - wtedy czasem czekałem do kilku dni przed lotem, jak już się wyklarowało jaka będzie pogoda. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1480 PostWysłany: 13 Lut 2023 12:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7849
złoty
Tylko tu jak rozumiem nie chodzi o zmianę daty a o akceptację/potwierdzenie nowych godzin, które pasują ,więc samo potwierdzenie nie powinno być problemem nawet na dzień przed ,tak samo ew. rezygnacja za zwrotem środków. Problem z brakiem miejsc może wystąpić jak chcemy przesunąć loty.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1721 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 87  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group