Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna
Autor Wiadomość
#1341 PostWysłany: 26 Paź 2022 23:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10355
Loty: 394
Kilometry: 653 690
Te 30 dni w przód to nie prawo, a zasady Wizzair. Jeśli to jakiś strajk ogólnokrajowy, to rzeczywiście nie ma na nic szans - niestety czasem takie sytuacje się zdarzają.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1342 PostWysłany: 27 Paź 2022 07:55 

Rejestracja: 06 Wrz 2016
Posty: 66
Zmiana -14 +30 dni wynika bezpośrednio z regulaminu wizz. Dlatego tez pytałem jak jest ze zmiana mniej niż 2h - jest istotna różnica pomiędzy polskim a angielskim regulaminem. W polskim brakuje wyrażenia ze zmiana ma być „istotna” … w angielskim jest to zapisane.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
sapos uważa post za pomocny.
 
 
#1343 PostWysłany: 27 Paź 2022 19:18 

Rejestracja: 03 Lut 2016
Posty: 189
niebieski
Zainspirowany postem @PIZMAKO postanowiłem zgłębić temat zapisów w Regulaminie Wizzair.

Nie jest łatwo znaleźć ten Regulamin na stronie Wizzair, ale po jego zlokalizowaniu i przeczytaniu, szczególnie zainteresowal mnie punkt 15.1.2.
W punkcie tym jasno jest napisane że w przypadku zmiany rozkładu lotów, o ile Konwencji Montrealska oraz rozporządzenie 261 nie stanowią inaczej, Pasażer może zmienić bądź anulować rezerwację.poprzez kontakt z telecentrum Wizzair.

Sprawdziłem to na własnej rezerwacji, w której zmiana godzin była mniejsza niż 2 godziny (dokładnie 1h 50 min).
Na początku rozmowy poprosiłem konsultana o anulację i przesłanie środków na konto Wizz, konsultant zdecydowanie odmówił, tłumacząc że zmiana musi być większa niż 5 godz. abym mógł anulowac tą rezerwację.
Powołałem się na Regulamin i punkt 15.1.2 i konsultant po rozmowie ze swoim przełozonym anulował mi rezerwację i przesłał środki na konto Wizz, tak jak chciałem.
Góra
 Relacje PM off
26 ludzi lubi ten post.
12 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1344 PostWysłany: 28 Paź 2022 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 337
niebieski
a jest jakieś minimum? mój lot został zmieniony o 30min.
trochę smiesznie byłoby się powoływać na ten dokument :lol:
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Relacje PM off  
 
#1345 PostWysłany: 28 Paź 2022 18:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7333
srebrny
Jak komuś bardzo zależy to( bez względu na to co dla kogo śmieszne) jak nie spróbuje to się nie dowie.Jakiś czas temu zmiana o 15 min. w W6 upoważniała do samodzielnej zmiany terminu lub rezygnacji i nikogo to nie dziwiło ;)
Góra
 Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
onufry_z uważa post za pomocny.
 
 
#1346 PostWysłany: 31 Paź 2022 16:45 

Rejestracja: 31 Paź 2022
Posty: 3
Dzień doby. Mnie spotkała dosyć nietypowa sytuacja. Miałam rezerwację na lot z Warszawy do Podgoricy (08.06.2023), a następnie powrót z Podgoricy do Warszawy (13.06.2023). Najpierw zmieniono mi godzinę lotu powrotnego z 8.30 na 9.30 - ok to nie problem. Niestety później zmieniono mi datę wylotu z Warszawy na 13.06.2023 na godz. 12.00 - zaproponowano mi pierwszy najbliższy termin. I w tym momencie rezerwacja wygląda tak, że moim miejscem wylotu jest Podgorica ponieważ lot mam tam 13.06.2023 o 9.30, ląduję w Warszawie, gdzie następnie tego samego dnia o 12.00 mam lot powrotny do Podgoricy. :shock:

Chciałam zamienić lot tak aby wylot z Wawy mieć 17.06.2023, a powrót z Podgoricy 20.06.2023, ale w systemie mogę tylko zmieniać loty tak aby lot z Podgoricy do Warszawy był zawsze przed lotem z Warszawy do Podgoricy. Nie można tego w żaden sposób zmienić.

Czy ktoś może miał taką sytuację? :|

Pozdrawiam
Monia
Góra
 Relacje PM off  
 
#1347 PostWysłany: 31 Paź 2022 17:01 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3818
platynowy
Zmienili, gdyż jest to trasa wakacyjna i jej start w 2023r opóźnili na dopiero od 13.06.2023r :!:

Jak jesteś w stanie zmienić plany na inne daty po 13.06 maksymalnie do 08.07.2023r to dzwoń na ich darmowy czy tani nr 221284905.

Możesz w tych samych datach też zmienić na Chorwację.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1348 PostWysłany: 31 Paź 2022 17:40 

Rejestracja: 31 Paź 2022
Posty: 3
Chciałam zmienić na późniejsze daty, ale mogę tylko ustawić tak aby wylot był z Podgoricy do Warszawy, a powrót z Warszawy do Podgoricy, a ja mieszkam w Wawie a nie Podgoricy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1349 PostWysłany: 31 Paź 2022 17:43 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19418
Posiadasz jeden bilet WAW-TGD-WAW czy 2 bilety WAW-TGD i TGD-WAW?
Bo jak jeden bilet, to na infolinii nie powinno byc problemu zmiany na późniejszy
Góra
 Relacje PM off  
 
#1350 PostWysłany: 31 Paź 2022 17:56 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3818
platynowy
Moniazet88 napisał(a):
Chciałam zmienić na późniejsze daty, ale mogę tylko ustawić tak aby wylot był z Podgoricy do Warszawy, a powrót z Warszawy do Podgoricy, a ja mieszkam w Wawie a nie Podgoricy.

Jak zadzwonisz to konsultant zobaczy co zarezerwowałaś :) I na taką samą kolejność lotów zamieni. 8-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1351 PostWysłany: 31 Paź 2022 18:29 

Rejestracja: 31 Paź 2022
Posty: 3
Udało się, dzięki wielkie za pomoc! :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#1352 PostWysłany: 03 Lis 2022 18:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Paź 2014
Posty: 8
Cześć,
dziś (2022-11-03) otrzymałem od WizzAir info, iż mój lot dnia 2022-11-20, czyli za ponad 2 tygodnie, zostaje przesunięty z 8 rano na 17 po południu.
Może nie byłoby to problemem, gdyby nie fakt, że z lotniska docelowego WizzAir miałem (mam) po kilku godzinach lot RyanAir'em do Polski.
W aktualnym układzie lot WizzAir nakłada się ze startem RyanAir'a. Przeczytałem OWP (link) i informację od WizzAir, ale nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Generalnie brak jest jakichkolwiek rozsądnych cenowo połączeń i jestem w kropce. Pytanie moje jest takie, czy w związku z zaistniałą sytuacją
ze strony WizzAir przysługuje mi możliwość wybrania innego lotu, innym przewoźnikiem, aby dostać się do PL czy nie ma kompletnie takiej opcji ?
Bilety na RyanAira były generalnie śmiesznie tanie, ale wiadomo, że anulacja nic nie da i kasy też nie zwrócą, szukam raczej rozwiązania
po stronie WizzAir. Jeżeli nic się nie uda to pozostaje nam FlixBus, ale ten czas podróży ... ;)
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info,
pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#1353 PostWysłany: 03 Lis 2022 18:24 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 1868
złoty
Nie wiem jaki sens ma pisanie takich elaboratów, skoro temat jest prosty. Jeśli do dnia wylotu jest więcej niż 14 dni to bierzesz zwrot za bilety lub akceptujesz zaproponowaną zmianę.
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#1354 PostWysłany: 03 Lis 2022 19:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Paź 2014
Posty: 8
Dzięki za odpowiedź.

Opisałem dokładnie sprawę, gdyż pierwszy raz mi się taki temat przytrafił, a czytając to forum wolałem za chwilę uniknąć uwag
typu "sformułuj dokładnie swoje zapytanie", jak to miało miejsce już wielokrotnie w różnych tematach.


Ostatnio edytowany przez dmirstek, 03 Lis 2022 19:35, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#1355 PostWysłany: 03 Lis 2022 23:28 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 377
Czy próbował ktoś telefonicznie zmienić datę lotu w przypadku zmiany poniżej 2h? Akurat mam 1:45h i mam cień nadziei, że coś uda się ugrać ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1356 PostWysłany: 03 Lis 2022 23:30 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 1868
złoty
#1343 - serio?
Góra
 Relacje PM off
myca007 lubi ten post.
myca007 uważa post za pomocny.
 
 
#1357 PostWysłany: 04 Lis 2022 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3260
złoty
myca007 napisał(a):
Czy próbował ktoś telefonicznie zmienić datę lotu w przypadku zmiany poniżej 2h? Akurat mam 1:45h i mam cień nadziei, że coś uda się ugrać ;)

Ja zmieniłem dwa razy w podobnej sytuacji i udawało się przy pierwszym podejściu. Jak się akurat trafi na opornego konsultanta to trzeba ponowić próbę w kolejnych dniach :)
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#1358 PostWysłany: 04 Lis 2022 16:46 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 47
Na który numer telefonu dzwoniliście. Na bezpłatny czy na infolinię ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1359 PostWysłany: 06 Lis 2022 12:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 57
bezpłatny
Góra
 Relacje PM off  
 
#1360 PostWysłany: 12 Lis 2022 23:01 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
Mi zmienili godzinę wylotu z Wawy do Funchal o 5 minut... z 15:15 na 15:10 - godzina przylotu jak i godziny lotu powrotnego bez zmian.
Wylot 30.11 i teraz się okazało, że jednak nie będę mógł lecieć. Kombinuję zatem jak mogę, żeby jakoś wybrnąć z tej sytuacji bezkosztowo.
Postaram się zatem męczyć jakiegos konsultanta i powoływać się nie pkt 15.1.2 i tu pytanie czy komuś się udało ze względu na tak krótkie przesunięcie ?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group