Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1281 PostWysłany: 07 Maj 2022 23:21 

Rejestracja: 27 Lis 2017
Posty: 105
Loty: 85
Kilometry: 175 417
piekara114 napisał(a):

Oraz drugie pytanie: kiedy upływa czas na akceptację lub wnioskowanie o zwrot środków, bo w mailu nie ma takiej informacji?


W moim mailu powiadamiającym o zmianie jest taka informacja:

„Informujemy, iż jedną z poniższych opcji należy wybrać nie później niż na 3 godziny przed pierwotnym planowanym czasem odlotu. Jeżeli nie zostanie wybrana żadna z opcji, zwrot 120% w postaci kredytów WIZZ zostanie automatycznie wysłany na Twoje konto WIZZ.”
Góra
 Profil Relacje PM off
piekara114 uważa post za pomocny.
 
      
Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 2134 PLN. Wyloty z 4 miast Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 2134 PLN. Wyloty z 4 miast
Wyspa Penang na 10 dni za 3969 PLN. Loty z 3 miast + 4* hotel Wyspa Penang na 10 dni za 3969 PLN. Loty z 3 miast + 4* hotel
#1282 PostWysłany: 08 Maj 2022 10:48 

Rejestracja: 22 Cze 2021
Posty: 18
Mój lot POZ -SPU przesunęli o dwa dni wcześniej. Mam taki sam komunikat po angielsku jak dwa posty powyżej. Minęły dwa dni od maila i nic się nie zmienia. Ile trzeba czekać na możliwość zrobienia zwrotu czy zmiany rezerwacji??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1283 PostWysłany: 08 Maj 2022 11:26 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4787
platynowy
Nawet kilka tygodni, miałem taki przypadek.

Są to nowe trasy, tak że np. w sprawie zmiany na inne miasto trzeba będzie i tak prawdopodobnie zadzwonić na nr 221284905.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1284 PostWysłany: 08 Maj 2022 18:31 

Rejestracja: 01 Mar 2021
Posty: 108
Loty: 55
Kilometry: 84 576
niebieski
A co w sytuacji jak miałem kupione 3 loty. KTW-TRF TRF-TIA TIA-KTW. Zmienili dzień tego ostatniego. Nie pasuje mi. Będę chciał zwrot kasy (120% w punktach). No i to, że za ten ostatni bez problemu dostanę to wiem. Na stronie odcinek TRF-TIA wygląda tak jakbym też to mógł anulować (na razie mam przy obu lotach komunikat jak w postach wyżej). No i mam pytania:

1. Czy rzeczywiście będę mógł uzyskać zwrot za drugi odcinek?
2. Czy próbować na infolinii wcześniej anulować czy może mi to przeszkodzić w odzyskaniu kasy za drugi odcinek? Mam 5,5tyg do lotów, chciałbym odzyskać kase żeby te punkty wykorzystać na inne loty.
3. Czy jest jakakolwiek szansa na infolinii odzyskać kasę za pierwszy odcinek? Tutaj akurat mała strata, bo 20zl na osobe. Ale z powodu zmian na pewno nie wykorzystam lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1285 PostWysłany: 08 Maj 2022 19:04 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 366
Loty: 72
Kilometry: 94 842
niebieski
@matek1212

1. Jeśli otrzymałeś taką informację to tak
2. Nie
3. Nie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1286 PostWysłany: 09 Maj 2022 11:00 

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 4
Zrobiłam rezerwację dla 8 osób. Wizzair zmienił mi wylot o 2 dni wcześniej i powrót 1 dzień później. Czy jest możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy dla kilku osób z grupy, a zaakceptowania zmiany dla reszty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1287 PostWysłany: 09 Maj 2022 11:14 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4787
platynowy
Tak, tyle że ty właściciel konta myWizz musisz pozostać na rezerwacji.
Najlepiej dzwoniąc na nr 221284905.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1288 PostWysłany: 09 Maj 2022 11:37 

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 4
Dzięki za odpowiedź. Ja zostaję. A jeśli chodzi o kontakt to nr 221284905 już nieaktualny, natomiast na infolinii premium ( bo już tylko taka - 5 zł/min ) byłam dziś 25!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1289 PostWysłany: 09 Maj 2022 11:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4787
platynowy
Aktualny, tyle że co pewien czas nr jest nieaktywny.

Edit: sprawdziłem przed chwilą, działa.
Byle nie słuchać, że to linia specjalna :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1290 PostWysłany: 09 Maj 2022 12:54 

Rejestracja: 12 Wrz 2020
Posty: 3
Jesli potrzebujecie pilnie przebookowac loty to dzwoncie na ten nr 22 1284905. Przed chwila udalo mi sie po 30 min oczekiwania polaczyc z bardzo mila Pania i zmienic termin lotow ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#1291 PostWysłany: 09 Maj 2022 13:09 

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 4
Dzięki wielkie dg72! Rzeczywiście działa!
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#1292 PostWysłany: 09 Maj 2022 20:53 

Rejestracja: 01 Wrz 2011
Posty: 89
A co jak dostaje się informację o zmianach godzin odlotu o ponad 2 h i nie mam w niej możliwości zmiany terminów ani zwrotu na konto ?

Czy to nowa praktyka Wizzair ?

Załączniki:
Wizz.jpg
Wizz.jpg [ 102.71 KiB | Obejrzany 4223 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1293 PostWysłany: 09 Maj 2022 20:59 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4787
platynowy
Jakiś błąd, zdarza się.

Spróbuj zadzwonić 221284905, do 9 jutro rano tylko po angielsku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1294 PostWysłany: 10 Maj 2022 00:22 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 624
niebieski
Słyszałem od konsultanta na infolinii, że mają jakąś awarię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1295 PostWysłany: 10 Maj 2022 15:40 

Rejestracja: 07 Maj 2022
Posty: 5
Ta infolinia jest tez w języku polskim?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1296 PostWysłany: 10 Maj 2022 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 414
Kilometry: 781 107
srebrny
@Pablicze tak.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1297 PostWysłany: 10 Maj 2022 18:58 

Rejestracja: 10 Maj 2022
Posty: 2
Cześć, mój pierwszy post, i mój pierwszy lot wykupowany prywatnie.
I moj pierwszy problem :(
Otrzymałam 4 dni temu mail, informujący mnie o zmianie godzin odlot/przylot wizz air.
Z informacją Jeśli nowy plan lotu jest odpowiedni, zaloguj się do witryny wizzair.com, otwórz rezerwację i kliknij opcję „Akceptuj
i tutaj mam zagwozdkę, bowiem od tych 4 dni widzę taki obraz.(zalącznik)
Nie bardzo wiem co mam dalej z tym zrobić, zaakceptować nie mogę, lot jest w czerwcu, ale na 30 dni przed lotem mogę się odprawić, czego też nie mogę zrobić (chyba, że źle zrozumiałam)
dodatkowo widzę mobilnie na podsumowaniu rezerwacji, że nie mam miejsc na powrót, nie wiem czy nie wykupowałam, chociaż wydaje mi się, że tak, czy gdzieś to wcięło i czy mogę jeszcze wykupić miejsca na powrotny?

Załączniki:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 35.46 KiB | Obejrzany 3994 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1298 PostWysłany: 10 Maj 2022 19:02 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 366
Loty: 72
Kilometry: 94 842
niebieski
A wystarczyło przeczytać kilka postów wyżej. Albo dzwonisz na podany numer albo czekasz na możliwość akceptacji zmian online. Nie ma różnicy czy odprawisz się 30 czy 3 dni przed lotem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1299 PostWysłany: 10 Maj 2022 19:04 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 678
Loty: 34
Kilometry: 47 914
niebieski
Zajrzyj na poprzednią stronę. Miałam ten sam komunikat.

Dziś już mogę spokojnie akceptować zmianę. 1,5 doby więcej na Sycylii :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off
margsc lubi ten post.
margsc uważa post za pomocny.
 
      
#1300 PostWysłany: 10 Maj 2022 22:28 

Rejestracja: 10 Maj 2022
Posty: 2
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Przepraszam, nie zauważyłam tego postu. Myślałam, że 4 dni to jednak sporo czasu upłynęło i coś powinno się już zadziać .
Na podany nr próbowałam dzwonić i zapewne próbować będę nadal. Na razie z marnym skutkiem.
Dziękuję.


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Maj 2022 22:42, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group