Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Następna
Autor Wiadomość
#1261 PostWysłany: 11 Lut 2022 21:30 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10355
Loty: 394
Kilometry: 653 690
@Misiatek też było to dla mnie pewne zaskoczenie, ale rzeczywiście jest taki chat - nawet podobnie do Ryanaira, bo najpierw wita bot o imieniu Amelia (o czym słyszałem), ale rzeczywiście obecnie można się przełączyć na rozmowę z "żywym" konsultantem :o Dzisiaj sprawdzone.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Misiatek uważa post za pomocny.
 
 
#1262 PostWysłany: 11 Lut 2022 21:33 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3354
srebrny
A gdzie jest ro na stronie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1263 PostWysłany: 11 Lut 2022 21:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1042
złoty
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... -wizz-air-

Piszesz że chcesz skontaktować się z live agent lub temu podobne
Góra
 Relacje PM off
Misiatek uważa post za pomocny.
 
 
#1264 PostWysłany: 11 Lut 2022 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Misiatek napisał(a):
@theqkash czy ty przypadkiem nie piszesz o stronie Ryanaira? :)
Tak jak napisano wyżej. ;)

Idziesz na kontakt i każesz chat botowi połączyć Cię z człowiekiem i gadasz z kimś.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1265 PostWysłany: 11 Lut 2022 23:42 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3817
platynowy
Edyta Lachman napisał(a):
mhm minelo sporo gdy czasu wiec wolę sie upewnić. kupiony bilety krk-lond ( w obie stronny) kilka tygodni temu i musze przenieść powrót na +/- 2 dnu później . Lepiej wiec kupić nowy osobny bilet na powrót ( nie wykorzystać powrotnego z pierwszej rezerwacji )?

Sprawdź czy nie było jakiś zmian w godzinie lotu, bo wtedy dzwoniąc na nr 221284905 powinno się udać zmienić za darmo.
Inaczej czyli bez zmiany, tak jak napisano Ci wcześniej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1266 PostWysłany: 12 Lut 2022 12:07 

Rejestracja: 18 Lut 2020
Posty: 4
to_ja napisał(a):
To zależy od ceny biletu. Opłata za zmianę to 31-41euro plus ewentualna różnica w taryfie. Jeśli nowy bilet będzie tańszy(a prawie zawsze będzie) to wybór jest prosty :)


różnica jest .. żadna ta sama cena powrotnego.. Tylko widze ze wylot jest różnica 60 zł wiec. zastanawiam się bilet na wylot wykorzystać z starej rezerwacji a wrócić na nowej późniejszym termin..
Góra
 Relacje PM off  
 
#1267 PostWysłany: 12 Lut 2022 12:09 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3817
platynowy
Jak nie było zmiany godziny lotu to wybierasz tańszą dla ciebie opcję.
Możesz wykorzystać tylko lot tam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1268 PostWysłany: 12 Lut 2022 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2018
Posty: 451
Loty: 74
Kilometry: 122 543
srebrny
Udało się w ostatnich dniach zmienić komuś trasę na inne lotnisko niż te, które konsultanci mają na swoich listach jako alternatywne?

Wykonałem już sporo telefonów o zmianę GDN na KTW, ale każdy sprawdza i nie może. W 2021r. udawało się znacznie bardziej nietypowe zmiany uzyskać u pojedynczych konsultantów, a teraz wszyscy jak jeden mąż mówią, że nie mogą zmienić na inne loty niż z ich listy alternatyw :roll:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1269 PostWysłany: 13 Lut 2022 00:29 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 189
Chciałem zmienić KRK JTR na GDN JTR, czego w propozycjach alternatywnych nie ma.
Na infolini 2 razy mi odmówiono. Dzisiaj na tym ich live chacie po połączeniu z konsultantem zmienił mi koleś bez żadnego zająkniecia.
Więc próbować na czacie;)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1270 PostWysłany: 13 Lut 2022 02:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Na czacie siedzą osoby zatrudnione bezpośrednio przez centralę z więc pewnie mają większą moc. Ja miałem problem z płatnością i też się udało bez problemu kiedyś, więc to chyba dobra droga żeby rozwiązywać wszelkie sprawy beznadziejne.
Góra
 Relacje PM off
piterbtm uważa post za pomocny.
 
 
#1271 PostWysłany: 12 Kwi 2022 13:13 

Rejestracja: 19 Sty 2019
Posty: 1
Gdzie mogęz naleźć ten regulamin Flex o wspomnianych dwóch godzinach na stronie Wizzair ?
"W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :"

Kiedyś nie miała znaczenia godzina zmiany rozkładu lotu, teraz już ma :-(
Góra
 Relacje PM off  
 
#1272 PostWysłany: 12 Kwi 2022 14:58 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10355
Loty: 394
Kilometry: 653 690
To są wewnętrzne wytyczne (bo raczej nie regulacje) Wizzair.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1273 PostWysłany: 23 Kwi 2022 13:46 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 373
niebieski
Witam
Sorry, jeśli pytanie już było. Czy jest jakiś termin w WizzAir kiedy już nie mogą wprowadzać zmian w lotach? Wydaje mi się, że to było 2 tygodnie przez lotem?
Nauczona złymi doświadczeniami z nimi (przesunięcia nawet o 2 dni) muszę wziąć hotel z bezpłatną anulacją, a nie wiem, kiedy najpóźniej ta anulacja mogłaby być, żeby nie obudzić się z "ręką w nocniku".
Jako że to wyjazd wakacyjny, jest to dość istotna kwestia.

Pozdrawiam
K.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1274 PostWysłany: 23 Kwi 2022 13:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7576
srebrny
Zawsze mogą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1275 PostWysłany: 23 Kwi 2022 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 996
złoty
...ale zmiany poniżej 2 tygodni od terminu lotu przeważnie łączą się z koniecznością wypłaty odszkodowania - co może osłodzić ewentualne kozty zmian hotelowych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1276 PostWysłany: 23 Kwi 2022 17:14 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 373
niebieski
No nic, kupiłam hotel z opcją bezzwrotną z możliwością jednej zmiany terminów bezpłatnie na tydzień przed początkiem wyjazdu. Mam nadzieję, że to wystarczy. A jak nie, będzie to mój ostatni lot z WizzAir. :evil:
Góra
 Relacje PM off  
 
#1277 PostWysłany: 07 Maj 2022 14:43 

Rejestracja: 07 Maj 2022
Posty: 5
zmieniono mi lot, termin KTW-CIA 17.07 na 18.07. Dostałem w mailu różne opcje, ale cokolwiek wybiorę wyświetla komunikat "Nastąpiła zmiana w Twojej rezerwacji. Wkrótce poinformujemy Cię e-mailem. Wróć wkrótce, aby zobaczyć zmiany."
Minęły 24h od otrzymania maila i nadal nic. Chciałem zmienić też na 17.07 ale z Krakowa bo też leci do Rzymu. Kiedy ta opcja mi wskoczy, że będę mógł dokonać zmian?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1278 PostWysłany: 07 Maj 2022 14:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3817
platynowy
Trzeba cierpliwie czekać.

Możesz próbować zmienić już, dzwoniąc na ich tani nr 221284905.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1279 PostWysłany: 07 Maj 2022 19:00 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 614
Loty: 26
Kilometry: 35 744
niebieski
I u mnie zmiana lotu powrotnego KTW-CTA-KTW, powrót zamiast 2 czerwca przesunięty na 3 czerwca o 30h.
Dostałam maila z informacją z opcjami do wyboru. Chciałam zaakceptować, ale w mojej rezerwacji
Załącznik:
Bez tytułu 1.png

Nie ma opcji akceptacji, a po wejściu w szczegóły jest poniższy komunikat:
Załącznik:
Bez tytułu.png


Już doczytałam, że opcja akceptacji się pojawi, ale z czystej ciekawości ile mniej więcej czasu czekaliście, aby były dostępne opcje akceptacji czy zmiany?

Oraz drugie pytanie: kiedy upływa czas na akceptację lub wnioskowanie o zwrot środków, bo w mailu nie ma takiej informacji?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1280 PostWysłany: 07 Maj 2022 19:33 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1352
Loty: 50
Kilometry: 65 501
złoty
Jakiś problem mają:
https://twitter.com/wizzair/status/1522837980330790917
Cytuj:
Hi there! We are sorry for the trouble. Please note that connecting to an agent might take a while depending on our colleagues' availability. We kindly ask for your patience in the meantime. You can also contact us via our special assistance Call Centre:


Do tej pory wszystko się odbywało od razu. Trzeba czekać.
Góra
 Relacje PM off
piekara114 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 1437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group