Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1468 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 74  Następna
Autor Wiadomość
#1241 PostWysłany: 24 Wrz 2021 18:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3263
złoty
Ja pisałem tylko o tym, że zmiany po paru dniach ogarną i będzie możliwość zarządzania rezerwacją. Nawiasem mówiąc z jakimiś ruchami (akceptacja lub zmiana lotu) najlepiej czekać do ostatniej chwili, bo pośpiech absolutnie nic nie daje, a tylko może zaszkodzić, na co było już wiele przykładów na forum.
Całkiem inną sprawą jest to czy, będą jeszcze późniejsze zmiany lotu ze strony Wizza. Tutaj potrzebna by była słynna szklana kula kolegi @Zeus :) Natomiast bezpieczny termin, po którym już prawie na pewno nic nie zmienią jest znany i wynosi 14 dni przed lotem. Wtedy już można spokojnie zaklepać nocleg na sztywno :)
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#1242 PostWysłany: 28 Wrz 2021 09:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3263
złoty
Trzeba by zmienić nieaktualne zapisy wikiposta:
1. wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair w przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 15 minut (obecnie 2 godziny)
2. jak długo są ważne zwrócone środki w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz ? Odpowiedź: 2 lata (obecnie 1 rok)
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#1243 PostWysłany: 28 Wrz 2021 14:13 

Rejestracja: 28 Wrz 2021
Posty: 1
czy ktoś miał podobny problem?

Wizz zmienił daty lotów Katowice -Barcelona - Katowice
Z zaproponowanych przez nich pasuje mi jedynie powrotny, lot do niestety nie i muszę zmienić.
Jak to zrobić, aby nie anulować całej rezerwacji?
Bo gdyby anulować i bukować raz jeszcze, to znacznie drożej wychodzi :/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1244 PostWysłany: 28 Wrz 2021 14:56 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3868
platynowy
Zadzwoń
221284905
I po 5 minutach po problemie
Góra
 Relacje PM off  
 
#1245 PostWysłany: 28 Wrz 2021 18:38 

Rejestracja: 11 Wrz 2019
Posty: 25
Pytanie do bardziej doświadczonych 🙂 nie udało mi się dodzwonić na infolinię, ale będę jeszcze próbowała. Na koncie pojawiła mi się informacja jak na screenie, lot dotyczy 3.10.2021. Jakiś czas temu lot zmienił się o 30 min, ale nie mogłam zmienić za darmo lotu chociaz chciałam. Teraz pojawia się informacja, że niby mogę zrobić to za darmo, ale jak próbowałam wybrać nowy lot, to poza różnica w cenie biletu mialam tez opłatę za zmianę lotu. Czy ktos wie o co chodzi?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1246 PostWysłany: 03 Paź 2021 10:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2541
Loty: 322
Kilometry: 622 643
złoty
@Jooanna Teraz żeby można było zmienić bezpłatnie lot zmiana musi być większa niż 2 godziny. Przy krótszych zmianach jest tylko informacja.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1247 PostWysłany: 03 Paź 2021 17:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10376
Loty: 398
Kilometry: 661 232
Pytanie może trywialne, ale chyba pierwszy raz mam taką sytuację - Wizz przysłał mi dziś 2 SMSy i godzina wieczornego wylotu jest później o 1h 10m. Natomiast w apce godziny bez zmian - nie mam rejestrowanego, czy w związku z tym mogę być na lotnisku odpowiednio później czy też jest tak, że karta pokładowa ma zakodowaną godzinę, po której bramki na lotnisku mogą nie przepuścić?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1248 PostWysłany: 03 Paź 2021 18:04 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3917
Miałam tak na Santorini. Zmieniali mi godziny wylotu na późniejsze SMS i email, chyba z 6 razy. A w apce cały czas była ta stara godzina.
Ostatecznie wyleciałam ponad 3 godz później. Na lotnisko pojechałam 1,5 godz później.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
 
#1249 PostWysłany: 29 Paź 2021 08:49 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3369
srebrny
czy komuś udało się ostatnio na infolinii zmienić odwołany lot na później niż przepisowe 30 dni?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1250 PostWysłany: 29 Paź 2021 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1178
niebieski
@Misiatek
Nie znam takiego przypadku aby zgodzili się komuś na zmianę powyżej 30 dni przy obecnej polityce.
Góra
 Relacje PM off
Misiatek uważa post za pomocny.
 
 
#1251 PostWysłany: 11 Lut 2022 12:55 

Rejestracja: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Loty: 56
Kilometry: 76 524
Pierwotny plan lotów lot Gdańsk-Londyn, Londyn-Madera. W Londynie miałam lądować o 7:50 a startować na Maderę po 16. Dziś odebrałam wiadomość, że w locie Londyn-Madera zmienili godzinę wylotu z 16 na 7:20 czyli wylot jest przed moim przylotem do Londynu! Wszystkie loty kupowane osobno w wizzair. I co teraz, czy linia na moje żądanie ma obowiązek przenieś mi lot Gdańsk-Londyn, który nie uległ zmianie, na wcześniejszy abym mogła odbyć lot Londyn-Madera? I czy mają obowiązek zapewnić mi nocleg? Czy z racji wprowadzonej zmiany i tego, że zmiana ta posypała mi cały plan lotów biorą oni odpowiedzialność za całość czy odpowiadają tylko za ten jeden lot, co do którego wprowadzili zmiany i reszta ich nie obowiązuje i muszę sobie radzić sama?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1252 PostWysłany: 11 Lut 2022 12:57 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3917
Jeśli loty były kupowane osobno, a nie były na 1 bilecie, niestety linia nie ponosi odpowiedzialności za całą podróż.
Możesz spróbować przełożyć wcześniejszy lot do Londynu samodzielnie, albo zakupić nowy.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1253 PostWysłany: 11 Lut 2022 15:57 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1264
złoty
Wizzair nie ponosi odpowiedzialności, masz 2 różne rezerwacje, zatem wg nich to twój problem. Zapomnij o noclegu itp.
Możesz anulować lot Londyn-Madera i za niego otrzymać zwrot kosztów. Gdańsk-Londyn przepada albo kupić nowy bilet na dolot.
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
#1254 PostWysłany: 11 Lut 2022 16:34 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3369
srebrny
@Nariel nie maja takiego obowiązku, ale często starają się pomóc. Musisz dzwonić i opowiedzieć, że masz u nich drugą rezerwację na wcześniejszy lot i może uda się przesunąć, albo odwołać tę pierwszą. Bo przesuniętą Maderę zawsze możesz przesunąć na kolejne dni. Ja kiedyś miałem wylot i powrót do innego miast na innej rezerwacji, skasowali mi tylko wylot ale po rozmowie zgodzili się też zwrócić kasę za powrót.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1255 PostWysłany: 11 Lut 2022 16:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7350
srebrny
@Nariel Możesz też przesunąć lot Londyn -Madera na następny termin i pokryć koszty noclegu.Najpierw jednak spróbuj zadzwonić przedstawiajac sytuację.Choć nie muszą w tej sytuacji zmieniać dolotu to czasem cuda się zdarzają i się udaje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1256 PostWysłany: 11 Lut 2022 17:20 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2447
Loty: 225
Kilometry: 270 267
@Nariel próbowałbym dzwonić na zagraniczną infolinie, mnie w takiej sytuacji udało się zmienić oba loty. Praktycznie nic Cię to nie kosztuje a może trafisz na pomocnego konsultanta
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1257 PostWysłany: 11 Lut 2022 18:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2018
Posty: 30
To ja tylko dodam, że od jakiegoś czasu na stronie Wizzair działa czat gdzie można część spraw załatwić i osoby tam są nawet całkiem pomocne. Aby się dostać do czata należy przejść na stronie na zakładkę Kontakt, uruchomić virtual assistanta i napisać mu że się chce rozmawiać z człowiekiem ;)

Mi się już udało tak ze dwie sprawy ogarnąć. Nie trzeba kombinować z dzwonieniem na jakieś zagraniczne numery ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
piterbtm uważa post za pomocny.
 
 
#1258 PostWysłany: 11 Lut 2022 20:44 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3369
srebrny
@theqkash czy ty przypadkiem nie piszesz o stronie Ryanaira? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1259 PostWysłany: 11 Lut 2022 21:09 

Rejestracja: 18 Lut 2020
Posty: 4
mhm minelo sporo gdy czasu wiec wolę sie upewnić. kupiony bilety krk-lond ( w obie stronny) kilka tygodni temu i musze przenieść powrót na +/- 2 dnu później . Lepiej wiec kupić nowy osobny bilet na powrót ( nie wykorzystać powrotnego z pierwszej rezerwacji )?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1260 PostWysłany: 11 Lut 2022 21:19 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 288
Loty: 58
Kilometry: 72 077
niebieski
To zależy od ceny biletu. Opłata za zmianę to 31-41euro plus ewentualna różnica w taryfie. Jeśli nowy bilet będzie tańszy(a prawie zawsze będzie) to wybór jest prosty :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1468 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 74  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group