Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1221 PostWysłany: 25 Sie 2021 21:35 

Rejestracja: 16 Lip 2014
Posty: 165
Loty: 84
Kilometry: 194 883
niebieski
Cześć zmienili mi nieznacznie godzinę wylotu (poniżej godziny), czy w takim przypadku udało się komuś zmienić datę wylotu przez infolinie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN
Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN
#1222 PostWysłany: 30 Sie 2021 20:21 

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 107
bonifacy napisał(a):
Start połączenia z KTW do AUH znów przesunięty, choć tym razem (póki co) z 4 na 8 października.


Już AUH/DXB wycięte do 17 stycznia, niestety.
Chyba, że jeszcze coś będą dodawać, bo moja rezerwacja wygląda, jakby zmienili lotnisko z AUH na DXB ale mimo wszystko usunęli loty - wszystko wyświetla się jako "Sold out".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1223 PostWysłany: 31 Sie 2021 23:22 

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 107
Pospieszyłem się. Po prostu zmieniali lotnisko i loty wróciły, tyle, że na DXB. (sorry, nie mogłem już edytować posta wyżej)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1224 PostWysłany: 31 Sie 2021 23:58 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3575
złoty
@mewho zobacz, że teraz możesz edytować dowolnie termin lotu w ramach zasad Wizzair. Czasem to ma duże znaczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1225 PostWysłany: 01 Wrz 2021 00:05 

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 107
Tak, jest -14/+30, na to właśnie liczyłem :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1226 PostWysłany: 13 Wrz 2021 11:30 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 433
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Muszę przebookować stary lot gdy obowiązywało 60dni na plus przy zmianach lub odwołaniu lotów przez wizz.
Nie mam niestety w historii maila z tym terminem. Ma ktoś może coś co może być dowodem, że to zmienili? Stary regulamin, etc?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1227 PostWysłany: 13 Wrz 2021 12:03 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 236
Zmieniałem 3 loty na + 60 dni , i za każdym razem przechodził jedynie mail z taką informacją przesłany do wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off
Piccolo uważa post za pomocny.
 
      
#1228 PostWysłany: 13 Wrz 2021 12:06 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 433
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Ale nie kazali ci podsyłać maila z tymi 60dniami? Mi kazali niestety a akurat z tej rezerwacji nie mam nawet tego w koszu.
Za dużo tego w tamtym czasie przychodziło. Próbowałem z nimi gadać, że sami wiedzą jakie mieli terminy w chwili rezerwacji ale...
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Japonka76, 13 Wrz 2021 14:48, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1229 PostWysłany: 13 Wrz 2021 12:48 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 236
Konieczne było przesłanie maila. Mało precyzyijnie napisałem
Góra
 Profil Relacje PM off
Piccolo uważa post za pomocny.
 
      
#1230 PostWysłany: 23 Wrz 2021 08:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2017
Posty: 156
Loty: 156
Kilometry: 264 238
Rozumiem, że przy nieznacznych zmianach regulamin się zmienił i teraz tylko przepraszają i ziobro możliwości ruchu -14 + 30?

Załączniki:
zmiana rezerwacji.jpg
zmiana rezerwacji.jpg [ 151.07 KiB | Obejrzany 3027 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1231 PostWysłany: 23 Wrz 2021 08:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Ciężko powiedzieć, ja mam na przykład na razie tylko taki komunikat w kilku rezerwacjach. Możliwe, że jeszcze mocno grzebią w rozkładzie i trzeba jeszcze chwilę poczekać na możliwość zmian.

Załączniki:
E3B4A1F8-80B3-4342-8F7C-EEBE31E2764D.jpeg
E3B4A1F8-80B3-4342-8F7C-EEBE31E2764D.jpeg [ 72.42 KiB | Obejrzany 3075 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1232 PostWysłany: 23 Wrz 2021 09:26 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Zmiana +/- 2h to teraz dla Wizzair zmiana "kosmetyczna", o której tylko informują. Powyżej 2h opcje akceptacji nowych godzin/ zmiany terminu i/lub lotnisk/ zwrotu.
Mam jedną zmianę 15 minut i tylko informacja. Z kolei zmiana na innym locie o 2h 35 m daje mi wspomniane wyżej możliwości.
@kubus95 jeszcze wszystkich zmian nie załadowali do systemu - trzeba uzbroić się w trochę cierpliwości, ale pewnie w ciągu dnia się uporają.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
zywiec2018 uważa post za pomocny.
 
      
#1233 PostWysłany: 23 Wrz 2021 10:25 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2597
Loty: 243
Kilometry: 297 179
Pytanie czy w ostatnim czasie komuś na infolinii udało się zmienić dni lotów przy zmianie rozkładu mniejszej niż 2 godziny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1234 PostWysłany: 23 Wrz 2021 12:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3412
srebrny
@klapio
Myślę, że wątpie :D
Nawet jak komuś się udało, to raczej obecnie tylko wyjątek od reguły.
Chociaż słyszałem przypowieść o jednym forumowiczu, który nie tak dawno wykonał ze 30 telefonów na infolinię i w końcu znalazł odpowiedniego konsultanta do nietypowej zmiany, więc jak sam wiesz, różnie z tym bywa :D
Ja mam obecnie problem nawet z wyegzekwowaniem 2 lat ważności dla starych rezerwacji. Po kilku nieudanych próbach dałem sobie z tym spokój.
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio lubi ten post.
 
      
#1235 PostWysłany: 24 Wrz 2021 11:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Kashpir napisał(a):
Zmiana +/- 2h to teraz dla Wizzair zmiana "kosmetyczna", o której tylko informują. Powyżej 2h opcje akceptacji nowych godzin/ zmiany terminu i/lub lotnisk/ zwrotu.
Mam jedną zmianę 15 minut i tylko informacja. Z kolei zmiana na innym locie o 2h 35 m daje mi wspomniane wyżej możliwości.
@kubus95 jeszcze wszystkich zmian nie załadowali do systemu - trzeba uzbroić się w trochę cierpliwości, ale pewnie w ciągu dnia się uporają.


Nadal nie mam dostępu do swoich rezerwacji, bo widnieje taki komunikat. W każdej z nich, a jest ich 5, zmiana jest sporo większa niż 2 godziny i najczęściej obejmuje nawet zmianę dat. Dziwne, ale chyba cały czas działają w systemie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1236 PostWysłany: 24 Wrz 2021 13:53 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
@kubus95
Mam to samo -na maila dostałem komunikat że lot Wrocław Kutaisi Wrocław zmieniło mi na tą samą datę ale Kutaisi - Wro - Kutaisi
Ale po wejściu na stronę i apkę brak dostępu do rezerwacji i komunikat po angielsku że mam czekać na majla o zmianie i wtedy będę môgł zarządzać rezerwacją
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1237 PostWysłany: 24 Wrz 2021 14:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3412
srebrny
Co wy się tak grzejecie, dajcie im dzień lub dwa, czy trzy i wszystko powinno być sukcesywnie dostępne. Mi dzisiaj wskoczyła możliwość zarządzania jednego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#1238 PostWysłany: 24 Wrz 2021 14:33 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
kto się grzeje ? - raczej chodzi o bałagan w tym archeo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1239 PostWysłany: 24 Wrz 2021 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3412
srebrny
Już od około roku tak jest, że po gruntownym przekopaniu kalendarza trzeba do kilku dni czekać na możliwość zarządzania zmienionymi rezerwacjami. Obecnie to u nich standard i tyle w temacie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1240 PostWysłany: 24 Wrz 2021 17:57 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 332
niebieski
Taaa... a dasz gwarancje że to juz koniec zmian na sezon zimowy? :lol:

Tak btw, czy jest jakis określony czas do wylotu kiedy uznalibyście ze zmiana jest ostateczna? (pomijam katastrofe typu nowa choroba Covid-21 albo inne cyrki)
Podaj swój przykład: Planuję spedzić sylwestra u Bratanków i zabukowałem sobie powrót BUD-EDI na 3 stycznia.
Przyszedł kilka dni temu mejl, że zmiana odlotu na 4 stycznia.
Nawet lepiej, bo urlop mam do 5 stycznia i tak :)
I teraz pytanie - czy już dziś przedłużac sobie Airbnb o jeden dzień czy czekać, dajmy na to, do początku grudnia? :lol: :lol: :lol:
Nie chce robić wariata z hosta - zmieniać kilka razy swoją rezerwacje, a z drugiej strony, w każdej chwili może ktoś zabukować mieszkanie od 3 stycznia i na 1 noc bede musiał zmieniać lokum (czego wolę uniknąć)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Yandex [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group