Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1201 PostWysłany: 06 Lip 2021 09:08 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Zadzwonić możesz :!: , co masz do stracenia

Poza tym piszesz, że jak klikasz anuluj pokazuje do zwrotu 0

Nowe zasady, ale musi być o tym czytelna informacja
Tulsa napisał(a):
Dostałam maila o zmianie godzin lotów. Po zalogowaniu się na konto i próbie anulacji lotów (RT,na jednej rezerwacji) wyświetla się informacja,iż do zwrotu mam 0 zł (płatność pobrana z konta WDC). Czy ktoś miał podobną sytuację w ostatnich dniach i wie,jak to obejść,aby dostać pełny zwrot za bilety na konto WDC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy) Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy)
Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN
#1202 PostWysłany: 06 Lip 2021 09:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 603
Loty: 302
Kilometry: 377 901
niebieski
Elwirka
Nie,tylko informację o zmianie godzin. W mailu było też wprawdzie "zarządzanie rezerwacją",ale po przejściu do tej części,nie da się odzyskać kasy za bilety,cały czas pokazuje 0 zł do zwrotu.

dg72
Spróbuję zadzwonić na ten "polski" numer wyżej,może coś uda się ugrać. Ostatni raz Wizzem leciałam w grudniu 2019 (późniejsze się nie odbyły,są w moim "dzienniku lotów" tylko po to,abym o nich nie zapomniała i ewentualnie kiedyś do kolejnej próby wybrania się w te miejsca). Widzę,że od tego czasu sporo się pozmieniało,nawet pomijając sytuację z "covidem".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1203 PostWysłany: 06 Lip 2021 09:36 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Dzwoń, a jak się nie uda składaj reklamację przez ich formularz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1204 PostWysłany: 06 Lip 2021 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 416
Kilometry: 785 832
srebrny
@Tulsa Jak masz zmianę poniżej 2 godzin, to teraz nie ma możliwości anulacji i zwrotu środków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wasil10 uważa post za pomocny.
 
      
#1205 PostWysłany: 06 Lip 2021 12:02 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
@Tulsa nie ma jak wyżej napisano, że jak wzięte póki co z pupy 2 godziny to nic nie rób, bo nie warto

Pisz oficjalną reklamację prosząc o zwrot kasy w pkt lub o zapisy regulaminu, kiedy go wprowadzono i Ciebie powiadomiono

https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... wa%C5%82y/

O ile oczywiście telefon do nich nie pomoże.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1206 PostWysłany: 13 Lip 2021 11:48 

Rejestracja: 24 Maj 2018
Posty: 5
Wracałem w ostatni piątek z Teneryfy->KTW , lot wg rozkładu zaplanowany na 18:05. Rano dostałem SMS od Wizzair że lot jest opóźniony o 45 minut. Sprawdzałem jeszcze po południu na stronie lotniska i również była informacja że lot jest opóźniony i to nawet nieco więcej. W związku z tym przyjechałem na lotnisko później i okazało się boarding był realizowany względem rozkładowego czasu i Pani w okienko do nadania bagażu rejestrowanego powiedziała że już zamknięte a informacje Wizzair to nie to samo co w ich systemie lotniskowym. Po negocjacjach i kilku telefonach wykonanych przez tą Panią okazało się że ostatecznie nas jeszcze odprawi. Czy to jest standard że w przypadku opóźnionych lotów boarding nie jest też przesuwany w czasie? Leciałem już wiele razy i pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1207 PostWysłany: 13 Lip 2021 12:01 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Check-in to jedno, a boarding to drugie.
Liczą się terminy z kart pokładowych czy z regulaminu danej linii lotniczej.

Wizzair ma bardzo mało lotów na TFS i zapewne wynajmują pod te czynności personel lotniska, stąd trzymanie się wyznaczonych godzin.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1208 PostWysłany: 30 Lip 2021 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2018
Posty: 629
Loty: 101
Kilometry: 176 819
złoty
Przy nietypowych zmianach lotu na infolinii warto od razu przypilnować czy zmiana jest wprowadzona. Miałem dziś taką sytuację, że konsultant na anglojęzycznej infolinii dot. zmian, anulowań zgodził się na zmianę na inne lotnisko niż alternatywy, a ostatecznie zmiany nie dokonał.

Konsultant poinformował mnie, że do 10 min otrzymam maila z potwierdzeniem. Po kilku godzinach bez zmiany zadzwoniłem ponownie, poinformowałem drugiego konsultanta o przebiegu poprzedniej rozmowy, na co on zapytał... Na jaką trasę chciałbym zmienić, bo żadnej zmiany tu nie ma. Podałem trasę, konsultant stanowczo odmówił, poprosiłem więc o odsłuchanie wcześniejszej rozmowy podając dokładną godzinę, konsultant niby powiedział, że odsłuchają, ale z przebiegu tej rozmowy łatwo było wywnioskować, że nie odsłuchają.

Zadzwoniłem więc ponownie parę godzin później i przedstawiłem sytuację z pierwszym konsulantem i trzeci z nich dokonał zmiany, a tym razem przeciągnąłem lekko rozmowę, aż zobaczyłem po minucie potwierdzenie na swoim koncie Wizz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1209 PostWysłany: 06 Sie 2021 13:57 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 136
Miał ktoś taką sytuację, że lot został przesunięty o 2 dni, a na koncie nie ma możliwosci przesunięcia terminu ani wgle niczego?

Dostałem email o tytule 'Zawiadomienie o zmianie rozkładu lotów' i nic nie pisze w nim na temat możliwości anulacji/zmian. Miałem złożony składak po Włoszech i przez tą zmianę cały się poszedł...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1210 PostWysłany: 06 Sie 2021 14:11 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Przyjdzie e-mail

Ale jak masz pomysł na podmianę to dzwoń bez czekania na 221284905 tani i zapewne nadal działa
Góra
 Profil Relacje PM off
mery333 lubi ten post.
mery333 uważa post za pomocny.
 
      
#1211 PostWysłany: 06 Sie 2021 22:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2597
Loty: 243
Kilometry: 297 179
Został komuś z was już zmieniony jakiś termin w Wizzie po październiku 2021? Mam całkiem sporo rezerwacji po tym terminie ale póki co ani jednej zmiany i zastanawiam się czy już zaczęli modyfikować rozkład w późniejszych terminach czy jeszcze nie
Góra
 Profil Relacje PM off
tarman lubi ten post.
 
      
#1212 PostWysłany: 06 Sie 2021 23:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1195
złoty
@klapio do października wszystkie zmienione mam.... Późniejsze (grudzień, marzec) jeszcze bez zmian... Czekam na zmiany, pewnie tak jak Ty
Myślę że przełom września/października będą zmiany...
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio lubi ten post.
 
      
#1213 PostWysłany: 07 Sie 2021 00:00 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3575
złoty
@klapio Mam zmieniony lot w styczniu 2022 r. Przyszły maile i jest możliwość zmiany na stronie.
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio lubi ten post.
 
      
#1214 PostWysłany: 07 Sie 2021 07:29 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Trzeba cierpliwie poczekać. Myślę, zmiany rozkładów zaczną się po wakacjach, gdy będzie można przeanalizować ostatnie miesiące i gdy będzie większa wiedza co do obostrzeń wjazdowych do poszczególnych krajów w świetle kolejnej fali covidu, a tym samym o popycie na różne kierunki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio lubi ten post.
 
      
#1215 PostWysłany: 10 Sie 2021 17:58 

Rejestracja: 26 Mar 2021
Posty: 40
Loty: 55
Kilometry: 118 221
Wizz zmienił mi dziś godzinę lotu z 22:00 na 00:40 nastepnego dnia. Czy przysługują mi jakieś przywileje bądź prawa? Jestem już na lotnisku więc za bardzo nie chce zmieniać daty wylotu :D
_________________
Przepraszam za brak polskich znaków.
Wybierasz się do Szwecji? Masz pytania? Chętnie pomogę!
Image


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Sie 2021 18:18, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1216 PostWysłany: 10 Sie 2021 18:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Możesz domagać się vouchera na jedzonko i udostępnienia 2 bezpłatnych połączeń telefonicznych ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
adik78 lubi ten post.
Patrykar uważa post za pomocny.
 
      
#1217 PostWysłany: 10 Sie 2021 18:12 

Rejestracja: 26 Mar 2021
Posty: 40
Loty: 55
Kilometry: 118 221
@miriam dziękuję za odpowiedź, wiesz może czy mogę domagać się transportu na lotnisku na którym mam wylądować? Jednak to dosyć pozna godzina.
_________________
Przepraszam za brak polskich znaków.
Wybierasz się do Szwecji? Masz pytania? Chętnie pomogę!
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1218 PostWysłany: 10 Sie 2021 18:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Transportu ci nie zapewnią,ale na wszelki wypadek weź rachunek jak konieczna będzie taksówka :) Teoretycznie to dla ciebie byłoby lepiej wylądować jeszcze z pół godziny poźniej ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Patrykar lubi ten post.
 
      
#1219 PostWysłany: 25 Sie 2021 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 2189
Loty: 113
Kilometry: 202 765
srebrny
Start połączenia z KTW do AUH znów przesunięty, choć tym razem (póki co) z 4 na 8 października.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#1220 PostWysłany: 25 Sie 2021 21:01 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Bardziej usunęli loty w poniedziałki, pozostawiając te piątkowe

Ufff 8-)
Góra
 Profil Relacje PM off
daabbeer uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group