Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1181 PostWysłany: 15 Cze 2021 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 1436
srebrny
@Curemar brak przeciwwskazań można skasować rezerwację i o ile była opłacona karta dostać 120% zwrotu a po paru chwilach ( najlepiej wylogować i się i zalogować aby środki się pojawiły ) ponownie zarezerwować ten sam lot korzystając z tych środków - wszystko automatycznie z poziomu strony wizz
Góra
 Profil Relacje PM off
Curemar lubi ten post.
Curemar uważa post za pomocny.
 
      
Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu
Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN
#1182 PostWysłany: 16 Cze 2021 07:12 

Rejestracja: 26 Cze 2014
Posty: 191
Loty: 90
Kilometry: 169 440
@miriam - mi wizzair przesunął godziny wylotu z WRO->LCA z 20:05 na 21:55 ale nie dostałem maila z możliwością zmiany/przebookowania/anulacji - po kontakcie z infolinią konsultantka powiedziała że przez pandemie te 15 min zmieniło się na 2h. I jak chce coś ugrać w tym kierunku to muszę pisać reklamację.

Ma ktoś może informację kiedy dokładnie zmienili w regulaminie te 15 min (bo jak rozumiem kiedyś był taki zapis) bo bilety kupowałem rok temu i może by się udało coś z tym zrobić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1183 PostWysłany: 16 Cze 2021 07:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 415
Kilometry: 781 557
srebrny
Aż 2 godziny? Bardzo niedobra informacja.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1184 PostWysłany: 21 Cze 2021 19:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 88
Znowu mi zmienili ten sam lot o 10 minut. Co za cwaniaki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1185 PostWysłany: 25 Cze 2021 07:42 

Rejestracja: 26 Cze 2014
Posty: 191
Loty: 90
Kilometry: 169 440
Już sam nie wiem jak to w tym Wizz jest, zmienili mi teraz powrotny lot z LCA -> WRO z 16:55 na 15:05 - czyli 2h nie ma a maila dostalem od razu z dostępnymi opcjami na zmiany.
Może dlatego że wylot jest wcześniej ?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 25 Cze 2021 12:26, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1186 PostWysłany: 26 Cze 2021 13:29 

Rejestracja: 16 Maj 2014
Posty: 16
proszę o pomoc.
Wczoraj Wizzair zmienił mi lot powrotny na trasie Fuerteventura - Rzym z 5.08 na 4.08. Niestety, logując się na konto wizzair i chcąc podejrzeć lot dostaję taki status: "There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes."
Czy orientujė się ktoś o co chodzi? Po jakim czasie lot będzie widoczny? Czy może nie będzie widoczny? Chciałbym go odwołać w sumie w całości. Z góry dziękuję za pomoc.
P.S. Oczywiście tak samo dzieje się jak naciskam link z maila, który otrzymałem od wizzair wczoraj.

Bartek


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Cze 2021 16:46, edytowano w sumie 1 raz
Przenoszę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1187 PostWysłany: 26 Cze 2021 13:36 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4791
platynowy
Musisz czekać, póki nie zmienią statusu lotu z obecnego "wyprzedany" tj zatwierdzą jak jest obecnie, dalej coś zmienią lub je w środy anulują
Góra
 Profil Relacje PM off
jacobbb lubi ten post.
jacobbb uważa post za pomocny.
 
      
#1188 PostWysłany: 26 Cze 2021 20:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
jacobbb napisał(a):
Chciałbym go odwołać w sumie w całości. Z góry dziękuję za pomoc.
P.S. Oczywiście tak samo dzieje się jak naciskam link z maila, który otrzymałem od wizzair wczoraj.

Bartek

Jeśli opcja samodzielnej anulacji się nie pojawi mimo że już masz maila o zmianie, możesz też poprosić o zwrot dzwoniąc jutro na tani warszawski nr 22 1284905 (od godz. 9-18 obsługa po polsku).
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1189 PostWysłany: 27 Cze 2021 13:39 

Rejestracja: 16 Maj 2014
Posty: 16
miriam napisał(a):
jacobbb napisał(a):
Chciałbym go odwołać w sumie w całości. Z góry dziękuję za pomoc.
P.S. Oczywiście tak samo dzieje się jak naciskam link z maila, który otrzymałem od wizzair wczoraj.

Bartek

Jeśli opcja samodzielnej anulacji się nie pojawi mimo że już masz maila o zmianie, możesz też poprosić o zwrot dzwoniąc jutro na tani warszawski nr 22 1284905 (od godz. 9-18 obsługa po polsku).


OK, ale zwrot za 2 strony, czy tylko za zmieniony?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1190 PostWysłany: 27 Cze 2021 13:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 415
Kilometry: 781 557
srebrny
Jak miałeś na jednej rezerwacji to zwrot za dwie strony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
jacobbb lubi ten post.
jacobbb uważa post za pomocny.
 
      
#1191 PostWysłany: 27 Cze 2021 14:15 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4791
platynowy
Lub anulować jeden z lotów RT, dowolnie zmienić oba loty w ramach dostępnych opcji lotnisk w zakresie -14/+30 dni

Wystarczy zadzwonić 221284905
Góra
 Profil Relacje PM off
jacobbb lubi ten post.
jacobbb uważa post za pomocny.
 
      
#1192 PostWysłany: 28 Cze 2021 00:08 

Rejestracja: 16 Maj 2014
Posty: 16
dg72 napisał(a):
Lub anulować jeden z lotów RT, dowolnie zmienić oba loty w ramach dostępnych opcji lotnisk w zakresie -14/+30 dni

Wystarczy zadzwonić 221284905

Do ilu dni przed wylotem? Dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1193 PostWysłany: 28 Cze 2021 00:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Praktycznie do 3-4 h przed pierwszym lotem.Bezpieczniej minimum jeden dzień przed.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1194 PostWysłany: 28 Cze 2021 10:38 

Rejestracja: 06 Lis 2017
Posty: 41
Zmienili mi lot o 10 min, tak jak powyższym użytkownikom, bez opcji wyboru.

Tel. na infolinię nic nie pomógł, trzeba się pogodzić z tym co dają. Szkoda, bo te 10 minut było dla mnie kluczowe w kwestii dalszej podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
jacobbb lubi ten post.
 
      
#1195 PostWysłany: 28 Cze 2021 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Anulowali mi lot, przypadkowo zmieniłem na datę inną niż chciałem. Jest jeszcze opcja, żeby to zmienić (zmiany dokonałem dosłownie 2 minuty temu). Myślicie, ze telefon na infolinie coś jeszcze da?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1196 PostWysłany: 28 Cze 2021 23:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4791
platynowy
A co masz do stracenia...
Spróbuj.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1197 PostWysłany: 04 Lip 2021 19:49 

Rejestracja: 02 Sie 2017
Posty: 10
Jeśli ktoś zadawał już takie pytanie - z góry przepraszam, ale szukajka nie znalazła.
Zmieniono mi wylot i przylot o ponad 3h. Pasażer, z który miałam lecieć, nie da rady tego ogarnąć. Czy klikając w anulację mogę anulować dalej tylko przelot pasażera? Nie wchodziłam w tę opcję bo boję się anulacji obojga (to mój pierwszy taki przypadek).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1198 PostWysłany: 04 Lip 2021 19:58 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4791
platynowy
Da się, ale tylko telefonicznie

221284905 tanio, ba nawet w abonamencie za darmo
Góra
 Profil Relacje PM off
kat.krtek uważa post za pomocny.
 
      
#1199 PostWysłany: 06 Lip 2021 08:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 603
Loty: 302
Kilometry: 377 901
niebieski
Dostałam maila o zmianie godzin lotów. Po zalogowaniu się na konto i próbie anulacji lotów (RT,na jednej rezerwacji) wyświetla się informacja,iż do zwrotu mam 0 zł (płatność pobrana z konta WDC). Czy ktoś miał podobną sytuację w ostatnich dniach i wie,jak to obejść,aby dostać pełny zwrot za bilety na konto WDC?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1200 PostWysłany: 06 Lip 2021 08:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 415
Kilometry: 781 557
srebrny
A w mailu miałaś informację o zwrocie? Bo jeśli tylko informację o zmianie godzin, to nic nie zrobisz. Nowe zasady.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group