Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1161 PostWysłany: 10 Cze 2021 06:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2230
Loty: 221
Kilometry: 410 915
niebieski
Czy na infolinii komuś zmienili loty dalej niż 30 dni +? Chodzi bardziej o 32 dni. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN
#1162 PostWysłany: 10 Cze 2021 07:22 

Rejestracja: 03 Lip 2018
Posty: 292
Loty: 57
Kilometry: 107 826
Tak, ale tylko w przypadku, że wcześniej nie było żadnego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1163 PostWysłany: 12 Cze 2021 10:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 88
Wizzair zmienił mi loty o 10 minut i poinformował mnie o tym e-mailem. Do tej pory miałem opcje zmiany rezerwacji przy takich akcjach a teraz nie mam takiej możliwości. W wiadomości od nich również nie ma o tym wzmianki. Czy coś się zmieniło, czy przy tak małych zmianach nie ma tej opcji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1164 PostWysłany: 12 Cze 2021 11:10 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
Tak, możliwość zmian od 15 minut różnicy :!:
Góra
 Profil Relacje PM off
raffonzo lubi ten post.
raffonzo uważa post za pomocny.
 
      
#1165 PostWysłany: 12 Cze 2021 11:16 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 709
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
@raffonzo potwierdzam brak możliwości zmian; też mam dzisiaj zmiany 30 min i brak opcji do wyboru; tylko informacja o zmianie godziny;
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1166 PostWysłany: 12 Cze 2021 11:31 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Dajcie znać jak komuś uda się odwołać taki lot na infolinii
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1167 PostWysłany: 12 Cze 2021 11:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
lukasz666 napisał(a):
@raffonzo potwierdzam brak możliwości zmian; też mam dzisiaj zmiany 30 min i brak opcji do wyboru; tylko informacja o zmianie godziny;

Przy 30 minutach różnicy w godzinie wylotu i lądowania opcja darmowej zmiany się uaktywni :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1168 PostWysłany: 12 Cze 2021 12:03 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 709
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
@dg72 nie wydaje mi się, żeby to chodziło o chwilowy brak aktywność takiej opcji, bo mail którego dostałem z powiadomieniem, wygląda całkiem inaczej i nie zawiera tym razem informacji o jakichkolwiek opcjach; jest to tylko powiadomienie o zmianie godziny; więc myślę, że się mylisz;
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1169 PostWysłany: 12 Cze 2021 12:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
To zadzwoń na darmowy/tani nr 221284905 i zapytaj czemu łamią swój regulamin tj. brak opcji darmowych zmian przy ponad 15 minutach zmiany

Mi kilka dni temu przy 50 minutach różnicy opcja darmowej zmiany aktywowała się następnego dnia, przy 10 minutach tylko informacja
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1170 PostWysłany: 12 Cze 2021 12:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2016
Posty: 824
niebieski
Dzwonił już ktoś? W nocy zmienili mi lot na Santorini o 30 minut i taka sama sytuacja - brak możliwości zmian. :|

@MeHow
Ja maila mam, ale nie ma w nim mowy o żadnych zmianach.


Ostatnio edytowany przez kazudoki, 12 Cze 2021 13:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1171 PostWysłany: 12 Cze 2021 13:10 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 353
niebieski
Z ciekawości sprawdziłem swoje rezerwacje i Gdańsk- Mykonos tez zmieniony o 10 godzin, maila i możliwości zmiany obecnie brak…
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1172 PostWysłany: 12 Cze 2021 13:59 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1240
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
KTW-LWO cały lipiec wycięty , brak maila o zmianach . Na rezerwacji info :
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes.
To samo dotyczy : KTW-IEV a KTW-ODS pierwszy lot 4 sierpień .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1173 PostWysłany: 12 Cze 2021 15:15 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
lukasz666 napisał(a):
@dg72 nie wydaje mi się, żeby to chodziło o chwilowy brak aktywność takiej opcji, bo mail którego dostałem z powiadomieniem, wygląda całkiem inaczej i nie zawiera tym razem informacji o jakichkolwiek opcjach; jest to tylko powiadomienie o zmianie godziny; więc myślę, że się mylisz;

Tu akurat się nie myli ,przychodzą następne maile gdzie opcja zmian już jest.Jeśli nie, załatwiamy to na infolinii.Chociaż patrząc na ostatnie poczynania W6 możemy się spodziewać,że będą utrudniać ,bo jakoś nie mogę nic znaleźć w ich zapisach o tych 15 min. :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1174 PostWysłany: 13 Cze 2021 09:03 

Rejestracja: 25 Sie 2018
Posty: 103
Loty: 32
Kilometry: 36 289
Mi wczoraj zmienili dzień wylotu z niedzieli na poniedziałek :/
Wszystkie lipcowe wyloty z Paryża z niedzieli na poniedziałek przesunęli.
Został jeden wylot o tydzień wcześniej na niedziele i na niego chciałam zmienić.
Ale ! od wczoraj, tuz po otrzymaniu emalia o zmianach, za każdym razem, kiedy próbuje wejść w szczegóły rezerwacji, przez stronę czy z linku z emalia, aby ja zmienić . mam komunikat:
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes. "

Macie jakies rady w tej sprawie ? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1175 PostWysłany: 13 Cze 2021 09:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1195
złoty
@nimeska tak, dzwoń na numer 221284905
Konsultant pomoże załatwić sprawę.
Góra
 Profil Relacje PM off
nimeska lubi ten post.
 
      
#1176 PostWysłany: 15 Cze 2021 09:23 

Rejestracja: 12 Maj 2016
Posty: 25
Swego czasu w Wizzair-ze było tak, że w przypadku zmiany przez linię godziny wylotu samolotu (w jedną albo w obie strony) podróżny mógł niezaakceptować tej zmiany i miał do wyboru opcję: albo zmiana terminu podróży na tej samej trasie (bodajże 2 tyg. w jedną lub drugą stronę) albo zwrot kosztów zakupu biletu (z opcją odbioru punktów powiększonych o 20% wartości ceny biletu).

Informację o zmianie godzin podróży dostałem też teraz ale nie widzę żadnej informacji o możliwości skorzystania z w/w opcji (przesunięcie terminu lotu/zwrot kasy lub punktów). Czy coś wiecie na ten temat? Czy te opcje zostały już skasowane czy może są gdzieś głębiej schowane na stronie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1177 PostWysłany: 15 Cze 2021 09:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2018
Posty: 629
Loty: 101
Kilometry: 176 819
złoty
Sprawdzałeś(aś) poprzez stronę na PC? Jak mi kilka dni temu pozmieniali to w apce nie było żadnego komunikatu o zmianie, jaki był zwykle. Dopiero wejście przez stronę pokazywało możliwe opcje zmiany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#1178 PostWysłany: 15 Cze 2021 09:38 

Rejestracja: 21 Sty 2013
Posty: 249
Loty: 90
Kilometry: 176 335
niebieski
Nic sie nie zmieniło. Poczekaj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1179 PostWysłany: 15 Cze 2021 16:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
duganirelli napisał(a):

Informację o zmianie godzin podróży dostałem też teraz ale nie widzę żadnej informacji o możliwości skorzystania z w/w opcji (przesunięcie terminu lotu/zwrot kasy lub punktów). Czy coś wiecie na ten temat? Czy te opcje zostały już skasowane czy może są gdzieś głębiej schowane na stronie?

Wygląda na to,że jednak przy niewielkiej korekcie czasu np. (20-40 min )wylotu/odlotu obecnie nie pojawiają się opcje zmiany lotu czy rezygnacji.Można spróbować na infolinii,ale nie wiadomo czy nie jest to jakaś nowa zagrywka wizza i być może mają nowe wytyczne z" góry". Mieszają z rozkładem praktycznie co kilka dni i są coraz mniej elastyczni.Przez pewien czas można było odwołane/zmienione loty przesuwać +60 dni, w zamian ważność zwracanych pkt. z never skrócili do 2 lat.Teraz powrócili do przesuwania lotów max. o 30 dni,ale już o przywróceniu bezterminowej ważności pkt. za odwołany lot zapomnieli. :(
Góra
 Profil Relacje PM off
wasil10 uważa post za pomocny.
 
      
#1180 PostWysłany: 15 Cze 2021 18:49 

Rejestracja: 10 Gru 2020
Posty: 20
A czy ktoś ćwiczył taki wariant:
1. zmiana przez WizzAir godziny lotu
2. anulowanie rezerwacji i zwrot 120% środków na konto WizzAir
3. zarezerwowanie dokładnie tego samego lotu i opłacenie go ze środków na koncie WizzAir?

Obecnie zarezerwowany wcześniej lot jest tańszy niż wówczas, gdy go wykupowałem i nadwyżką mógłbym sfinansować np. większy bagaż ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Facebook [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group