Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1141 PostWysłany: 15 Kwi 2021 15:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Anonymous napisał(a):
Już miesiąc temu odwołali mi loty z Berlina, wyznaczając lotnisko alternatywne na Poznań. Jako ,że z Poznania w tych datach nie było moich lotów ,więc warunkowo zgodzili się przebukować na Wrocław. Wstrzymałem się z tą zamianą na Wrocław i a w międzyczasie Wizz także wykasował loty z tąd. Została tylko Warszawa,więc dzwonie na info ,że chcę zamienić bo innego wyjścia nie ma. Jednak uparcie odmówiono mi zamiany tłumacząc,że lotniskiem alternatywnym dla Berlina jest tylko Poznań. Zaproponowano naturalnie zwrot na konto 120%. Teraz jakbym z tej kwoty w tych datach kupił te same bilety z Warszawy muszę dołożyć ponad 100eur do zwracanej kwoty.
Czy jest jakieś inne rozwiązanie aby uparcie dążyć do zamiany? jakaś reklamacja? Rozumie ich problemy,ale loty zostały odwołane nie z powodu restrykcji tylko Wizz pozmieniał sobie całą siatką połączeń i wykasował wiele lotów /prawie wszystkie oprócz Warszawy/ do Kutaisi. na czerwiec.


Możesz zmienić rezerwację na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc, Jeśli chcesz dokonać zmiany dokonanego wyboru, możesz to zrobić zgodnie z ogólnymi warunkami i za odpowiednią opłatą.

to w/g regulaminu i zaznaczenie /w razie konieczności/


Jak potrafisz to co tu napisałeś w skrócie wyrecytować po angielsku to dzwoń po 17 na tani nr 221284905

Za którymś razem zapewne załatwisz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#1142 PostWysłany: 15 Kwi 2021 17:07 

Ha ha, chyba nie potrafię tak po angielsku tego wyrecytować. Ale znów dzwoniłem na polską infolinie pod tym numerem i znów trafiłem na chyba ukraińską konsultantkę ,która idzie w zaparte i nie zgadza się na zamianę Berlina na Warszawę. Napisałem już na stronie Wizza reklamacje, ale ją to nie interesuje.Zaparcie przystaje ,że alternatywnym lotniskiem dla Berlina jest Poznań i ona musi się trzymać regulaminu. Ona nawet nie wiedziała ,że z Poznania nie ma lotów w czerwcu,ba nie wiedziała ,że są tylko z Warszawy i pojedyncze z Katowic, ale też upiera sie ,że zamiana nie należy się.
Góra
 PM off  
      
#1143 PostWysłany: 15 Kwi 2021 17:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Było brać ten Wrocław jak dawali, teraz bez problemu podmieniłbyś na WAW ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1144 PostWysłany: 15 Kwi 2021 17:16 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Anonymous napisał(a):
Ha ha, chyba nie potrafię tak po angielsku tego wyrecytować. Ale znów dzwoniłem na polską infolinie pod tym numerem i znów trafiłem na chyba ukraińską konsultantkę ,która idzie w zaparte i nie zgadza się na zamianę Berlina na Warszawę. Napisałem już na stronie Wizza reklamacje, ale ją to nie interesuje.Zaparcie przystaje ,że alternatywnym lotniskiem dla Berlina jest Poznań i ona musi się trzymać regulaminu. Ona nawet nie wiedziała ,że z Poznania nie ma lotów w czerwcu,ba nie wiedziała ,że są tylko z Warszawy i pojedyncze z Katowic, ale też upiera sie ,że zamiana nie należy się.

To wydukaj, byle po angielsku pod tym tanim nr telefonu w godz. od 17 do 9 rano

Jak zmieni to tylko konsultant na angielskiej infolinii, on nie kuma w ogóle różnicy między Poznaniem a Warszawą :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1145 PostWysłany: 15 Kwi 2021 17:36 

Wizz ma niemiecką infolinię? mam tu obok osobę która dobrze szprecha,może coś uda się.
Góra
 PM off  
      
#1146 PostWysłany: 27 Kwi 2021 22:53 

Rejestracja: 27 Kwi 2021
Posty: 2
Cześć,
tydzień temu dostałam informację o zmianie rozkładu lotów (juz drugi raz w ramach tej rezerwacji), chciałam zmienić termin rezerwacji, ale po zalogowaniu się do wizzaira, nie mam takiej możliwości. Poniżej ogólnej informacji, widnieje pole, w którym informują mnie, że jest jakiś problem z rezerwacją i mam się z nimi skontaktować.
Poprzednim razem nie było żadnego problemu ze zmianą terminu.
Czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1147 PostWysłany: 27 Kwi 2021 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3410
srebrny
@JADIS
Tak, spotkał się. Trzeba do nich dzwonić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1148 PostWysłany: 27 Kwi 2021 23:11 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11332
Loty: 480
Kilometry: 755 414
Przy zmianach rozkładu można dzwonić na bezpłatny nr 22 1284905.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
littleboy1989 uważa post za pomocny.
 
      
#1149 PostWysłany: 27 Kwi 2021 23:31 

Rejestracja: 27 Kwi 2021
Posty: 2
Pięknie dziękuję - czy to kontakt całodobowy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1150 PostWysłany: 27 Kwi 2021 23:34 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
17-9 tylko po angielsku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1151 PostWysłany: 14 Maj 2021 12:18 

Rejestracja: 14 Maj 2021
Posty: 1
Jeżeli jest odpowiedz na ten temat to przepraszam. Ale od godziny scrilluje wątek i nie znalazłam.
Zmieniono nam godzinę powrotna lotu. Rozważamy czy nie zostać dłużej wiec teoretycznie możemy za darmo zmienić lot powrotny. Pytanie do kiedy możemy podjąć te decyzje. 3h przed wylotem czy 3h przed lotem powrotnym czyli tym który uległ zmianie.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1152 PostWysłany: 14 Maj 2021 12:32 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Jak rezerwacja lotów w dwie strony to do 3 godzin przed pierwszym lotem

Nie odprawicie się na pierwszy lot bez akceptacji zmian
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1153 PostWysłany: 16 Maj 2021 11:32 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2354
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
Taka sytuacja:
1. Zrobiłem dawno temu rezerwację na lot ponad rok do przodu.
2. Zapłaciłem ok. 10% ceny resztką środków z konta Wizz, reszty nie dopłaciłem do dziś.
3. W międzyczasie - jak to w Wizz - kilka zmian rozkładu.

Czy jeśli teraz dopłacę, to będę miał możliwość standardowych zmian -14/+30 dni, czy klepnę w ten sposób nie do końca pasującą mi zmianę wybraną automatycznie przez system?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez J29, 16 Maj 2021 11:35, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1154 PostWysłany: 16 Maj 2021 11:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1183
niebieski
@J29
Jeśli nic nie zmieniło się to po dopłacie będziesz miał możliwość zmiany, tak było wcześniej.
Góra
 Profil Relacje PM off
J29 lubi ten post.
J29 uważa post za pomocny.
 
      
#1155 PostWysłany: 17 Maj 2021 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 1436
srebrny
Taka nieco dziwna sytuacja lot BUD-TSE na początek czerwca, kupiony niemal rok temu z flexem i dodaniem danych pasażera- na stronie zero informacji aby był odwołany brak możliwości "refund" czy też zmiany lotu ( jedynie opcja zmiany za pomocą flex) Z rozkładu wynika iż lotów nie będzie w tym terminie. Zastanawiam się jak to ugryźć - infolinia i próba zamiany na inny termin lub ewentualnie zwrotu środków? Nie chce korzystać z flex skoro loty są odwołane a tu wkradł się jakiś błąd systemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1156 PostWysłany: 17 Maj 2021 15:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@chester0 Takie błędy można wyprostować na infolinii warszawskiej .Najlepiej poproś o przywrócenie możliwości samodzielnej zmiany terminu lub ew.zwrotu środków. TSE oficjalnie od czerwca 2020 to obecnie NQZ i może to jest powodem perturbacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
chester0 lubi ten post.
 
      
#1157 PostWysłany: 06 Cze 2021 19:30 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 709
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
Hej, do tej pory przy anulowanym locie i braku decyzji podróżnego co do refundu czy wyboru nowej daty/trasy system zachowywał się bardzo różnie - ale kilka dni temu zaskoczył mnie tym, że już chwilę po godzinie lotu system sam zrobił refund środków na konto, a ja liczyłem, że zmienię sobie datę po terminie lotu; czy to w ostatnich dniach norma? bo mam na jutro lot i wolałbym decyzję odnośnie daty podjąć za kilka dni, a nie już dzisiaj;
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1158 PostWysłany: 06 Cze 2021 19:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
I tak długo czekali ;)

Informujemy, iż jedną z poniższych opcji należy wybrać nie później niż na 3 godziny przed nowym planowanym czasem odlotu.

Możesz jeszcze próbować dzwonić, ale z powodu w/w zapisu według mnie nie ma po co.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1159 PostWysłany: 07 Cze 2021 11:39 

Rejestracja: 07 Cze 2021
Posty: 6
Cześć,
Wizzair odwołał lot. Wybrałem opcję zwrotu 120% na konto Wizz, a następnie zdecydowałem się na zwrot 100% środków na moje konto (a konkretnie kartę kredytową). Czy można to odkręcić?
Chciałbym jednak skorzystać z refundacji 120% na konto Wizz.
Złożyłem reklamację ale może jest inna/lepsza/szybsza ścieżka?
Pzdr,
Pawel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1160 PostWysłany: 07 Cze 2021 11:41 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Dzwoń na polski tani nr 221284905

Ale w świecie ludzi dorosłych jak coś już zaksięgują... Mimo wszystko spróbuj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group