Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1081 PostWysłany: 08 Lut 2021 09:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2878
Loty: 408
Kilometry: 765 204
srebrny
Już nie. Wróciło -14/+30 dni.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kawon30 uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1082 PostWysłany: 08 Lut 2021 13:28 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 413
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Mam zmianę lotu o 5 minut i nie mam możliwości bezpłatnej zmiany lub anulowania lotu. Pierwszy raz mi się to zdarzyło. Lot w październiku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1083 PostWysłany: 08 Lut 2021 14:30 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 325
Misiatek napisał(a):
Informacja z dziś, polska tania infolinia:
1) wysyłamy najpierw maila z forwardem maila Wizz o odwołaniu i prawie przesunięcia o 60 dni na adres info@wizzair.com
2) dzwonimy do nich, konsultant sprawdza w mailu i bez problemu mają przesuwać do 60 dni zgodnie z informacją
Takie dostali podobno wytyczne z centrali dla osób, które te maile wcześniej otrzymały i tak też to z sukcesem dziś przeprocesowałem :)


Chyba przesunięcie zależy jednak na kogo się trafi. U mnie konsultantka nie chciał słyszeć o żadnych mailach i proponuje max + 30 dni
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1084 PostWysłany: 08 Lut 2021 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2878
Loty: 408
Kilometry: 765 204
srebrny
ferges napisał(a):
Mam zmianę lotu o 5 minut i nie mam możliwości bezpłatnej zmiany lub anulowania lotu. Pierwszy raz mi się to zdarzyło. Lot w październiku.


Jeśli godzina przylotu się nie zmienia, to nie ma możliwości zmiany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1085 PostWysłany: 08 Lut 2021 15:12 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 413
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Racja. Przylot się nie zmienił. Tylko wylot z Warszawy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1086 PostWysłany: 08 Lut 2021 15:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Czasami wylot i przylot się zmienia o 10 minut i też zero możliwości zmian

Dotyczy Madrytu z Warszawy w kwietniu br.

Misiatek napisał(a):
Ja mam zmiany o 10 minut i kalendarz dostępności na standardowe 60 dni do przodu.



Ps. Na infolinii Wizzair przy zmianie z 10:05-14:00 na 10:15-14:10 czyli "do przodu jak mi przekazano regulamin ich pozwala na darmową zmianę dopiero przy zmianie minimum 15 minutach (jest 10 minut)

Inaczej jest przy zmianch godzin do tyłu np. z 10:05-14:00 na 9:55 -13:50
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1087 PostWysłany: 10 Lut 2021 19:58 

Rejestracja: 27 Cze 2018
Posty: 37
Loty: 58
Kilometry: 88 873
Co kilka dni dostaję maile od Wizzair na kwietniowe loty do Abu Zabi z Katowic, że zmiana rozkładu uległa zmianie, porównuję zmiany i nic się nie zmienia, a w rezerwacji nie ma nic do akceptacji jak to bywa po jakichś zmianach w rezerwacji. Czy to jakiś błąd? Ewentualnie czy to może wynikać z tego, że co jakiś czas przekładają planowane uruchomienie tych lotów o kolejne tygodnie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1088 PostWysłany: 10 Lut 2021 20:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@dzionslo System może nadal automatycznie powiadamiać cię o pierwotnej zmianie niejako nie widząc ,że już zaakceptowałeś wcześniej(bo przypuszczam,że jakaś akceptacja z twojej strony raz już była) to co zostało zmienione.Czasem tak bywa.
Góra
 Profil Relacje PM off
dzionslo uważa post za pomocny.
 
      
#1089 PostWysłany: 10 Lut 2021 23:47 

Rejestracja: 27 Cze 2018
Posty: 37
Loty: 58
Kilometry: 88 873
miriam napisał(a):
@dzionslo System może nadal automatycznie powiadamiać cię o pierwotnej zmianie niejako nie widząc ,że już zaakceptowałeś wcześniej(bo przypuszczam,że jakaś akceptacja z twojej strony raz już była) to co zostało zmienione.Czasem tak bywa.

Tak, loty kupiłem już w kwietniu 2020, jak jeszcze była to relacja Katowice > Dubaj i jak zmienili to na Abu Zabi to zaakceptowałem. Przez dłuższy czas była cisza, a teraz drugi czy trzeci raz w ciągu kilkunastu dni powiadomienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1090 PostWysłany: 12 Lut 2021 23:22 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
elwirka napisał(a):
Już nie. Wróciło -14/+30 dni.

Na stronie nie ma możliwości zmiany na więcej niż +30 dni ale dzwoniłem na warszawski numer i udało mi się zmienić lotnisko jak i termin o 55 dni. Na infolinii angielskojęzyczna konsultantka, przy moim angielskim z niepokojem sprawdzałem prawidłowość dat. Co ciekawe w systemie pozostała mi możliwość zmiany terminu, zwrotu środków jak i rezygnacji. Ciekawe, czy pozostanie po terminie lotu pierwotnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1091 PostWysłany: 12 Lut 2021 23:29 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
@pablo1603 Jak to pozostała możliwość zmiany? masz w rezerwacji nowe terminy i te same opcje jak dla odwołanego lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1092 PostWysłany: 14 Lut 2021 19:34 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Niestety moja radość była przedwczesna. Na stronie rezerwacji wyświetla się komunikat:
"Godzina wylotu Twojego lotu (lotów) uległa zmianie
Twoje opcje: możesz zaakceptować zmianę godziny wylotu i przejść do odprawy, dokonać ponownej rezerwacji lotu lub zażądać zwrotu środków."
Po wejściu w link wprowadź zmiany Wizz informuje o możliwościach wg cennika.
Tak więc z mojej powyższej informacji pozostaje jedynie sprawdzona możliwość bezpłatnej zmiany terminu lotu później niż 30 dni za pomocą infolinii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1093 PostWysłany: 14 Lut 2021 20:17 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
Ale jak nie widzisz nowych terminów lotów, na które próbowałeś zmienić, to znaczy że nie zostały przez infolinię zmienione. Czy tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1094 PostWysłany: 14 Lut 2021 21:01 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Tak to wygląda i loty zostały zmienione

Załączniki:
wizz.jpg
wizz.jpg [ 116.98 KiB | Obejrzany 1201 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1095 PostWysłany: 14 Lut 2021 21:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@pablo1603 I mimo zmiany nadal masz możliwość akceptacji , zwrotu środków i bezpłatnej zmiany terminu w ramach +30 dni?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1096 PostWysłany: 14 Lut 2021 21:35 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Z początku tak myślałem ale się myliłem. Klikając w widoczny na screenie link "wprowadż zmiany" wyskakują informacje, że modyfikacje są możliwe według cennika. Podsumowując: po dokonaniu zmian na infolinii ( możliwych więcej niż 30 dni od daty pierwotnego lotu) nie ma darmowej zmiany opcji lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1097 PostWysłany: 14 Lut 2021 21:58 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
To pewnie musisz jeszcze zaakceptować tę zmianę, żeby się zapisała. Pierwszy raz widzę taką opcję. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1098 PostWysłany: 14 Lut 2021 22:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@pablo1603 A sprawdzałeś czy zwrot środków jest możliwy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1099 PostWysłany: 14 Lut 2021 22:24 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Misiatek nie ma takiego linku/możliwości. Ustalenia telefoniczne są tutaj wiążące, grafika na stronie jest myląca. Fajnie, że chociaż o miesiąc później udało mi się przesunąć datę wylotu.Poszedłem trochę na żywioł, może sytuacja się poprawi, chociaż sam w to nie bardzo wierzę.

Miriam po wejściu w anulację wyskakuje taki komunikat:

.Ograniczenia czasowe i płatnicze
Rezerwacja może zostać anulowana nie później niż 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu, a w przypadku biletu powrotnego – 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu pierwszego lotu.

Należy pamiętać, że złożenie wniosku o anulowanie rezerwacji i jego przetworzenie może potrwać do 15 minut, dlatego też zalecamy kontynuowanie, jeżeli do rozkładowej godziny odlotu lotu pozostały jeszcze co najmniej 4 godziny.

W przypadku konieczności uiszczenia opłaty za anulowanie rezerwacji można zapłacić tylko kartą kredytową.

A takie są koszty:

Płatności mające zastosowanie w przypadku anulowania rezerwacji
1. Opłata za anulowanie rezerwacji jest naliczana za pasażera za lot, w zależności od liczby dni pozostających do odlotu zgodnie z poniższymi zasadami.

Jeżeli do odlotu pozostało ponad 14 dni, opłata za anulowanie rezerwacji: 60 euro za pasażera za lot
Jeżeli do odlotu pozostało mniej niż 14 dni, opłata za niewykorzystane miejsce: 80 euro za pasażera za lot
W przypadku anulowania rezerwacji na ponad 14 dni przed odlotem pasażer będzie uprawniony do zwrotu całej opłaty za lot po potrąceniu opłaty za anulowanie rezerwacji i zwrotu korzyści wynikających z członkostwa w WIZZ Discount Club.
W przypadku anulowania rezerwacji w ciągu 14 dni przed odlotem pasażer będzie uprawniony do zwrotu całej opłaty za lot po potrąceniu opłaty za niewykorzystane miejsce, zwrotu korzyści wynikających z członkostwa w WIZZ Discount Club i innych usług.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1100 PostWysłany: 15 Lut 2021 00:51 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
Wygląda to jak zwykła zmieniona rezerwacja, tylko z tym pozostającym oknem o zmianie lotów (jakie widać tylko przy anulowanej). Dlatego wszystkie opcje zmiany widzisz jako płatne. Może to tylko jakiś chwilowy błąd systemu i to okno w końcu zniknie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group