Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1061 PostWysłany: 25 Sty 2021 15:37 

Rejestracja: 08 Wrz 2012
Posty: 134
Loty: 214
Kilometry: 286 750
@Misiatek ale do Madrytu ? Bo ja mam WAW-MAD na październik i też brak możliwości jakiejkolwiek korekty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy) Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy)
Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN
#1062 PostWysłany: 25 Sty 2021 15:47 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Nie, do Madrytu nie mam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1063 PostWysłany: 26 Sty 2021 00:33 

Rejestracja: 01 Lut 2018
Posty: 89
Wizzair poinformował mnie o zmianie godzin lotu. Ile mam czasu na zaakceptowanie nowych godzin lub zmianę lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1064 PostWysłany: 26 Sty 2021 00:37 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
A nie masz na końcu maila?
Cytuj:
Informujemy, iż jedną z poniżysz opcji należy wybrać nie później niż na 3 godziny przed nowym planowanym czasem odlotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
JanuszJanuszewski lubi ten post.
JanuszJanuszewski uważa post za pomocny.
 
      
#1065 PostWysłany: 26 Sty 2021 00:47 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 161
JanuszJanuszewski napisał(a):
Wizzair poinformował mnie o zmianie godzin lotu. Ile mam czasu na zaakceptowanie nowych godzin lub zmianę lotu?


do 3h przed wylotem. powinno być w emailu, który dostałeś.

ps. jaka trasa i kiedy?
Góra
 Profil Relacje PM off
JanuszJanuszewski lubi ten post.
JanuszJanuszewski uważa post za pomocny.
 
      
#1066 PostWysłany: 26 Sty 2021 00:52 

Rejestracja: 01 Lut 2018
Posty: 89
Tak było napisane o 3 godzinach ale wydało mi się dziwne, że tak dużo czasu dają na zastanowienie. Lot do Kutaisi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1067 PostWysłany: 26 Sty 2021 01:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Od dawna tak jest i bardzo dobrze,że można mieć wybór praktycznie do ostatniej chwili, czyli dopóki jest aktywna samodzielna odprawa .
Góra
 Profil Relacje PM off
JanuszJanuszewski lubi ten post.
 
      
#1068 PostWysłany: 29 Sty 2021 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 858
Loty: 271
Kilometry: 436 930
srebrny
wszystkie loty wizz wiszą mi jako zmiany do zaakceptowania. Kombinuję trochę co się bardziej opłaca i chciałem kompleksowo doprecyzować to co wyczytałem na poprzednich stronach.
W przypadku odwołania/zmiany lotu można:
zmienić +30/-15 dni za darmo. Z flexem pelen zakres ale za dopłatą.
poprosić o zwrot na konto Wizz:
100% jeśli płacone z konta wizz,
120% jeśli płatność kartą (120% za bilety, reszta opłat 100%), za flex,no name, wdc nie zwracają wogóle
Co jeśli płatność jest łaczona? karta plus środki z konta wizz, 120% czy proporcja?
środki ważne dwa lata czy bezterminowo? Ostatnie zmiany chyba nie są pandemiczne?
Przy prośbie o zwrot gotówki oddają to co zostało zapłacone gotówką/kartą na konto karty a punkty zawsze na konto wizz? Jaką wtedy punkty mają ważność?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1069 PostWysłany: 29 Sty 2021 17:12 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
@turczy przeniosłem wpis do wątku o zmianach lotów w Wizzair - wikipost powinien odpowiedzieć na większość twoich pytań.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1070 PostWysłany: 29 Sty 2021 17:14 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
turczy napisał(a):
wszystkie loty wizz wiszą mi jako zmiany do zaakceptowania. Kombinuję trochę co się bardziej opłaca i chciałem kompleksowo doprecyzować to co wyczytałem na poprzednich stronach.
W przypadku odwołania/zmiany lotu można:
zmienić +30/-15 dni za darmo. Z flexem pelen zakres ale za dopłatą.
poprosić o zwrot na konto Wizz:
100% jeśli płacone z konta wizz,
120% jeśli płatność kartą (120% za bilety, reszta opłat 100%), za flex,no name, wdc nie zwracają wogóle
Co jeśli płatność jest łaczona? karta plus środki z konta wizz, 120% czy proporcja?
środki ważne dwa lata czy bezterminowo? Ostatnie zmiany chyba nie są pandemiczne?
Przy prośbie o zwrot gotówki oddają to co zostało zapłacone gotówką/kartą na konto karty a punkty zawsze na konto wizz? Jaką wtedy punkty mają ważność?

Przy wniosku o anulację teraz zawsze całość przeliczają na pkt Wizz

Dopiero potem, po wypełnieniu wniosku

https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

to co gotowką wydzielone wraca na konto karty którą płacono/konta z przelewu

Reszta jak piszesz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1071 PostWysłany: 29 Sty 2021 17:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
turczy napisał(a):
za flex,no name, wdc nie zwracają wogóle
.....Jaką wtedy punkty mają ważność?

Za flex zwracają 100% jeśli to oni coś zmienili/odwołali nawet jeśli już z niego skorzystałeś.Ważność pkt. póki co praktykują na 2 lata ale być może przywrócą bezterminowo, skoro wrócili do starej zasady +30 a skasowali "pandemiczne" +60.Oby :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1072 PostWysłany: 29 Sty 2021 18:37 

Rejestracja: 29 Sty 2021
Posty: 1
System nie akceptuje nowego terminu lotu zmienionego przez wizzair.com Zaznaczam okienko że akceptuje zmiany klikam Tak i dalej jest komunikat akceptuj zamianę. Niżej w rezerwacji jest nowy termin jednak nie mogę wybrać w nowej rezerwacji miejsca lub dokupić żadnych usług bo wisi komunikat do akceptacji. Pomożecie ? Co robić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1073 PostWysłany: 29 Sty 2021 18:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1195
złoty
Dzwonić na numer warszawski Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off
tomno76 lubi ten post.
 
      
#1074 PostWysłany: 30 Sty 2021 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
Czy Wizz ma jakiś błąd, czy grają ze mną w palanta?

Info z maila:
Możesz zmienić rezerwację na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej trasie na inny dzień przypadający maksymalnie na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym wylotem lub maksymalnie na 60 dni po nim

info ze strony, przy próbie zmiany:
Możesz zmienić rezerwację na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1075 PostWysłany: 30 Sty 2021 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lut 2020
Posty: 425
HON fly4free
@Raphael
Wątek od postu #3299: wizzair-zakup-biletow-odprawa,225,46492?start=3280#p1410126
lub późniejszego z rozwiązaniem #3301: wizzair-zakup-biletow-odprawa,225,46492?start=3300#p1410152

Generalnie wszystko zależy - trzeba dzwonić na infolinię na ich tani numer (22 128 49 05).
Część konsultantów zwalnia, część nie. Nie wiem czy to nie zależy od samej trasy, bo część osób pisało w czwartek, że nie udało im się przesunąć na termin dłuższy niż 30+, ale teść dzwonił w piątek i załatwił wszystko bez problemu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
#1076 PostWysłany: 30 Sty 2021 14:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2016
Posty: 824
niebieski
Od dziś info w mailach o +30 dni max.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1077 PostWysłany: 01 Lut 2021 13:49 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Informacja z dziś, polska tania infolinia:
1) wysyłamy najpierw maila z forwardem maila Wizz o odwołaniu i prawie przesunięcia o 60 dni na adres info@wizzair.com
2) dzwonimy do nich, konsultant sprawdza w mailu i bez problemu mają przesuwać do 60 dni zgodnie z informacją
Takie dostali podobno wytyczne z centrali dla osób, które te maile wcześniej otrzymały i tak też to z sukcesem dziś przeprocesowałem :)
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: zmiana wizz
#1078 PostWysłany: 07 Lut 2021 12:13 

Rejestracja: 06 Wrz 2016
Posty: 84
Czy wizzair po anulacji lotu daje możliwość wybrania nowej daty bez dopłaty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1079 PostWysłany: 07 Lut 2021 12:19 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Po raz 2484nty, tak. Do -14/+30 dni od daty wylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
kawon30 uważa post za pomocny.
 
      
#1080 PostWysłany: 08 Lut 2021 09:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 195
Loty: 133
Kilometry: 211 116
niebieski
Wydaje mi się, że możliwość bezpłatnej zmiany w wizz to -14/+60 dni. Takie przynajmniej powiadomienie dostałem w ostatnim mailu od nich.
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group