Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 08 Cze 2016 21:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 655
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
Zwrot kasy jasna sprawa , ale oczywiscie chce leciec , lecz jako , że lot jest prawie za rok to nie ukrywam , że takie zwlekanie z decyzja jest dla mnie wygodne chocby z powodu gdyby przez ten czas pojawiła się jakaś jeszcze lepsza okazja na loty w tym terminie , nie koniecznie na ten kierunek ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
#102 PostWysłany: 08 Cze 2016 23:55 

Rejestracja: 22 Lut 2014
Posty: 124
Loty: 57
Kilometry: 116 084
Ja też mam podobną sytuację.
WIZZ zmienił godzinę wylotu raptem o 25 minut, ale za to bilet stał się elastyczny. Mogę go zwrócić, wymienić etc. Czekam zatem na obniżkę ceny, a może się trafi w międzyczasie jakaś promocja -20%.
Jeśli niczego ciekawego nie będzie, to zaakceptuję zmianę godzin wylotu, ale to na kilka dni przed wylotem.
Na razie mam jeszcze prawie 2 miesiące czasu i będę ignorował wszelkie ponaglenia z ich strony.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Góra
 Profil Relacje PM off
kb_poland lubi ten post.
 
      
#103 PostWysłany: 09 Cze 2016 00:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 490
Loty: 217
Kilometry: 423 860
niebieski
Spokojnie można się wstrzymać. Ostatnio z Islandią czekałem ponad pół roku, a zmiany lotu na bardziej mi odpowiadający dokonałem na tydzień przed odlotem. Chociaż w pewnym momencie mail od wizzaira przychodził praktycznie codziennie :)
Góra
 Profil Relacje PM off
kb_poland lubi ten post.
 
      
#104 PostWysłany: 17 Cze 2016 04:31 

Rejestracja: 23 Mar 2012
Posty: 211
Loty: 90
Kilometry: 112 253
niebieski
Hej
Zmienili mi godziny lotu, wybrałem opcje "zwrot 120% na konto wizzair" w formularzu z e-maila.
Nie dostałem żadnego potwierdzenia, a rezerwacja dalej jest widoczna.
Czy to normalne i ile trzeba czekać na pieniądze?
Może lepiej zadzwonić wtedy podobno jest załatwiane od ręki?
_________________
[WRO]
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#105 PostWysłany: 17 Cze 2016 07:20 

Generalnie, by przyspieszyć załatwienie sprawy mozna do nich zadzwonić na ich tani, w abonamencie bezpłatny nr. tel. 22 128-49-05
Góra
 PM off  
      
#106 PostWysłany: 17 Cze 2016 17:51 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Mnie również spotkała dzisiaj niemiła niespodzianka w postaci zmiany godziny lotu
Mam takie pytanie
Bilety zakupiłem Ja dla swojej córki , podczas zakupu stworzyłem jej konto mywizz i ta rezerwacja jest na jej koncie
Jeśli córka zgodzi się na zwrot 120 % środków na jej konto mywizz czy będzie mogła z tych pieniędzy na swoim koncie kupić
bilet dla innej osoby niż ona sama , dodam że córka nie ma członkostwa WDC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#107 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
W tym przypadku jak najbardziej może opłacić środkami lot dla innej osoby.
Góra
 Profil Relacje PM off
lalka150 uważa post za pomocny.
 
      
#108 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:20 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Rozumiem że może kupić bilety dla innej osoby nie kupując biletu dla siebie
tak jak to jest w przypadku gdyby posiadała członkostwo WDC gdzie trzeba kupić bilet
również dla siebie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#109 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1052
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Dla siebie też, jeśli bilet miałby być ze zniżką, można kupić tylko komuś bilet, ale wtedy bez zniżki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#110 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Dobrze rozumiesz,nie musi nic kupować dla siebie.Jedynie całość środków musi wydać na bilety lub inne usługi Wizzair.Zniżka to tylko z WDC, ale tego nie ma choć zawsze może dokupić jak zajdzie potrzeba chociażby właśnie z tych zwróconych środków.
Góra
 Profil Relacje PM off
lalka150 uważa post za pomocny.
 
      
#111 PostWysłany: 30 Sie 2016 09:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Witam wszystkich,
proszę o podpowiedź w temacie zmian rezerwacji w systemie wizzair.
Chciałabym dokonać zmiany terminów lotu, niestety podczas dokonywania rezerwacji nie wykupiłam usługi Wizz Flex, która pozwala na dokonywania takich modyfikacji.
Czy poprzez kontakt z infolinią będę mogła dokonać takich zmian? Czy kontakt z infolinią to jedyny sposób?
Wysyłałam zapytanie poprzez formularz na stronie Wizz, wybierając odpowiedni temat zapytania, ale w odpowiedzi kierują mnie do FAQ :ugeek:

Pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#112 PostWysłany: 30 Sie 2016 09:14 

Rejestracja: 17 Gru 2012
Posty: 490
Loty: 116
Kilometry: 176 025
niebieski
Wszystkie informację znajdziesz pod tym adresem:

https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... zerwacji#/

Przez infolinię można - ale kosztuje zarówno połączenie (choć można obniżyć jego koszt ) jak i przede wszystkim same zmiany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Wizz - zmiana lotu
#113 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Gru 2015
Posty: 28
Loty: 101
Kilometry: 127 714
Witam, chcę przebukować opłacony już bilet na inny termin. Tak się składa że nowy bilet jest dużo tańszy i zostaje jeszcze trochę pieniążków. Czy ta różnica trafi na moje konto Wizz czy przepada?
pozdrawiam, Dominik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#114 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:17 

Zwracają, ale tylko w naturze (baniaki z paliwem lotniczym ;) )
A na poważnie oczywiście PRZEPADA
Wejdź na swoją rezerwację na koncie mywizz - moje rezerwacje - zmień lot i zobaczysz ile dodatkowo cię skasują (zapewne taniej wydzie kupić nowy, a ten przepadnie)
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#115 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:22 

Rejestracja: 07 Gru 2012
Posty: 469
niebieski
Ale wykupiłeś usługę WIzz Flex, czy jak to sie nazywa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#116 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Gru 2015
Posty: 28
Loty: 101
Kilometry: 127 714
nie mam wizzflex. Za bilet płaciłem 600zł a chce go przebukowac na taki który kosztuje 74
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#117 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:40 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2354
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
Najkorzystniej wyjdzie Ci zatem zarezerwować nowy bilet za 74 zł.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#118 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Wyjdziesz na tym jak przysłowiowy Zabłocki na mydle ;) Albo leć tak jak masz bilet albo jak termin przestał pasować ten zakupiony sobie odpuść (niestety ze stratą )i kup nowy za te 74 zł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 08 Wrz 2016 21:45 

Rejestracja: 11 Mar 2014
Posty: 11
Wjtajcie. A co w takiej sytuacji? Wizz zmienił termin lotów, a ja szybko zaakceptowałem nowy z wylotem dzień wcześniej, bo myślałem, że mam tylko kilka dni na decyzję, a teraz okazuje się, że jednej osobie (leci nas 5) to nie pasuje i zamiast o jeden dzień swój pobyt wydłużyć, to wolałaby ona go skrócić. Wiem, moja wina, że kliknąłem w to confirmed, ale czy jest szansa, że przebukują za darmo? Zmiana była miesiąc temu, a do lotu pozostał kolejny miesiąc. Trasa WAW-BUD.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#120 PostWysłany: 08 Wrz 2016 21:51 

Obecnie niestety, ale NIE
Akceptacja powoduje, że nie chcą już rozmawiać o darmowej zmianie (zdarzyło mi się, że kilka razy po korespondencji z nimi w ramach specjalnego potraktowania sprawy rezerwację ponownie za darmo zmieniono, ale od kilku miesięcy odsyłają do specjalnego formularza reklamacyjnego na ich stronie i nie pamiętam, by obecnie komuś za darmo zmienili)
Ale co ci szkodzi spróbować
Góra
 PM off
lester454 lubi ten post.
lester454 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group