Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#941 PostWysłany: 27 Cze 2020 16:03 

Rejestracja: 21 Gru 2013
Posty: 67
I po przylocie TAM będę mógł uzyskać zwrot tylko na powrót? - więc kaszana. Bo nie chcę lecieć.
Rozmowa z infolinią nie ma sensu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#942 PostWysłany: 27 Cze 2020 16:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@przemyslawek111 Jeśli lot powrotny masz tylko 10 minut później to nie potraktowali tego jako zmianę planu podróży . Być może samolot wyląduje o pierwotnie planowanym czasie.
Jeśli już nic nie zmienią to mimo że oba loty masz na jednej rezerwacji , nie są zobowiązani do zwrotu kosztów jeśli zrezygnujesz a loty się odbędą.
Próbować zawsze można, ale skutek zależy od ich dobrej woli.Nie muszą mieć twojej zgody na opóźnienie startu o 10 min. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#943 PostWysłany: 27 Cze 2020 18:21 

Rejestracja: 16 Maj 2016
Posty: 164
proponowane nowe terminy są dla mnie nieinteresujace, na interesujące mnie terminy nie mam możliwości zamiany, mimo że są one aktualnie sprzedawane w regularnej siatce połączeń
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#944 PostWysłany: 28 Cze 2020 11:10 

Rejestracja: 14 Wrz 2019
Posty: 5
Czy dobrze rozumiem? Zmienili mi dzień lotu z 22 na 21 października, do kiedy muszę ewentualnie zaakceptować zmiany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#945 PostWysłany: 28 Cze 2020 11:18 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Do 21 października 3 godziny przed lotem
Góra
 Profil Relacje PM off
michaaa uważa post za pomocny.
 
      
#946 PostWysłany: 28 Cze 2020 11:59 

W całym tym systemie zmian lotów panuje wielki bałagan. Miałem rezerwacje na 1-4 sierpnia. Zmienili mi wylot i powrót na 2 sierpnia Ha Ha tym samym powracającym rejsem. Nastepnego dnia dostałem zmianę już, na 4 sierpnia, tak jak pierwotnie zarezerwowałem powrót. Problem w tym ,że tego powrotu w systemie nie ma , jest 6 sierpnia. Totalny bajzel. Co najlepsze tego powrotu nie mogę zmienić online.
Góra
 PM off  
      
#947 PostWysłany: 30 Cze 2020 22:32 

Rejestracja: 30 Cze 2020
Posty: 1
Dostałam mailowe zawiadomienie o zmianie rozkładu lotów Wizzair.
Wczoraj nie mogłam zatwierdzić proponowanej zmiany, dzisiaj nie wiem jakim cudem było to już możliwe ale...
Pokazała mi się poniższa informacja:

Uwaga, Pasażerze Wizz Air! Twój lot został zarezerwowany, ale nie został w pełni opłacony.
Nadal brakuje ‎37 zł z salda konta (kod potwierdzenia: xxxxxx). Prosimy o dokonanie płatności w celu potwierdzenia rezerwacji. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana, plan podróży nie zostanie wystawiony, nie będzie możliwe dokonanie odprawy online lub na lotnisku, a także odmówimy Ci przewozu. Zaloguj się na konto Wizz i dokonaj płatności pełnej kwoty najpóźniej 48 godzin przed podróżą, aby zapewnić sobie wystarczająco dużo czasu na odprawę i wydrukowanie karty pokładowej. Po upływie 8 dni od otrzymania pełnej płatności otrzymasz fakturę za rezerwację wysłaną na dane kontaktowe podane w rezerwacji. W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt z nami.

Jestem delikatnie mówiąc poirytowana, bo lot w lutym został w pełni opłacony, na co mam dowód w postaci faktury. Status jest dla mnie niejasny. Mimo że opłata została w pełni pobrana z konta, po zaakceptowaniu zmiany lotu status zmienił się na "oczekiwanie na płatność".

STATUS Oczekiwanie na płatność

NUMER LOTU W61619
Metoda płatności Oferowana cena Pobrana opłata Status
M4 ‎ 2 692 zł ‎ 2 692 zł Zaakceptowano

Tym samym lotem leci moja siostra i ona nie dostała żadnej przymusowej opłaty po potwierdzeniu zmian lotu (zmiana to opóźnienie o 1 dzień, w obie strony).

Czy ktoś może mi pomóc wyjaśnić powód tego naciągania i ew. wytłumaczyć za co ta opłata? Byłabym niezmiernie wdzięczna.
P.S. usiłowałam się dodzwonić na ten warszawski nr tel ale bez rezultatu :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#948 PostWysłany: 30 Cze 2020 22:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
To jakiś błąd z ich strony.Akceptacja zmienionego przez nich i w pełni opłaconego wcześniej lotu nigdy nie wymagała dopłaty jeśli nie dodało się żadnych płatnych usług.Musisz jutro dalej próbować się dodzwonić bo tylko tak to możesz wyjaśnić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#949 PostWysłany: 30 Cze 2020 22:52 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
a nie taniej bylo odwolac i kupic nowy bilet? drogi ten Londyn
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#950 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:10 

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 254
niebieski
Coś kręcą w siatce połączeń. Ja właśnie dostałem wiadomość o odwołaniu loty Gdańsk-Kutaisi na październik. Widzę, że z systemu w ogóle zginęło to połączenie. Dziwne bo z tego co wiem ograniczenia w Gruzji są póki co tylko do końca lipca 2020.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#951 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 277
Loty: 220
Kilometry: 407 639
niebieski
Ja przed chwilą dostałem anulację lotów WRO-KUT i KUT-KTW z kwietnia 21 , też już niedostępne w kalendarzu, ale jak to Gruzja wyleciała? oj wizzair..
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#952 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
Dajcie już spokój. Wizzair wrzucił tak odległe daty żeby ściągnąć kasę od ludzi. Tu chodzi o to żeby miec środki na bieżące koszty. Zapłać dzisiaj. Zwrócimy za kilka miesięcy, jeśli chcesz zwrot na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off
qbk lubi ten post.
 
      
#953 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:51 

Rejestracja: 30 Sty 2011
Posty: 203
niebieski
Ale o co może chodzić z tą Gruzją? Zmienią dni wylotów czy skasowali w ogóle ten kierunek? Jak myślicie? Były kiedyś podobne sytuacje?

Anulowali mi sierpniowy lot z Gdańska do KUT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#954 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:54 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 409
Wyluzuj, chlopie. Ile mozna Ci tlumaczyc. Chcesz - anuluj. Nie chcesz - czekaj, jak rozwinie sie sytuacja.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#955 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 277
Loty: 220
Kilometry: 407 639
niebieski
może wróci, w tym momencie to jedyne sensownie pozostaje czekać
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#956 PostWysłany: 30 Cze 2020 23:55 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 413
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
ferges napisał(a):
Czy ktoś próbował zamienić Marrakesz na Teneryfę? Odległość pewnie ta sama.

Mój Marrakesz to teraz WAW-LTN i LCA-WAW. Najprawdopodobniej system Wizzair po wykasowaniu trasy do Marrakeszu przypisał nowe lotnisko wg alfabetu. Może teraz zmiana się uda na TFS.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#957 PostWysłany: 01 Lip 2020 00:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
@garry2012 na głównej masz artykuł o aktualnej sytuacji w kwestii uruchomienia i zakazów lotów z PL. Sierpień jest blisko lipca i najprawdopodobniej uznali że im się nie spina uruchamiać lotów też w sierpniu... Nie śledzę tematu Gruzji, tylko wnioskuję z aktualnej sytuacji....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#958 PostWysłany: 01 Lip 2020 00:26 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Poza Warszawą Gruzja z Polski wycięta do maja 2021r. :shock:

Tak apropo bieżącej sytuacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#959 PostWysłany: 01 Lip 2020 00:30 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 73
Loty: 15
Kilometry: 24 586
Gruzja jest wycięta z większości portów, z których były loty do Kutaisi. Albo błąd, albo kolosalne cięcia ...

Jeżeli tak mocne cięcia to zmieni to w konsekwencji całą siatkę Wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#960 PostWysłany: 01 Lip 2020 01:15 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
U mnie cały kalendarz zablokowany na wszystkie kierunki, więc coś grzebią.
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group