Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#901 PostWysłany: 12 Cze 2020 23:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
man4business napisał(a):
I to pokazuje, że oni nie panują nad systemem... ja miałem (po pierwszym skasowaniu) KTW-BOJ na 16-19 lipca. Przyszedł mail, że zmienili daty - i faktycznie zmienili (na 20-22 lipca). A gdy szukam alternatywnych dat, to... nadal widzę pierwotny termin dostępny, 16-19.07. Ja nie wiem, czy oni specjalnie nie prowokują, żeby ktoś (kto kupił te bilety bardzo tanio) się jednak zdenerwował i jednak je oddał ;)

Jak chcesz lecieć na 3 dni to masz 13-16.07 aktualnie za 152 z WDC RT.Może dają ci szansę dostać 120% zwrotu i po zakupie nowego lotu jeszcze ciut zaoszczędzić ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#902 PostWysłany: 12 Cze 2020 23:42 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1861
HON fly4free
Raczej nie, bo kupiłem za 39 zł/ow (zresztą, nie tylko tę trasę - była ich masa do niedawna).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#903 PostWysłany: 12 Cze 2020 23:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Spodziewałam się,że tak odpowiesz ,choć ta trasa najtaniej była 46 zł OW ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#904 PostWysłany: 14 Cze 2020 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2020
Posty: 6
Misiatek napisał(a):
To podaj chociaż trasę, bo tak to możemy sobie pozgadywać razem :)


KTW - TGD

Kashpir napisał(a):
@klaxxxon zasymuluj kupno biletów w tych samych terminach i sprawdź czy rzeczywiście nie ma żadnych różnic w godzinach odlotów i przylotów.


Okazuje się, że jest 5 minut różnicy.

miriam napisał(a):
Sytuacja przedstawiona dotyczy np. Trasy KTW-BOJ gdzie zmiana lotów powrotnych w pierwszej połowie lipca była o ponad godzinę, ale potem była powtórna korekta i ostateczna różnica jest o 10 min.Komunikat zmienił się na taki jak podał @klaxxxon .


Jak wyżej, przy czym chodzi o Katowice - Podgorica.

man4business napisał(a):
Ja nie wiem, czy oni specjalnie nie prowokują, żeby ktoś (kto kupił te bilety bardzo tanio) się jednak zdenerwował i jednak je oddał ;)


No właśnie może panują aż nadto. Też mi się wydaje, że to celowy zabieg. Ci co kupili tanio, mają teraz szanse zwrotu 120%, a "zwrócone" bilety sprzedadzą się i tak za 200%. Tym bardziej do Czarnogóry, która jedzie na marketingu "pierwszego państwa w europie wolnego od COVID-19".

Kashpir napisał(a):
@man4business Akurat taki przypadek "zmiany bez zmiany" ;) zaliczył bym do korzyści - w rezerwacji prawie nic się nie zmienia, a zyskujemy możliwość darmowego anulowania.


Tak. Pytanie ile czasu trwa ta możliwość darmowej anulacji? Nie chciałbym aby system podjął automatycznie decyzję za mnie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#905 PostWysłany: 14 Cze 2020 11:25 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
klaxxxon napisał(a):
Tak. Pytanie ile czasu trwa ta możliwość darmowej anulacji? Nie chciałbym aby system podjął automatycznie decyzję za mnie...


Nie jestem w tej chwili pewien, więc można mnie poprawić, ale wydaje mi się, że decyzję można podjąć do 3 godzin przed odlotem, tj. w takim samym, do kiedy jest możliwa odprawa online.
System na pewno sam nic nie zrobi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
klaxxxon lubi ten post.
 
      
#906 PostWysłany: 14 Cze 2020 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1195
złoty
@Sudoku to że system sam nic nie zrobi, to tak nie do końca...
Ponad rok temu miałem dziwną sytuację. Będąc w Lizbonie chciałem odprawić się na lot do PL.
Było popołudnie, lot wieczorem.
Ku mojemu zdziwieniu okazało się w aplikacji że jestem już odprawiony !!
Nikomu nie podawałem PNR, nie odprawiałem się wcześniej. Po skontaktowaniu się z Wizzair konsultantka potwierdziła że dokonano odprawy poprzedniej nocy poprzez stronę www.
Nie lunatykowalem, nie spiłem się poprzedniej nocy, nie miałem dostępu do komputera...
Sprawa do dziś nie wyjaśniona, przyleciałem do PL. Wizzair tylko w postępowaniu prowadzonym przez uprawnione służby może podać IP komputera z którego dokonano odprawy.
Enigma.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#907 PostWysłany: 14 Cze 2020 11:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Dobrze wiedzieć, że takie cuda się zdarzają. Zatem można przyjąć, że na pewno mamy czas na decyzję do 48 godzin przed lotem, bo wcześniej i tak się nie odprawimy online, o ile nie wykupiliśmy konkretnych miejsc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#908 PostWysłany: 14 Cze 2020 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2020
Posty: 6
Sudoku napisał(a):
klaxxxon napisał(a):
Tak. Pytanie ile czasu trwa ta możliwość darmowej anulacji? Nie chciałbym aby system podjął automatycznie decyzję za mnie...


Nie jestem w tej chwili pewien, więc można mnie poprawić, ale wydaje mi się, że decyzję można podjąć do 3 godzin przed odlotem, tj. w takim samym, do kiedy jest możliwa odprawa online.
System na pewno sam nic nie zrobi.


Dzięki za odpowiedź. Co do tych 3 godzin to chyba jednak nie, bo to oznaczałoby potencjalnie zmarnowane miejsce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#909 PostWysłany: 14 Cze 2020 14:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Formalnie do 3h, praktycznie biorąc pod uwagę powyższą historię co najmniej 48 h.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#910 PostWysłany: 14 Cze 2020 20:30 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1861
HON fly4free
Ja zmieniałem bez problemu jakieś 6 h przed "odlotem" skasowanego połączenia, przez internet, bez problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#911 PostWysłany: 15 Cze 2020 10:26 

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 9
Loty: 50
Kilometry: 119 842
witam. przesuneli mi wylot KTW - AHO z 11-18.07 na 12-19.07. mam juz kupiony hotel ew musze dokupic jedna noc. pytanie jak szybko zwracaja srodki na konto wizz, i ewentualnie czy zwroca tez za zmiane daty tj. 2000 dalem pierwotnie za bilety potem za 1500 przesynałem je na tydzien pozniej. ma ktos pojecie jaka to bedzie kwota? z góry dzieki ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#912 PostWysłany: 15 Cze 2020 10:46 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Chcesz lecieć w zmienionej dacie czy rezygnujesz i chcesz zwrot?Jeśli akceptujesz nowy termin to nie ma zwrotu.To,że sam zmieniłeś za 1,5 tys nie jest już do odzyskania jeśli skorzystasz z podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#913 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:02 

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 9
Loty: 50
Kilometry: 119 842
kupiłem lot na date 04.07-11.07 zaplacilem 2k, potem jednak zmienilem na 11.07.- 19.07 za 1,5k. pytanie czy jak bede chcial zeby oddali mi kwote na konto wizzair to dostane calosc czyli 3,5k ? czy tylko 2. i ewentualnie czy juz ktos dostal zwrot na konto wizzair i w jakim czasie . pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#914 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:06 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Nie zwrócą ci opłaty za zmianę terminu która wynosi chyba 30-40 euro za lot. Sprawdź na potwierdzeniu jakie dostałeś przy zmianie rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#915 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:17 

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 9
Loty: 50
Kilometry: 119 842
jestes pewny ze nie zwrócą ? czy tylko domysł ? jednak zaplacilem, za to zeby zmienic a teraz to oni wszystko zmieniaja. gdzie mozna sie tego dowiedziec na 100% ? jest jakis mail do nich ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#916 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:21 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Na odpowiedź mailową poczekasz do sierpnia albo i w ogóle się nie doczekasz.
Zadzwoń na numer u góry strony
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#917 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:26 

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 9
Loty: 50
Kilometry: 119 842
fakture mam na 3,5 k, tak wiec wydaje mi sie ze powinni 120% z tego zwrocic.
a korzystal ktos z tej infolinii? da rade to jakos szybko w miare zalatwic zeby nie zbankrutowac ? :P


Ostatnio edytowany przez Abcn, 09 Lip 2020 16:33, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#918 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:30 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
da rade to jakos szybko w miare zalatwic zeby nie zbankrutowac ? :P


Wpierw zobacz co to za numer
Góra
 Profil Relacje PM off
wiatrak0404 uważa post za pomocny.
 
      
#919 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:37 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
To jest opłata za usługę "zmiana terminu lotu" i usługa ta została wykonana. Miałeś pewnie też dopłatę "różnica w cenie nowego i starego lotu" i tę odzyskasz.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#920 PostWysłany: 15 Cze 2020 23:11 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11332
Loty: 480
Kilometry: 755 414
@wiatrak0404 skoro ci zmienili daty, to przecież jest prosty sposób na sprawdzenie kwoty zwrotu na konto Wizz bez dzwonienia - logujesz się na konto, wchodzisz w szczegóły rezerwacji, wybierasz "Wnioskuj o zwrot środków" i w kolejnym kroku pojawi się okienko, w którym będzie kwota, którą otrzymałbyś na konto Wizz (potrzebne jest dodatkowe potwierdzenie, więc nie musisz się obawiać, że przypadkiem zatwierdzisz taki zwrot). Pamiętaj tylko, że 120% przysługuje jedynie za bilet - za usługi typu bagaż, wybór miejsca zwracane jest 100%.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group