Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#861 PostWysłany: 07 Mar 2020 18:20 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 3
Ok, bardzo dziękuję za pomoc ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#862 PostWysłany: 07 Mar 2020 20:06 

Rejestracja: 07 Kwi 2015
Posty: 12
Najpewniej mnie też czeka "zabawa" ze zmianami. Ostatnio była informacja, że Wizz ogranicza loty Kraków - Tel-Awiw (bodajże do początku kwietnia) z 4 do 3. Wczoraj kupiłem bilety na lot piątek-niedziela pod koniec kwietnia i dzisiaj okazuje się, że mój lot powrotny w niedzielę 26.04 jest "wyprzedany" a rozkładu zniknęły wszystkie niedzielne powroty (plus chyba także środowe) i w okresie kwiecień - do połowy czerwca Wizz z Krakowa do Tel-Awiwu latał będzie 2 razy w tygodniu, a nie 4. Chyba nigdzie oficjalnej informacji nt. temat nie było, ale biorąc pod uwagę to, co widać przy rezerwacjach, najprawdopodobniej tak ta sytuacja się rozwiążę...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#863 PostWysłany: 08 Mar 2020 08:56 

Rejestracja: 10 Wrz 2015
Posty: 206
niebieski
W systemie brak możliwości rezerwacji a u mnie rezerwacja wisi.
Jak myślicie kiedy sytuacja się wyjaśni ?
Może taka niepewność trwać kilka dni ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#864 PostWysłany: 08 Mar 2020 09:27 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Może nawet jak piszesz kilka dni, choć te kilka to już mamy.

Zapewne z powodu koronowirusa, można cierpliwie czekac czy też do nich z zapytaniem zadzwonić po 9 na nr 22 128-49-05
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#865 PostWysłany: 10 Mar 2020 12:01 

Rejestracja: 12 Sty 2012
Posty: 14
Loty: 237
Kilometry: 376 439
miriam napisał(a):
@dumbo12 Właściwie to możesz ostatecznie zdecydować nawet kilka dni przed lotem.Oczywiście mogą ponaglać, ale ty masz prawo z różnych względów zwlekać ;)


Dzieki. Czy zmiana rezerwacji obejmuje tylko daty czy rowniez destynacje?. Nie jest to wyraznie napisane a naglowek sugeruje ze chodzi tylko o zmiane daty. Jak to rozumiecie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#866 PostWysłany: 10 Mar 2020 13:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2014
Posty: 610
Loty: 80
Kilometry: 124 571
niebieski
Moim zdaniem w granicach rozsądku miejsce docelowe też.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#867 PostWysłany: 10 Mar 2020 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1185
złoty
@dumbo12 żeby nie gdybać zadzwoń na warszawski nr Wizzair i dowiesz się jakie lotniska alternatywne proponują. Nie musisz podejmować decyzji od razu gdy zapytasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#868 PostWysłany: 06 Kwi 2020 17:42 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
Witam mam problem ze zwrotem PLN za lot w którym zmieniono godzinę wylotu.
25 marca wypełniłem wniosek o zwrot podając nr konta w formularzu do którego mnie przekierowało z linka w mailu od wizza w ktorym o zmianie godzin lotu i od tego czasu cisza. Loguję się na stronce to rezerwacja jest w systemie i mam 3 możliwości w związku ze zmianą godziny lotu:
1. zaakceptuje zmianę
2. rozpocznij zmianę rezerwacji
3. wnioskuj o zwrot środków.

Jeśli wybieram 3 - to mowa jest tylko o zwrocie 120% na konto wizzair .... a ja chcę zwrot PLN na konto :(

(jakieś pomysły ?)

Załączniki:
ta2.png
ta2.png [ 92.31 KiB | Obejrzany 1305 razy ]
ta1.png
ta1.png [ 30.42 KiB | Obejrzany 1305 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#869 PostWysłany: 06 Kwi 2020 17:48 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Przeczytaj dokładnie to co Wizz napisał. Jest tam informacja co, jak i kiedy zrobić aby otrzymać zwrot pieniędzy na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#870 PostWysłany: 06 Kwi 2020 20:23 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
20 marca dostałem maila od wizzair z 3 opcjami do wyboru (screen w załączniku) - 25.03 skorzystałem z linka w meilu aby dostać zwrot kasy, wypełniłem formularz i do tej pory nic się nie dzieje. 4.04 dostałem kolejnego meila ale już były do wyboru tylko dwie opcje - nie było opcji zwrotu kasy.

Załączniki:
wizz.png
wizz.png [ 157.65 KiB | Obejrzany 1244 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#871 PostWysłany: 06 Kwi 2020 21:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@soja77 Procesowanie zwrotu gotówki trwa obecnie bardzo długo i odbywa się ciut inaczej niż w opcji jaką dostałaś 20.03.Być może wypełniony 25.03 formularz załapał się "po staremu" i oczekuje w kolejce.Spróbuj zadzwonić jutro po 9-tej na polski stacjonarny nr 22 1284905 i zapytać czy masz czekać skoro przesłałaś formularz wtedy,czy składać raz jeszcze wg.obecnych zasad(najpierw zwrot na konto wizz,potem formularz do zwrotu na kartę lub konto z którego płaciłaś)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#872 PostWysłany: 07 Kwi 2020 10:24 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
@miriam dziękuję dzwoniłem tam jeszcze przed Twoim postem ale po angielskiemu się nie dogadałem - więc dzwoniłem dzisiaj niby gdzieś mój wniosek był ale nic z nim nie robili - po moim telefonie niby przekażą dyspozycję do działu finansowego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#873 PostWysłany: 07 Kwi 2020 10:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Musisz pamiętać, że teraz zwrot gotówki według Wizzair trwa 60 dni czy tyle sobie dają czasu, nie wiem jak to liczą np. 60 dni roboczych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#874 PostWysłany: 08 Kwi 2020 09:15 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Chcę uzyskać zwrot kasy w związku ze zmianą terminu lotu W6 na konto bankowe (nigdy nie robiłem zwrotu w W6 i zapłaciłem kartą, której już nie mam). Pojawia mi się drugie okienko z maila #868 – wybieram „Wnioskuj o zwrot środków” i przechodzę do okienka pierwszego „Zwrot na konto WIZZ”. I tutaj mam takie pytanie: Czy potem będę mógł wybrać zwrot pieniędzy za pomocą przelewu bankowego, czy też zgodnie z napisem z okienka (Po otrzymaniu 120% WIZZ możesz zamienić je na zwrot 100% ceny zakupu za pomocą przelewu bankowego lub na kartę bankową w zależności od pierwotnej metody płatności), zwrot będzie dokonany na kartę? Chodzi mi o to, że nie chcę dokonać zwrotu na konto WIZZ, jeżeli dalej nie będę mógł wybrać opcji zwrot na konto bankowe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#875 PostWysłany: 08 Kwi 2020 09:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Z6GD9 Będzie problem,poczytaj zwroty-na-zamknieta-karte,181,150656
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#876 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:23 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Niestety wiem, że będą kłopoty (czytałem już o zwrotach na zamkniętą kartę). W moim zapytaniu chodziło mi tylko o potwierdzenie, czy po wyborze zwrotu na konto W6, będę mógł wybrać w dalszym kroku zwrot na konto bankowe (wg mnie nie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#877 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4454
srebrny
Zaczynają wreszcie zwracać z automatu na konto wizz odwołane loty z połowy marca.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#878 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:31 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
-- 08 Kwi 2020 10:29 --

Z6GD9 napisał(a):
Niestety wiem, że będą kłopoty (czytałem już o zwrotach na zamkniętą kartę). W moim zapytaniu chodziło mi tylko o potwierdzenie, czy po wyborze zwrotu na konto W6, będę mógł wybrać w dalszym kroku zwrot na konto bankowe (wg mnie nie).

Trzeba czekać i liczyć, że przyjdzie kolejny email z aktywnym linkiem do konwersji środków na dowolne wpisane konto bankowe. Ja taki otrzymałem, choć nie byłem zainteresowany.

Zresztą milion razy podali tu darmowy nr telefonu do Wizzair i zadzwoń

-- 08 Kwi 2020 10:31 --

Pkt wizz zwracają za odwołane loty :D
wtak napisał(a):
Zaczynają wreszcie zwracać z automatu na konto wizz odwołane loty z połowy marca.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#879 PostWysłany: 08 Kwi 2020 13:39 

Rejestracja: 08 Kwi 2020
Posty: 1
Bardzo proszę o pomoc. 9 marca wizzair poinformował mnie o zmianie godziny lotu zaplanowanego na 9 kwiecień. Miałam więc trzy opcje do wyboru: akceptacja zmiany godziny, zwrot 100% wartości na kartę płatniczą/konto lub zwrot 120% na kartę wizzair. 14 marca złożyłam online wniosek o zwrot 100% wartości na kartę płatniczą, otrzymałam od nich potwierdzenie przyjęcia wniosku i informację że zwrot będzie przetwarzany kilka dni. Niestety od tej pory nie otrzymałam ani zwrotu ani żadnej odpowiedzi od wizzair a mijają prawie 4 tygodnie. Czy ktoś orientuje się ile zwrot może trwać, ewentualnie co powinnam jeszcze zrobić. Dziękuję za każdą wskazówkę i pomoc. Ania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#880 PostWysłany: 08 Kwi 2020 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Przeczytać posty na tej stronie, choćby ten #873
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Marcin Michal oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group