Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#761 PostWysłany: 21 Paź 2019 23:53 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2593
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Spróbuj zadzwonić na infolinie, tutaj opisany jest sposób na tanie połączenie: kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835?start=180
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#762 PostWysłany: 21 Paź 2019 23:56 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11293
Loty: 474
Kilometry: 749 624
Robisz jak radzi kolega powyżej - my ci nie pomożemy. O tej porze "na Malcie" obsługa wyłącznie anglojęzyczna - jeśli chcesz po polsku, to dzwoń jutro rano.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#763 PostWysłany: 28 Paź 2019 01:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
JIK napisał(a):
@miriam przekaże sprawę koledze z działu publi, może się czegoś dowie.

Coś udało się ustalić :?:
Góra
 Profil Relacje PM off
baja lubi ten post.
 
      
#764 PostWysłany: 30 Paź 2019 12:43 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
miriam napisał(a):
@baja Masz 100% racji.Ta praktyka w przypadku rezygnacji z powodu zmian rozkładu leżących po stronie przewoźnika jest niesłuszna ,powoływanie się na regulamin nieuczciwe.Ten punkt regulaminu powinien dotyczyć tylko przypadków nie wynikających z winy W6.Jeśli rezygnujemy bo przewoźnik zmienił nam pierwotny plan podróży, obowiązkiem linii jest oddać pełną zapłaconą kwotę bez jakichkolwiek potrąceń.Redakcja jak najbardziej powinna oficjalnie wystąpić z zapytaniem do W6 w tej sprawie w naszym imieniu.


Podtrzymałem wniosek, przyszła kolejna odpowiedź:

Cytuj:
Szanowny Panie,

Dziękuję za odpowiedź.

Uprzejmie informuję, iż stanowisko Wizz Air w Pana sprawie pozostaje niezmienne. Jeśli nie jest Pan usatysfakcjonowany odpowiedzią, może Pan przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Wypełniając informacje o sprzedawcy na platformie ODR proszę wpisać adres e-mail odr@wizzair.com. Podany adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.

Z poważaniem,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#765 PostWysłany: 07 Lis 2019 23:32 

Rejestracja: 07 Lis 2019
Posty: 4
W sobotę mam lot z Wrocławia do London Luton, a nie ma możliwości odprawy ("Odprawa online nie jest jeszcze dostępna dla tego lotu"). Wczoraj jeszcze była, ale jako że wystarczy mi losowe miejsce, to chciałam poczekać do dzisiaj.
Od kilku tygodni przychodzą do mnie maile o zmianie w rozkładzie lotu (chyba różnica 10 minut czasu lądowania), ale ignorowałam je, ponieważ nie było żadnej możliwości akceptowania na stronie tych zmian, a lot był potwierdzony.

Czy ktoś miał taką sytuację? Czy warto dzwonić jutro na infolinię czy jest za wcześnie / odprawią mnie na lotnisku w okienku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#766 PostWysłany: 07 Lis 2019 23:35 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3591
srebrny
Musisz zaakceptować zmiany na stronie. Bez tego się nie odprawisz na lot. Bezpłatna odprawa online zaczyna się 48 godzin przed lotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#767 PostWysłany: 07 Lis 2019 23:39 

Rejestracja: 07 Lis 2019
Posty: 4
Tylko problem jest taki, że nie ma nigdzie opcji akceptacji zmian na stronie. Chyba, że nie mogę tego znaleźć. A jest już mniej niż 48h do lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#768 PostWysłany: 08 Lis 2019 00:10 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11293
Loty: 474
Kilometry: 749 624
Zaloguj się na konto i wejdź w szczegóły danej rezerwacji. Tam powinna być informacja o zmienionych godzinach lotu i opcje do wyboru - akceptuj zmiany, zmiana lotu lub zwrot środków. Odprawa będzie możliwa dopiero po akceptacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#769 PostWysłany: 08 Lis 2019 00:17 

Rejestracja: 07 Lis 2019
Posty: 4
Niestety nie ma tam takiej opcji (załącznik).

Załączniki:
2131.PNG
2131.PNG [ 47.6 KiB | Obejrzany 1200 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#770 PostWysłany: 08 Lis 2019 00:24 

Trzeba zadzwonić, u góry w pierwszym poscie masz link do tematu jak zadzwonić tanio
Góra
 PM off  
      
#771 PostWysłany: 08 Lis 2019 00:26 

Rejestracja: 07 Lis 2019
Posty: 4
Dziękuję. Ściągnęłam już aplikację, tylko nigdzie nie znalazłam godzin funkcjonowania infolinii. Czy mam rozumieć przez to, że jeśli teraz zadzwonię, to będzie dostępny tylko angielski konsultant?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#772 PostWysłany: 08 Lis 2019 00:27 

Tak, 9-18 po polsku
Góra
 PM off  
      
#773 PostWysłany: 20 Lis 2019 13:56 

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 245
niebieski
Dostałem info o zmianie lotu i pytanie czy przejdzie poniższy scenariusz:
- Nie wyrażam zgody na zmianę godziny i występuję o zwrot środków na konto (powiększonych o 20% - jak kuu]u[/u]piłem bilety za około 30 euro dostaję 36)
- Kupuję ponownie tą sama trasę i te same dni z aktualną godzina lotu i dokładni ci sami pasażerowie w bieżącej cenie ( jest po 10 euro)

Sumarycznie mam ten sam lot który mi pasuje a zmiana czasu jest kosmetyczna rzędu kilkunastu minut i zyskuję kasę w postaci środków na koncie wizz z racji tańszych i biletów i bonus 20%

Przejdzie czy system na tyle mądry że złapie takie coś ?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 20 Lis 2019 17:04, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#774 PostWysłany: 20 Lis 2019 14:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1182
złoty
Przejdzie bez problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#775 PostWysłany: 20 Lis 2019 15:19 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6153
HON fly4free
luki1975 napisał(a):
Przejdzie czy system na tyle mądry ze złapie takie coś ?
przerabiałem taką procedurę
w dodatku zmiana terminu (i obniżka ceny) nastąpiła następnego dnia po zakupie pierwotnego biletu :D

nie widzę też podstaw, dlaczego system miałby coś takiego wyłapywać...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#776 PostWysłany: 20 Lis 2019 17:46 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 24
Kilometry: 30 624
Przejdzie, robiłem tak kilkakrotnie. Tylko żebyś się nie pomylił w obliczeniach, bo 120% nie jest liczone od wszystkiego i można się przeliczyć, albo nie zarobić tyle ile się myślało, że się zarobi... :) Chociaż coś mi się kojarzy, że przy ostatnim zwrocie, zanim potwierdziłem rezygnację to pojawiła się przewidywana kwota zwrotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#777 PostWysłany: 20 Lis 2019 18:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11293
Loty: 474
Kilometry: 749 624
@luki1975 też przerabiałem - środki na konto Wizz trafiają zwykle po kilku minutach, więc całą operację można przeprowadzić dość szybko i bez konieczności dodatkowej płatności, jeśli nie masz żadnych środków na koncie Wizz. Z tego co pamiętam, niektórzy robili nawet w odwrotnej kolejności tzn. najpierw robili nową rezerwację (żeby przypadkiem nie wbić się na minę, że cena nagle poszybuje mocno do góry), a dopiero potem rezygnowali ze starej rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#778 PostWysłany: 20 Lis 2019 18:26 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3343
złoty
I takie rozwiazanie jest chyba bezpieczniejsze

Tapniete z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#779 PostWysłany: 20 Lis 2019 18:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4447
srebrny
Ne przejmujcie się.
Chodzi to normalnie. Kupujesz co chcesz, a rezygnujesz w dowolnej chwili z przełożonego lotu (nawet kilka godzin przed lotem). Zwrot 120% . I tyle ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#780 PostWysłany: 20 Lis 2019 18:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
A czy ktoś z Was przerabiał taką zmianę, że dla jednej części z pasażerów zmieniamy termin, a dla drugiej części występujemy o zwrot 120% ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group