Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 16 Wrz 2019 22:41 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Czy za anulowanie zmienionego lotu przez W6, usługa Wizz Priority podlega zwrotowi w 100% (tak jak napisał Darek_2003 parę maili wcześniej), czy też nie dostaje się zwrotu w ogóle (tak jak np. za „Dodaj dane pasażera później" lub "Usługa Flex dowolna liczba zmian”). Pytam, bo na stronie W6 (w rozdziale „Jak skorzystać z WIZZ Priority?”) znalazłem info: Nie podlega zwrotowi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#722 PostWysłany: 16 Wrz 2019 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1392
niebieski
W przypadku zmiany rozkładu za Priority, jak i Flex zwracają 100%
Góra
 Profil Relacje PM off
Z6GD9 uważa post za pomocny.
 
      
#723 PostWysłany: 17 Wrz 2019 12:03 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 24
Kilometry: 30 624
Ostatnio robiłem zwrot zmienionego lotu, były dwa rodzaje bagażu dodatkowego (10kg i 32kg), miejsca i wizzflex i zwrot kwotowo wyglądał tak jak pisałem wcześniej. Jedyna różnica to taka, że gdy wybrałem już opcję zwrotu to przed ostatecznym zatwierdzeniem pojawiła się kwota jaka zostanie zwrócona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#724 PostWysłany: 19 Wrz 2019 16:20 

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 8
Czy ktoś wie dlaczego po zaakceptowaniu nowego terminu komunikat nie znika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#725 PostWysłany: 19 Wrz 2019 16:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
Zaakceptuj w takim razie powtórnie, może wtedy zniknie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#726 PostWysłany: 19 Wrz 2019 17:07 

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 8
Nic z tego, nacisnąłem już naście razy...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#727 PostWysłany: 19 Wrz 2019 17:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
Zadzwoń pod (22)1284905 i konsutant to załatwi
Góra
 Profil Relacje PM off
filemon2 lubi ten post.
filemon2 uważa post za pomocny.
 
      
#728 PostWysłany: 19 Wrz 2019 17:38 

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 8
Załatwione ale chudszy o 15zł. Masakra z tymi opłatami...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#729 PostWysłany: 19 Wrz 2019 17:53 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11293
Loty: 474
Kilometry: 749 624
@filemon2 na przyszłość informacja jak tanio dzwonić na infolinię Wizzair: kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835?start=180
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
filemon2 lubi ten post.
filemon2 uważa post za pomocny.
 
      
#730 PostWysłany: 19 Wrz 2019 18:26 

filemon2 napisał(a):
Załatwione ale chudszy o 15zł. Masakra z tymi opłatami...

22 128-49-05

19 sekund na próbę koszt 3 grosze, oczywiście z numeru stacjonarnego
Góra
 PM off  
      
#731 PostWysłany: 19 Wrz 2019 19:43 

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 8
@gorny77 niestety pani pod tym numerem mnie przekierowała na numer 703 703 003 argumentując że to jest sprawa na ten numer. Po czym odebrała ta sama osoba... #wizzair
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
miriam uważa post za pomocny.
 
      
#732 PostWysłany: 19 Wrz 2019 20:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
@filemon2 Takich numerów jeszcze tu nie ujawniono,ale zawsze jest ten pierwszy raz.Tym razem padło na ciebie .Dzięki ,że napisałeś bo miejmy nadzieję,że inni się już nie nabiorą na podobną propozycję. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#733 PostWysłany: 20 Wrz 2019 13:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3384
srebrny
Czy ktoś może przerabiał temat i wie jakie lotniska mogą być do wyboru w przypadku zmiany lotu do/z Bodo. Logika podpowiada Tromso, Trondheim i może coś jeszcze ale nie wiem czy Wizz myśli podobnie ? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#734 PostWysłany: 20 Wrz 2019 13:44 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2593
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Ja mam zmienione Tromso i jako alternatywę na www mam jedynie Bodo choć myślę że byłaby możliwość na zmienienie tego kierunku na dowolne lotnisko w Norwegii. Moje rozumowanie wynika z faktu, że przy zmienionej godzinie lotu do Ejlatu, pomimo braku możliwości zmiany na www na Tel-Awiw, konsultant telefonicznie zmienił mi lot na ten kierunek. Co do Tromso to dzwoniłem już 5 razy na infolinie z prośbą o zmianę na Rejkiawik ale niestety póki co bezskutecznie.
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
maczala1 uważa post za pomocny.
 
      
#735 PostWysłany: 21 Wrz 2019 11:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3384
srebrny
Najbardziej by mnie interesowało czy Molde można zamieniać na Bodo ? Szansa jest spora ale czy dają taką możliwość z automatu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#736 PostWysłany: 21 Wrz 2019 12:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2204
złoty
Jak nie da się z automatu to jest szansa, że da się przez infolinie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#737 PostWysłany: 21 Wrz 2019 13:49 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3591
srebrny
A dla Porto jest jeszcze Madryt jako alternatywa (jak zaczną latać).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#738 PostWysłany: 02 Paź 2019 09:32 

Rejestracja: 19 Paź 2012
Posty: 767
niebieski
Kupowałem bilety na Maltę z Katowic - w większości płaciłem środkami z konta WIZZ, które dostałem z Booking.com. Czyli były to środki z półrocznym terminem ważności.
Zmienili mi godziny i chcę anulować, bo przecież na Dubaj i tak mi nie zmienią.

Jeżeli wybiorę 120% - to rozumiem, że środki będą na koncie bez terminu ważności?
A jeżeli wybiorę zwrot pieniędzy to oddadzą mi 100% na konto, czy tylko to co zapłaciłem kartą, a reszta opłacona z konta Wizz i tak wróci na konto Wizz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#739 PostWysłany: 02 Paź 2019 09:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
Zwrot 120% na konto będzie bezterminowy.Jeśli druga opcja to zwrot zostanie podzielony.Gotówka na konto bankowe, pkt. na wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#740 PostWysłany: 02 Paź 2019 11:19 

miriam napisał(a):
.....Gotówka na konto bankowe, pkt. na wizz.


Praktyka czy teoria?

Osobna kwestia to kiedy loty, bo jak first to "na już" generalnie od razu po anulacji tylko całośc czyli 120% w pkt wizz bezterminowe
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group