Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#621 PostWysłany: 06 Kwi 2019 11:57 

Rejestracja: 13 Gru 2017
Posty: 25
Tom Stedd napisał(a):
Samemu trzeba sprawdzać swoje loty. Oni przysyłają maila - według mnie - dopiero w określonym czasie przed lotem, a nie od razu po każdej zmianie terminu godzinowego/dniowego. Na pewno Twoje zmiany są za kilka miesięcy.


Ok, dzięki, to o tym nie wiedziałem :) zgadza się, loty są za ~3 miesiące, a pamiętałem że kiedyś dostawałem maile z informacją o zmianie godzin wylotów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Luksemburg na weekend za 715 PLN. Loty Lufthansą z Wrocławia + 4* hotel Luksemburg na weekend za 715 PLN. Loty Lufthansą z Wrocławia + 4* hotel
City break w Puli za 503 PLN. Loty (piątek-niedziela) z Katowic i noclegi w centrum City break w Puli za 503 PLN. Loty (piątek-niedziela) z Katowic i noclegi w centrum
#622 PostWysłany: 06 Kwi 2019 12:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1195
złoty
Dobra zmiana ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#623 PostWysłany: 06 Kwi 2019 17:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
@trubul Zmiany planu podróży wynikające z winy przewoźnika powodują elastyczność terminu i możliwość rezygnacji w razie niespodziewanej sytuacji losowej praktycznie do ostatnich dni przed lotem.Z tego powodu zazwyczaj jeśli do lotu zostało dużo czasu nie spieszę się z akceptacją czy zmianą ,traktując to jak swego rodzaju ubezpieczenie na wypadek niespodziewanej zmiany planów.Warto o tym pamiętać. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#624 PostWysłany: 20 Kwi 2019 23:14 

Rejestracja: 20 Kwi 2019
Posty: 2
Czy ktoś wie może jak to jest z biletem zakupionym dla kilku osób? Mam dla 5 osób bilety w dwie strony. Jednej niestety godziny psują cały wypad i musiałaby lecieć wcześniej (powrót jest ok) Czy wgl jest możliwe podzielenie tak rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#625 PostWysłany: 20 Kwi 2019 23:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
@paukanka Samodzielnie nie,ale jak się skontaktujesz telefonicznie to można "odpiąć" z rezerwacji jedną osobę,tyle że być może nie da się tylko w jedną stronę i trzeba zrezygnować z obu lotów.Dokładnie powiedzą ci na infolinii nawet tej polskiej (22)1284905.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#626 PostWysłany: 22 Kwi 2019 01:58 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
miriam napisał(a):
@trubul Zmiany planu podróży wynikające z winy przewoźnika powodują elastyczność terminu i możliwość rezygnacji w razie niespodziewanej sytuacji losowej praktycznie do ostatnich dni przed lotem.Z tego powodu zazwyczaj jeśli do lotu zostało dużo czasu nie spieszę się z akceptacją czy zmianą ,traktując to jak swego rodzaju ubezpieczenie na wypadek niespodziewanej zmiany planów.Warto o tym pamiętać. ;)


pamiętaj, że zwrot na konto wizz nie obejmuje usług dodatkowych takich jak elastyczny pasażer więc to wcale nie jest taki różowy scenariusz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#627 PostWysłany: 22 Kwi 2019 08:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
@baja Jeszcze nie korzystałam z tej usługi,zazwyczaj wiem z kim lecę i to już od wielu lat(taki brak elastyczności) ;) Ktoś miał pisać reklamację w sprawie braku zwrotu za usługę "elastyczny pasażer" bo raczej w sytuacji zmiany wynikającej z ich winy niesłusznie za nią nie otrzymuje się zwrotu.Nie wiem jednak czy Wizz to rozumie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#628 PostWysłany: 22 Kwi 2019 09:56 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 161
pytanie w sprawie formalnej: dzwoniłem pod podany numer telefonu (22)1284905 ale konsultant powiedział, że nie jest to infolinia rezerwacyjna i odesłał mnie pod 703703003. czy ktoś miał też taki przypadek?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#629 PostWysłany: 22 Kwi 2019 10:08 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
Miał, ale się tym nie martwił i dzwonił ponownie na ten sam numer.
Chyba coś się w WIZZ zmieniło bo są teraz trzy numery za cenę zwykłej rozmowy. UK +44 330 977 0444; DE +49 302 1784016; NL +31 20 262 5762
Dotyczą tylko istniejących rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#630 PostWysłany: 06 Maj 2019 11:45 

Rejestracja: 14 Paź 2016
Posty: 70
Loty: 88
Kilometry: 191 861
@miriam
a jednak Katanię odrzucili. W mailu mam informację że dla Bari lotniskiem alternatywnym jest Ciampino, Fiumicino, lub Neapol i Sycylia nie wchodzi w grę.
Jeszcze poprosiłam o potwierdzenie że środki mogą by,ć wykorzystane na kilka transakcji a nie że na jedną a nadwyżka przepada (może ktoś tak robił?) i jeżeli tak to biorę zwrot te 120% i tyle - aż szkoda że nie mam środków teraz na koncie bo fajny przedłużony weekend w Londynie jest na koniec czerwca po 44 OW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#631 PostWysłany: 06 Maj 2019 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2236
złoty
flower188 napisał(a):
Jeszcze poprosiłam o potwierdzenie że środki mogą być wykorzystane na kilka transakcji a nie że na jedną a nadwyżka przepada (może ktoś tak robił?)


Nic nie przepada, różnica zostanie na koncie Wizz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#632 PostWysłany: 06 Maj 2019 15:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
@flower188 No cóż,czasami sztywno trzymają się wytycznych,szkoda.Po zadysponowaniu zwrotu 120% na konto, środki pojawiają się w kilka minut więc może ten kuszący cenowo weekend w Londynie uda ci się kupić . Resztę wykorzystasz później na coś innego bo to co ci zwracają nie przepada ,jest do wykorzystania bezterminowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#633 PostWysłany: 06 Maj 2019 16:17 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11342
Loty: 482
Kilometry: 757 010
@flower188 a w systemie sprawdziłaś też samodzielnie, że Katania nie wchodzi? Jak pisałem, konsultanci nie zawsze mają pełną wiedzę nt. alternatywnych lotów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#634 PostWysłany: 07 Maj 2019 09:59 

Rejestracja: 14 Paź 2016
Posty: 70
Loty: 88
Kilometry: 191 861
@Kashpir - tak, sprawdzałam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#635 PostWysłany: 11 Maj 2019 13:51 

Rejestracja: 01 Cze 2015
Posty: 278
Loty: 111
Kilometry: 260 580
niebieski
Wygasały mi punkty na koncie WIZZ i wymyśliłem sobie jakiś locik do Porto bo była akurat dobra cena. No ale zmienili wylot o 4 dni wcześniej a nie mam tyle urlopu.

Jestem skłonny zaakceptować zwrot środków na konto WIZZ. Ale ile one po zwrocie będą ważne skoro wykorzystałem je tuż przed wygaśnięciem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#636 PostWysłany: 11 Maj 2019 14:02 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6242
HON fly4free
bez ograniczeń
Góra
 Profil Relacje PM off
rafafi uważa post za pomocny.
 
      
#637 PostWysłany: 11 Maj 2019 14:11 

Rejestracja: 01 Cze 2015
Posty: 278
Loty: 111
Kilometry: 260 580
niebieski
To super. A też powiększą o 20% skoro 100% płatności to były punkty z Karty WIZZ/Raifaisen?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#638 PostWysłany: 11 Maj 2019 14:13 

Tak, 120% w pkt wizz
Góra
 PM off
rafafi uważa post za pomocny.
 
      
#639 PostWysłany: 11 Maj 2019 14:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11342
Loty: 482
Kilometry: 757 010
@rafafi możesz sobie zmienić na późniejszy lot - Wizz daje ci swoją propozycję, ale ogólne zasady dają ci możliwość zmian -14 dni/ +30 dni od pierwotnej daty lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#640 PostWysłany: 11 Maj 2019 20:44 

Rejestracja: 01 Cze 2015
Posty: 278
Loty: 111
Kilometry: 260 580
niebieski
Widzę, że dla w sumie dla tego lotu rozkład zmienił się mało. Wizzair przesunął mnie wcześniej ale niby istnieje połączenie dzień później to pewnie po zmianach. Tylko jak taka zmiana ma wpływ na cenę? Bo ja kupiłem - powiedział bym - ultra tanio. Za 2 bilety do Porto w dwie strony 380zł Każda zmiana w obecnym cenniku jest droższa. To pewnie każą sobie dopłacić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group