Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#561 PostWysłany: 09 Lut 2019 23:25 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
-- 09 Lut 2019 23:24 --

Witam, no wizzair nadal mnie zaskakuje nie dosyć, że pozmieniał mi plany to to za lot powrotny który zmieniłem 10 maja na 12 maja ponieważ 10 maja fizycznie nie udałoby się to zrealizować to przez cały proces zmiany lotu było 0zł nawet do chwili zaakceptowania wszystkich warunków itd ale po dokonaniu zmian wchodząc ponownie w rezerwację widzę następujące informacje potwierdź i opłać zmiany Pierwotna cena całkowita: ‎1 172,20 ​zł​
Status: Oczekiwanie na płatność
Znacznik czasu: 23.11.2018 06:39
Na to że wg WDC system policzył ile zapłaciłem pierwszy raz i jaka jest różnica przy wdc teraz i wyszło że muszę zapłacić a dokładnie dopłacić 132zł czy to normalna procedura?

-- 09 Lut 2019 23:25 --

Dodam, że nigdzie nie widziałem informacji, że za cokolwiek będę musiał dopłacać (oczywiście nie dodawałem żadnych extra usług).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#562 PostWysłany: 09 Lut 2019 23:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Jedynym wytłumaczeniem(jeśli brałeś) może być różnica w cenie bagażu,choć nie wiem czy kiedykolwiek wcześniej była taka praktyka.Raczej to błąd systemu i spróbuj wyjaśnić telefonicznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#563 PostWysłany: 09 Lut 2019 23:37 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
Brałem tylko piority. A infolinia tylko płatna ;-) może lepiej jeśli jest kontakt poprzez email to wysłać zapytanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#564 PostWysłany: 09 Lut 2019 23:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Jeśli ci nie pilno,to można zapytać mailowo.A kontakt telefoniczny z nimi może być sposobem kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835?start=140
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#565 PostWysłany: 10 Lut 2019 00:33 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
Dodzwoniłem się do wizz air na nr (22)1284905 anglojęzyczna obsługa już tylko o tej godzinie ale udało mi się wytłumaczyć Pani w czym sprawa i na początku Pani twierdziła, że jest to dopłata za piority w locie powrotnym ponieważ wcześniej miałem wykupioną tą usługę tylko na jednym locie. Jednak kiedy stwierdziłem, że miałem pierwotnie wykupioną tą usługę na obydwu destynacjach Pani poprosiła o chwilkę i po 3 minutach powróciła na linię i powiedziała , że to błąd i nic nie muszę płacić i że poprawiona zamiana będzie widoczna za 30 minut. Zobaczymy jak nie to jutro kolejny telefon do wizz aira.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#566 PostWysłany: 11 Lut 2019 10:20 

Rejestracja: 23 Lut 2014
Posty: 33
Tez mam Taja sytuacje, bookowalam Waw-Barcelona 13-27 maja, zmienili nam na 12-26 i zmiana do zatwierdzenia albo zwrot kosztow. Interesowało mnie do kiedy najpizniej moge to potwierdzić i czy ew dalej moga mi w przypadku braku decyzji zmieniać na inne dni. Wstepnie niwy termin mi pasuje, ale ze jestem w ciazy to wszystko sie moze zmienic jeszcze przez te 3 miesiace. Chcialam miec jak najdłużej mozliwosc zwrotu pieniedzy, gdyby die okazalo ze jednak cos sue pokomplikuje i nie bedziemy mogli lecic. Na infolinii powiedzieli ze moge zaakceptować do 3 godzi przed odlotem:) i ze te miejsca sa juz niejaki dla nas zarezerwowane, wiec nie na opcji ze np ich braknie dla nas w koncu na ten samolot 12, jesli nie bedziemy przez dlugi czas akceptowali zmiany. Fajnie, mamy darmowa opcje rezygnacji lub taryfę flex w razie co:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#567 PostWysłany: 11 Lut 2019 11:24 

Rejestracja: 03 Sty 2014
Posty: 306
niebieski
OSTRZEGAM PRZED WIZZAIR - mi na 6 wykupionych przelotów / w 2 przypadkach anulowali przeloty z zmianą lotniska / 3 zmienili daty / NA WSZYSTKIE 5 ODWOŁANYCH LUB ZMIENIONYCH przelotów nie chcą zwrócić kasy tylko środki na konto wizzaira - to jest jakaś ściema , nie mam do WIZZAIRa żadengo zaufania , obsługa e-mailowa w customer rel. jest tragiczna , niemiła , ton e-maili na zasadzie odwołaliśmy i co nam zrobisz pisz sobie do ULC i się bujaj , WIZZAIR to TRAGICZNY przewożnik , wizerunkowo pasażera traktują na zasadzie płać i nie szczekaj jak odwołamy przelot bo nam się nie opłaca . PODKREŚLAM nie chcę żadnych odszkodowań tylko ZWROT KASY wydanej na bilety w formie przelewu a nie środków na konto wizza . Tak na marginesie czego nikt nie czyta i mało kto wie - na ZWROT pieniędzy nawet jak UZNAJĄ regulaminowo mają 90 DNI ! to jest jakaś PARANOJA , nie wspomnę że wyrzuciłem w błoto pieniądze za członkostwo. Tak na marginesie to pasażer zostaje sam z problemem bez żadnej pomocy , żadnej odpowiedzialności.


Ostatnio edytowany przez MUC2014, 11 Lut 2019 11:42, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#568 PostWysłany: 11 Lut 2019 11:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
MUC2014 napisał(a):
NA WSZYSTKIE 5 ODWOŁANYCH LUB ZMIENIONYCH przelotów nie chcą zwrócić kasy tylko środki na konto wizzaira - to jest jakaś ściema .

Łaski ci nie robią i mają obowiązek oddać kasę.Fakt,że się ociągają i każą czekać w przypadku kiedy chcesz pieniądze na oficjalne powiadomienie o zmianach mailem.Myślę jednak,że sobie z tym poradzisz i będzie szybciej niż planowali ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#569 PostWysłany: 16 Lut 2019 17:55 

Rejestracja: 09 Lut 2018
Posty: 25
Ja tez wlasnie dostalam maila o zmianie terminu lotu Z Katowic do Bari z 18 na 17.05.
W zwiazku z tym mam 2 pytania
- czy jezeli zechce anulowac lot, odzyskam tez srodki za lot powrotny dokonany na osobnej rezerwacji (rezerwacja osobna bo inne lotnisko przylotu - Krakow). Jest w mailu, ze zwrot srodkow za ewentualny lot powrotny ale gdy wchodze wypelnic wniosek o zwrot srodkow mam do wyboru tylko 1 lot do Bari.
- moglabym tez zmienic lotnisko wylotu na Krakow, bo jest lot 18.05 z Krakowa, niestety jak probuje zmienic termin to pozwala mi tylko na wybor lotnisk Katowice, Warszawa, Wroclaw. Czy nie ma w zwiazku z tym mozliwosci zmiany na Krakow?
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#570 PostWysłany: 16 Lut 2019 17:59 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
Musisz napisać/zdzwonić do nich w każdej sprawie. Powinni się zgodzić na jedno lub drugie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#571 PostWysłany: 16 Lut 2019 18:01 

thesilentenigma napisał(a):

- czy jezeli zechce anulowac lot, odzyskam tez srodki za lot powrotny dokonany na osobnej rezerwacji (rezerwacja osobna bo inne lotnisko przylotu - Krakow). Jest w mailu, ze zwrot srodkow za ewentualny lot powrotny ale gdy wchodze wypelnic wniosek o zwrot srodkow mam do wyboru tylko 1 lot do Bari.


możesz spróbować zadzwonić, ale raczej nie ma na to szans ze względu na osobną rezerwację

thesilentenigma napisał(a):

- moglabym tez zmienic lotnisko wylotu na Krakow, bo jest lot 18.05 z Krakowa, niestety jak probuje zmienic termin to pozwala mi tylko na wybor lotnisk Katowice, Warszawa, Wroclaw. Czy nie ma w zwiazku z tym mozliwosci zmiany na Krakow?


W ramach tej samej rozmowy z konsultantem jak się pierwsze nie uda to ta zamiana na Kraków zmienionego lotu z Katowic już tak
Góra
 PM off  
      
#572 PostWysłany: 16 Lut 2019 18:41 

Rejestracja: 09 Lut 2018
Posty: 25
Dziekuje za rady. Zgodnie z rada zadzwonilam na infolinie i zadna z opcji nie jest mozliwa. Ani anulowanie lotu powrotnego (bo jest na osobnej rezerwacji) ani zamiana lotniska na Krakow, bo Krakow nie jest alternatywnym lotniskiem dla Katowic a sa nimi o dziwo Warszawa i Wroclaw.
Czy jest sens dalej cos dzialac w tym kierunku (zmiana Katowic na Krakow) komus moze sie udalo to wywalczyc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#573 PostWysłany: 16 Lut 2019 18:45 

Napisz przez formularz reklamację, Kraków to ich "nowe" lotnisko dlatego konsultanci mogą czy takie bzdury wygadują :)

Może opłaca Ci się anulować lot z Katowic i kupić taniej z Krakowa? bez niczyjej łaski, a a nuż taniej
Góra
 PM off  
      
#574 PostWysłany: 16 Lut 2019 18:59 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
Pisz reklamację jaka chcesz anulować. Mnie się kiedyś udało dostać zwrot za lot powrotny do innego miasta, jak anulowali mi lot "do".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#575 PostWysłany: 16 Lut 2019 19:08 

Rejestracja: 09 Lut 2018
Posty: 25
Dziekuje za wszystkie rady.

[/quote]Może opłaca Ci się anulować lot z Katowic i kupić taniej z Krakowa? bez niczyjej łaski, a a nuż taniej[/quote]

Niestety nie, bo sam lot jest drozszy a jeszcze w lutym skonczylo mi sie czlonkostwo WDC. Na ten rok juz mam 3 loty wykupione i wiecej nie planuje, dlatego tez kupowanie nowego czlonkostwa nie ma sensu.
Ale bede w takim razie probowac pisac reklamacje. Przez formularz reklamacyjny to na stronie skargi i pochwaly czy jest jakis email?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#576 PostWysłany: 16 Lut 2019 19:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Skargi i pochwały.Po wejściu w skargi masz możliwość wybrać odpowiedni temat.Na wylot z Krakowa na pewno się zgodzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#577 PostWysłany: 16 Lut 2019 20:24 

Rejestracja: 09 Lut 2018
Posty: 25
Dziekuje bardzo, bede probowac w takim razie zmienic na Krakow mam nadzieje, ze sie uda.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#578 PostWysłany: 19 Lut 2019 21:10 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 24
Kilometry: 30 624
Zmienili mi godziny kwietniowego lotu WAW-FCO-WAW. Zmiana niewielka (5-15minut) ale mimo to system umożliwia zmianę lub rezygnację. Maila jeszcze nie dostałem, zauważyłem przez przypadek na stronie. Ile mam czasu na decyzję? Co będzie jak nie zaakceptuję zmiany, ani nie wybiorę żadnej innej opcji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#579 PostWysłany: 19 Lut 2019 21:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Nie odprawisz się jak nie zaakceptujesz lub nie zmienisz,masz więc czas na decyzję praktycznie do odprawy,
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek_2003 lubi ten post.
Darek_2003 uważa post za pomocny.
 
      
#580 PostWysłany: 20 Lut 2019 16:23 

Rejestracja: 09 Lut 2018
Posty: 25
Dostalam dzisiaj odp na reklamacje z wizzair (myslalam, ze dluzej to potrwa), ze zmienili mi tak jak chcialam, wylot z Krakowa.
Takze jeszcze raz dziekuje za pomoc. I warto pisac reklamacje :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group