Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#521 PostWysłany: 11 Sty 2019 12:37 

janeczek napisał(a):
...............Co do bagażu to przypisali 10 kg rejestrowanego - tylko się zastanawiam czy wejdę z nim na pokład samolotu?


Z rejestrowanym nawet tym 10 kg nie wejdziesz na pokład bo musisz go nadać, by wejść poczytaj i dokup priorytet

Reszta jak wcześniej Ci napisano


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 11 Sty 2019 12:38, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#522 PostWysłany: 11 Sty 2019 12:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@janeczek Nie wejdziesz,chyba że dokupisz priority a ich darowiznę potraktujesz jako niebyłą ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#523 PostWysłany: 12 Sty 2019 11:31 

Rejestracja: 10 Lis 2013
Posty: 59
Loty: 23
Kilometry: 53 445
Witam. Wizzair zmienił rozkład i mam możliwość rezygnacji z lotu (godziny tragiczne). Proponują:
Zwrócimy na Twoje konto WIZZ całą wartość płatności za lot (i ewentualny lot powrotny) oraz 20% ceny zapłaconej a lot; lub zwrócimy całą wartość płatności za lot i ewentualny lot powrotny (w tym podatki i opłaty) przelewem bankowym lub na kartę użytą podczas rezerwacji.

Czyli jeśli za rezerwację zapłaciłem powiedzmy 1000 zł to ile mogę otrzymać zwrotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#524 PostWysłany: 12 Sty 2019 11:51 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 297
Loty: 201
Kilometry: 193 619
niebieski
Według mnie możesz dostać 1000 zł przelewem na konto/kartę, czyli pieniądze wracają do Ciebie, ale chyba dopiero w okolicach terminu lotu. Druga opcja: dostaniesz 1200 zł, ale w środkach na koncie Wizzair, czyli tylko do wykorzystania na loty i inne płatności wizzairowskie (nie możesz ich przelać na własne konto bankowe). To dostaje się po kilku minutach od podjęcia decyzji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#525 PostWysłany: 12 Sty 2019 12:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1392
niebieski
Warto dodać, że to 1200zl będzie ważne bezterminowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#526 PostWysłany: 12 Sty 2019 14:32 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 2160
srebrny
Informują mailowo o decyzji w reklamacji ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#527 PostWysłany: 12 Sty 2019 14:41 

Nie, sukcesywnie zaglądasz do skrzynki na listy lub pytasz na Czacie Raiff
Góra
 PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#528 PostWysłany: 12 Sty 2019 17:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
;) Gotów uwierzyć, zważywszy na to kto odpowiada :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#529 PostWysłany: 12 Sty 2019 21:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przy okazji pytania linkuje ostatni wyrok TSUE w zakresie zwrotu ceny w przypadku odwołanego lotu, gdy zakup nastąpił za pośrednictwem OTA. Wyrok zamiast przeciąć sprawę nakłada na sąd krajowy obowiązek badania czy przewoźnik miał wiedzę o prowizji, chyba na tym OTA działa, że sprzedaje drożej, a płaci mniej...

Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, a w szczególności jego art. 8 ust. 1 lit. a), należy interpretować w ten sposób, że cena biletu, którą należy uwzględnić w celu określenia kwoty zwrotu należnej od przewoźnika lotniczego pasażerowi w przypadku odwołania lotu, obejmuje różnicę między kwotą zapłaconą przez tego pasażera a kwotą otrzymaną przez tego przewoźnika lotniczego, która to różnica odpowiada prowizji otrzymanej przez osobę działającą w charakterze pośrednika między nimi, chyba że prowizja ta została określona bez wiedzy tegoż przewoźnika lotniczego, czego ustalenie należy do sądu odsyłającego.

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=8162312
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#530 PostWysłany: 12 Sty 2019 22:21 

miriam napisał(a):
;) Gotów uwierzyć, zważywszy na to kto odpowiada :P

Przecież pytanie i odpowiedz dotyczyły reklamacji na nie powiadomienie o zmianie regulaminu KK Raiffeisen Wizzair

Taki misz masz, bo forumowicz i mod nie zakumał o co kaman
Góra
 PM off  
      
#531 PostWysłany: 20 Sty 2019 16:10 

Rejestracja: 02 Lut 2015
Posty: 5
Własnie chciałem skorzystać z opcji zmiany lotu na wizzair.com i wyskoczyło mi takie coś:
"Zmiana lotu nie jest obecnie dostępna dla żadnej daty przed 1 listopada na naszej stronie internetowej, prosimy o kontakt z naszym telecentrum."

I mam tak na każdej rezerwacji... Mam możliwość zmiany wyłącznie daty wylotów na konkretnej trasie, jednak bez opcji zmiany trasy... :|
Ktoś wie o co chodzi? Też tak macie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#532 PostWysłany: 20 Sty 2019 21:01 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
@kamyloos w rezerwacji na koncie możesz zmienić daty na swojej trasie, ewentualnie lotnisko docelowe, ale musi ono być jak najbliżej pierwotnego celu, co w praktyce oznacza zwykle inne lotnisko w tym samym kraju bądź najbliższe w kraju sąsiednim. Przykładowo:
- ja akurat mam zmienione terminy lotów do Katanii i mogę zmienić lotnisko docelowe np. na Rzym lub Lamezię, ale zmiany na Barcelonę już nie mogę zrobić, bo wyskakuje mi komunikat, który zacytowałeś.
- zmienili mi kiedyś lot do hiszpańskiego Santander i jako opcję zamienną system wskazywał francuskie Bordeaux, ale żadnego w Hiszpanii, bo były dużo dalej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kamyloos lubi ten post.
kamyloos uważa post za pomocny.
 
      
#533 PostWysłany: 04 Lut 2019 09:38 

Rejestracja: 17 Gru 2012
Posty: 490
Loty: 116
Kilometry: 176 025
niebieski
Porto z Katowic zlikwidowali od połowy września (miały być do końca października). Miałem kupione 18-25.10 i teraz widzę, że mam lot do... Londynu:)
Czy ktoś przerabiał zmianę w takim wypadku na wylot wcześniej (np. 1.5 miesiąca zamiast 14 dni, które standardowo oferuje Wizz)? Zwrot kasy nie bardzo mnie interesuje, bo bilety były śmiesznie tanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#534 PostWysłany: 04 Lut 2019 10:29 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Marne szanse, ale możesz próbować zgłosić taki wniosek przez formularz reklamacji. Innym rozwiązaniem może być zmiana lotniska wylotu - prawdopodobnie będziesz mógł zmienić na Wrocław czy Warszawę (o ile to ci pasuje).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kamyloos uważa post za pomocny.
 
      
#535 PostWysłany: 04 Lut 2019 22:33 

Rejestracja: 04 Lut 2019
Posty: 3
W styczniu, już po zakupie biletów na trasę Warszawa-Sycylia (i z powrotem) Wizzair zmienił daty lotów (przepraszając w mailu i proponując nowy termin - na dzień później). Przypadkowo na początku lutego sprawdzaliśmy rezerwację i okazało się, że zmienili nam wylot na dzień wcześniej - w ogóle nie pytając o zgodę na nowy termin, ani nie informując o zmianie. Położyli przez to naszą hotelową rezerwację (bezwrotną), ale nie poczuwają się do winy, twierdząc, że na zmianę się zgodziliśmy. Co robić? Ktoś miał z Wizzairem podobną sytuację?! :o
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#536 PostWysłany: 04 Lut 2019 22:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Kuba N Każda korekta terminu po zmianie rozkładu jest tylko propozycją z ich strony,którą możesz ale nie musisz akceptować.Po wejściu w tak zmienioną rezerwację jest opis z prośbą o akceptację .Pisze tam też ,że masz możliwość anulacji za zwrotem 120% wartości biletów na konto wizz lub samodzielnie zmieniasz termin na tej samej lub zbliżonej trasie (w zakresie +14/-30 dni) na bardziej ci pasujący.Może przypadkowo kliknąłeś przycisk akceptuj.Trudno to jakoś inaczej wytłumaczyć.Poczytaj wątek dot.twojego problemu zmiana-terminu-lotu-wizzair,225,66694?start=520
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#537 PostWysłany: 04 Lut 2019 22:56 

Rejestracja: 04 Lut 2019
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź, ale propozycja Wizzair dotyczyła konkretnego lotu (dzień i godzina), a nie zakresu +14/-30 dni. I ten konkretny termin zaakceptowaliśmy. Z tego co nam powiedziano na infolinii Wizzair rezerwacja była modyfikowana pod koniec stycznia, a my potwierdzaliśmy nasz lot w połowie stycznia :evil:

miriam napisał(a):
@Kuba N Każda korekta terminu po zmianie rozkładu jest tylko propozycją z ich strony,którą możesz ale nie musisz akceptować.Po wejściu w tak zmienioną rezerwację jest opis z prośbą o akceptację .Pisze tam też ,że masz możliwość anulacji za zwrotem 120% wartości biletów na konto wizz lub samodzielnie zmieniasz termin na tej samej lub zbliżonej trasie (w zakresie +14/-30 dni) na bardziej ci pasujący.Może przypadkowo kliknąłeś przycisk akceptuj.Trudno to jakoś inaczej wytłumaczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#538 PostWysłany: 04 Lut 2019 23:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Kuba N napisał(a):
powiedziano na infolinii Wizzair rezerwacja była modyfikowana pod koniec stycznia, a my potwierdzaliśmy nasz lot w połowie stycznia :evil:


Jak potwierdzaliście telefonicznie czy z poziomu konta klikając akceptuj? I kiedy ostatecznie macie ten lot.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#539 PostWysłany: 04 Lut 2019 23:20 

Rejestracja: 04 Lut 2019
Posty: 3
Klikając z poziomu konta propozycję z konkretną datą i godziną wylotu.
Lot mamy 02.04 - 09.04 (zamiast zatwierdzonego 04.04 - 11.04)

[/quote]
Jak potwierdzaliście telefonicznie czy z poziomu konta klikając akceptuj? I kiedy ostatecznie macie ten lot.?[/quote]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#540 PostWysłany: 04 Lut 2019 23:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Akurat na WAW-CTA to kolejne zmiany w rozkładzie letnim: najpierw ze śr-nd zmienili w styczniu na wt-czw-sb, a teraz w lutym wywalili z rozkładu czwartki. Jeśli ktoś już raz zaakceptował zmiany, to radzę zajrzeć ponownie w rezerwacje.
@Kuba N widzę, że właśnie ciebie dotknęła powyższa zmiana. :( Nie mogliście jej zaakceptować w styczniu, bo została świeżo wprowadzona do systemu. Sprawdź czy na rezerwacji masz ponownie 3 opcje, o których pisała @miriam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Mail.ru [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group