Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#461 PostWysłany: 17 Cze 2018 16:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
ale jest szansa na darmowa wode
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN
#462 PostWysłany: 17 Cze 2018 16:54 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1023
niebieski
Przy każdym wejściu na moje rezerwacje ( co kilkanaście dni) widzę kolejny zmieniony lot . Tym razem BRI-WAW przeniesiony z niedziel na soboty :evil: W październiku. Plany poszły sobie :( Czy te nieustanne przesunięcia to znak rozpoznawczy Wizza?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#463 PostWysłany: 17 Cze 2018 18:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2014
Posty: 610
Loty: 80
Kilometry: 124 571
niebieski
Ja takiego szczęścia nie mam :( Od 6 m-cy czekam, żeby mi godziny zmienili na lot we wrześniu i się nie mogę doczekać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#464 PostWysłany: 17 Cze 2018 21:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 343
Ja zawsze ciepło przyjmuję wiadomość Wizzair'a o zmianie godziny lotów. Scenariusz jest taki sam: żądanie zwrotu pieniędzy i w tym samym czasie (lub nawet wcześniej) ponowna rezerwacja na zmieniony już lot. W znakomitej większości przypadków cena lotu po zmianie spada, więc da się trochę oszczędzić. Fakt, zwrot przychodzi dopiero po kilku dniach, a nazajutrz dostaję maila o zdublowanej rezerwacji, ale nie trzeba nic więcej robić i poczekać na $$.

Pozdrowienia ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#465 PostWysłany: 18 Cze 2018 11:15 

Rejestracja: 03 Wrz 2015
Posty: 46
Zbanowany
Wie może ktoś jakie są alternatywne lotniska przy trasie KTW-LWO ? Bilety kupowane przez OTA, więc nie mogę podejrzeć alternatywnych tras do wyboru ;/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#466 PostWysłany: 18 Cze 2018 12:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Dodatkowo jest tylko IEV.Lotnisko KTW możesz zmienić na Gdańsk,WRO,WAW,lub POZ.
Góra
 Profil Relacje PM off
jednookonamaroko lubi ten post.
jednookonamaroko uważa post za pomocny.
 
      
#467 PostWysłany: 18 Cze 2018 12:15 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 414
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
mdobersztajn napisał(a):
W związku z wyrzucenie lotów do Bari z Wrocławia w zimowy rozkładzie, mam możliwość zmiany lotniska wylotu np. na WAW.
Ale mam również możliwość zmiany miejsca docelowego - Rzym i Neapol, akurat te dwa miejsca odwiedzę prędzej..
Czy na infolini jest w stanie coś więcej ugrać? Jakieś kolejne lotnisko? Np Sycylię lub Sardynie ?

Dzwoń na infolinię. Ja zmieniłem wylot z WAW na BUD, mimo że na stronie do wyboru były tylko KTW i WAW.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#468 PostWysłany: 18 Cze 2018 12:27 

Rejestracja: 03 Lis 2017
Posty: 47
Ale przy tych samym lotach ? Wrocław - Bari?

A co zyskałeś za kierunki przy zmianie na BUD?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#469 PostWysłany: 19 Cze 2018 13:21 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
Witam,

Wizir zmienil mi godziny obu lotow (w sumie 10 biletow). Dostalem maila z propozycja innej rezerwacji, anulowanie lotu i zwrot 120% srodkow na konto Wizz, anulowanie lotu i zwrot ceny biletow na konto bankowe. Wypelnilem formularz zwrotu pieniedzy do banku. Po kilku dniach dokonano zwrotu na konto Wizz w wysokosci 120%. Zlozylem reklamacje ale odpisano mi po prawie miesiacu, ze zwrot moze byc tylko na konto Wizz. Pytanie co dalej, cisnac ich czy od razu ULC?

Pozdr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#470 PostWysłany: 19 Cze 2018 13:41 

Pytanie brzmi jak płaciłes, ulc jest ostatnią instytucją do twojej sprawy
Góra
 PM off  
      
#471 PostWysłany: 19 Cze 2018 13:49 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
Z konta Wizz ale przeciez po pierwsze pieniadze tam nie znalazly sie znikad tylko zostaly przeze mnie wczesniej wplacone, a dwa to nie ja sam sobie wyslalem maila z formularzem zwrotu na konto w banku. Podejrzewam, ze musza takiego maila wyslac ze wzgledu na obowiazujace przepisy, a pozniej je ignoruja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#472 PostWysłany: 19 Cze 2018 13:51 

To i na konto wizz wróciły, wszystko jest zgodne z regulaminem Wizzair, który zaakceptowałeś
Góra
 PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#473 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:00 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
A mnie sie wydaje mi sie, ze nad kazdym regulaminem jest nadrzednie obowiazujace prawo...

"3. Odszkodowanie określone w ust. 1 jest wypłacane w gotówce, elektronicznym
przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami bankowymi albo, za pisemną
zgodą pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych usług."

?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#474 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:10 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@Zenoslaw ,ale ty nie dostałeś odszkodowania tylko zwrot za bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#475 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:13 

Nie kupiłeś tych biletów za pieniądze/gotówkę tylko za środki/punkty programu lojalnościowego Wizzair i tak się z Tobą z 20% premią rozliczają

Pieniaczu ;) poza ulc napisz do mennicy polskiej, poza tym jesteś jedyny, ktory wplaca kasę na konto myWizz
Góra
 PM off  
      
#476 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:18 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
To jest przepis, ktory dotyczy okreslenia formy zarowno odszkodowania jak i zwrotu ceny za bilet w przypadku jego odwolania. Mowia o tym pozniejsze zapisy:
"zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3".

Nie kupilem tych biletow za punkty z zadnego programu lojalnosciowego tylko za gotowke pobrana wczesniej z mojej karty kredytowej, a teraz chce ja zwyczajnie zwrocic. Jesli dochodzenie swoich praw jest wedlug Ciebie pieniactwem to moze juz mi nie odpisuj. Potrzebuje porady od osoby, ktora jednak rozumie co czyta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#477 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
To idz do prawnika
I przeczytaj ze zrozumieniem regulamin i posty w tym dziale
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#478 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:36 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
Jakby komus sie chcialo czytac to tutaj sa wytyczne KE dotyczace 261, moze kiedys sie przydac:

http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/wa ... e-2016.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#479 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Te wytyczne były wielokrotnie już podawane w odpowiednim wątku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#480 PostWysłany: 19 Cze 2018 16:02 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
Wyszukiwarka nie indeksuje niestety tego adresu (za dlugi) ani samego pliku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group