Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#421 PostWysłany: 10 Kwi 2018 22:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Tak,bo powrót nie uległ zmianie.W tej sytuacji sam nie będziesz w stanie zmodyfikować powrotu,ale nie wykluczone,że jak dobrze uzasadnisz to będzie to możliwe po kontakcie z nimi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#422 PostWysłany: 10 Kwi 2018 22:22 

Rejestracja: 10 Kwi 2018
Posty: 1
Mam podobny problem, zarezerwowałam loty na trasie Poznań-Reykjavik-Poznań ale lot powrotny przesunięto aż o 2 dni przez co mój pobyt skróciłby się o połowę. Są dostępne loty w wybranych wcześniej terminach ale z powrotem do Katowic. Czy mogę jakoś samodzielnie zmienić lotnisko tylko dla lotu powrotnego nie tracąc pierwszego biletu Poznań-Reykjavik?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#423 PostWysłany: 10 Kwi 2018 22:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Samodzielnie nie ,dzwoń w tej sprawie do nich.Jak to zrobić tanio jest w temacie kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#424 PostWysłany: 10 Kwi 2018 22:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
@mrajzer dostaniesz od Wizzair 3 możliwości:
1) zaakceptowanie nowego terminu
2) zwrot środków - gotówka 100% lub zwrot na konto Wizz 120%
3) zmiana terminu lotu w zakresie -14/+30 dni
Czyli jeśli zdecydujesz się na opcję 3 możesz wybrać lot z powrotem z datą późniejszą niż planowałeś - a tym samym wydłużyć wyjazd zamiast go skracać wybierając opcję 1
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#425 PostWysłany: 11 Kwi 2018 08:48 

Rejestracja: 11 Kwi 2018
Posty: 1
Mi również WizzAir odwołał lot Poznań-Reykjavik z 16 maja. Zaproponowany przez nich termin na lot dwa dni wcześniej mi nie pasuje. Chciałbym zachować bilet powrotny Reykjavik-Poznań na 25 maja. Znalazłem inny pasujący mi lot na Islandię, ale z Katowic. Czy dzwoniąc na numer pomocy specjalnej 221284905 uda mi się zmienić tylko lot na Islandię z Katowic, z zachowanym powrotem do Poznania? Czy warto dzwonić i komuś się tak udało i WizzAir nie robił z tym problemów? I czy myślicie, że taka zmiana byłaby darmowa? Dziękuję bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam.

@mrajzer, może już dzwoniłeś/aś i udało Ci się załatwić różne miasta? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#426 PostWysłany: 11 Kwi 2018 09:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22322
Geeez...
To normalny numer, czemu nie zadzwonisz i się spytasz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#427 PostWysłany: 11 Kwi 2018 09:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@bedka Dzwonić warto , szansa jest ,zwłaszcza jak trafisz na pomocną osobę na linii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#428 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:03 

Rejestracja: 04 Gru 2014
Posty: 44
Witam

Nurtuje mnie jedno. 31.05.2018 mialam lot z Wwy do Bratysławy, a tu zonk. Zmienili 31.05 na 02.06, tzn proponowali taką alternatywę. Powrót mialam mieć 2.06 z Bratyslawy do W-wy. Jeszzze nie zaakceptowalam.

Za 2 bilety zaplacilam 78 zł WDC. Jeśli zaznaczę opcję zwrot środków plus 20% zaplaconej ceny biletu na konto WIZZ, to dobrze rozumiem, że otrzymam 78 zl z powrotem ?

Pozdrawiam
_________________
albania-macedonia-19-27-10-14-autostopowa-przygoda,1504,62793
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#429 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:21 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
@Cynamonek jak się zalogujesz na konto, to po wejściu w szczegóły rezerwacji powinnaś mieć możliwość zmiany lotu -14/ +30 dni od pierwotnej daty. Czyli jeśli by ci pasowało, możesz zmienić na wylot 29 maja, powrót bez zmian i wydłużyć wyjazd. To oczywiście opcja.
Jeśli wybierzesz zwrot, to 120% od 78 zł tj. 93,60 zł trafi na twoje konto Wizz jako środki do wykorzystania na bilety i usługi Wizz bez daty wygaśnięcia.
78 zł w gotówce otrzymasz z powrotem jeśli wybierzesz opcję zwrotu na konto.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#430 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:29 

Cynamonek napisał(a):
Witam

Nurtuje mnie jedno. 31.05.2018 mialam lot z Wwy do Bratysławy, a tu zonk. Zmienili 31.05 na 02.06, tzn proponowali taką alternatywę. Powrót mialam mieć 2.06 z Bratyslawy do W-wy. Jeszzze nie zaakceptowalam.

Za 2 bilety zaplacilam 78 zł WDC. Jeśli zaznaczę opcję zwrot środków plus 20% zaplaconej ceny biletu na konto WIZZ, to dobrze rozumiem, że otrzymam 78 zl z powrotem ?

Pozdrawiam


Może pasuje Ci darmowa zmiana na Warszawa - Budapeszt - Warszawa w zakresie -14/+30 dni od pierwotnej daty lotu - wystarczy zalogować się na swoją rezerwacje i po wejściu w szczegóły kliknąć na zmień lot
Góra
 PM off  
      
#431 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:34 

Rejestracja: 04 Gru 2014
Posty: 44
Kashpir napisał(a):
@Cynamonek jak się zalogujesz na konto, to po wejściu w szczegóły rezerwacji powinnaś mieć możliwość zmiany lotu -14/ +30 dni od pierwotnej daty. Czyli jeśli by ci pasowało, możesz zmienić na wylot 29 maja, powrót bez zmian i wydłużyć wyjazd. To oczywiście opcja.
Jeśli wybierzesz zwrot, to 120% od 78 zł tj. 93,60 zł trafi na twoje konto Wizz jako środki do wykorzystania na bilety i usługi Wizz bez daty wygaśnięcia.
78 zł w gotówce otrzymasz z powrotem jeśli wybierzesz opcję zwrotu na konto.


Dziękować :) W koncu klarownie to wyjaśnileś. Niestety nie mam opcji dogodnego wylotu do Bratyslawy, gdyż zmienili mi z 31.05 na 02.06 a tego dnia mialabym powrót. Tak więc, lipa.


Ech, teraz zaznaczylam opcję zwrot na konto i przekierowalo mnie stronę w języku angielskim. Weszlam w rezerwację i te loty zostaly odwolane, tzn rezerwacja. Ale żadnych środków nie widzę :(((
_________________
albania-macedonia-19-27-10-14-autostopowa-przygoda,1504,62793
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#432 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:38 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
jeśli zwrot na konto Wizz, to nie pojawia się od razu. Spróbuj sprawdzić za kilka/kilkanaście minut.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#433 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:40 

Rejestracja: 04 Gru 2014
Posty: 44
OK, już mam na koncie 93,60 zl. Jeśli nastepnym razem zabukuję loty, to te środki są od razu pokrywane na nie ?
_________________
albania-macedonia-19-27-10-14-autostopowa-przygoda,1504,62793
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#434 PostWysłany: 08 Maj 2018 18:45 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Nie, to twój wybór - przy przejściu do płatności pojawi się pole "Wykorzystaj w płatności środki z konta WIZZ!" (z wysokością salda) i tam trzeba kliknąć, żeby wykorzystać środki do płatności za bilety.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#435 PostWysłany: 08 Maj 2018 19:00 

Rejestracja: 08 Maj 2018
Posty: 2
Witam,
Na lotnisku w Modlinie wprowadzili ciszę nocną i wizz odwołał mój pierwotny lot do Porto. Zaproponowali 3 opcję. Zasadniczo postanowiłem wybrać pierwszą, czyli akceptacja zaproponowanego przez nich terminu alternatywnego tj. dzień później. I tu pojawia się problem. Sprawdzałem sprawę na 3 różnych przeglądarkach oraz na telefonie - nie da się zaakceptować połączenia oraz wybrać miejsc. Przechodzę przez wszystkie kroki, a na końcu i tak stan nie jest zapisany. Zgłosiłem reklamację w tej sprawie. Bez wyboru miejsc nie mogę wydrukować kart itp.

Druga sprawa (tu już mnie krew zalała) - skoro mam później lot to postanowiłem później wrócić. Spoko mam flex family, więc odszukałem połączenie - jest. Przechodzę przez cały proces, ceny oczywiście droższe z bomby o 44Eur per osoba. Dochodzę do płatności kartą. Mam deutche bank i tam na końcu płatności kartą trzeba wpisać kod mastercard z sms. Już mam wpisać kod, a tu piękny błąd. Strona znika, zostaje sama biała karta z błędem:

{
"validationCodes": ["InternalValidationErrorOccured_OSI" ]
}

Spróbowałem ponownie na telefonie... a tu na zachęte cena 55Eur per osoba. Olałem temat. Dzięki wizz za stres przed wakacjami, skrócenie ich i pewnie jeszcze nie koniec przygód.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#436 PostWysłany: 08 Maj 2018 19:02 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
na górze strony masz telefon do Wizzair
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#437 PostWysłany: 08 Maj 2018 19:09 

Rejestracja: 08 Maj 2018
Posty: 2
-- 08 Maj 2018 19:08 --

Kashpir napisał(a):
na górze strony masz telefon do Wizzair


właśnie to przerabiam :evil:

-- 08 Maj 2018 19:09 --

kago napisał(a):
Kashpir napisał(a):
na górze strony masz telefon do Wizzair


właśnie to przerabiam :evil:


btw. można nań dzwonić w takich sprawach, coś mi się obiło, że to dla inwalidów itp. przypadków szczególnych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#438 PostWysłany: 08 Maj 2018 19:25 

Dzwoń ten telefon jest do takich darmowych zmian
Przerwę nocną wprowadzili na Chopinie, stamtąd też lata Wizzair
Góra
 PM off  
      
#439 PostWysłany: 17 Maj 2018 12:13 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Ponieważ W6 znowu skasował loty (w czwartki) WRO–BSL, chciałem zostawić sobie wylot WRO-BSL (w poniedziałek) i zmienić powrót z BSL-WRO na BSL-WAW (w czwartek). Wiem, że żeby tego dokonać, muszę zadzwonić na infolinię. Mam więc takie pytanie (przyjmijmy, że W6 zgodzi się na moją zmianę): jakiś czas temu W6 skasował także przeloty czwartkowe WAW-BSL (do połowy czerwca) i obawiam się, że za jakiś czas może znowu je skasować (mam wylot w lipcu). I co wtedy z moimi rezerwacjami – czy W6 w takim przypadku zwróci mi za bilety, czy też powie, że skasowali tylko lot powrotny, który nie jest w tym przypadku lotem „łączonym” (bo wylot jest z WRO, powrót do WAW)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#440 PostWysłany: 17 Maj 2018 12:26 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
A sprawdziłeś najpierw czy nie będzie się bardziej opłacało dostać 120% środków na konto Wizz i kupić nowe bilety? Dodam, że dzisiaj promocja do -30% dla WDC :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group