Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 12 Gru 2017 15:48 

makdeb napisał(a):
Dzwoniłem pod nr: 22 128 49 05.

Po zalogowaniu do rezerwacji i przejściu do "zmień lot" nie mam nawet możliwości zmiany lotniska na żadne inne. Tę kwestię także poruszał konsultant. Jemu wyświetlała się dodatkowo Warszawa, jednak mnie się ona nie wyświetla, ponieważ: "z Warszawy nie obsługujemy połączeń ani na TFS ani na ACE."


Dwie strony wcześniej masz przykład, że jednak się DA


Zdzislaw422 napisał(a):
Pytałem o zmianę na Budapeszt, żadnych problemów. Tylko, że jeden z uczestników nie mógł lecieć w ten dzień dopiero od następnego dnia ma wolne.



Temat z tanią opcja dzwonienia na tą drogą infolinię
kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&p=743119&hilit=tani+kontakt+wizzair#p743119


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 12 Gru 2017 15:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
#322 PostWysłany: 12 Gru 2017 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Czy formularz powinienem wypełnić po ang. czy po polsku? Zależy mi na szybkim rozpatrzeniu sprawy.
Nawet zgodziłbym się na te 120% i sam sobie dokonał zmiany tego połączenia, jednak jak na złość 28 lutego jak i 21 lutego BUD - ACE kosztuje 110zł, a interesujący mnie termin 330 (+ rower).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#323 PostWysłany: 12 Gru 2017 15:50 

Formularz w tej formie jeśli w ogóle odpowiedzą nie jest opcją szybkiego kontaktu, zapewne co najmniej kilka dni minie

Szybka opcja to mój post wcześniej
Góra
 PM off  
      
#324 PostWysłany: 12 Gru 2017 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Zadzwoniłem ponownie, tym razem konsultantka sprawdziła jakieś 3 listy i nadal nie widzi możliwości przebookowania tego połączenia na BUD - ACE. Nawet wspomnienie o "znajomym", który miał identyczną sprawę i udało mu się przebookować na takie połączenie, nic nie wskórało.

Pani doradziła kontakt za pomocą formularza i zgłoszenie reklamacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#325 PostWysłany: 12 Gru 2017 16:04 

Napisz jak chcesz na pw dane rezerwacji i na co chcesz zmienić
Góra
 PM off
makdeb lubi ten post.
 
      
#326 PostWysłany: 12 Gru 2017 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
A jeszcze jedno pytanie:

Czy jak wezmę zwrot 120% to oddadzą jedynie za 120% kwoty biletu czy także 120% ceny bagażu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#327 PostWysłany: 12 Gru 2017 16:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Tylko biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off
makdeb lubi ten post.
 
      
#328 PostWysłany: 12 Gru 2017 16:51 

Można zadzwonić i zapytać, ale według mnie całości, poza 100% opłaty manipulacyjnej
Góra
 PM off
makdeb lubi ten post.
 
      
#329 PostWysłany: 12 Gru 2017 17:23 

Rejestracja: 20 Maj 2011
Posty: 714
niebieski
Tylko 120% taryfy biletu, reszta 100% (bagaże, opłaty itp.)
W innym wypadku ludzie po informacji o zmianie lotu dokupywaliby bagaże, aby za chwilę dostać większy zwrot.
_________________
FLY4FREE: Relacja z NAMIBII - dostawczakiem we dwoje
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#330 PostWysłany: 12 Gru 2017 20:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1316
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
makdeb napisał(a):
Czy formularz powinienem wypełnić po ang. czy po polsku? Zależy mi na szybkim rozpatrzeniu sprawy.
Nawet zgodziłbym się na te 120% i sam sobie dokonał zmiany tego połączenia, jednak jak na złość 28 lutego jak i 21 lutego BUD - ACE kosztuje 110zł, a interesujący mnie termin 330 (+ rower).

Ja pisałem po polsku. Od razu po wysłaniu wiadomości z moją propozycją przebukowania, przyszedł mail z automatyczną odpowiedzią, a po 6 godzinach (po południu) dostałem odpowiedź od człowieka zawierającą standardowe grzeczności i przeprosiny plus zgodę na mój wariant lotu. Moja sytuacja była taka, że zabukowałem bilety RT na trasie A-X, a po zmianie godzin lotu, mogłem samodzielnie bez kontaktu z infolinią/konsultantem, po zalogowaniu na stronie zmienić sobie na inne daty, ale tylko na RT w ramach zaproponowanych przez Wizzair lotnisk, czyli A-X, A-Y, B-X, B-Y (gdzie A, B to "alternatywne" względem siebie lotniska w Polsce, a X, Y za granicą). Po kontakcie przez w/w formularz, zmienili mi zgodnie z moją prośbą na A-X, Y-A.
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#331 PostWysłany: 12 Gru 2017 20:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
To jednak inna sytuacja, bo w moim przypadku nie mogę nic zmienić na stronie Wizzaira. Konsultant powiedział, że wynika to z jednego powodu, tzn. żadne z alternatywnych lotnisk dla Katowic nie posiada połączenia z Lanzarote lub innym lotniskiem które jest dla niego alternatywne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#332 PostWysłany: 14 Gru 2017 11:59 

Rejestracja: 03 Lut 2016
Posty: 46
Ja również jestem "ofiarą" likwidacji Lanzarote i również nic nie mogę zmienić w swojej rezerwacji. Brak przycisku zmień lot, rezerwacja z ACE zmieniona na TFS. Co ciekawe, opcję zmień lot miałam aktywną do dwóch dni po ogłoszeniu o likwidacji połączeń KAT-ACE. Mogłam zmienić tylko na Teneryfę w granicach -14 + 30 dni od terminu pierwotnego. Ponieważ niespecjalnie pasowała mi ta opcja, napisałam w formularzu Skargi > Skargi i pochwały prośbę o zmianę mojej rezerwacji na luty, kiedy jeszcze będą loty z Katowic na Lanzarote, bo bardzo zależało mi na tej wyspie, bo na Teneryfie już byłam. Odpowiedź miałam na drugi dzień, niestety negatywną i w nagrodę usunęli mi możliwość samodzielnej zmiany rezerwacji... Na pytanie, dlaczego zniknęła mi ta opcja dowiedziałam się, że jest jeszcze za wcześnie (??!!) - (wylot miał być pod koniec marca) i że mam czekać na maila od nich....Ciekawe do kiedy? Nie uzyskałam odpowiedzi. Oczywiście mogę do nich napisać i zmienią mi loty, ale tylko na Teneryfę w opcji -14+30 dni. Tylko co z pasażerami, którzy żyją w błogiej nieświadomości (bo nie śledzą portali turystycznych i nie logują się na swoje konto wizz zbyt często), że kierunek ich wakacji "delikatnie" się zmienił? Mają zarezerwowane hotele i inne usługi? Bardzo mi Wizz podpadł, bardzo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#333 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@ewka888 Walcz o ten luty jeśli ci pasuje,jest jeszcze sporo czasu ,jeśli bilety jeszcze na lutowe terminy mają, to może za którymś razem ulegną ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#334 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:30 

Rejestracja: 03 Lut 2016
Posty: 46
Będę negocjować, choć pierwotny termin wyjazdu bardziej mi pasował pod każdym względem.
Bardzo skomplikowali mi plany....miałam zarezerwowany hotel za dobrą cenę (na szczęście z opcją bezpłatnej anulacji), w pracy urlop potwierdzony, powoli rysował się plan zwiedzania.
Uważam, że takie praktyki (czyli likwidacja połączeń) w sytuacji, gdy zostały sprzedane na nie bilety, powinni być zakazane. Skoro mieli ogłoszony kalendarz lotów do końca października, to powinni latać do tej pory, a nie kombinować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#335 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:42 

A tak ogòlnie to dlaczego wg Was likwidują trasę KTW na Lanzarote ?
W maju leciałem i było 100% obłożenia.
Ale wczoraj jeszcze kupiłem bilety po 245 RT a wylot za tydzień 21-grudnia. Okres świąteczny i taka dobra cena + 3 wolne miejsca? :roll:

Kierunek już mało interesujący ?
Góra
 PM off  
      
#336 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4825
Loty: 307
Kilometry: 514 401
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
http://www.pasazer.com/news/29936/wizz, ... anary.html
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk lubi ten post.
 
      
#337 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:52 

Rejestracja: 03 Lut 2016
Posty: 46
Bo Ukraina bardziej dochodowa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#338 PostWysłany: 14 Gru 2017 12:53 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1615
Loty: 56
Kilometry: 51 059
niebieski
Było w ogóle jakieś info o zawieszeniu tych lotów do ACE ? Szukam i znaleźć nie mogę. Jak się zbierałem żeby w końcu polecieć to zlikwidowali...

EDIT: dobra mam, tam gdzie chwalili się nowymi połączeniami, na dole jest informacja o likwidacji niektórych połączeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#339 PostWysłany: 14 Gru 2017 13:07 

correos napisał(a):
http://www.pasazer.com/news/29936/wizz,air,poleci,z,katowic,na,kanary.html


Czyli o dopłaty chodzi.
Tak jak do Izraela.
Dobrze że sobie skorzystałem 3x na Lanzarote.
Może do marca się uda jeszcze drugi raz wyskoczyç po nowym roku. :D
Góra
 PM off  
      
#340 PostWysłany: 23 Gru 2017 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Kontynuacja mojego wątku, który zaczyna przypominać jakiś kiepski żart.

Napisałem skargę na stronie WizzAir, oczywiście nie zapomniałem o tym, że W6 to moja ulubiona linia itp., jednak obsługujący mnie pracownik nie był przychylny na zmianę z KTW - ACE na BUD - ACE. Zachęcił do wzięcia 120% kwoty na konto Wizz.

Tak więc wchodzę na pierwszego maila informującego o zmianie w rezerwacji, klikam w odpowiednie miejsce, a tam moim oczom ukazuje się informacja o tym, że rezerwacja jest potwierdzona. W konsekwencji zostaje jedynie kontakt e-mail.

To jest tragikomedia. Bo klient składa reklamacje, przez tel., przez e-mail i potem nie może skorzystać z najkrótszej drogi rozwiązania tej sprawy tylko znowu się odsyła go do formularzy i kontaktu e-mail, a co wszyscy wiemy, czas na odpowiedź to 30 dni. Szkoda, że dzisiaj spadła cena na interesującą mnie datę...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group