Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1444 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73  Następna
Autor Wiadomość
#1361 PostWysłany: 14 Lis 2022 17:09 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
Niestety na ten moment 3 konsultantów nie pomogło z uwagi na to, że przesunięcie jest poniżej 5 godzin...
Odsyłają tylko do formularza reklamacyjnego, którego rozpatrzenie potrwa 30 dni.
Zapewne będę musiał uiścić opłatę za przebukowanie, chociaż na ten moment nie mam pojęcia gdzie i na jaki lot.
Na której z tras prawdopodobieństwo zmian ( zwrot środków na konto wizz) jest największe ? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1362 PostWysłany: 14 Lis 2022 17:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
Cena tych biletów jest na tyle wysoka,że warto ?Kwoty za przebukowanie i tak nie odzyskasz nawet jak przełożysz na lot który anulują lub zmienią daty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1363 PostWysłany: 14 Lis 2022 19:00 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
W moim przypadku się opłaca bo bilety ok 1500 zł a przebookowanie ok 150 euro. Jeżeli więc nie wymęczę jakiegoś konsultanta (a to już jest mało prawdopodobne) to wołałbym zarezerwować coś innego, mając nadzieję na ewentualny zwrot.

Planuję też na styczeń/luty Tajlandię więc teoretycznie mógłbym przerzucić pozostałe środki np na Dubaj i stamtad lecieć gdzieś dalej.
Jednak jutro mija ostatni (15 dzień do wylotu) więc czasu na decyzję mało.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1364 PostWysłany: 14 Lis 2022 20:43 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 2
Dzień dobry .

Mam pytanie bo jeszcze nigdy nie miałem takiej sytuacji. Muszę zrezygnować z lotu Wizzair za bilety zapłaciłem 622 pln
Na ich stronie wyczytałem, że gdy anuluję rezerwację będę musiał zapłacić 315pl za 1 osobę/za lot czyli łącznie 1260 pl.!!!!
To jakaś tragedia. Czy tak naprawdę jest??? Co mi grozi gdy po prostu nie stawię się na lotnisko i nie polecę?

Bardzo proszę o rzetelną odpowiedź.
Marek
Góra
 Relacje PM off  
 
#1365 PostWysłany: 14 Lis 2022 20:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
@miotaczkiszonki Jeśli zmieniasz a nie anulujesz to opłata do 7 dni przed lotem jest taka jak obecnie, więc czasu na szukanie masz ciut więcej . Opłata za zmianę lotu obowiązuje za pasażera za lot, w zależności od liczby dni pozostających do odlotu. Dodatkowo należy pokryć różnicę w cenie biletu.

Jeżeli do odlotu pozostało ponad 30 dni: 35 euro za pasażera za lot
Jeżeli do odlotu pozostało 7 – 30 dni: 40 euro za pasażera za lot
Jeżeli do odlotu pozostało mniej niż 7 dni: 45 euro za pasażera za lot @ma-cies1 Pilot się obrazi ;) A na poważnie nic ci nie grozi. Stracisz kasę za bilety i tyle.
Góra
 Relacje PM off
miotaczkiszonki lubi ten post.
miotaczkiszonki uważa post za pomocny.
 
 
#1366 PostWysłany: 14 Lis 2022 20:48 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3824
platynowy
ma-cies1 napisał(a):
Dzień dobry .

Mam pytanie bo jeszcze nigdy nie miałem takiej sytuacji. Muszę zrezygnować z lotu Wizzair za bilety zapłaciłem 622 pln
Na ich stronie wyczytałem, że gdy anuluję rezerwację będę musiał zapłacić 315pl za 1 osobę/za lot czyli łącznie 1260 pl.!!!!
To jakaś tragedia. Czy tak naprawdę jest??? Co mi grozi gdy po prostu nie stawię się na lotnisko i nie polecę?

Bardzo proszę o rzetelną odpowiedź.
Marek


Było pisane wielokrotnie: nic się nie wydarzy poza przepadkiem tych 622 zł.


Ostatnio edytowany przez dg72, 14 Lis 2022 20:55, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#1367 PostWysłany: 14 Lis 2022 20:54 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 2
Dzięki.
Przepraszam, że zabieram czas ale dopiero zaczynam podróże i jeszcze wiele spraw nie ogarniam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1368 PostWysłany: 14 Lis 2022 20:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
@ma-cies1 Jak nic nie anulujesz i przypadkiem lot się nie odbędzie lub opóźni na starcie powyżej 5h to nawet nic nie stracisz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1369 PostWysłany: 14 Lis 2022 21:19 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 282
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
MArek, nic ci nie grozi za niestawienie sie na lot. To sie czesto zdarza, ze ktos nie leci bo ...
Jesli masz ubezpieczenie podrozne i powodem rezygnacji jest choroba, smierc czy jakies inne wydarzenie objete ubezpieczeniem to mozesz w ten sposob odzyskac pieniadze
Góra
 Relacje PM off  
 
#1370 PostWysłany: 14 Lis 2022 21:28 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
miriam napisał(a):
@miotaczkiszonki Jeśli zmieniasz a nie anulujesz to opłata do 7 dni przed lotem jest taka jak obecnie, więc czasu na szukanie masz ciut więcej . Opłata za zmianę lotu obowiązuje za pasażera za lot, w zależności od liczby dni pozostających do odlotu. Dodatkowo należy pokryć różnicę w cenie biletu.

Jeżeli do odlotu pozostało ponad 30 dni: 35 euro za pasażera za lot
Jeżeli do odlotu pozostało 7 – 30 dni: 40 euro za pasażera za lot
Jeżeli do odlotu pozostało mniej niż 7 dni: 45 euro za pasażera za lot @ma-cies1 Pilot się obrazi ;) A na poważnie nic ci nie grozi. Stracisz kasę za bilety i tyle.

Rzeczywiście, od tego "kombinowania" już mi się mieszają pojęcia i terminy :)
Zabieram się zatem za szukanie i dam Wam znać co i jak.
Chyba, że jutro trafi się jakiś mniej pyskaty konsultant wizza i uda się uzyskać zwrot.

Dzięki !
Góra
 Relacje PM off  
 
#1371 PostWysłany: 15 Lis 2022 01:07 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 405
srebrny
@ma-cies1 Jeśli nie stawisz się na lot to po prostu nie polecisz i tylko tyle. Linia lotnicza nie będzie ci kazać za to płacić. Te 315 zł to opłata manipulacyjna o którą zmniejsza się wyplatę za anulowany bilet. Jeśli bilet był tańszy niż ta kwota to po prostu nie dostaniesz żadnego zwrotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1372 PostWysłany: 15 Lis 2022 16:16 

Rejestracja: 26 Kwi 2014
Posty: 347
niebieski
Czy w przypadku zmiany lotu przez WIzzair i możliwości zmiany na inny termin ma znaczenie czy mamy aktywny WDC? WDC grupa kończy mi się w grudniu a odwołany lot mam w lutym. Nie chce dzisiaj zmieniać daty nowego lotu bo nie wiem co się jeszcze wydarzy ale chce być pewien czy nie będzie problemu ze zmianą gdy moje WDC nie będzie aktywne. Ktoś przerabiał taki case? Wydaje mi się, iż nie ma znaczenia czy mam WDC czy nie ale niech ktoś potwierdzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1373 PostWysłany: 15 Lis 2022 16:19 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3824
platynowy
Gdy pozwala na darmową zmianę to nie ma znaczenia.
Góra
 Relacje PM off
yogibabu uważa post za pomocny.
 
 
#1374 PostWysłany: 15 Lis 2022 17:46 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
miotaczkiszonki napisał(a):
Mi zmienili godzinę wylotu z Wawy do Funchal o 5 minut... z 15:15 na 15:10 - godzina przylotu jak i godziny lotu powrotnego bez zmian.
Wylot 30.11 i teraz się okazało, że jednak nie będę mógł lecieć. Kombinuję zatem jak mogę, żeby jakoś wybrnąć z tej sytuacji bezkosztowo.
Postaram się zatem męczyć jakiegos konsultanta i powoływać się nie pkt 15.1.2 i tu pytanie czy komuś się udało ze względu na tak krótkie przesunięcie ?


Aktualizacja

Dziś ( czwarta próba) trafiłem na konsultanta, który po rozmowie z przełożonym anulował rezerwacje bez kosztowo.
Mam teraz czekać na zwrot 120% środków na konto wizz - około 7 dni

W rozmowie zaznaczyłem, że przesunięcie jest kosmetyczne bo 5 minutowe, doradca na to, że zwracają środki jeżeli przesunięcie jest powyżej 2h (mimo, że na stronie już jest wspomniane o 5h). Powołałem się więc na wspomniany powyżej pkt w regulaminie i okazuje się, że 5 minut też daje taką możliwosć.

Także próbować do skutku :)

Dzięki @sapos :mrgreen:
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1375 PostWysłany: 18 Lis 2022 19:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3260
złoty
@miotaczkiszonki
Nie chcę straszyć ale w tym roku mam bardzo złe doświadczenia w kwestii zwrotu środków Wizz po anulowaniu rezerwacji przez konsultantów. Na niektóre czekam już ponad 2 miesiące i mam wątpliwości czy w ogóle dojdą. Na szczęście były to stosunkowo niewielkie kwoty. Mam nadzieję, że akurat Tobie się uda i środki przyjdą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1376 PostWysłany: 19 Lis 2022 18:38 

Rejestracja: 20 Sie 2018
Posty: 260
srebrny
Mam sobie lot tam + powrót. Obydwa z nich zostały zmienione - loty odbywają się w inne dni.

Czy w Wizz Air dalej obowiązuje taka zasada, że dokonując zmiany anulowanego lotu TAM, muszę od razu określić się co zrobić z lotem POWROTNYM? Czy też mogę teraz zmienić lot TAM, a lot powrotny zmienić np. za kilkanaście dni?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1377 PostWysłany: 19 Lis 2022 19:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3260
złoty
Na jednej rezerwacji trzeba załatwić oba loty przy jednym podejściu (akceptacja, zmiana, anulacja).
Góra
 Relacje PM off  
 
#1378 PostWysłany: 19 Lis 2022 20:54 

Rejestracja: 21 Wrz 2016
Posty: 146
@maczala1 coś w tym jest, dzwoniłem już 2 razy na infolinie i jeden doradca mówi 7 dni inny 30 dni...
Niemniej jednak, każdy potwierdza zwrot 120% więc będę cierpliwe czekał. Najwyżej zostanie na jakieś wakacyjne loty ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1379 PostWysłany: 19 Lis 2022 22:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1227
Loty: 57
Kilometry: 115 012
niebieski
Mam na jednej rezerwacji lot do i z powrotem. Wizzair zmienił mi o dobre kilka godzin termin obu lotów. Jednocześnie oczywiście umożliwia samodzielną zmianę lotów na inne lotnisko, z tym, że chciałbym zmienić jedynie lot powrotny. Czy jest możliwość takiej zmiany na infolinii?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#1380 PostWysłany: 19 Lis 2022 22:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
W sensie,że lot powrotny na inne lotnisko niż to wylotowe? Jeśli tak to może być ciężko chyba, że to np. pobliskie lotniska typu KTW,KRK w przypadku których samodzielnie możemy na jednej rezerwacji mieć przykładowo KRK-BOJ-KTW albo KTW-SPU -KRK itp.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1444 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group