Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1121 PostWysłany: 02 Mar 2021 22:38 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1363
srebrny
J29 napisał(a):
Jest szansa na infolinii nagiąć zasadę zmiany "-14 dni/+30 dni"? Interesuje mnie poważne nagięcie, jakieś -40 ;)

nagiąłeś?
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Szalona Środa w PLL LOT: europejskie wojaże od 376 PLN. Loty do Afryki za 772 PLN Szalona Środa w PLL LOT: europejskie wojaże od 376 PLN. Loty do Afryki za 772 PLN
Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia
#1122 PostWysłany: 04 Mar 2021 18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2016
Posty: 824
niebieski
@katka256
Mi się dziś udało, za drugim telefonem, ale to była sytuacja, że rozkład był wykasowany do 2.06, a ja mogłem zmienić termin do 1.06. Po kontakcie z przełożonym konsultantka dokonała zmian.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1123 PostWysłany: 05 Mar 2021 01:47 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 2063
złoty
@kazudoki No to u mnie już nie było tak kolorowo. Zmiana możliwa tylko +30, a rozkład skasowany na 2 mies do przodu. Na infolinii gadka, że kiedyś wprawdzie było +60, ale teraz jest +30, i nawet w takiej sytuacji nic się nie da zrobić 'bo nie'.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1124 PostWysłany: 21 Mar 2021 12:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2011
Posty: 495
Loty: 106
Kilometry: 237 470
niebieski
Zmienili mi godziny lotu Katowice-Podgorica.
Czy ktoś zmieniał na infolinii na jakiś inny kierunek?

Na stronie tylko i wyłącznie Podgorica. Żadnych innych możliwości.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1125 PostWysłany: 21 Mar 2021 13:21 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2605
Loty: 243
Kilometry: 297 179
Przez infolinie powinno się udać zmienić Podgorice na Split
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1126 PostWysłany: 23 Mar 2021 00:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2013
Posty: 990
Loty: 276
Kilometry: 605 803
srebrny
Czy przy locie RT jest możliwa zmiana telefoniczna ale tylko na jeden kierunek OW , a drugi refund?
_________________
http://swiatwmoimzasiegu.blogspot.com/

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1127 PostWysłany: 23 Mar 2021 08:45 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
Tak, można
Jeżeli to oni coś pozmieniali czy anulowali to telefonicznie nawet pod nr 221284905
Góra
 Profil Relacje PM off
mmaratonczyk lubi ten post.
mmaratonczyk uważa post za pomocny.
 
      
#1128 PostWysłany: 30 Mar 2021 09:25 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 425
niebieski
Dzień dobry,
mam pytanie do specjalistów od latania :-)

Dokładnie rok temu zabukowałam lot lot z warszawy do Maroka i wykupiłam flex. Po kilku miesiącach wizz przebukował ten lot automatycznie na warszawa Larnaka. Następnie anulował go zupełnie.
Wiem, że mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy ale wolałabym zachować rezerwację na czarną godzinę jak juz ew. covid ustąpi.
Mam możliwość przebukowania lotu na 30 dni do przodu. I jeśli tak zrobię a za 30 dni sytuacja się nie wyjaśni bądź wyjaśni się ale nie będę mogła/ chciała lecieć to tracę pieniądze? czy bedę mogła go kolejny raz przebukowac skoro mam wykupionego flexa? jak to działa?
Będę wdzięczna za info jak najkorzystniej to rozwiązać
Pzdrw Ewa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1129 PostWysłany: 30 Mar 2021 09:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 277
Loty: 220
Kilometry: 407 639
niebieski
@yaris21 flexa używasz gdy sama chcesz dokonać zmiany lotu, a tu Wizz anulował Ci lot, więc w takiej sytuacji nie korzystasz z flexa tylko z zaproponowanej zmiany, więc jak za 30 dni znowu Ci coś zmienią/anulują to znowu będziesz mogła zdecydować, ale może być tak, że Wizz stwierdzi, że jednak poleci, a wtedy możesz skorzystać z flexa który masz w tej rezerwacji
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1130 PostWysłany: 30 Mar 2021 09:43 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 425
niebieski
Dziękuję :-)

czyli niezależnie od posunięć wizza nie stracę kasy jeśli lot odbędzie się a ja nie polecę?
Czy flex daje możliwośc dowolną ilość razy dokonywania zmian w wykupionych lotach? czy też jest jakieś ograniczenie?
dziękuję
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1131 PostWysłany: 30 Mar 2021 09:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3414
srebrny
@yaris21
Z flexa można korzystać nieograniczoną ilość razy ale trzeba pamiętać o konieczności dobrania ceny nowego lotu. Najkorzystniej znaleźć lot dokładnie w tej samej cenie lub ewentualnie nieco droższy (różnicę trzeba dopłacić). Jak z flexa zmieni się na lot tańszy, to różnica niestety przepada.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1132 PostWysłany: 30 Mar 2021 10:24 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 425
niebieski
-- 30 Mar 2021 10:09 --

dziękuję maczala1
I jeszcze jedna wątpliwość, zanim przebukuję lot. Czy za miesiąc lub dwa, jeśli stwierdzę, że jednak totalnie rezygnuję z lotu to mam normalnie możliwośc jego anulowania i otrzymuję zwrot pieniędzy? (poza flexem oczywiście)

-- 30 Mar 2021 10:24 --

Niestety, do dyspozycji mam tylko zmianę na tę samą destynację czyli Larnaca (poza warszawą mogę też wybrać inne lotniska, zaś docelowym lotniskiem jest tylko Larnaca) ale niestety nie da sie przebukować lotu na 30 dni do przodu bo system nie pokazuje lotów (z tego co wiem wizz zawiesił loty na cypr na cały maj ) Co teraz mogę zrobić :-( Zwrot pieniędzy na konto to dla mnie ostateczność
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1133 PostWysłany: 30 Mar 2021 10:48 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11346
Loty: 482
Kilometry: 757 010
@yaris21 dzwoń 22 128 49 05 i próbuj przełożyć na czerwiec (oczywiście jeśli ci pasuje) argumentując, że wcześniej i tak nie ma lotów na tej trasie. Kilku osobom z forum udało się przełożyć na ponad 30 dni.
Ewentualnie bierzesz zwrot na konto Wizz - tutaj skasowała linia, otrzymasz zwrot wraz z kosztem flexa i środki będą ważne przez 2 lata.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1134 PostWysłany: 30 Mar 2021 11:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3414
srebrny
@yaris21
Nie piszesz nic o cenach, a to jest kluczowe do podjęcia decyzji o tym, co jest obecnie korzystniejsze. Jeżeli pierwotny lot do Maroka był tani i chcesz lecieć do Larnaki w czerwcu (i jeżeli te loty są obecnie droższe), to próbuj telefonicznie przebukować. Za którymś razem na polskiej, a jeszcze lepiej na angielskiej infolinii powinno się udać. Jeżeli jednak pierwotny lot do Maroka nie był szczególnie tani, to po prostu go anuluj z opcją zwrotu środków na konto Wizz (dostaniesz 120% zwrotu płatności za bilety + 100% zwrotu za usługi dodatkowe, w tym flex). Ważność tych środków jest 2 lata, więc spokojnie kupisz sobie takie loty jakie będziesz chciała i to bez żadnego ograniczenia kierunków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1135 PostWysłany: 07 Kwi 2021 13:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1196
złoty
Jedna poprawka. Środki na koncie z lotu "z flexem" są ważne 90 dni (sytuacja gdy my anulujemy lot).
Więc należy to mieć na względzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
bzdura27 uważa post za pomocny.
 
      
#1136 PostWysłany: 07 Kwi 2021 16:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3414
srebrny
Poprawka do poprawki. W omawianym przypadku @yaris21 był lot z flexem ale anulowany przez linię, więc środki będą ważne 2 lata.
Góra
 Profil Relacje PM off
tarman lubi ten post.
 
      
#1137 PostWysłany: 14 Kwi 2021 22:13 

Już miesiąc temu odwołali mi loty z Berlina, wyznaczając lotnisko alternatywne na Poznań. Jako ,że z Poznania w tych datach nie było moich lotów ,więc warunkowo zgodzili się przebukować na Wrocław. Wstrzymałem się z tą zamianą na Wrocław i a w międzyczasie Wizz także wykasował loty z tąd. Została tylko Warszawa,więc dzwonie na info ,że chcę zamienić bo innego wyjścia nie ma. Jednak uparcie odmówiono mi zamiany tłumacząc,że lotniskiem alternatywnym dla Berlina jest tylko Poznań. Zaproponowano naturalnie zwrot na konto 120%. Teraz jakbym z tej kwoty w tych datach kupił te same bilety z Warszawy muszę dołożyć ponad 100eur do zwracanej kwoty.
Czy jest jakieś inne rozwiązanie aby uparcie dążyć do zamiany? jakaś reklamacja? Rozumie ich problemy,ale loty zostały odwołane nie z powodu restrykcji tylko Wizz pozmieniał sobie całą siatką połączeń i wykasował wiele lotów /prawie wszystkie oprócz Warszawy/ do Kutaisi. na czerwiec.


Możesz zmienić rezerwację na lot na tej samej lub — w razie konieczności — podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc, Jeśli chcesz dokonać zmiany dokonanego wyboru, możesz to zrobić zgodnie z ogólnymi warunkami i za odpowiednią opłatą.

to w/g regulaminu i zaznaczenie /w razie konieczności/


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 14 Kwi 2021 22:21, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
#1138 PostWysłany: 14 Kwi 2021 22:15 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22486
Jedynie przez telefon. Ja dalej czekam na odpowiedz z reklamacji (podobnej z twojej) od grudnia 2018 ^^
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
      
#1139 PostWysłany: 15 Kwi 2021 09:10 

Rejestracja: 19 Maj 2014
Posty: 191
niebieski
Co dzieje się w przypadku nie podjęcia decyzji do 3h przed anulowanym lotem? Zwracają środki po jakimś czasie czy może te środki przepadają i trzeba potem reklamować?
Zależy mi na jak najpóźniejszym przełożeniem lotu ze względu na oczekiwanie na nowy dowód osobisty dziecka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1140 PostWysłany: 15 Kwi 2021 09:41 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Na koniec miesiąca sami zwracają środki na konto. Na ogół jest też mail ostrzegawczy. Przed tym terminem można jeszcze zmienić lot, bo jest widoczny w historii z wszystkimi opcjami zmiany.
Góra
 Profil Relacje PM off
szyderca87 lubi ten post.
szyderca87 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group