Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#1001 PostWysłany: 10 Wrz 2020 20:36 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 536
Loty: 55
Kilometry: 120 474
@mateusz7513 Ja dzwoniłem w takiej samej sprawie do wizzair i konsultant twierdził, że się nie da - mówił że on ma u siebie tylko takie opcje jak ja po zalogowaniu na konto (co oczywiście jest nieprawdą, o czym świadczą posty osób powyżej). Wogóle konsultant był bardzo niesympatyczny i chciał mnie tylko jak najszybciej zbyć. Ale próbuj, może trafisz na kogoś innego.
Góra
 Profil Relacje PM off
mateusz7513 uważa post za pomocny.
 
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#1002 PostWysłany: 10 Wrz 2020 20:38 

Rejestracja: 27 Paź 2015
Posty: 502
Loty: 16
Kilometry: 20 948
niebieski
@mateusz7513
dzwoń na infolinię powinno się dać zamienić lotniska, ja w grudniu wylot miałem z Krakowa a powrót do Katowic.
Góra
 Profil Relacje PM off
mateusz7513 uważa post za pomocny.
 
      
#1003 PostWysłany: 10 Wrz 2020 20:41 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
mateusz7513 napisał(a):
Czy jeżeli data lotu powrotnego została zmieniona i mam maila z trzema opcjami do wyboru (zmiana, voucher, zwrot pieniędzy za całą rezerwację) to czy mogę zmienić loty tak, aby wylot był z np. Katowic a powrót do Warszawy? Przy próbie zmiany przez stronę lotnisko wylotu i przylotu musi być identyczne, może przez infolinię coś da się załatwić?

Jak ci pokazuje te loty jako opcje wyboru to dzwoń jutro po 9 na 221284905 i Ci tak zmienią

Jak się dogadasz po angielsku to dzwoń od razu, ale pamiętaj że po zmianie nie ma odwrotu
Góra
 Profil Relacje PM off
mkdabr lubi ten post.
mateusz7513 uważa post za pomocny.
 
      
#1004 PostWysłany: 12 Wrz 2020 17:05 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
Mam problem z przekształceniem kredytu wizz na zwrot gotówki przez formularz: https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Płatność i zwrot mają być na kartę, ale i tak wymagają podania danych konta jako backup.

Gdy wprowadzam dane mojego rachunku w EUR kantoru aliora (IBAN czyli w formacie PL123456... plus BIC/SWIFT: ALBPPLPW) to dostaję error Nieprawidłowy numer konta.
Czy ktoś miał taki problem?

Identyczny błąd pojawia się, gdy podaję dane rachunku EUR w mBanku.

Załączniki:
wizzair_error.JPG
wizzair_error.JPG [ 10.03 KiB | Obejrzany 1837 razy ]


Ostatnio edytowany przez mikerus, 12 Wrz 2020 17:36, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1005 PostWysłany: 12 Wrz 2020 17:28 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
Po pierwsze wiem o tym i nawet napisałem o tym w poście. Formularz nie przechodzi bez podania konta.
Po drugie nie przechodzi też bez PL, bo wymaga właśnie formatu IBAN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1006 PostWysłany: 12 Wrz 2020 17:40 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
dg72 napisał(a):
2 x zwrot w ciągu miesiąca, w tym jeden już zaksięgowany i podawałem gołe nr kont bankowych


No to spoko, ode mnie jednak chce IBAN.
Załącznik:
iban.jpg
iban.jpg [ 28.22 KiB | Obejrzany 1798 razy ]


A jak wprowadzę IBAN to Nieprawidłowy numer konta. :roll: To samo z kontami EUR w Aliorze i mBanku :cry:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1007 PostWysłany: 12 Wrz 2020 17:53 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
dg72 napisał(a):
Masz wyżej co wpisałem w jednym z zwrotów, bo i tak zwrócą w, walucie płatności na kartę, którą płaciłeś

Przecież już dwa razy napisałem, ale mogę trzeci, nawet wytłuszczając: Formularz nie przechodzi bez podania konta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1008 PostWysłany: 13 Wrz 2020 09:25 

Rejestracja: 17 Mar 2018
Posty: 26
dg72 napisał(a):
mateusz7513 napisał(a):
Czy jeżeli data lotu powrotnego została zmieniona i mam maila z trzema opcjami do wyboru (zmiana, voucher, zwrot pieniędzy za całą rezerwację) to czy mogę zmienić loty tak, aby wylot był z np. Katowic a powrót do Warszawy? Przy próbie zmiany przez stronę lotnisko wylotu i przylotu musi być identyczne, może przez infolinię coś da się załatwić?

Jak ci pokazuje te loty jako opcje wyboru to dzwoń jutro po 9 na 221284905 i Ci tak zmienią

Jak się dogadasz po angielsku to dzwoń od razu, ale pamiętaj że po zmianie nie ma odwrotu



Rzeczywiście udało się wszystko pozmieniać bez problemu na infolinii.
Po zmianie zwróćcie tylko uwagę czy przenieśli wszystkie dodatkowe opcje. Mimo wykupienia miejsc w pierwotnej rezerwacji po zmianie znów pokazywał się tylko płatny wybór, kolejny telefon załatwił sprawę.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#1009 PostWysłany: 13 Wrz 2020 11:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1049
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Mam dwa pytanka -
Czy jeżeli mam wykupiony Flex, a Wizz zmienił godziny lotu - to żeby go użyć muszę najpierw zaakceptować zmiany?
Czy w przypadku wystąpienia o zwrot - oddadzą za priority i flexa?
z góry dziękuję
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1010 PostWysłany: 13 Wrz 2020 11:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Tak, o ile nie zmienisz na to co proponują
Tak, zawsze 100% ceny zakupu
Góra
 Profil Relacje PM off
paweł p lubi ten post.
paweł p uważa post za pomocny.
 
      
#1011 PostWysłany: 13 Wrz 2020 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1049
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Czyli akceptuję zmiany i potem będę mógł do 3 godzin przed wylotem zmienić sobie dowolnie lot (na dalej niż 60 dni i inną trasę?)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1012 PostWysłany: 13 Wrz 2020 11:54 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Tak, z flexem za ewentualną dopłatą o ile nowy droższy
Góra
 Profil Relacje PM off
paweł p uważa post za pomocny.
 
      
#1013 PostWysłany: 17 Wrz 2020 10:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2015
Posty: 38
dostałem dziś maila z informacją o zmianie daty wylotu na kilka dni wcześniej, ale patrząc na kalendarz nie widzę żadnego lotu w tym czasie, co jest grane?
Chcąc zmienić termin lotu na jakikolwiek, wyskakuje komunikat WYPRZEDANE. O co chodzi?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1014 PostWysłany: 17 Wrz 2020 10:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Odczekaj trochę bo robią sporo zmian w rozkładzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1015 PostWysłany: 17 Wrz 2020 13:14 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
Cześć,
Mam rezerwację biletów w wizzair na 16-30.12.20 na fuertaventure. Jakiś czas temu zmienili już termin wylotu o jeden dzień, udało się jakoś przesunąć rezerwacje apartamentu. Dzisiaj przyszła informacja że znowu zmieni wylot na 13-28.12.20. Ja ma opłaconą rezerwację w swoim terminie , nie ma możliwości już jej zmiany.
Co w takim przypadku mogę zrobić ? mogę w jakiś sposób odzyskać od wizzair pieniądze za moją rezerwację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1016 PostWysłany: 17 Wrz 2020 13:23 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2236
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Zmieniałem dzisiaj skasowany MXP-KRK, na stronie były do wyboru tylko inne lotniska we Włoszech, ale na infolinii udało się zamienić na BSL-WAW, więc warto próbować dzwonić, jeśli ktoś chce bardziej kombinować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1017 PostWysłany: 17 Wrz 2020 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1049
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
@l.e.s.t.e.r Tylko kontaktować się z hotelem licząc że w dzisiejszych czasach pójdą na rękę. Wizz nie ma z tym nic wspólnego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1018 PostWysłany: 17 Wrz 2020 13:33 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Oj Wizzair ma bardzo dużo wspólnego :D

Ale błędem jest obecnie rezerwowanie hotelu bez możliwości bardzo późnej anulacji :!: dlatego co najwyżej odzyskasz @l.e.s.t.e.r kasę za loty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1019 PostWysłany: 17 Wrz 2020 14:18 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
Tak czułem, genralnie to niezła lipa, zachęcają do wczesnej rezerwacji biletów a później takie numery. Sami sobie kopią grób.
Do wylotu przecież nie ma roku tylko 3 miesiące więc wszystko co fajne w okresie świątecznym trzeba rezerwować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1020 PostWysłany: 17 Paź 2020 22:15 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
JIK napisał(a):
@miriam przekaże sprawę koledze z działu publi, może się czegoś dowie.


sporo czasu upłynęło, jakie informacje z działu publi? redakcja puści coś na głównej pod adresem Wizza w poruszanej sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group