Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#341 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
makdeb napisał(a):
Kontynuacja mojego wątku, który zaczyna przypominać jakiś kiepski żart.

Napisałem skargę na stronie WizzAir, oczywiście nie zapomniałem o tym, że W6 to moja ulubiona linia itp., jednak obsługujący mnie pracownik nie był przychylny na zmianę z KTW - ACE na BUD - ACE. Zachęcił do wzięcia 120% kwoty na konto Wizz.

Tak więc wchodzę na pierwszego maila informującego o zmianie w rezerwacji, klikam w odpowiednie miejsce, a tam moim oczom ukazuje się informacja o tym, że rezerwacja jest potwierdzona. W konsekwencji zostaje jedynie kontakt e-mail.

To jest tragikomedia. Bo klient składa reklamacje, przez tel., przez e-mail i potem nie może skorzystać z najkrótszej drogi rozwiązania tej sprawy tylko znowu się odsyła go do formularzy i kontaktu e-mail, a co wszyscy wiemy, czas na odpowiedź to 30 dni. Szkoda, że dzisiaj spadła cena na interesującą mnie datę...
Cześć poczytaj moje posty i nie daj się zbyć. Zadzwoń ba infolinie i zarządzaj zwrotu 120% zwrotu na konto wizzair. Nie baw się w maile. Przejrzyj pobieżnie regulamin i będzie git.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#342 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:29 

Te 120 % w pkt wizz od razu było na stole, ale ze wzglegu na brak alternatyw dla LANZAROTE i ceny na tym kierunku z Budapesztu jest to NIESTETY dość ułomne rozwiązanie i z tego wynika walka "nierówna walka" bo jedyna alternatywa dla Budapesztu to Bratysława, a nie Katowice

Podsumowując: z powodu wielu zmian kalendarza lotów Wizzair nie jest już tak elastyczny jak kiedyś i w przypadku lotu z Katowic nie jest lotniskiem alternatywnym lotnisko w Budapeszcie, mimo iż tylko z tych dwóch lotnisk latają do/z Lanzarote, a anulowanie lotu to w całości ich wina

Podam też przykład na co WIZZAIR pozwala przy zmianie lotu raptem o 10 minut lotu Bratysława -Kijow:
- dla lotniska z Bratysławy lotnisko alternatywne to Budapeszt, bez problemu mogłem w ramach -14/+30 dni zmienić na Moskwę, Astanę, Kutaisi i Baku ( zmieniłem za darmo sam online na Moskwę w czasie MŚ w czerwcu)


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 24 Gru 2017 20:57, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
#343 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
@yoshi

Jak przeczytasz posty, które tutaj pisałem to zobaczysz cały przebieg tej sprawy.

Ułomność systemu wizzair jest okropna. Przed złożeniem reklamacji mogłem samemu wziąć to 120% ceny jednak od momentu złożenia reklamacji, muszę ponownie czekać na odzew ze strony pracownika. To jest niepotrzebne wydłużanie ścieżki rozwiązania sprawy. Jeżeli nie zgodzili się na nic więcej to mogli mnie odesłać znów do tego co miałem w rezerwacji, a nie usuwać wszystkie dostępne opcje. W tym momencie jestem zmuszony czekać aż łaskawie do mnie się odezwą i prześlą pieniądze, a ceny interesującego mnie połączenia mogą wzrosnąć. To jest kpina z klienta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#344 PostWysłany: 24 Gru 2017 21:01 

Kontaktowałeś się pw z kolegą, ktory niedawno tu napisał, iz bez problemu otrzymał taką alternatywę czyli zamiast Katowic loty Budapeszt - Lanzarote - Budapeszt?
Góra
 PM off  
      
#345 PostWysłany: 24 Gru 2017 21:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
To właśnie @yoshi, jednak on nie dostał alternatywnego lotu, tylko dokonał całkowicie nowej rezerwacji, a od Wizza wziął 120%.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#346 PostWysłany: 24 Gru 2017 21:15 

Czyli pupa, po swietach zapewne zadzwoń na ten polski darmowy numer i poproś o te 120% w pkt

Chyba, że na jakimś etapie tak jak mi konsultant sam od siebie zatwierdzi zmianę w twoim przypadku na Teneryfę, wtedy "skucha"
Góra
 PM off  
      
#347 PostWysłany: 24 Gru 2017 21:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Po otrzymaniu maila od W6, że nie zasługuje na nic innego jak standardowe formy rekompensaty, spróbowałem samodzielnie uzyskać te 120% za pomocą linku, który otrzymałem w pierwszym mailu informującym o zmianie w rezerwacji. Po wejściu w rezerwację wyświetla się ona jako "potwierdzona" i nie mogę nic zrobić. W związku z powyższym zadzwoniłem do W6 i powiedzieli mi, że muszę napisać maila do ich pracownika z wiadomością, że chcę otrzymać te 120% i grzecznie czekać na odpowiedź, bo on sam nie może nic zrobić. Związane jest to cytuję: "z wybraniem określonej ścieżki reklamacyjnej".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#348 PostWysłany: 24 Gru 2017 21:30 

Faktycznie absurdy W6, chyba że anuź do czasu zwrotu w pkt spadną ceny wybranych lotów
Góra
 PM off  
      
#349 PostWysłany: 24 Gru 2017 22:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
U mnie też Teneryfa była potwierdzona a na żadnym etapie samodzielnie tego nie potwierdzalem. Zwrot jak powyżej dostałem z udziałem infolinii.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#350 PostWysłany: 23 Sty 2018 19:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2015
Posty: 42
Poratujcie, reklamacje do Wizzair lepiej napisać po polsku czy po angielsku, czy bez różnicy? Lot w kwietniu i przesunęli mi datę wylotu, która kompletnie mi nie pasuje - nawet nie będzie mnie w tym czasie na tym samym kontynencie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#351 PostWysłany: 23 Sty 2018 19:43 

O odszkodowaniu zapomnij, ale zmienić za darmo zmienią

https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... odowania#/

zmiana-terminu-lotu-wizzair,225,66694


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 24 Sty 2018 14:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
#352 PostWysłany: 23 Sty 2018 20:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2015
Posty: 42
Ja pytam o język reklamacji :) czy ktoś z Was ma doświadczenie, czy w szybciej odpowiadają w jęz. polskim czy jęz. angielskim :)
Odszkodowania nie chcę, chcę tylko żeby mi zapewnili alternatywny lot innym przewoźnikiem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#353 PostWysłany: 23 Sty 2018 20:36 

To się niestety nie uda, ale pisz w dowolnym języku: proponuję język polski

Na reklamacje w języku polskim odpowiadają równie szybko jak w j.angielskim
Góra
 PM off  
      
#354 PostWysłany: 23 Sty 2018 20:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Szybkość nie zależy od języka.Pisz po polsku ,bo masz trudną do załatwienia sprawę ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
e&m lubi ten post.
 
      
#355 PostWysłany: 23 Sty 2018 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2015
Posty: 42
-- 23 Sty 2018 20:51 --

Trudna jest, ale myślę, że nie niemożliwa :) wynika to wprost z rozporządzenia 261/2004 WE więc spróbuję. W Internecie można znaleźć "świadectwa" ludzi, którzy takich dealów dokonywali ze swoimi przewoźnikami :)

-- 23 Sty 2018 20:57 --

A zapytam jeszcze, w jakim terminie zwyczajowo odpowiadają?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#356 PostWysłany: 23 Sty 2018 20:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Zdarzają się takie rzeczy,ale najczęściej przy odwołaniu lotu krótko przed datą.Spróbuj,ale przygotuj plan B ;)Podejrzewam,że długo nie będziesz czekał na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off
e&m lubi ten post.
 
      
#357 PostWysłany: 23 Sty 2018 22:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
e&m napisał(a):
-- 23 Sty 2018 20:51 --

Trudna jest, ale myślę, że nie niemożliwa :) wynika to wprost z rozporządzenia 261/2004 WE więc spróbuję. W Internecie można znaleźć "świadectwa" ludzi, którzy takich dealów dokonywali ze swoimi przewoźnikami :)

-- 23 Sty 2018 20:57 --

A zapytam jeszcze, w jakim terminie zwyczajowo odpowiadają?


Czy mógłbyś podać wprost artykuły, z których wynika prawo do zapewnienia lotu alternatywnego za pośrednictwem inneg przewoźnika w przypadku odwołania lotu na trzy miesiące przed datą podróży?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#358 PostWysłany: 23 Sty 2018 23:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2015
Posty: 42
Jest w oryginale pkt 12 Preambuły do Rozporządzenia 261/2004 WE, a konkretnie:
(12) The trouble and inconvenience to passengers caused by cancellation of flights should also be reduced. This should be achieved by inducing carriers to inform passengers of cancellations before the scheduled time of departure and in addition to offer them reasonable re-routing, so that the passengers can make other arrangements. Air carriers should compensate passengers if they fail to do this, except when the cancellation occurs in extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Dodatkowo oczywiście art. 5 i 8 w oryginale w jęz. angielskim, polskie tłumaczenie jest nieco niechlujne i nie do końca dookreślone.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#359 PostWysłany: 24 Sty 2018 00:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Ale preambuła nie może być podstawą żadnego roszczenia. Nie jest to część normatywna rozporządzenia, a jej punkty nie są przepisami prawnymi.
Nawet w samym rozporządzeniu dopiero pod preambułą masz: „PE i Rada [...] przyjmuje niniejsze rozporządzenie". Oczywiście uzasadniony wydaje się pogląd o jej wpływie na proces wykładni, tak zresztą czasami głosi TS UE, ale nie może być samoistną podstawą roszczenia.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#360 PostWysłany: 24 Sty 2018 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Akurat motywy z preambuły, mają istotny wpływ na wykładnię rozporządzenia przez TS. Gdyby nie miały znaczenia, najpewniej zrezygnowano by z preambuł ;)

Edyta: za szybko odpisałem nie doczytując do końca
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: dmirstek oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group