Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 04 Paź 2017 21:27 

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 82
Loty: 144
Kilometry: 308 203
Proszę o pomoc w następującej kwestii:
z miesiąc temu kupiłem na mytrip.com podróż - wylot 3.11.2017 z LIN (Mediolan) do SCL(Santiago de Chile) z przesiadkami w Paryżu i powrót 13.12.
Wczoraj ( a więc ponad 2 tyg przed rozpoczęciem podróży) Mytrip wysłało mi informację o zmianie godzin niektórych lotów powrotnych 13 grudnia:
- Przylot do CDG (Paryż) (z EZE buenos Aires) zamiast o 08:00 ma być o 10:40, natomiast następny lot z ORY (zmiana lotniska w Paryżu) do LIN pozostał bez zmian 14 grudnia 11:10 - więc tylko pół godziny - nie ma szans zdążyć, nawet na jednym lotnisku!
- cała podróż jest składakiem zrobionym przez Mytrip.com. na jednym bilecie i tak też widnieje na stronie AirFrance
- lot do CDG jest AF, a do LIN jest AlItalia
- Najłatwiej byłoby przesunąć lot z Paryża na póżniejszą godzinę i po sprawie.. Ale:
- telefonowałem do MyTrip - powiedzieli żebym dzwonił do AF bo to oni przesunęli godziny lotów.
- powiedzieli tez że mogą mi pomóc w moim imieniu ale to będzie kosztować 210PLN, a bez wpłaty nie kiwna nawet palcem.
- zadzwoniłem na polski nr AF i powiedziano mi że tylko MyTrip może zrobić zmiany, bo oni bukowali podróż.
- zadzwoniłem też na AlItalia ale powiedziano mi że właścicielem rezerwacji/biletu jest AF i tylko oni mają prawa do edycji rezerwacji.
Reasumując:
- co mam zrobić?
- na logikę AF powinno zmienić lot i już, z drugiej strony mogę poprosić Mytrip.com, ale dlaczego mam płacić za coś co nie jest moim błędem..
- nie chcę rezygnować z biletu bo cena była ok i już mam dokupione inne loty z SCL.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
#22 PostWysłany: 05 Paź 2017 11:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Mytrip.com wystawiło bilety i ich obowiązkiem jest pomóc ci bezpłatnie tak ułożyć plan podróży po zmianie godzin jednego z odcinków,aby przesiadka była możliwa.Jeśli jest inaczej to nie poddawaj się tylko dzwoń do skutku, aż trafisz na kogoś kompetentnego.Mając podróż na jednym bilecie i tak jesteś chroniony jeśli na przesiadkę nie zdążysz z winy przewoźnika,muszą ci wtedy zapewnić najbliższy lot alternatywny do celu i jeszcze jak trzeba nocleg i wyżywienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 05 Paź 2017 13:28 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
AF Niestety nie pomoże, ale jak trafisz na pomocnego konsultanta, to wystawi zgodę do rezerwacji w systemie, tak by pośrednik mógł ją zmienić. W innym przypadku pośrednik musi się ze wszystkim zwracać do linii i stąd umywanie rąk, by nie robic sobie kłopotu. Czyni to bezprawnie, ale niewiele można zrobić poza nękaniem ich.
Zawsze możesz zmienić ten feralny lot, przy rozpocząciu podrozy podczas odprawy na lotnisku, wtedy linia przejmuje Cię całkowicie, a że zmiany są na locie powrotnym, to procedura dość "bezpieczna".

@namteH
Dla każdego poza Tobą jasnym jest, że wylatując w południe 13.12.z EZE do Europy dociera się rano 14.12. :twisted:


Ostatnio edytowany przez jacek96, 05 Paź 2017 13:37, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 05 Paź 2017 17:58 

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 82
Loty: 144
Kilometry: 308 203
Dziękuję wszystkim za porady. będe atakował MyTrip
obawiam się tylko, że jednak na początek będe musiał "zainwestować" te 210pln bo na odpowiedz czy się zgadzam czy nie mam 10 dni.

Tak jak Jacek wspomniał - wylot 13.12, przylot 14.12

ostatnie pytanie: ponieważ planowana jest zmiana lotniska z CDG na ORY (a bilet jest jeden) to czy dalej jestem "chroniony"?
pozdrawiam
A.S


www.przedsiebie.geoblog.pl
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 05 Paź 2017 21:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@prastarzec Jak ci tak sprzedali ,to jesteś.Może przy okazji Paryż pozwiedzasz ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 22 Cze 2018 11:56 

Rejestracja: 09 Mar 2010
Posty: 224
niebieski
Podpinam się pod wątek, bo sprawa podobna. Ciekaw jestem prawnego uregulowania relacji: zakupiony bilet-OTA-linia, bo od czasu do czasu takie sytuacje pojawiają się na forum, a mam wrażenie, że nie zostały rozgryzione od A do Z.

Case to EF z wątku CDG-AKL. Jak część z Was wie, na stocku NZ zostały wystawione bilety na trasę:
1. CDG-SFO-AKL-WLG
2. CHC-SYD-SFO-CDG
kupione przez OTA (flipo).

Jakiś czas po zakupie NZ zmieniła lot CHC-SYD oferując połączenie, które uniemożliwiało kontynuowanie lotu na segmencie SYD-SFO, ponieważ przylot z CHC do SYD miał być po odlocie samolotu z SYD do SFO.
Po zapytaniu do OTA, skierowało się ono do przewoźnika o zmianę lotu na inny umożliwiający połączenie do SFO.
O tamtej pory stanowiska stron sa następujące:
Flipo: linia nie zgadza się na przebookowanie lotu i żąda anulowania biletu przez pasażera, podając non stop komunikat: "This has been discussed with Management and only a refund is authorised from our side."
NZ w kontakcie bezpośrednim twierdzi, że nie mogą zmienić lotu, bo za to odpowiedzialny jest agent: "When you book with an Agent (including third party websites) your initial "contract" is with the agent and Air New Zealand does not take control of your tickets until after you have flown your first flight."

Ponieważ jestem dociekliwy, ciekaw jestem, jaki jest status prawny takiej transakcji, bo coś czuję, że NZ ściemnia. Bilet kupiony u nich i moim zdaniem umowa jest zawarta z nimi, a nie z OTA.
Pomijam aspekt techniczny, gdzie za rezerwację odpowiedzialny jest pośrednik do momentu rozpoczęcia lotu (tak wszyscy piszą, ale też na jakiej podstawie?).
Liczę na merytoryczną dyskusję
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 22 Cze 2018 12:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
Umowa (przewozu) zawsze jest zawierana z linią lotniczą, a nie pośrednikiem, ale w przypadku zakupu przez tego ostatniego linia nie musi bezpośrednio zmieniać rezerwacji i może odesłać delikwenta do agencji, w której kupił bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 22 Cze 2018 13:34 

Rejestracja: 09 Mar 2010
Posty: 224
niebieski
Jeżeli umowę mam z linią to na jakiej podstawie odsyła mnie do pośrednika?
To właśnie chcę rozstrzygnąć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 22 Cze 2018 13:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2013
Posty: 576
Loty: 268
Kilometry: 525 273
niebieski
Analizowałeś pod tym kątem treść T&C przewoźnika i OTA?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 22 Cze 2018 23:58 

Rejestracja: 09 Mar 2010
Posty: 224
niebieski
Sprawdziłem. Ty pewnie też bo chyba jedziemy na jednym koniu.
Flipo tylko pobiera kasę i nie jest za nic odpowiedzialne. NZ powinno być odpowiedzialne, ale piszą w mailu, że ich własne T&C ich nie dotyczą bo to rezerwacja przez travel agent.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 23 Cze 2018 00:22 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
Zmiany w podróży przed wylotem powinny zostać wprowadzone przez agenta (w niektórych liniach da się załatwić zmianę biletu bezpośrednio w linii, ale normalna droga to zmiana przez pośrednika).
Pośrednik może wprowadzić zmiany autoryzowane przez linie lotniczą - w naszym przypadku z automatu został zaproponowany lot który kolidował z następnym segmentem. Tą zmianę pośrednik mógł zatwierdzić z automatu, na każdą inną potrzebuje autoryzacji od linii lotniczej.

Zgodnie z T&C NZ ich obowiązkiem jest zaproponowanie alternatywnego lotu lub rerouting. Niemniej jak to bywa w przypadku takich biletów, linia nie przestrzega swoich regulacji.

Obecnie zgodnie z info od Flipo nasze PNR mają adnotacje, żeby nie oferować alternatywnego połączenia. Wcześniej apelowałem aby nie drążyć tematu tej zmiany z NZ bo niepotrzebnie zwracamy na siebie uwagę. Bez tego zamieszania bez problemu zmiany były do załatwienia na lotnisku w AKL lub CHC. Obecnie trudno powiedzieć jak zachowa się agent widząc adnotacje aby nie oferować alternatywnego połączenia. Problemy mamy na własne życzenie (a w zasadzie na życzenie tych co byli przekonani, że zmiana im się należy i domagali się natychmiastowej zmiany biletu ).

@prastarzec
Jak skończyła się twoja przygoda z Mytrip? Mytrip lepiej omijać z daleka bo chyba jako jedyni pobierają opłatę za zmianę rezerwacji spowodowaną zmianą rozkładu. W moim przypadku na szczęście rozwiązałem problem bezpośrednio z LOTem, ale gdyby odesłali mnie do pośrednika to niezależnie czy chciałbym zwrot należności za bilet czy zmiany lotu Mytrip żądałoby opłaty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
scomin lubi ten post.
 
      
#32 PostWysłany: 23 Cze 2018 00:56 

Rejestracja: 09 Mar 2010
Posty: 224
niebieski
Z całym szacunkiem, ale myślę, że będzie bardziej konstruktywnie jak pogadamy o prawnych aspektach sprawy, bo tego dotyczy wątek, a nie o przekonaniach, czy coś by się udało załatwić( lub nie) na lotnisku w CHC/AKL.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 23 Cze 2018 01:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
to idź do prawnika
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 23 Cze 2018 01:12 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
@opcio: roztrząsanie aspektów prawnych nie większego ma sensu, bo będzie tylko dysputą teoretyczną w tym wypadku. Jeśli linia lotnicza nie da autoryzacji OTA do zmiany/sama nie zmieni tego biletu (EF) nic nie wskórasz, chyba że pójdziesz z przewoźnikiem do sądu. Jeśli masz kasę i czas oczywiście.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#35 PostWysłany: 13 Sie 2018 10:23 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 556
Cześć,

Mam podobną sytuację z MyTrip.com. Air Canada zmieniła jeden lot na dzień wcześniej, ale dolot został następnego dnia, więc niewykonalne. Loty oczywiście na jednym bilecie, więc czysto teoretycznie bez problemu, bo muszą nas dostarczyć na miejsce docelowe zgodnie z pierwotnymi biletami. Kłopot w MyTrip, które chce 105 PLN za każdą zmianę, każdej osoby. Czyli czysto teoretycznie, jako że do wylotu jeszcze trzy miesiące, tych zmian trochę może jeszcze być. Na początku będę kontaktował się z linią, ale może ktoś już przerabiał taką sytuację? Aha i jeszcze jedno: MyTrip.com daje mi 10 dni na zaakceptowanie zmiany, co w przypadku, gdy tego nie ruszę, a podróży w obecnym układie lotów nie da się odbyć?
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 13 Sie 2018 19:59 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
@krzysiekk86 przerabiałem identyczną sytuację kilka miesięcy temu. Po kilku telefonach się udało i Air Canada przepisała mi bilet. Wydaje mi się że MyTrip w rezerwacji wpisało zgodę na to żeby AC "przejęła bilet" i dokonała tej zmiany.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
krzysiekk86 uważa post za pomocny.
 
      
#37 PostWysłany: 13 Sie 2018 20:29 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 556
@mucha to dobra wiadomość. Dzięki.

Kontaktowałeś się z Air Canada w Polsce, czy jakoś poza granicami? Dzisiaj rozmawiałem z ich przedstawicielami w Polsce i spuścili mnie na MyTrip. Wysłałem też info przez formularz kontaktowy na stronie aircanada.com i maila do MyTrip. Aha i czy załatwiłeś to w ciągu 10 dni od informacji czy trwało to dłużej i bez problemu to załatwili po tym czasie?
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 13 Sie 2018 22:33 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
Kontaktowałem się z infolinią w Kanadzie ( z tego co pamiętam to ze Skype darmowe połączenie na ich toll-free). Odbyło się to w ciągu 10 dni od powiadomienia o zmianie rozkładu.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysiekk86 lubi ten post.
 
      
#39 PostWysłany: 13 Sie 2018 23:24 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 556
Jeszcze raz dzięki. Mi w miedzyczasie anulowali lot WAW-CPH, więc coś tam grzebią. Poczekam do jutra na odpowiedzi i ewentualnie będę do nich dzwonił.
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group