Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Gru 2018 22:43 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 3
Witam. Miałam rezerwacje na lot w ramach wycieczki organizowanej przez biuro podróży, lot był też zalatwiany przez biuro podróży. Na terenie Bułgarii dzień wcześniej dowiedzieliśmy sie od pracownika biura podróży, że w wyniku overbookingu zmieniono mi docelowe lotnisko powrotu zamiast Katowic gdzie niedaleko mieszkam na Łódz. Nie mam biletow ani kart pokładowych na lot ktorym miałam pierwotnie lecieć (odprawy były bezbiletowe, a karty pokładowe wręczane dopiero na lotnisku a wiadomo że biuro podróży zawiozło nas na przekierowany lot). Posiadam tylko info email z biura podróży o potwierdzeniu lotu i miejsc w samolocie którym miałam lecieć i odpowiedz na reklamacje złożona do bp w ktorej piszą, że lot przekierowano ze względu na nadsprzedaż biletow przez linie lotnicze.
1. Czy ktoś miał tu podobny przypadek?
2. Czy z taką dokumentacją jaką mam można starać sie o 250 euro od linii lotniczych?
3. Czy zlecaliscie sprawe komuś czy zalatwialiscie sprawe sami?
4. Czy komuś udało sie uzyskać odszkodowanie i ile to trwało?
Góra
 Profil Relacje PM off
kiimi uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#2 PostWysłany: 13 Gru 2018 02:04 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 483
niebieski
Kokosara napisał(a):
Witam. Miałam rezerwacje na lot w ramach wycieczki organizowanej przez biuro podróży, lot był też zalatwiany przez biuro podróży. Na terenie Bułgarii dzień wcześniej dowiedzieliśmy sie od pracownika biura podróży, że w wyniku overbookingu zmieniono mi docelowe lotnisko powrotu zamiast Katowic gdzie niedaleko mieszkam na Łódz. Nie mam biletow ani kart pokładowych na lot ktorym miałam pierwotnie lecieć (odprawy były bezbiletowe, a karty pokładowe wręczane dopiero na lotnisku a wiadomo że biuro podróży zawiozło nas na przekierowany lot). Posiadam tylko info email z biura podróży o potwierdzeniu lotu i miejsc w samolocie którym miałam lecieć i odpowiedz na reklamacje złożona do bp w ktorej piszą, że lot przekierowano ze względu na nadsprzedaż biletow przez linie lotnicze.
1. Czy ktoś miał tu podobny przypadek?
2. Czy z taką dokumentacją jaką mam można starać sie o 250 euro od linii lotniczych?
3. Czy zlecaliscie sprawe komuś czy zalatwialiscie sprawe sami?
4. Czy komuś udało sie uzyskać odszkodowanie i ile to trwało?



1. nie
2. nie ma szans
3. sami
4. mi sie udalo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Gru 2018 10:07 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Czemu "nie ma szans" na załatwienie odszkodowania posiadając tylkio "email z biura podróży o potwierdzeniu lotu i miejsc w samolocie którym miałam lecieć i odpowiedz na reklamacje złożona do bp w ktorej piszą, że lot przekierowano ze względu na nadsprzedaż biletow przez linie lotnicze."?

O ile w regulaminie wycieczki nie ma możliwość zmiany lotniska to raczej te dokumenty powinny wystarczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 13 Gru 2018 10:49 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 3
Dzwoniłam do ULC i mówili ze ochrona prawna dotyczy też klientow którzy wykupili lot przez biuro podróży i potwierdzenie z bp wystarczy... Dlatego pytam bo linie przy reklamacji chca bilet albo kartę pokładowa, a dobrze wiedzą że klienci bp z którym maja umowe nie maja biletów a karty są wręczane dopiero na lotbisku. Moim zdaniem nie powinno być tak że klient bp nie ma żadnych praw ale w PL wszystko mozliwe... Dlatego pytam czy ktoś miał podobną sprawe. W warunkach umowy z bp pisze tylko że godziny lotu mogą ulec zmianie, nie pisze o zmianie lotniska. Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 14 Gru 2018 00:19 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf
Kod:
3. Jeżeli w przypadku, gdy miasto lub region jest obsługiwane przez kilka lotnisk,
obsługujący przewoźnik lotniczy oferuje pasażerowi lot na inne lotnisko niż to, do którego
została zrobiona rezerwacja, obsługujący przewoźnik lotniczy ponosi koszt transportu
pasażera z tego innego lotniska na lotnisko, do którego została zrobiona rezerwacja lub na
inne pobliskie miejsce uzgodnione z pasażerem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Gru 2018 00:44 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 626
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
Podpisujesz z biurem umowę na wycieczkę, z której wynika,że lot odbywa się z miasta X. Jeżeli zmieniają to i odbywa się z miasta Y, to biuro podróży nie dochowuje umowy, więc z nimi należy się wykłócać o rekompensatę.
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Gru 2018 22:42 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 3
Kiimi
Klienci biur podróży dotyczy taka sama ochrona prawna jak osoby które same wykupiły bilet lotniczy, tak samo mogą składać reklamację do linii a potem skargę do ULC.
Poza tym do biura podróży można złożyć reklamacje swoją drogą o nienależyte wykonanie umowy.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 15 Gru 2018 00:52, edytowano w sumie 1 raz
Klientów? osób? dotyczy
Góra
 Profil Relacje PM off
kiimi lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 02 Sty 2019 18:14 

Rejestracja: 21 Sty 2018
Posty: 76
Spotkała mnie taka sytuacja:
Wracałem z Malmo do Gdańska. Start opóźniony był o 1,5h. Z uwagi na warunki pogodowe, pilot kilka razy podchodził do lądowania w Gdańsku, ale ostatecznie zdecydował się lądować w Warszawie. Na miejscu został zorganizowany transport autobusami do Gdańska. Rzecz w tym, że miałem wykupiony bilet PKP z Gdańska do Wrocławia i nie miałem możliwości go anulowania, ponieważ byliśmy w powietrzu w czasie gdy mógłbym to jeszcze zrobić.
Ostatecznie musiałem kupić kolejny bilet z Warszawy do Wrocławia.
Moje pytanie brzmi czy jest szansa na zwrot kosztów przez WizzAir za dodatkowy bilet?
_________________
Insta @marco_pollon
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 02 Sty 2019 18:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Jeśli dobrowolnie nie zwrócą, to nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3980
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
Pytanie teoretyczne, bo nie miałem na szczęście jeszcze takiej sytuacji.

Czy jeżeli bilet jest wystawiony do np. WAW (gdzie rozkładowo ma lądować o 15:00) a samolot będzie miał przekierowanie do GDN i wyląduje tam po czym przewoźnik zorganizuje transport autokarowy i dowiezie do WAW o 22:00 (czyli 7 godzin po pierwotnym czasie) to odszkodowanie się należy ?
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:38 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22321
Zależy od powodu. Jak pogoda, strajk albo siła wyższa to nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jeśli z powodu ,któremu mogli zapobiec to tak ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3980
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
@Zeus

Czyli w praktyce nie, bo dobrowolnie żaden przewoźnik nie zmienia.
Najczęściej jest to mgła.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:55 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22321
@Tomo14 zawsze może być usterka samolotu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 27 Lut 2019 16:03 

Wypłacają czy wypłacić odszkodowanie muszą, gdy samolot nie zdąży wrócić na lotnisku macierzyste zamykane na noc - patrz np. Poznań (jak się nie wyrobi to musi lądować np. w Bydgoszczy co było tu już opisywane)

Warszawa Chopin jak dotąd podchodziła do tematu "lajtowo", ale to też się może zmienić
Góra
 PM off  
      
#16 PostWysłany: 01 Lis 2019 08:07 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 1
Lot Katowice - Lwów liniami WizzAir. W Lwowie miało być lądowanie o godzinie 8 rano ale przez mgłę wylądował w Kijowie. Stamtąd zorganizowany został autobus do Lwowa lecz to jednak 540km... Finalnie zamiast na 8 byłem na godzinę 19 w miejscu docelowym. Podróż autobusem trwała 9h i nie zapewniono żadnego jedzenia i picia. Wiem, że gdy chodzi o warunki atmosferyczne jest ciężko ale to jednak cały dzień stracony. Pytanie do was, czy jest sens ubiegać się o odszkodowanie?

Wysłane z mojego Redmi K20 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 01 Lis 2019 08:39 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Brak podstaw
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 01 Lis 2019 11:12 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Mistrzowie, to już z Katowic autobus byłby szybciej niż z Kijowa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 01 Lis 2019 11:45 

Rejestracja: 16 Sie 2019
Posty: 66
Zbanowany
@ansbach1 - też mnie od początku zastanawia ten przypadek. Na logikę to mogli lądować w Rzeszowie. Do Lwowa autobusem daleko by nie było, nawet przy konieczności odczekania "swojego" na przejściu granicznym z pewnością by się pojawili we Lwowie szybciej niż o godz. 19.

Teoretycznie być może by dało się wylądować na lotnisku Iwano-Frankiwsku. To lotnisko oficjalnie pełni rolę zapasowego lotniska dla Lwowa. Znając życie, to zapewne Wizzair stara się nie lądować na lotniskach, na których nie operuje (z tego powodu też zapewne samolot nie lądował w Rzeszowie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group