Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Lut 2018 17:06 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 5
Witam,
Kupiłem 2 miesiące temu bilet na trasie Europa - Australia(z przesiadkami) na jednej ze stron z tanimi lotami. Po zakupie otrzymałem e-bilet na którym było napisane, że wszystkie loty poza jednym są w klasie Buisness. Jak dobrze pamiętam to też taka informacja była również na stronie w momencie kupna (ale nie mam na to screenów). Za kilka dni jest lot, więc zalogowałem się dziś na stronę przewoźnika i widzę ze zdumieniem, że cały lot jest w klasie Economy. Taka sama informacja widnieje na stronie gdzie kupowałem bilet.
Napisałem do tej firmy, ale po wymianie kilku maili skończyło się na tym, że jest im przykro, ale był to błąd podczas generowania e-biletu i za takie pieniądze nie mógłbym mieć Buisness klasy.
Pytanie czy mogę się domagać realizacji biletu tak jak to było w momencie kupna ( jakieś umocowania prawne) lub rekompensaty finansowej za zmianę warunków usługi (dostarczenie innej usługi niż została kupiona) ? Centrala firmy jest w Holandii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#2 PostWysłany: 14 Lut 2018 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Logowales sie na stronie przewoznika po kupnie biletu, zeby sprawdzic jaka jest klasa biletu? Wybierales np miejsca w samolocie, itp?

Jesli wczesniej na stronie przewoznika byla klasa biznes, to moglbys walczyc z tym zadajac zwrotu za caly bilet lub odpowiedniego procentu za downgrade. ALe jak nie logowales sie na stronie przewoznika i nie masz pojecia czy bilety byly faktycznie w tej klasie, to pozostaje walka z agentem. Niektore linie zwracaja 75% ceny za przelot w przypadku downgrade. Jak cena biletu ma sie do cen za ekonomiczna?
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Lut 2018 17:26 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 5
Dziękuję za odpowiedź.
Pierwszy raz na stronie przewoźnika zalogowałem się dziś. Przypuszczam, że jeżeli to był błąd to tylko po stronie pośrednika (strony na której kupiłem bilet).
Jeżeli chodzi o cenę to ~4k PLN za bilet w obie strony, więc raczej średnia cena, ale zdarzają się promocję gdzie cena jest prawie o połowę niższa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 14 Lut 2018 17:47 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
raczej mało prawdopodobne, że kupiłeś Australię w business za 4k PLN, chyba że euro
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 14 Lut 2018 18:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Ale 4K pln za ekonomiczna, to raczej drogo, wziawszy pod uwage ceny od 2500zl w roznych promocjach, nie bledach. 2 lata temu byla Australia w biznes za ok. 6tys pln z Wawy na Emiratach/QF. Qatar ma rozne promocje i companion tickets, wiec zejscie do 4K pln teoretycznie nie jest takie szokujace. Dobrze byloby ustalic czy to byla jakas promocja ze strony i z ktorej i zobaczyc czy innym tez bilety zamienily sie w na ekonomiczna. Bez danych lini, miejsca wylotu, itp trudno cos tu kombinowac.

Najlatawiej byloby zawalczyc zadajac zwrotu za calosc przez bank, jako niewykonanie uslugi: zamowil biznes, dostal ekonomiczna. Ale jak to jest pare dni przed podroza, to pewnie sa juz inne koszty poniesione i trudno sie wycofac. W takiej sytuacji ciezko walczyc o jakis zwrot czy rekompensate, bo trzeba ustalic jaka to ma byc kwota i dopiero wystapic z zadaniem.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Lut 2018 18:34 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
ok. 2 miesiące przed wylotem kupić Australię za ~4k PLN w biznesie to raczej trzeba umić to zrobić albo mieć mega farta ;) Jest to natomiast standardowa cena w eco na 2 miesiące przed wylotem.
Obstawiam, że kupowałeś w economy, a jak nie masz żadnych screenów, na potwierdzeniu zakupu biletu jest eco to zerowe szanse na uzyskanie czegokolwiek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Lut 2018 18:46 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 5
@opo:
Wiem , że cena mało realna, jednak jakbym kupił Economy za 12k to wtedy bym słyszał, że "widziały gały co brały" i o nieadekwatności ceny już nikt by nie mówił, a w drugą stronę to już chyba jednak nie działa ☹

@Aga_podrozniczka
Przed wylotem już nic nie będę robił bo jeszcze stracę inne rezerwacje i popsuję sobie cały wylot. Jednak jak wrócę to pomyślę o chargeback’u, bo jak dobrze się orientuję to mogę również wykonać to po skorzystaniu z usługi i ocenieniu jej jako nie zgodnej z zamówioną, pytanie czy e-bilet jest prawnym potwierdzeniem szczegółów zawartej umowy bo innych nie mam. Na potwierdzeniu rezerwacji nie ma szczegółów odnośnie klasy.
Co do samej klasy to nie było tak, że celowałem w Buisness, bo z punktu widzenia całego biletu to nie był Buisness tylko Economy , bo przyjemniej jeden odcinek miałem pokonać w tej klasie Eco, ale jak takie dane były na początku i zostały zmienione to czuję się oszukany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 14 Lut 2018 18:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
bardzo fajna ta dyskusja mimo ze mega jałowa-kupiłeś w biznesie to pokaz , przecież dostałeś maila
bo na razie to takie sranie w banie i zgaduj zgadula co jest a może było
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Lut 2018 19:20 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 5
@becek:
Pierwsza strona (
Załącznik:
eticket.png
eticket.png [ 112.71 KiB | Obejrzany 4381 razy ]
)
Pozostałych dwóch nie wklejam bo nic nie wnoszą do tematu.
Druga strona to są dane nt lotu powrotnego. - też klasa Business
Trzecia strona to ogólne informacje.

Maila z e-ticketem dostałem pare minut bo rezerwacji i zapłaceniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Lut 2018 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
winere napisał(a):
Kupiłem 2 miesiące temu bilet na trasie Europa - Australia(z przesiadkami) na jednej ze stron z tanimi lotami. Po zakupie otrzymałem e-bilet na którym było napisane, że wszystkie loty poza jednym są w klasie Buisness. Jak dobrze pamiętam to też taka informacja była również na stronie w momencie kupna (ale nie mam na to screenów). Za kilka dni jest lot, więc zalogowałem się dziś na stronę przewoźnika i widzę ze zdumieniem, że cały lot jest w klasie Economy. Taka sama informacja widnieje na stronie gdzie kupowałem bilet.
Napisałem do tej firmy, ale po wymianie kilku maili skończyło się na tym, że jest im przykro, ale był to błąd podczas generowania e-biletu i za takie pieniądze nie mógłbym mieć Buisness klasy.

Przed wylotem już nic nie będę robił bo jeszcze stracę inne rezerwacje i popsuję sobie cały wylot. Jednak jak wrócę to pomyślę o chargeback’u, bo jak dobrze się orientuję to mogę również wykonać to po skorzystaniu z usługi i ocenieniu jej jako nie zgodnej z zamówioną, pytanie czy e-bilet jest prawnym potwierdzeniem szczegółów zawartej umowy bo innych nie mam. Na potwierdzeniu rezerwacji nie ma szczegółów odnośnie klasy.

Nie wiem jak to wyglada po fakcie, ale wydaje mi sie, ze skoro po wymianie maili informowali o bledzie i nadal korzystasz z uslugi to akceptujesz zaistniale warunki.
Jesli w e-ticket jest wyraznie napisane, ze masz loty w klasie business, tzn. ze racja jest po Twojej stronie, ale to nie jest e-ticket linii tylko posrednika.
Nalezy sprawdzic w regulaminie posrednika, czy taki ewidentny blad jest dopuszczalny i ponosi odpowiadzialnosc. ;)
Kod:
 7. Pricing and Description Policy

All fares displayed on the Company’s websites are for information purposes only and are subject to alteration at any time prior to issue of a confirmation invoice, either due to error on the Company's part or unforeseen fare increases levied by the Travel Service Provider(s) in question. Whilst we have taken every due care and diligence with the production of our website and prices, there may be occasions beyond our control where certain facilities / room types are withdrawn by the accommodation providers. We will not be held responsible if for any reason these facilities / room types are withdrawn. No compensation is payable in the event of withdrawal of any facilities / room types

All fares and other information displayed on our website are subject to availability and all booking requests will be subject to confirmation by a member of staff.  Whilst we have taken every due care and diligence with the production of our website and fares, The company accepts no responsibility where the description of the Airline cabin (e.g. Economy, Premium Economy, Business, First) is either incorrect or describes only the majority of travel calculated by flight time, as these descriptions are provided by the supplier or third party booking systems.

In the event of a genuine website error or inaccuracy, we reserve the right to withdraw an offer immediately. The Company reserve the right to cancel all confirmed bookings that are subject to genuine website error or inaccuracy. In the event of such cancellation the Company´s only liability shall be to refund the ticket price paid by the customer.

(ii) The Company's liability to compensate you and the amount of compensation payable by the Company is limited in accordance with certain international conventions, the Warsaw Convention as amended the Hague Protocol 1955, the Berne Convention 1962, the Athens Convention 1974 and the Paris Convention 1962. Copies of these conventions are available from the Company upon written request but 28 days should be allowed for delivery.
https://www.budgetair.ie/info/terms-and-conditions.aspx

Normalnie posrednik powinien poinformowac o zaistnialym (powaznym) bledzie, zanim zauwazyles ten blad,
Kod:
Whilst the Company has the right to make a minor change at any time without notification, major changes will be advised as soon as is practicable offering you the choice of (a) accepting the amendment as notified (b) purchasing another arrangement from the Company with the price difference payable/refundable as appropriate (c) cancelling the arrangement(s). If you choose (c) all monies paid to the Company for the package will be refunded. In addition, you will receive the compensation listed below, except in cases of "force majeure" or "low bookings", as defined in Clause 6 below. You must inform the Company of your decision as soon as possible after receiving notification (and in any event within 7 days).
albo anulowac rezerwacje.

Pozdr.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off
winere uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 14 Lut 2018 20:57 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 5
@cccc
Dziękuję za odpowiedź i wyklarowanie sytuacji.


Myślę, że temat do zamknięcia
Góra
 Profil Relacje PM off
cccc lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 14 Lut 2018 22:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 582
Kilometry: 931 920
złoty
+4k zl za bilet w 80% w biznesie nie jest niewyobrazalne. Wystarczy przypomniec niedawny deal QR ZRH-ADL RT za ~€1200.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 14 Lut 2018 22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Tyle że wyobrażalność nie ma nic do rzeczy. Jeśli ktoś mu sprzedał taki bilet w biznesie to powinien się teraz z tego wytłumaczyć conajmniej. Ja bym cisnął, przy czym faktycznie tak żeby nie zawalić całej podróży.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 15 Lut 2018 00:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
To podobna kombinacja biletow, jak ta wspomniana przez mnie wczesniej za 6k pln. Winere, dales ciala nie sprawdzajac biletow na stronie przewoznika po kupnie i nie wiesz nawet kiedy i kto zrobil downgrade lub czy w ogole byly w biznes. Mozesz probowac walczyc z linia i prosic o zwrot 75% kosztow, ale poza kopia tego maila, ktory wkleiles, nie masz wiele dowodow. Zadzwon do Qantas i pogadaj z nimi, nic nie tracisz.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 15 Lut 2018 02:30 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Wsiądź w samolot w Waw, po rozpoczęciu podróży odpowiedzialność za pasażera przejmuje linia. Będziesz miał 5h w ich hubie, idź do transferdesk, pokaż wydrukowane potwierdzenie, powiedz, że pierwszy raz kupiłeś biznes i nie wiesz o co chodzi, ale posadzili Cię w ekonomicznej. Niech to sobie sami wyjaśnią między linią a agentem. 100% pewne są tylko śmierć i podatki, ale zawsze jakąś szansę na upgrade masz, choćby uznaniowy, żebyś wyszedł zadowolony z całej sytuacji.
Swoją drogą pośrednik zachował się słabo. Błędy się zdarzają, rzeczywiście cena niska*, ale wysłali e-ticket w biznesie i teraz płaczą, że Klient chce biznesu. Jakbyś wpisał Stefan Hula w miejsce pasażera, bo akurat oglądałbyś skoki i się zamyślił, to za wszelkie zmiany skasowaliby Cię według cennika.
Życzę powodzenia! Dla zasady!


*Trochę jesteśmy sami sobie winni przeginając pałę w sytuacjach typu słynne Lombok Lodge za dolara dziennie, ale patrząc obiektywnie to ktoś, kto na przykład leci raz w życiu do Australii skąd ma wiedzieć ile kosztują bilety? Wchodzi na stronę pośrednika, wklepuje dane i kupuje albo idzie na inną stronę jak mu cena nie pasuje. Jakoś w Ryanairze nie zdarzają się specjalnie błędy taryfowe, może dlatego, że mają prostszy system. W Twojej kombinacji mogło być wystawionych tyle ile miejsc w samolocie, to tyle biletów w różnych cenach, Twój w klasie biznes kosztował 4k PLN i tak masz potwierdzone.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group