Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 30 Sty 2023 01:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Zmiana rozkładu jest czy zasadniczo może być uznana za jednostronną modyfikację istotnych warunków umowy przewozu. Tymczasem linie zaczęły do tego mieszać te "pięć godzin", które dotyczą, jak zauważył @jacek96, zupełnie innej sytuacji. IMO praktycznie w przypadku każdej istotniejszej zmiany rozkładu, a więc z wyjątkiem może jakiejś kompletnie zwykłej kosmetyki (o ile ta nie powoduje utraty pierwotnie wybranego połączenia przy kilku segmentach podróży) pasażer ma prawo zrezygnować z przewozu bez kosztów po swojej stronie, no chyba że wprost inaczej się umówił z linią (tu kwestia zwłaszcza tego co i jak jest uregulowane w tym zakresie w konkretnych warunkach przewozu).
Góra
 Profil Relacje PM off
jacek96 lubi ten post.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#62 PostWysłany: 03 Kwi 2023 08:44 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 64
Loty: 20
Kilometry: 39 046
Szybkie pytanie. Otrzymałem wiadomość od Wizz o zmianie godziny wylotu z 12:20 na 15:00. Czy mam jechać na lotnisko tak gdyby lot był planowo o 12:20? W sumie, logiczne że nie... Ale wiadomo jak to czasami jest. Dzięki i pozdrawiam serdecznie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#63 PostWysłany: 03 Kwi 2023 08:47 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3126
platynowy
Logiczne, że nie.
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#64 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:14 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
@pio_wro to zależy czy masz bagaż nadawany. Czasem przy zmianach dokonywanych w ostatniej chwili informują, że check-in zamyka się zgodnie z poprzednim czasem i trzeba jednak być wcześniej. Przeczytaj dokładnie całość informacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro lubi ten post.
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#65 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:14 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2351
Loty: 239
Kilometry: 330 534
złoty
@pio_wro
Jeśli ten wylot jest dziś czy jutro i jest to informacja o opóźnieniu, a nadajesz bagaż rejestrowany/odprawiasz się/potrzebujesz czegokolwiek innego z check-in, to mogą Ci go zamknąć o planowanej godzinie (11:40?).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#66 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:27 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 64
Loty: 20
Kilometry: 39 046
Nie mam bagażu... Jedynie podręczny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#67 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Upewnij się więc,że lot faktycznie ma być o 15 i bądź na lotnisku 2h wcześniej.
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#68 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2017
Posty: 144
niebieski
Czy jesteście pewni? Ja miałem kiedyś taką sytuację, że samolot odleciał dobre 20 minut przed tą zmienioną godziną w smsie i emailu. Może akurat trafił mi się taki przypadek i w sumie 20 minut to niby niewiele, ale komuś może zabraknąć.

Jestem też prawie pewny, że czytałem o sytuacji, że wizz zmienił godziny w smsie, a potem jednak udało się odlecieć o planowanej porze.
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#69 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:48 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Był taki przypadek nawet na forum. Ktoś z Kanarków miał wracać, W6 wysłał mu wiadomość ze opóznienie, o 5h a okażało się ze samolot odleciał wcześniej.


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 03 Kwi 2023 09:57, edytowano w sumie 1 raz
zdublowany wpis
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#70 PostWysłany: 03 Kwi 2023 09:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Warto zawsze potwierdzić taki sms bo tak jak piszesz w W6 wszystko możliwe. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#71 PostWysłany: 03 Kwi 2023 10:02 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
@pio_wro przede wszystkim trzeba na bieżąco sprawdzać czy Wizzair nic nowego nie przysyła. Status lotu można też samemu sprawdzać na stronie https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... tus-lotu#/
Masz opóźnienie powyżej 2 godzin, jak dotrzesz na lotnisko możesz się zgłosić do stanowiska Wizza w celu wyegzekwowania swoich praw w takim przypadku tzn. "posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania" - ciekaw jestem jak zareagują 8-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#72 PostWysłany: 27 Cze 2023 22:54 

Rejestracja: 27 Cze 2023
Posty: 4
Cześć,
Kupiłem bilet na stronie esky.pl na lot do Brazylii w lutym. Wylot we wrześniu. Lecę na wesele brata. Niestety, u jego narzeczonej zdiagnozowano raka i wesele się nie odbędzie. Próbowałem zrezygnować z rezerwacji, ale nie przysługiwał mi zwrot. Co ciekawe, rezygnacja za ten sam bilet, zakupiony przez KLM przez mojego drugiego brata(lecimy we 2), została przyjęta i brat otrzymał zwrot całości środków. Długo starałem się o zwrot, ale nie udało się nic osiągnąć. Dzisiaj otrzymałem maila, że mój lot odbędzie się o prawie 4h wcześniej, co daje mi możliwość rezygnacji z rezerwacji i zwrotu środków (łącznie 4900zł). Kontaktowałem się z e-sky i zostałem poinformowany, że jeśli jeden lot zmieni godzinę wylotu to uwzględnia się także drugi lot powrotny. Zaskoczyło mnie jednak, że kwota zwrotu wynosi tylko 2200zł. Tak jakbym otrzymał zwrot tylko za połowę biletu(do Brazylii). Uważam, że kwota zwrotu jest za mała.
Chciałbym zapytać, co Wy uważacie?
Link do zdjęcia mojego biletu. Może się przyda i będzie pomocny:
https://files.fm/u/xctqj72m9#/view/zewn64eqy

Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 27 Cze 2023 23:37 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3126
platynowy
Koydr napisał(a):
Uważam, że kwota zwrotu jest za mała.


To co ty uważasz kompletnie nie ma znaczenia. Sprawdzałeś regulamin esky? Czy w tej sytuacji należy się zwrot pełnej kwoty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#74 PostWysłany: 28 Cze 2023 00:06 

Rejestracja: 27 Cze 2023
Posty: 4
A czy Ty sprawdzałeś?
Regulamin esky.pl jest nieprecyzyjny odnośnie powyższej sytuacji. Na forum znalazłem informacje, iż inne linie lotnicze udzielają pełnego zwrotu kosztów rezerwacji, potrącone o koszty serwisowe.
U mnie pobrano drakońską opłatę. Nie chce nawet wspominać o KLM, który bez problemów zwrócił środki bratu po poinformowaniu o chorobie narzeczonej brata.


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Lip 2023 09:51, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 28 Cze 2023 00:13 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3126
platynowy
Koydr napisał(a):
Na forum znalazłem informacje, iż inne linie lotnicze udzielają pełnego zwrotu


Esky.pl to nie jest linia lotnicza tylko pośrednik.



Koydr napisał(a):

A czy Ty sprawdzałeś?



Nie i nie zamierzam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#76 PostWysłany: 28 Cze 2023 00:28 

Rejestracja: 27 Cze 2023
Posty: 4
Czyli chcesz mi powiedzieć, że dokonałem zakupu biletu w złym miejscu, po prostu?
Konsultant poinformował mnie, że kwota zwrotu podana na stronie internetowej jest tylko przybliżona oraz podczas zmiany godzin odlotu sięgającej kilku godzin, mam możliwość zwrotu biletu "w całości", po czym otrzymałem e-mail zwrotny z kwota jeszcze mniejszą niż szacowana na stronie. Czemu to wszystko śmierdzi ****** z kilometra?


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Lip 2023 09:52, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 28 Cze 2023 00:33 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3126
platynowy
Koydr napisał(a):
Czyli chcesz mi powiedzieć, że dokonałem zakupu biletu w złym miejscu, po prostu?


Nie oceniam twojego wyboru. Nadal uważam, że wysokość zwrotu uzależniona jest od zapisów umowy. Kupiłeś bilet u pośrednika, a ten rządzi się swoimi prawami.

viewtopic.php?t=92778
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 28 Cze 2023 00:53 

Rejestracja: 27 Cze 2023
Posty: 4
Dzięki śliczne za pomoc,
Pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Lip 2023 09:52, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#79 PostWysłany: 28 Cze 2023 01:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Skontaktuj się z pośrednikiem i poproś o wskazanie wyliczenia skąd wzięła się ta kwota. Jeśli KL zgodził się na pełny refund w twoim przypadku, to kwota rzeczywiście wydaje się zdecydowanie za niska. Pośrednicy pobierają dość często prowizję za obsługę zwrotów, ale rzadko to jest więcej niż powiedzmy 200-250 PLN od biletu. Jak już wskazali przedmówcy wszystko jednak zależy od tego na co umówiłeś się z esky.

Inna możliwość jest taka, że zwrot np. nie został poprawnie przeprocesowany czyli w trybie nazwijmy to nadzwyczajnym (przypadek losowy + zgoda przewoźnika na zwrot) o który jak rozumiem prosiłeś, tylko jako dobrowolna rezygnacja z przelotu przez pasażera: wtedy potrącenie poszło zgodnie z warunkami taryfy (mogło to być np. kilkaset euro) + esky potrącił jeszcze swoją prowizję i stąd zostało mniej niż połowę pierwotnie zapłaconej ceny.

Zmiana rozkładu o 4 h niekoniecznie uprawnia do zwrotu biletu bez względu na taryfę - wszystko tu zależy od warunków przewoźnika i wpływu tej zmiany na całokształt podróży (przesiadki itp.) oraz też od jej charakteru (zmiana godzin czy np. anulowanie pierwotnie zarezerwowanego lotu).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 10 Lip 2023 09:39 

Rejestracja: 24 Lip 2018
Posty: 52
Loty: 69
Kilometry: 182 109
Mam nadzieję że dobrze wybrałem temat, otóż TAP postanowił bez informowania zmienić godzinę zarówno przylotu do CUN o 2 h, oraz wylotu o 2 h, czy istnieje szansa na zmianę lotniska wylotowego z BER na WAW? oni twierdzą że muszą przeliczyć taryfę i wtedy dopłaty jest 1067E od osoby, dzięki za wskazówki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Proximic [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group