Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zmiana godziny wylotu
#1 PostWysłany: 05 Gru 2013 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1681
Loty: 406
Kilometry: 921 613
Punkty statusowe: 66
złoty
Witam,

Linie lotnicze na równo 4 miesiące przed odlotem zmieniły mi godzinę przelotu o 1:35 h do przodu. Taka zmiana mnie nie urządza i chciałbym anulować rezerwację lub przebukować na inny lot. Rezerwacja na Tripsta.pl. Mam do tego prawo?

Pozdrawiam
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 09 Gru 2013 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1681
Loty: 406
Kilometry: 921 613
Punkty statusowe: 66
złoty
Otrzymałem taką odp. od linii lotniczej:
Cytuj:
Dear
Kindly note that no full refund can be granted from our side since the schedule change is within a time frame of less than 3 hours.
Best regards


Czy jest to zgodne z prawdą?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 921
Punkty statusowe: 105
złoty
Podbijam, czy tylko zmiany powyżej 3h łapią się do full refund?
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 9712
Punkty statusowe: 464
HON fly4free
Nie wierzę: taki doświadczony a w nie wiadomo skąd w temacie z 2013r.

Praktycznie każda zmiana w Wizzair, we właściwym temacie masz darmowy nr. tel i się przekonasz

5 godzin mówi czy wyznacza rozporządzenie 261 w przypadku opóźnienia

Edit: nie wiadomo jaka linia a to jest najważniejsze czy najistotniejsze w sposobie postępowania

Problemem jest też rezerwacja przez pośrednika czyli OTA
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 921
Punkty statusowe: 105
złoty
@gorny77 musze anulowac 1 rezerwacje, zmianę mam poki co o 2h, bilety przez OTA, OTA upiera się że poniżej 3h i nie ma szans na full refund, zastanawiam się z której strony mogę to urgyźć i czy w ogóle, linia póki co odsyła mnie do OTA, więc koło się zamyka.
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 9712
Punkty statusowe: 464
HON fly4free
Jaka linia lotnicza i chyba we właściwym temacie, bo nie ty pierwszy masz ten problem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 921
Punkty statusowe: 105
złoty
Moim zdaniem temat jest jak najbardziej właściwy.

Linia: AY
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 9712
Punkty statusowe: 464
HON fly4free
Ok: już wiemy że Finnair, jeszcze które OTA?

Zapewne wtedy ktoś pomoże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 921
Punkty statusowe: 105
złoty
Tickets.pl
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Lis 2017 20:27 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 256
Punkty statusowe: 7
Bardzo zależy od linii. Z moich dotychczasowych doświadczeń:

-Ryanair: zwracają powyżej godzinnej zmiany, przy zmianie o mniej niż godzinę wg oficjalnego stanowiska możemy tylko zaakceptować zmianę. Po dłuższych przepychankach przy zmianie ~30 minut zezwolili na zmianę terminu (nie zwrot),
-Wizzair: ostatnio pozmieniali trochę lotów, najmniej o 10 minut, wg treści maila oferują standardowe 3 rozwiązania: zwrot na kartę, zwrot 120% na konto Wizz, zmiana terminu. Nie weryfikowałem, bo akurat ta zmiana mi nie przeszkadza, ale wierzę, że treść maila zgadza się z rzeczywistością. Dotychczas wszelkie zmiany godzin zwracane na konto Wizz lub przebukowywane bezproblemowo, po max. 5-minutowej rozmowie na infolinii,
-Norwegian: zmienili mi kiedyś o godzinę i... guzik. 40 kilka euro stracone, mówią, że oferują zmiany dopiero powyżej 2-ch godzin zmiany,
-LOT: zmiana lotu do Kijowa o 15 minut, chyba na wcześniej. Pasowało mi lecieć późniejszym lotem, po krótkim telefonie bezproblemowe przeniesienie na późniejszy lot tego samego dnia.

Z innymi liniami doświadczenia (w tym Finnair) ze zmianami nie mam. Zakup przez pośrednika trochę komplikuje sprawę, ponieważ często pośrednicy przy braku zakupu ich różnego rodzaju "pakietów obsługi gold" i innych ubezpieczeń liczą sobie nawet po kilkaset (!) złotych za sam fakt pośredniczenia w zmianie. Czasem można się dogadać bezpośrednio z linią, jeśli zmiana terminu wchodzi w grę. Zwrot to droga przez mękę, np. taka Tripsta (która poza tym jest całkiem OK) przetwarza taki zwrot nawet 60 dni.

Swoją drogą, czy nie ma jakichś regulacji jaka zmiana to "istotna" zmiana? Czasem zmiana wylotu nawet o 2-3 godziny nie robi problemu, innym razem mamy zaplanowany dojazd/dolot czy nawet spotkanie w pracy i zmiana nawet o 30 minut może być krytyczna...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 14 Lis 2017 21:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 626
Punkty statusowe: 63
złoty
Nie wiem jak sprawa wyglada od strony formalnej/przepisow. Ale kiedys mialem zmiane czasu wylotu o 15min z USA do Eurpy w ET - czyli porownywalna linia. Zmienilem wylot o tydzien, bo akurat tak mi pasowalo. :-) Na poczatku nie chcieli zmienic, ale po kilu minutach wiszenia na telefonie i milej rozmwie z managerem w ADD udalo sie. Ale rezerwowane bezposrednio w ET.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 15 Lis 2017 19:44 

Rejestracja: 17 Maj 2017
Posty: 224
Loty: 57
Kilometry: 103 153
Punkty statusowe: 23
niebieski
gorny77 napisał(a):
Nie wierzę: taki doświadczony a w nie wiadomo skąd w temacie z 2013r.

Praktycznie każda zmiana w Wizzair, we właściwym temacie masz darmowy nr. tel i się przekonasz

5 godzin mówi czy wyznacza rozporządzenie 261 w przypadku opóźnienia

Edit: nie wiadomo jaka linia a to jest najważniejsze czy najistotniejsze w sposobie postępowania

Problemem jest też rezerwacja przez pośrednika czyli OTA



Darmowy nr telefonu do Wizzair? Od kiedy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 15 Lis 2017 19:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 9712
Punkty statusowe: 464
HON fly4free
W przypadku jak w temacie jest darmowy nr tel. 22 128-49-05, chyba ze rezerwacja lotu Wizzair przez OTA
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group