Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zmiana godziny wylotu
#1 PostWysłany: 05 Gru 2013 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2154
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Witam,

Linie lotnicze na równo 4 miesiące przed odlotem zmieniły mi godzinę przelotu o 1:35 h do przodu. Taka zmiana mnie nie urządza i chciałbym anulować rezerwację lub przebukować na inny lot. Rezerwacja na Tripsta.pl. Mam do tego prawo?

Pozdrawiam
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 09 Gru 2013 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2154
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Otrzymałem taką odp. od linii lotniczej:
Cytuj:
Dear
Kindly note that no full refund can be granted from our side since the schedule change is within a time frame of less than 3 hours.
Best regards


Czy jest to zgodne z prawdą?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1901
srebrny
Podbijam, czy tylko zmiany powyżej 3h łapią się do full refund?
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:05 

Nie wierzę: taki doświadczony a w nie wiadomo skąd w temacie z 2013r.

Praktycznie każda zmiana w Wizzair, we właściwym temacie masz darmowy nr. tel i się przekonasz

5 godzin mówi czy wyznacza rozporządzenie 261 w przypadku opóźnienia

Edit: nie wiadomo jaka linia a to jest najważniejsze czy najistotniejsze w sposobie postępowania

Problemem jest też rezerwacja przez pośrednika czyli OTA
Góra
 PM off  
 
#5 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1901
srebrny
@gorny77 musze anulowac 1 rezerwacje, zmianę mam poki co o 2h, bilety przez OTA, OTA upiera się że poniżej 3h i nie ma szans na full refund, zastanawiam się z której strony mogę to urgyźć i czy w ogóle, linia póki co odsyła mnie do OTA, więc koło się zamyka.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:18 

Jaka linia lotnicza i chyba we właściwym temacie, bo nie ty pierwszy masz ten problem
Góra
 PM off  
 
#7 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1901
srebrny
Moim zdaniem temat jest jak najbardziej właściwy.

Linia: AY
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:32 

Ok: już wiemy że Finnair, jeszcze które OTA?

Zapewne wtedy ktoś pomoże
Góra
 PM off  
 
#9 PostWysłany: 14 Lis 2017 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1901
srebrny
Tickets.pl
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 14 Lis 2017 20:27 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 342
Bardzo zależy od linii. Z moich dotychczasowych doświadczeń:

-Ryanair: zwracają powyżej godzinnej zmiany, przy zmianie o mniej niż godzinę wg oficjalnego stanowiska możemy tylko zaakceptować zmianę. Po dłuższych przepychankach przy zmianie ~30 minut zezwolili na zmianę terminu (nie zwrot),
-Wizzair: ostatnio pozmieniali trochę lotów, najmniej o 10 minut, wg treści maila oferują standardowe 3 rozwiązania: zwrot na kartę, zwrot 120% na konto Wizz, zmiana terminu. Nie weryfikowałem, bo akurat ta zmiana mi nie przeszkadza, ale wierzę, że treść maila zgadza się z rzeczywistością. Dotychczas wszelkie zmiany godzin zwracane na konto Wizz lub przebukowywane bezproblemowo, po max. 5-minutowej rozmowie na infolinii,
-Norwegian: zmienili mi kiedyś o godzinę i... guzik. 40 kilka euro stracone, mówią, że oferują zmiany dopiero powyżej 2-ch godzin zmiany,
-LOT: zmiana lotu do Kijowa o 15 minut, chyba na wcześniej. Pasowało mi lecieć późniejszym lotem, po krótkim telefonie bezproblemowe przeniesienie na późniejszy lot tego samego dnia.

Z innymi liniami doświadczenia (w tym Finnair) ze zmianami nie mam. Zakup przez pośrednika trochę komplikuje sprawę, ponieważ często pośrednicy przy braku zakupu ich różnego rodzaju "pakietów obsługi gold" i innych ubezpieczeń liczą sobie nawet po kilkaset (!) złotych za sam fakt pośredniczenia w zmianie. Czasem można się dogadać bezpośrednio z linią, jeśli zmiana terminu wchodzi w grę. Zwrot to droga przez mękę, np. taka Tripsta (która poza tym jest całkiem OK) przetwarza taki zwrot nawet 60 dni.

Swoją drogą, czy nie ma jakichś regulacji jaka zmiana to "istotna" zmiana? Czasem zmiana wylotu nawet o 2-3 godziny nie robi problemu, innym razem mamy zaplanowany dojazd/dolot czy nawet spotkanie w pracy i zmiana nawet o 30 minut może być krytyczna...
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 14 Lis 2017 21:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 3249
HON fly4free
Nie wiem jak sprawa wyglada od strony formalnej/przepisow. Ale kiedys mialem zmiane czasu wylotu o 15min z USA do Eurpy w ET - czyli porownywalna linia. Zmienilem wylot o tydzien, bo akurat tak mi pasowalo. :-) Na poczatku nie chcieli zmienic, ale po kilu minutach wiszenia na telefonie i milej rozmwie z managerem w ADD udalo sie. Ale rezerwowane bezposrednio w ET.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 15 Lis 2017 19:44 

Rejestracja: 17 Maj 2017
Posty: 640
Loty: 86
Kilometry: 165 130
Zbanowany
Anonymous napisał(a):
Nie wierzę: taki doświadczony a w nie wiadomo skąd w temacie z 2013r.

Praktycznie każda zmiana w Wizzair, we właściwym temacie masz darmowy nr. tel i się przekonasz

5 godzin mówi czy wyznacza rozporządzenie 261 w przypadku opóźnienia

Edit: nie wiadomo jaka linia a to jest najważniejsze czy najistotniejsze w sposobie postępowania

Problemem jest też rezerwacja przez pośrednika czyli OTA



Darmowy nr telefonu do Wizzair? Od kiedy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 15 Lis 2017 19:51 

W przypadku jak w temacie jest darmowy nr tel. 22 128-49-05, chyba ze rezerwacja lotu Wizzair przez OTA
Góra
 PM off  
 
#14 PostWysłany: 20 Gru 2017 02:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2339
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
Nie wiem gdzie zadać to pytanie więc spróbuję tutaj.
Pytam z czystej ciekawości (bo z natury jestem ciekawski ;) ) ale nie jest tak, ze nie mogę przez to spać - jaki może być powód wystawienia przez linię lotniczą całkowicie nowych etixów po 10 miesiącach od rezerwacji i na dokładnie miesiąc przed lotem? Porządki? W międzyczasie kilka razy zmieniały się godziny (zmiany kosmetyczne), raz numer lotu (to akurat nastąpiło 2 miesiące przed wystawieniem nowych biletów, więc stare numery były także przy nowym numerze lotu (jednym z czterech segmentów).
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 29 Mar 2021 20:54 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 281
niebieski
hej, może ktoś będzie wiedział.
Dostałam mail o zmianie godziny odlotu /niebagatelnej bo z 8 rano zrobila się 18 wiec przylot już zrobil się D+1/
Wszystkie prawa dostalam jak na talerzu, mogle powyżej 2h wystąpić o zwrot kasy, moge zaakceptowac lub zmienic rezerwację.

Rozumiem, że akceptacja/wybor zmienionej opcji pozbawia mnie prawa do ewentualnej anulacji.
Jak wiadomo "elastyczność" biletow Lufy to głownie możliwość przełożenia biletu.
W związku z czym potencjalnie zyskaną opcję "odwolania" pasuje mi trzymać jak najdłużej.
I teraz klu problemu - jak długo mogę "trzymać" taki status? Czy po jakims czasie automatycznie ta ichniejsza propozycja się zaakceptuje? czy będą mi remindery wysyłać do skutku?

Ktoś coś wie w temacie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 29 Mar 2021 21:21 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 580
srebrny
Podczas ostatnich przekładek lotów LH dzwoniłem na infolinie i udzielono mi informacji, że zmian mogę dokonać do dnia wylotu włącznie.
Zwróć uwagę, czy w mailu nie było informacji o jakimś terminie "ważności propozycji". Jeśli taka jest, to warto przed tą datą skontaktować się z infolinią, żeby odznaczyli, że "interesujesz się tematem".
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
palomino uważa post za pomocny.
 
 
#17 PostWysłany: 30 Mar 2021 02:41 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10248
Loty: 382
Kilometry: 640 225
Mój lot LOTem kupiony przez OTA (sembo) - skasowany, przeniosłem terminy bezpośrednio na infolinii LOTu. Nastąpiły kolejne zmiany, znowu rozmawiałem na infolinii o możliwych opcjach, ale nic wtedy nie zdecydowałem i wydawało mi się, że spokojnie poczekam na rozwój sytuacji covidowej i pomyślę sobie co zrobić bliżej 14 kwietnia, kiedy mam planową datę wylotu. A tymczasem dostałem maila od sembo z propozycją nowych terminów od przewoźnika i żebym odpowiedział najpóźniej do 1 kwietnia. Z drugiej strony piszą, że bez mojej zgody sami nie mogą zmienić rezerwacji zgodnie z propozycją. Wydawało mi się, że bilet jest już "przejęty" przez przewoźnika, ale chyba jednak nie do końca. Czy coś ryzykuję jeśli im nie odpowiem do ww. daty a jednocześnie nie zrobię zmiany bezpośrednio w LOT?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 30 Mar 2021 07:06 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 995
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
A czy Lot nie dokonał kolejnej zmiany?
Skontaktuj się z infolinią lotowską, czy z biletem jest wszystko ok. Ja bym zignorował sembo, bo wysyła automat.
_________________
ImageImage
Góra
 Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
 
#19 PostWysłany: 30 Mar 2021 10:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10248
Loty: 382
Kilometry: 640 225
@Tjw1978 rzeczywiście jest zmiana daty powrotu. nie mam tej rezerwacji na checkmytrip, bo system im głupiał i usunąłem. Dostaję maile z LOTu o zmianach, ale przestałem je sprawdzać, a kilka dni temu był ten ze zmianą daty :) Będę dzwonił.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 30 Mar 2021 22:48 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 281
niebieski
novart napisał(a):
Zwróć uwagę, czy w mailu nie było informacji o jakimś terminie "ważności propozycji". Jeśli taka jest, to warto przed tą datą skontaktować się z infolinią, żeby odznaczyli, że "interesujesz się tematem".

Nie, nie ma daty "ważności" oferty, sprawdzilam. To poczekam. Ryan pamietam wysylal kiedys w takich wypadkach przynajmniej 3 notyfikacje. Wiec poczekam jak sie sytuacja rozwinie w lufie 😃
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group