Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ochrona czy jej brak
#1 PostWysłany: 31 Paź 2019 13:37 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 238
Próbowałem przekopać się przez to unijne czytam lotnicze właściwie prawo i trochę się w tym wszystkim pogubiłam. Opiszę podobną do mojej sytuację. Może pomożecie. Postaram się to tutaj chronologicznie opisać jako przykład.
Kupiłam bilet u pośrednika AirBudget 1.03.2019.
Bilet jest na lot 22 listopada do Tajlandii a powrót 18 grudnia.

Rozumiem że to że lecę w ukraińską linią oraz do Azji że mnie ta ochrona dotyczy oraz że te dwa terminy wylotu i przylotu muszę traktować odrębnie. Bo "Prawa pasażerów linii lotniczych w UE mają zastosowanie: w przypadku lotów z UE do kraju spoza UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub z kraju spoza UE". Jak ma się do tego OTE?

Z tej strony https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_pl.htm przeczytałam coś co mnie niepokoi i przed wylotem wolę zapytać:
"Loty do miejsca docelowego i loty powrotne są zawsze traktowane jako dwa osobne loty, nawet jeżeli zostały zarezerwowane w ramach jednej rezerwacji. "

Chodzi mi teraz głównie o odszkodowanie potencjalne oraz o ochrona mnie podczas powrotu.

Teraz Podam przykład:
Załóżmy że wylot 22 Listopada doszedł do skutku i jestem w Tajlandii. Jest 24 listopada. Przewoźnik wysyła mi e-mail że niestety mój lot jest anulowany. Jako że jest to powyżej 14 dni, bo wylot dopiero 18 grudnia, to może to bez konsekwencji to zrobić, tak? Zostaje na lodzie? Dlatego że jest powyzej 14 dni. Zostałam bez całkowitej ochrony? Dostanie pieniądze jak pojawiają się na lotnisku lub powiedzmy że jednak odczytałem maila i dostaje wcześniej ale muszę sama zająć się ponowna rezerwacja i ikos może być naprawdę wysoki rób czasami nawet niemożliwe. Dobrze rozumiesz że tutaj jest ten brak ochrony?
Czy może jednak ktoś musi mi dać alternatywny lot i pokryc jego koszty?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 31 Paź 2019 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 370
Loty: 163
Kilometry: 222 748
niebieski
Ja to widzę trochę inaczej.

Bilet kupujesz na trasie Warszawa - Bangkok. Jest to umowa pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem (lub w tym wypadku agentem). Umawiacie się na podstawie warunków taryfowych, co się należy. Czy możesz coś anulować, zmienić, czy jest bagaż, ile to kosztuje, itp. Jeżeli z jakiejś przyczyny segment (część podróży) zostanie anulowana, przewoźnik (lub w tym wypadku agent na podstawie tego, co zaproponuje przewoźnik) zobligowany jest do zapewnienia Ci alternatywnego segmentu. Tak, aby umowa się zrealizowała, abyś została dostarczona do Bangkoku. Tak samo w przypadku powrotu. Inną kwestią jest, że każdy przewoźnik operujący z/do UE, jest zobligowany do honorowania unijnych przepisów, a co za tym idzie, należałoby Ci się odszkodowanie, gdyby bez Twojej wiedzy taki lot się spóźnił (dajmy na to w Warszawie jest awaria maszyny, nie wylecisz o czasie i nie zdążysz na przesiadkę; przepiszą rezerwację na drugi dzień, dadzą w międzyczasie hotel i dotrzesz do miejsca docelowego później niż 3h po planowanym przylocie - wtedy 600EUR). W tym wypadku nie otrzymasz żadnego odszkodowania, lecz powinnaś negocjować najlepszą możliwą opcję. Trochę to jest tak, że OTA (agent) dostał informację, że przewoźnik zmienił swoją siatkę połączeń i czeka na propozycje, co zrobić z pasażerami, którzy bilet już mają. Gdy linia lotnicza przygotuje propozycję i doda ją do rezerwacji, Ty z automatu dostaniesz maila o zmianie harmonogramu z prośbą o akceptację. Jeśli nie dostałaś żadnego maila, to znaczy, że przewoźnik niczego jeszcze nie zaproponował i ja bym na Twoim miejscu poczekał kilka dni, a później spróbował skontaktować się z UIA z prośbą o dodanie takiej oferty do rezerwacji (wyświetli się w BudgetAir i będą mogli ją "klepnąć"). UIA nie zmieni niczego, bo umowa obowiązuje między Tobą a agentem. Gdybyś kupowała na stronie UIA, wtedy bez najmniejszego problemu mogłabyś sobie wybrać, co Ci lepiej pasuje bezpośrednio podczas kontaktu z przewoźnikiem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 31 Paź 2019 14:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5628
HON fly4free
1955845624 napisał(a):
(dajmy na to w Warszawie jest mgła, nie wylecisz o czasie i nie zdążysz na przesiadkę; przepiszą rezerwację na drugi dzień, dadzą w międzyczasie hotel i dotrzesz do miejsca docelowego później niż 3h po planowanym przylocie - wtedy 600EUR).
Awaria może tak,mgła już raczej nie da odszkodowania.Zawsze w takich przypadkach j.w. warto mieć dodatkowo dobre zewnętrzne ubezpieczenie.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group