Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Sie 2011 11:26 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 3
Witam,

Zwracam się z pytaniem a zarazem prośbą o pomoc do osób, które znalazły się kiedyś w sytuacji, w której linia lotnicza zmieniła rozkład na wcześniej zarezerwowane loty. Właśnie zmagam się z takim problemem a że jestem początkującym podróżnikiem to nie bardzo wiem co mogę/powinienem zrobić w takiej sytuacji, jakie są moje prawa itp.

Jakiś czas temu kupiłem promocyjny bilet lotniczy na trasie Mediolan-Manila. Wczoraj linia lotnicza poinformowała mnie, że zmienia im się rozkład lotów i połączenie, na które miałem bilet wypadło z rozkładu (linie Saudi Airlines, trasa Mediolan-Rijad-Manila). Zaproponowano mi zmianę terminu wylotu na tydzień szybciej (również z Mediolanu) lub na tydzień później (z Rzymu). Problem w tym, że ze względu na specyfikę mojej pracy zawodowej jedyny termin, który mi pasował to był ten zarezerwowany. I tu pytania: czy mogę mimo wszystko domagać się od linii lotniczej zapewnienia mi biletu na wykupioną trasę w zarezerwowanym terminie (na tej trasie lata z Mediolanu kilka innych linii) czy też pozostaje mi złożenie reklamacji i żądanie zwrotu kosztów biletu? A może są jakieś inne opcje?

Z góy dziekuję za rady i wskazówki.

Pozdrawiam
A


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Paź 2017 23:02, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 23 Sie 2011 11:28 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4097
Loty: 426
Kilometry: 932 854
W jakim terminie przed wylotem zostałeś poinformowany o zmianie? To sprawa kluczowa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 23 Sie 2011 11:48 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 3
Kamil napisał(a):
W jakim terminie przed wylotem zostałeś poinformowany o zmianie? To sprawa kluczowa.


Poinformowali mnie 2,5 miesiąca przed wylotem, bilet rezerwowałem jakieś 2 miesiące temu
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 23 Sie 2011 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Kamil napisał(a):
W jakim terminie przed wylotem zostałeś poinformowany o zmianie? To sprawa kluczowa.


Oczywiście, że NIE, termin NIE MA ABSOLUTNIE ŻADNEGO ZNACZENIA dla przebookowania biletu.

Na podstawie rozporządzenia 261/2004 przewoźnik ma obowiązek przebookować Cię na dogodny dla Ciebie termin, ale nie mam pojęcia, czy przepisami są objęci również przewoźnicy spoza UE i szczerze mówiąc nie mam teraz czasu, żeby przeglądać rozporządzenie. ;) Swoje pytanie najlepiej zadaj w wątku odpowiednim wątku na lotnictwo.net.pl, pisuje tam Stoarn, chodząca encyklopedia praw pasażera.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Relacje PM off
pawelos uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 23 Sie 2011 11:56 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4097
Loty: 426
Kilometry: 932 854
W takiej sytuacji nie masz prawa do odszkodowania. Masz prawo do zwrotu pełnej płatności lub przyjęcia alternatywnego planu lotu. Proponuję negocjować tak, by plan lotu był jak najbardziej zbliżony do twoich potrzeb, tu linia powinna iść ci na rękę z doborem terminu czy planu przesiadek. Nie przysługuje ci prawo do zapewnienia przez przewoźnika połaczenia zastepczego innymi liniami.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 23 Sie 2011 12:11 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 3
Mimo, że to niekorzystne dla mnie informacje dziękuję bardzo za ekspresową pomoc.

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 08 Kwi 2013 12:48 

Rejestracja: 13 Gru 2011
Posty: 33
Drodzy Forumowicze,
Jeśli podobny temat już jest to przepraszam, ale nie mogłam nic odkopać.

Kupiłam bilet WAW-HEL z Szalonej Środy LOTu (RT) i zmieniono mi datę wylotu z 2.05 na 3.05 (2.05 lot jest anulowany).

Zmieniły mi się plany i potrzebuję być w Helsinkach dopiero 6.05.
Przekopując internet czytałam gdzieś, że w takiej sytuacji przewoźnik musi zmienić datę wylotu na dowolną mi pasującą. Pani na infolinii powiedziała natomiast, że ma możliwość zmiany na +/- 1 dzień.

Czy ktoś orientuje się co stanowi prawo w takich kwestiach albo miał podobną sytuację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 08 Kwi 2013 13:14 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
plociuch napisał(a):
Drodzy Forumowicze,
Jeśli podobny temat już jest to przepraszam, ale nie mogłam nic odkopać.

Kupiłam bilet WAW-HEL z Szalonej Środy LOTu (RT) i zmieniono mi datę wylotu z 2.05 na 3.05 (2.05 lot jest anulowany).

Zmieniły mi się plany i potrzebuję być w Helsinkach dopiero 6.05.
Przekopując internet czytałam gdzieś, że w takiej sytuacji przewoźnik musi zmienić datę wylotu na dowolną mi pasującą. Pani na infolinii powiedziała natomiast, że ma możliwość zmiany na +/- 1 dzień.

Czy ktoś orientuje się co stanowi prawo w takich kwestiach albo miał podobną sytuację?


W przypadku zmiany lotu i poinformowania z wyprzedzeniem min. 14 dni nie przysługują żadne prawa z wyjątkiem możliwości zwrotu zakupionych biletów lub zmian zgodnie z wewnętrznymi regulacjami przewoźnika. Inna sytuacja jest kiedy zostałeś poinformowany na mniej niż 14 dni przed lotem.
Na przyszłość: https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=pl lub http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 08 Kwi 2013 13:18 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 907
niebieski
maciejwroclaw napisał(a):
plociuch napisał(a):
Drodzy Forumowicze,
Jeśli podobny temat już jest to przepraszam, ale nie mogłam nic odkopać.

Kupiłam bilet WAW-HEL z Szalonej Środy LOTu (RT) i zmieniono mi datę wylotu z 2.05 na 3.05 (2.05 lot jest anulowany).

Zmieniły mi się plany i potrzebuję być w Helsinkach dopiero 6.05.
Przekopując internet czytałam gdzieś, że w takiej sytuacji przewoźnik musi zmienić datę wylotu na dowolną mi pasującą. Pani na infolinii powiedziała natomiast, że ma możliwość zmiany na +/- 1 dzień.

Czy ktoś orientuje się co stanowi prawo w takich kwestiach albo miał podobną sytuację?


W przypadku zmiany lub odwołania lotu i poinformowania z wyprzedzeniem min. 14 dni nie przysługują żadne prawa z wyjątkiem możliwości zwrotu zakupionych biletów lub zmian zgodnie z wewnętrznymi regulacjami przewoźnika. Inna sytuacja jest kiedy zostałeś poinformowany na mniej niż 14 dni przed lotem.
Na przyszłość: https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=pl lub http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf


Jak dla mnie Artykuł 8 Rozporządzenia EU 261/04 mówi co innego a Ty dołączasz do grupy osób wprowadzających w błąd.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 08 Kwi 2013 13:29 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
shiver napisał(a):
Jak dla mnie Artykuł 8 Rozporządzenia EU 261/04 mówi co innego a Ty dołączasz do grupy osób wprowadzających w błąd.


Przewoźnik zaproponował zmianę zmianę na inny lot, zgodnie z Rozporządzeniem. Pisząc wyżej "nie przysługują dodatkowe prawa" miałem na myśli iż nie przysługuje możliwość zmiany lotu na dowolnie pasujący na tej trasie.

Jeśli chodzi Ci o zmianę na lot "w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc" to w LOTcie dwukrotnie miałem problem z przesunięciem lotu o kilku dni po zmianie i otrzymywałem podobną informację co zainteresowany - na późniejsze terminy brak jest dostępności miejsc, na które można zmienić ten lot.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 08 Kwi 2013 20:51 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 907
niebieski
maciejwroclaw napisał(a):
shiver napisał(a):
Jak dla mnie Artykuł 8 Rozporządzenia EU 261/04 mówi co innego a Ty dołączasz do grupy osób wprowadzających w błąd.


Przewoźnik zaproponował zmianę zmianę na inny lot, zgodnie z Rozporządzeniem. Pisząc wyżej "nie przysługują dodatkowe prawa" miałem na myśli iż nie przysługuje możliwość zmiany lotu na dowolnie pasujący na tej trasie.

Jeśli chodzi Ci o zmianę na lot "w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc" to w LOTcie dwukrotnie miałem problem z przesunięciem lotu o kilku dni po zmianie i otrzymywałem podobną informację co zainteresowany - na późniejsze terminy brak jest dostępności miejsc, na które można zmienić ten lot.


Artykuł w punkcie 1 b) nie precyzuje, że lot zastępczy ma się odbyć rejsami przewoźnika oryginalnego, ani nie nakłada innych ograniczeń - pasażer ma prawo domagać się zapewnienia takiego przelotu. I to, że linie lotnicze stają wobec tego prawa pasażera okoniem, niczego tutaj nie zmienia. Czasem trzeba swoje prawa egzekwować choćby w sądzie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 09 Kwi 2013 07:29 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 907
niebieski
Przed chwilą dosłownie przeczytałem fragment pisma ULC będącego odpowiedzią na skargę w podobnym przypadku, w której prezes ULC stwierdza, że to przewoźnik a nie pasażer, mając na uwadze względy ekonomiczne, operacyjne i inne, ustala co to znaczy "najwcześniejszy możliwy termin". Interpretacja jest moim zdaniem wręcz skandaliczna i obłędna, jednak gwoli sprawiedliwości i z uwagi na to co podałem powyżej wolałem o tym napisać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 09 Kwi 2013 08:57 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 610
niebieski
Kwestia szczęścia na kogo się trafi na infolinii lub w biurze LOTu.
Ja miałem dość podobną sytuację z lotem z KRK do TXL via WAW, kupiłem bilet ponad trzy miesiące temu na lot poranny (wylot o 6 z KRK, przylot o 8:30 do Berlina).
Następnie przypadkowo sprawdzając rezerwację (nikt mnie nie poinformował) zobaczyłem, że moj lot z WAW do TXL został przeniesiony na 17:30 prawdopodobnie z uwagi na zmianę porannego samolotu z Krakowa (leci teraz dłużej, więc jest za mało czasu, żeby zdążyć na przesiadkę w WAW), zatem zadzwoniłem na infolinię i początkowo oferowano mi jedynie przeniesienie segmentu KRK - WAW na późniejszą godzinę, żebym nie musiał czekać tyle w Warszawie, bądź przeniesienie obu lotów na poprzedni dzień po południu/wieczorem.
Ja się nie zgadzałem, upierałem się, że muszę być rano w Berlinie i w końcu przebukowano mnie na Lufthansę via MUC tego samego dnia rano.
_________________
<<< Porady farmaceutki >>>
http://zapytaj-farmaceute.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 09 Kwi 2013 09:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3921
złoty
@maciejwrocław: z całym szacunkiem, ale jeśli nie do końca wiesz o co chodzi, nie wprowadzaj innych w błąd. Odróżnij też prawa od praktyki przewoźników.

ad rem: jeśli lot był 2.05 i został odwołany przewoźnik ma obowiązek zaoferować połączenie zastępcze 2.05 (innymi liniami, np. Finnair, w granicach dostępnych miejsc) albo zaoferować połączenie w innym terminie dogodnym dla pasażera - wybór jednej albo drugiej opcji należy do pasażera, termin odwołania nie ma znaczenia, może nastąpić nawet na 10 m-c wcześniej.

W tym konkretnym przypadku zaoferowanie lotu własnego kilka dni później jest bardziej opłacalne dla LOT-u niż zmiana planu podróży na inne linie 2.05, więc ostatecznie nie powinno być problemu. Trzeba stanowczo przedstawić swoje oczekiwania przewoźnikowi.

@shiver: jeśli tak napisał ktoś z ULC to jest to bzdura. Ale ULC czasami też błądzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 09 Kwi 2013 10:13 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 907
niebieski
marek2011 napisał(a):
@shiver: jeśli tak napisał ktoś z ULC to jest to bzdura. Ale ULC czasami też błądzi.


Jest to przytoczona na lotnictwo.net.pl (w wątku o odszkodowaniach) oficjalna decyzja Prezesa ULC w odpowiedzi na skargę pasażera. Możesz tam przeczytać o tym. Mnie też się to nie mieści w głowie, jednak nie jest to przypadek wyssany z palca ani informacja spowielona w formie plotki.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 09 Kwi 2013 10:52 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
marek2011 napisał(a):
@maciejwrocław: z całym szacunkiem, ale jeśli nie do końca wiesz o co chodzi, nie wprowadzaj innych w błąd. Odróżnij też prawa od praktyki przewoźników.

ad rem: jeśli lot był 2.05 i został odwołany przewoźnik ma obowiązek zaoferować połączenie zastępcze 2.05 (innymi liniami, np. Finnair, w granicach dostępnych miejsc) albo zaoferować połączenie w innym terminie dogodnym dla pasażera - wybór jednej albo drugiej opcji należy do pasażera, termin odwołania nie ma znaczenia, może nastąpić nawet na 10 m-c wcześniej.

W tym konkretnym przypadku zaoferowanie lotu własnego kilka dni później jest bardziej opłacalne dla LOT-u niż zmiana planu podróży na inne linie 2.05, więc ostatecznie nie powinno być problemu. Trzeba stanowczo przedstawić swoje oczekiwania przewoźnikowi.

@shiver: jeśli tak napisał ktoś z ULC to jest to bzdura. Ale ULC czasami też błądzi.


Marku, z całym szacunkiem, ale dobrze wiem o co chodzi. Nie wiem czy Ty latanie znasz tylko z teorii, ale ja nie, bo latam sporo. Zamiast kolejny raz prowadzić akademicką dyskusję konkretnie poradź zainteresowanemu co może, a co nie. Na co ma realne szanse, a nie w sądzie. Tym bardziej mając takie, a nie inne stanowisko ULC.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 09 Kwi 2013 11:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3921
złoty
@maciej: latam sporo, z resztą też sporo staram się tutaj między innymi radzić.
Ale punktem wyjścia zawsze muszą być przepisy (i tylko przepisy a nie dywagacje) i trzeba je do znudzenia przypominać bo niestety świadomie,nieświadomie krążą różne interpretacje wprowadzające w błąd pasażerów.

Co do praktyki: w tym konkretnym przypadku jestem pewien , że LOT po pewnych "przepychankach" na infolinii (które niemal zawsze są w podobnych sprawach) zmieni rezerwację na późniejsza datę - choćby i tylko z tego względu , że jest to dla niego także wyjście bardziej opłacalne, bo zaoferuje ostatecznie własny metal zamiast konkurencji w pierwotnej dacie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 09 Kwi 2013 19:25 

Rejestracja: 13 Gru 2011
Posty: 33
Bardzo dziękuję za wszystkie info, zaraz uderzę na LOT ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 11 Paź 2014 20:24 

Rejestracja: 11 Paź 2014
Posty: 5
Witam. W kwietniu b.r. kupiliśmy z mężem bilety z Warszawy do Dakaru na okres od 25.11.2014r. do 14.12.2014r. Wyrobiłam już wizę, zarezerwowałam i opłaciliśmy już transport do Wawy, wzięliśmy już urlopy. W ubiegły wtorek otrzymałam wiadomość, że przewoźnik (Vueling- gdzie bezpośrednio kupowaliśmy bilety) zmienia datę naszego wyjazdu na 02.12.2014r. (powrót też 14.12.2014r., jak w pierwszej rezerwacji), ucinając nam tym samym TYDZIEŃ naszych wakacji. Nikt nie pytał nas o zdanie, nie podali też żadnego powodu powyższej zmiany !!! Aktualnie nie ma żadnych lotów z Vuelinga w listopadzie z Wawy do Dakaru, jednak, co dla mnie bardzo dziwne, są loty powrotne, czyli z Dakaru do Wawy (i to kilka)- wnoszę po tym, że jeśli samoloty z Dakaru wracają do Wawy muszą też lecieć z Wawy do Dakaru...Próby kontaktu telefonicznego z Vuelingiem (który niestety nie ma siedziby w Polsce) są bezskuteczne- połączenie nie jest możliwe lub włącza się automatyczna sekretarka (mówiąca w kosmicznym tempie po angielsku, po czym połączenie zostaje przerwane...ale koszt połączenia oczywiście jest naliczany). Pisałam do Vuelinga ok. 10 maili, także na ich stronie na fecebooku- na maile nie otrzymuję żadnej odpowiedzi (jedynie informacje, że przeczytano moją skargę) a na facebooku tylko lakoniczne odpowiedzi typu "sprawa jest w toku, skontaktujemy się jak najszybciej". Czy linie lotnicze mogą zmienić datę lotu (zaznaczam, że aż o tydzień) bez konsultacji z pasażerami??? bez zaproponowania innego rozwiązania??? Co możemy w tej sytuacji zrobić? Czy przysługuje nam rekompensata pieniężna za przesunięcie daty wylotu??? Czy przewoźnik nie powinien zaproponować nam lotu w ustalonych pierwotnie terminach u innego przewoźnika (wiem, że np. Iberia, która ma prawie 50% udziałów w Vuelingu ma lot właśnie 25 listopada z Wawy do Dakaru) ??? P.S. W tej chwili nie możemy za bardzo wykupić kolejnych biletów- finanse, więc będziemy zmuszeni raczej do lotu na niecałe dwa tygodnie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 11 Paź 2014 21:15 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 364
Loty: 20
Kilometry: 67 605
niebieski
Niestety linie moga tak postapic I czasem to robia. Mi ryanair tak zmienil daty ze skrocil mi pobyt na Kanarach do 1 dnia. Nie pozostalo mi nic innego jak kupic nowe bilety u innego przewoznika.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group