Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 06 Paź 2012 13:59 

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 21
Mam następujący problem i będę bardzo wdzięczna za fachową pomoc.

Mam rezerwację na LOT - zmianie uległa godzina wylotu o 20 minut - niby nie dużo, ale nie pasuje mi. Myślałam, że nie będzie problemu z anulowaniem rezerwacji z uwagi na zmianę warunków.

Ku mojemu zdziwienie bardzo niemiła Pani na infolinii LOTU poinformowała mnie, że nie mogę rezerwacji anulować, bo zmiana jest - jak to określiła niewielka :shock:

Pytanie nr jeden - czy ma rację?
Pytanie nr 2 - czy taką anulację powinnam załatwaić bezpośrednio w LOCIE czy u agenta, który sprzedał bilet czyli w Tripscie?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc


Ostatnio edytowany przez krasnal, 21 Sty 2018 13:39, edytowano w sumie 1 raz
Tytuł
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 06 Paź 2012 14:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2012
Posty: 57
Z własnego doświadczenia wiem, że LOT nie robi problemu, jeśli zmiana wynosi co najmniej 30 minut.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 06 Paź 2012 14:59 

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 21
moss napisał(a):
Z własnego doświadczenia wiem, że LOT nie robi problemu, jeśli zmiana wynosi co najmniej 30 minut.



Możesz napisać - coś więcej - w jaki sposób to załatwiłeś (pisemnie czy przez infolinię)

Na stronie LOTu przy mojej rezerwacji mam na czerwono informację o zmianie godzin - i przycisk do akceptacji zmiany. Nie wiem co jeżeli zmiany nie akceptuję - bo Pani na infolinii totalnie mnie spuściła.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 06 Paź 2012 16:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2012
Posty: 57
Telefonicznie. Jednak przy 20 minutach nie da rady. Miałem podobną sytuację i nie zgodzili się na zmianę lotu bo to tylko 20 minut.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 10 Paź 2012 14:01 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 665
Loty: 7
Kilometry: 31 319
niebieski
To u mnie lepiej, bo różnica w wylocie to tylko 5 minut :) Na infolinii ta sama śpiewka. Warunki przewozu w LOT też nie są precyzyjne, bo:

Cytuj:
11.3. ZWROTY Z PRZYCZYN LEŻĄCYCH PO STRONIE PRZEWOŹNIKA
Jeżeli przewoźnik:
- odwołuje lot lub
- nie może wykonać lotu w rozsądnym czasie zgodnie z ustalonym rozkładem (...)

wysokość zwrotu będzie odpowiadać:
a) jeżeli bilet jest całkowicie niewykorzystany – kwocie równej opłacie pobranej od pasażera (bez żadnych potrąceń) (...)


Tylko kto decyduje jaki czas jest uważany za "rozsądny" ? ;) Co ciekawe nikt mnie o zmianie nie powiadomił.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 12 Paź 2012 01:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Zmiana o 20 minut nie uprawnia do żądania zmiany planu podróży ani zwrotu biletu, no chyba że powoduje utratę kolejnego segmentu (bo skraca się czas na przesiadkę) i dalsze zmiany skutkujące już bardziej znaczące opóźnienie w podróży.
Zmiany może przewoźnik dokonać, ale jest to wówczas jego dobra wola.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 15 Paź 2012 20:28 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 20
Podlacze sie do tematu... bilet LH na SFO-FRA-WAW

wlasnie zmienili mi godzine FRA-WAW (dodatkowo godzina na lotnisku we FRA) - chcialbym w ogole zmienic date lotu lub leciec przez MUC (lub w skrajnym przypadku zrezygnowac z tego lotu - tj. SFO-WAW)

Czy w takiej systuacji moge wymagac tego od LH? Gdzie szukac informacji o przyslugujacych prawach w takim przypadku? Zawsze wole wiedziec co wynika z przepisow a nie liczyc na dobra wole obslugujacego pracownika...

Bardzo dziekuje za podpowiedzi!
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 15 Paź 2012 20:35 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
kanar199 napisał(a):
Podlacze sie do tematu... bilet LH na SFO-FRA-WAW

wlasnie zmienili mi godzine FRA-WAW (dodatkowo godzina na lotnisku we FRA) - chcialbym w ogole zmienic date lotu lub leciec przez MUC (lub w skrajnym przypadku zrezygnowac z tego lotu - tj. SFO-WAW)

Czy w takiej systuacji moge wymagac tego od LH? Gdzie szukac informacji o przyslugujacych prawach w takim przypadku? Zawsze wole wiedziec co wynika z przepisow a nie liczyc na dobra wole obslugujacego pracownika...

Bardzo dziekuje za podpowiedzi!


Niestety w tym przypadku mozesz liczyć tylko na dobrą wolę przewoźnika i jego politykę wewnętrzną w takich przypadkach; zwykle wiele też zależy od tego w jakiej klasie rezerwacyjnej został wystawiony bilet (zwł. jesli jest droższa ale jeszcze nie pozwalająca na pełną elastyczność) i statusu lojalnościowego klienta. Opóźnienie podrózy nie będzie bowiem ciągle znaczące z punktu widzenia przepisów chroniących pasażerów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 15 Paź 2012 20:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 1058
Loty: 44
Kilometry: 57 793
niebieski
Manuel napisał(a):
Tylko kto decyduje jaki czas jest uważany za "rozsądny" ? ;) Co ciekawe nikt mnie o zmianie nie powiadomił.

Nie wiem kto decyduje ale wystarczy zdrowy rozsądek aby stwierdzic, że posiadanie wątów o 5 minut jest niepoważne ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 15 Paź 2012 21:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Nie ma nigdzie wprost podanych zakresów zmian znaczących i nieznaczących , skutek zmiany nawet relatywnie niewielkiej może też być bardzo różny w zależności od planów określonej osoby, jej dalszych przesiadek itd.
Punktem odniesienia są zasady dotyczące opóźnień i odwołań lotów: w przypadku opóźnienia w dotarciu do miejsca docelowego o 3 godziny jest sytuacja równoznaczna, z pkt widzenia ochrony pasażerów, z odwołaniem lotu (-> odszkodowanie i świadczenia), zaś opóźnienie 5 h daje możliwość rezygnacji z lotu i żądania zwrotu należności za bilet (niezaleznie od ewentualnego odszkodowania). I do tych ram trzeba odnieść programowe zmiany w rozkładach lotów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 15 Paź 2012 22:45 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 20
Dzieki za odpowiedz - niestety tak mi sie wydawalo

mam status SEN w LH - jak najlepiej komunikowac sie? mailem, dzwonic na zwykla linie czy na hotline sentatora? najbardziej zalezaloby mi na zmianie terminu lotu... albo reroute przez MUC
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 13 Gru 2012 23:19 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 61
proszę o poradę , bo nie mam siły przeglądać 134 stron,
czy w związku ze mianą godzin lotu powrotnego na wcześniejszą, można dokonać zwrotu biletów w dwie strony, również tam , nie tylko z powrotem?

najgorsze ,z e bilety były kupowane na raty, osobno dla jednej z osób tam (07-01-2013) i z powrotem,09-01-2013) tu sie nic nie zmienia,

potem dokupiliśmy bilety dla drugiej osoby tam i z powrotem 07-10.01.2013 oraz dla mnie tylko powrotny na 10.01.2013,
zmieniła się godzina na powrót 10.01.2013 ,ale to nam nie odpowiada,

jak to załatwić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 13 Gru 2012 23:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Formalnie nie ma takiej możliwości ani w tanich liniach ani w tradycyjnych, jeżeli zakup był dokonany osobno, tzn. zostały wystawione dwa bilety obejmujące przelot tam i powrót.
Jeśli zmiana jest znacząca, można zwrócić tylko ten konkretny bilet.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 15 Sty 2014 13:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2137
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
Podłączę się. Zmiana godziny wylotu o 1,5 h. Totalnie mi nie pasuje, a przewoźnik Virgin Australia nie chce zgodzić się na zwrot. Kupowane przez Tripsta, którzy cytują mi tylko jakieś maila od Hahn Air. Co mogę zrobić w tym wypadku?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 22 Sty 2014 19:00 

Rejestracja: 24 Lis 2013
Posty: 2
Mam taki sam problem zmieniły mi się godziny wylotu i muszę zrezygnować lub pojechać dzień wcześniej, będzie taka możliwość?

____________________
Wejdz na stronę http://www.domyzbali-zubek.pl sprawdz nas!


Ostatnio edytowany przez BestPasty89, 27 Lut 2014 11:58, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 22 Sty 2014 19:11 

BestPasty89 napisał(a):
Mam taki sam problem zmieniły mi się godziny wylotu i muszę zrezygnować lub pojechać dzień wcześniej, będzie taka możliwość?


jak powyżej dwóch godzin to tak, w innym wypadku można zadzwonić na infolinię linii lotniczej i może zmienią
Góra
 PM off  
 
#17 PostWysłany: 24 Kwi 2014 19:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 426
niebieski
LOT zmienił godzinę mojego lotu powrotnego do PL (z 17.40 na 14.45). Lot za miesiąc.
Bardzo mi to komplikuje całą podróż. Czy w takiej sytuacji możliwa jest rezygnacja?

Czy coś się też da zrobić z wylotem tam (niezmienione godziny, ale na jednej rezerwacji)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 22 Maj 2014 10:38 

Rejestracja: 05 Kwi 2013
Posty: 18
Hej,
Zmienili mi godzinę wylotu w Easyjet. Tak się składa, że kupiłem bilety na dłuższą podróż i w sumie chętnie bym je zwrócił ze względu na ograniczenia budżetowe. Czy mogę zwrócić bilet i odzyskać środki jeśli wprowadzili jakieś zmiany?
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 22 Maj 2014 10:44 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 341
Loty: 116
Kilometry: 151 005
niebieski
O jak dużo zmieniły się godziny?
_________________
Image

*Karpik też jest kobietą, powtarzam, Karpik też jest kobietą* ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 22 Maj 2014 15:25 

Rejestracja: 05 Kwi 2013
Posty: 18
Symbolicznie właściwie 5 min. Czyli nie? :(
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: ansbach1, CommonCrawl [Bot], machoony oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group