Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 95 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 19 Paź 2018 16:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1318
srebrny
Bilety RJ kupowane na edreams.Zmienili mi wylot na 2h20m wcześniej.Mam prawo do rezygnacji i zwrotu kasy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 19 Paź 2018 16:26 

należy się, ale kasę otrzyma edrams, a oni powinni przelać ją tobie

Nie zaszkodzi napisać przez czat, a nuż coś innego ustalicie
Góra
 PM off  
 
#63 PostWysłany: 19 Paź 2018 16:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5876
HON fly4free
@Krzysztof76: Zmiana wygląda na dokonaną przez biuro podróży, a nie przewoźnika, więc żadne zasady wynikające z przepisów dotyczących ochrony prawa pasażerów nie będą miały zastosowania - jedynie pozostaje ewentualnie reklamacja do biura , ale i ona w tym wypadku IMO niewiele da jeśli w regulaminie są typowe zastrzeżenia (możliwść zmiany rozkładu, pierwszy i ostatni dzień przeznaczony na transport a nie wypoczynek itp...)

@gorny77, @ZENNNEK: jeśli przewoźnik zaakceptuje zwrot w tym wypadku to tak, ale nie należy się z to automatu - zależy od treści umowy przewozu z liniami (niektóre linie pozwalają na zwrot biletu, jeśli nastąpi zmiana min. tyle i tyle).
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 22 Paź 2018 16:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1318
srebrny
Dzwoniłem do RJ,odesłał do edreams.W edreams powiedzieli ze skontaktują się z RJ i dadzą odpowiedź na maila.
Po 2 h dostałem maila (tłumaczone przez Google z wloskiego):

"Drogi kliencie,
Linie lotnicze poinformowały nas o anulowaniu części Twojego lotu.
Możemy zaoferować ci:
-Tu moje 4 loty po zmianach czyli żadna propozycja.-

Nie ma możliwości uzyskania pełnego zwrotu kosztów, ponieważ NIE ma anulowania, a my jesteśmy bardzo ostrożni przed Tobą.
Dlatego firma wskazuje, że będzie w stanie zaoferować inne korekty, ale NIE ZWROTU."

Przypominam,że został mi zmieniony pierwszy lot o 2h25min wcześniej.

Znowu na stronie RJ w regulaminie jest:
"...Involuntary Tickets Refunds shall mean the refund that may be requested by the customer who has purchased the tickets if a scheduled RJ flight has been cancelled or rerouted as per Article 9.1 & 9.2 in the conditions of carriage, and there is no
RJ flight with a comparable routing available within 24hours of the original time of departure to the destination that is through ticketed (last destination of the ticket) and in case of such unavailability, RJ is unable to provide other alternate air transportation acceptable to the passenger; or
Available non-comparable routing on RJ or another carrier that arrives within 24hours of the original time of arrival to the destination that is through ticketed (last destination of the ticket) and in case of such unavailability, RJ is unable to provide other alternate air transportation acceptable to the passenger.
Involuntary Refund tour code will be generated from system and should be added upon involuntary refund from any sales channel.
Involuntary Tickets Refund will apply as follow:
If the ticket is un-used regardless of Royal Jordanian's fare rule, the full paid amount will be refunded.
If the ticket is partially used regardless of Royal Jordanian's fare rule, Royal Jordanian will only refund the value of the un-used coupons including the taxes and charges of such un-used coupons.
RJ, YQ surcharge is refundable in case of involuntary refunds.
No Involuntary refund rules -to-apply on tickets subject to applicable laws providing for the contrary. No refund will apply whatsoever in case of any force majeure events or any event which is beyond Royal Jordanian's control. The force majeure events may include but not limited to, the following:
weather....."

Czy to oznacza że dla zmian lotów do +-24h od pierwotnego nic nie mogę zrobić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 22 Paź 2018 16:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5876
HON fly4free
A czy ta zmiana o 2h20 krzyżuje ci jakoś konkretnie plany wyjazdu, czy przy tej okazji chcesz się pozbyć biletu?
Tak jak pisałem, żadne przepisy nie określają minimalnej granicy w przypadku zmian rozkładowych, tak aby dawało to roszczenie o zwrot biletu.
Generalnie zmiany do 2-3 h uchodzą w praktyce większości linii za nieistotne tj. nie dające prawa do żądania zwrotu za bilet.
Nawet w przypadku europejskiej ochrony w razie nieregularności przyjmuje się, że dopiero 5 h zmiana (opóźnienie) daje pasażerowi prawo do rezygnacji z podróży za zwrotem kosztu zakupu biletu.
Góra
 Relacje PM off
ZENNNEK uważa post za pomocny.
 
 
#66 PostWysłany: 22 Paź 2018 16:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1318
srebrny
@gorny77
Piszę od samego początku RJ.
Royal Jordanian !

Właśnie chciałbym przy okazji zrezygnować.
Góra
 Relacje PM off
Garmond lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
 
#67 PostWysłany: 26 Paź 2018 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Maj 2016
Posty: 1008
Loty: 151
Kilometry: 273 432
platynowy
Cześć,

Sprawa wygląda następująco. Odwołano mój lot AirAsia z Miri do Singapuru. Wysłali mi potwierdzenie rezerwacji na kolejny dzień. Lot realizowany jest tylko raz dziennie.
Sęk w tym, że dzień później to już za późno, bo będę wtedy w samolocie do PL..
Dzień wcześniej tez mnie nie urządza, bo mam już noclegi, a na dodatek przerzuci mi sie cała wycieczka do Brunei.

Pytanie, co mogę z tym zrobić? Wiem, ze mogą oddać mi pieniądze i pewnie zmienić na wcześniejszy lot. Jednak i tak będę na tym stratny.

Co więcej, najpierw wysłali mi.maila z potwierdzeniem nowej rezerwacji ot tak, a dopiero po 2 dniach podparli to mailem o odwołanym locie.

Byłbym wdzięczny za pomoc!
_________________
Wasil10

Relacja Brunei, Singapur, Malezja
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 05 Lis 2018 14:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Maj 2016
Posty: 1008
Loty: 151
Kilometry: 273 432
platynowy
tak informacyjnie. sprawa zakończyła się w ten sposób, że szukając alternatywnych połączeń znalazłem przypadkiem swój poprzedni, odwołany lot.

po rozmowie z AirAsia Support na FB dowiedziałem się, że lot faktycznie został ponownie przywrócony do rozkładu... Zmieniono ponownie moją rezerwację na pierwotną datę, jak gdyby nigdy nic się nie stało.

dobrze, że nie podjąłem jeszcze żadnych kroków, nie zmieniłem planu wycieczki, noclegów.
_________________
Wasil10

Relacja Brunei, Singapur, Malezja
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 09 Lis 2018 21:53 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Ryan zmienia wylot o 10 h godzin przez co sypią mi się lekko plany, rozumiem, że oddają tylko wartość biletu?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 09 Lis 2018 21:55 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1990
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
@neverstopexploring: ale przed odlotem się o tym dowiedziałeś?
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 09 Lis 2018 22:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7261
platynowy
neverstopexploring napisał(a):
Ryan zmienia wylot o 10 h godzin przez co sypią mi się lekko plany, rozumiem, że oddają tylko wartość biletu?

Jeśli do lotu zostało więcej niż 14 dni to tylko zwrot za bilety lub zmiana terminu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 09 Lis 2018 22:33 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Tak , wylot 1 stycznia. Szkoda bo to burzy plany.
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 14 Mar 2022 00:13 

Rejestracja: 16 Sty 2014
Posty: 97
Cześć, mam bilety z Wawy do Stambułu w LOT (z możliwością elastycznej zmiany, ale już wykorzystałam) 2-5 kwietnia, ale w obecnej sytuacji nie uśmiecha mi się jechać na wakacje. Właśnie zauważyłam, że zmienili godziny wylotów i przylotów o 10-15 minut ( i proszą o potwierdzenie kliknięciem lub jak nie pasuje to telefon na infolinię),
czy warto spróbować na tej podstawie prosić o refundację biletów, czy te zmiany muszą być dużo dłuższe?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 14 Mar 2022 23:15, edytowano w sumie 1 raz
Przenoszę
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 14 Mar 2022 00:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7432
srebrny
Cytuj:
lub jak nie pasuje to telefon na infolinię

I co powiedzieli, jak zadzwoniłaś?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#75 PostWysłany: 14 Mar 2022 23:26 

Rejestracja: 16 Sty 2014
Posty: 97
Hehe nie wpisała mi się część wiadomości, czy mogę próbować jakichś nacisków na zwrot biletów z powodu tak małej zmiany i czy ktoś z samolotowych wygów mógłby doradzić, jakie powody wymyślić. A dla ciekawych - na infolinii powiedzieli od razu, że bez problemu przebukują na inny termin albo zamienią na voucher ważny przez rok - mimo że miałam najtańszą taryfę!!
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 14 Mar 2022 23:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 681
złoty
W takim razie bierz przebukowanie i leć do Stambułu, warto!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 15 Mar 2022 00:55 

Rejestracja: 16 Sty 2014
Posty: 97
-- 14 Mar 2022 23:55 --

Jeszcze nie zdecydowałam, ale byłam miło zaskoczona, no bo już jedną zmianę terminu wykorzystałam i nic mi nie przysługiwało więcej w tej taryfie.

-- 14 Mar 2022 23:55 --

Jeszcze nie zdecydowałam, ale byłam miło zaskoczona, no bo już jedną zmianę terminu wykorzystałam i nic mi nie przysługiwało więcej w tej taryfie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 29 Sie 2022 03:49 

Rejestracja: 03 Gru 2019
Posty: 6
Loty: 31
Kilometry: 85 399
Siedzę właśnie w Salt Lake City. 29.08 o 15:40 miałem wracać przez Frankfurt do Krakowa. Dostałem informację jakieś 30h przed tym lotem, że zmieniają mi wylot na 30.08 08:33. SLC- Chicago - Kraków. Przez to muszę wynająć hotel na kolejną dobę i wziąć dodatkowy dzień urlopu. Zamiast 30.08 koło 18:00 w Krakowie będę 31:08 po 9 rano. Czy jest szansa, że Lufthansa zwróci kasę za ten dodatkowy nocleg?

Wracać miałem EUrowings Discover/Lufthansa, a zmienili na Delta/LOT. Bilety kupowane w Lufthansie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 29 Sie 2022 09:55 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5876
HON fly4free
Mają obowiązek zwrócić za hotel / dodatkowe wyżywienie (weź rachunki) + 600 euro odszkodowania (w zależności od przyczyny odwołania / opoźnienia).
Góra
 Relacje PM off
msala lubi ten post.
 
 
#80 PostWysłany: 29 Sie 2022 14:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 617
srebrny
Zmiana rozkładu w W6 standardowe 15 minut. Do wylotu równo 2 miesiące.

Normalnie nie kombinuję, tylko z przyczyn rodzinnych wyjazd się trochę sypie i pasowałoby mi zmienić ten lot, czy w przypadku tak mały zmian coś mogę zrobić? Kupowany bez opcji flex.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 95 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group