Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 11 Paź 2014 21:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5419
platynowy
Linie nie mogą zmieniać dowolnie daty przelotów i to o tydzień, chciaz w praktyce czasami usiłuja tak robić. Prawdopodobnie przestała składać się przesiadka w Hipszpanii i dlatego przesuneli datę przelotu. Problemem jest niestety wymuszenie zmiany na liniach - formalni przewoźnik w takim wypadku, zgodnie z rozporządzeniem 261/2004, powinien zaoferowac przelot innymi liniami na tej trasie w pierwotnej dacie lub mozliwe do niej zbliżonej - w praktyce więskzość linii nie chce tego robić, a zwłaszcza tych pozasojuszowych i "tanich".

W tym momencie powinać skutecznie kontaktowac się z nimi, nie wierzę, że żadne call center Vuelinga nie odbiera telefonów - sprawdź hiszpańską stronę.
Być może że uda się złożyć ten przelot w wcześniejszym wylotem np. z Warszawy od 1-2 dni i pobytem w BCN/MAD. Sprawdź, który lot został anulowany w systemie przewoźnika, czy ten z Warszawy czy ten z Hiszpanii do Afryki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 11 Paź 2014 21:59 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 366
Loty: 20
Kilometry: 67 605
niebieski
powyzsze sie zgadza ale tylko do 14 dni przed wylotem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 11 Paź 2014 22:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5419
platynowy
aviel napisał(a):
powyzsze sie zgadza ale tylko do 14 dni przed wylotem.

kompletna bzdura wmawiana przez niektore linie pasażerom :D

Wyprzedzenie z jakim poinformowano pasażera o odwołaniu lotu wpływa tylko na to, czy będzie lub nie przysługiwało mu prawo do odszkodowania (250-600 EUR), natomiast obowiązek zmiany planu podróży wg zasad przewidzianych w 261/2004 obciąża przewoźnika ZAWSZE - nawet jak odwoła lot pół roku wcześniej i jest niezależny od sprawy odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 11 Paź 2014 22:28 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 366
Loty: 20
Kilometry: 67 605
niebieski
a gdzie tam jest napisane, ze rerouting obejmuje rowniez rerouting innym przewoznikiem? Zaproponowali rerouting - tak, najdogodniejszy z mozliwych - tak, a to, ze pasazerowi to nie odpowiada jest opcja zwrotu. Jezeli chodzi o te dwa tyg to linia woli czasem, rzadko przerzucic pasazera do innych linii w alliance dlatego szansa bylaby wieksza, mni sie to raz zdarzylo. Jasne, ze Vueling moze to zrobic i tego autorce wiadomosci zycze ale sama przechodzilam przez skasowane loty i nie jest to tak rozowo jak piszesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 11 Paź 2014 22:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5419
platynowy
Wiele linii usiłuje olewać pasażerów i dlatego napisałem, że wyegzekwowanie zmiany biletu jest często bardzo trudne w praktyce, ale to nie znaczy , że jest to działanie zgodne z prawem ze strony przewoźników, w szczególności zaś z 261/2004. A ono nie ogranicza obowiązku zmiany planu podróży do lotów własnych linii (bo gdyby ustawodawca europejski tego chciał, to by to zastrzegł wyrażnie w art. 8).
Nie wnikając jednal w tym momencie w dyskurs na temat przepisów polecam autorce posta najpierw skutecznie nawiązać kontakt z przewoźnikiem, żeby ustalić co oferuje lub nie, bo zmiana, którą została w swojej rezerwacji została pewnie wprowadzona z automatu na pierwszy loty składające się w systemie Vuelinga. Bez kontaktu z nimi nie da się określić na czym dokładnie stoi jej rezerwacja w tym momencie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 12 Paź 2014 00:15 

Rejestracja: 11 Paź 2014
Posty: 5
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Wierzcie mi, że wielokrotnie próbowałam się dodzwonić do Vuelinga- jak ktoś ma wątpliwość niech sam spróbuje (chociaż zaznaczam, że to spory wydatek, ok. 3zł za minutę lub więcej). Uzyskałam pomoc od chłopaka z forum Vuelinga. Poinformował mnie, że lot został odwołany, bo Vueling zmienił dni wylotu z Barcelony do Dakaru w listopadzie- latają tylko w soboty (nie wiadomo dlaczego) , doradził, bym zasugerowała im swoją propozycję zmiany- z Warszawy do Barcelony we wcześniejszym terminie, tj. 21 listopada, z noclegiem w ich hotelu (mają fajny hotel w Barcelonie, z tego, co czytałam opinie w necie) a 22 listopada żebyśmy lecieli z Barcelony do Dakaru. Tak też zrobiłam- wysłałam im maila i zobaczymy, co będzie dalej. Podobno mogą nie zgodzić się na opłacenie hotelu (co już by było do przeżycia :) ) ale najprawdopodobniej zgodzą się na taką opcję, tym bardziej, że wszystkie wyżej wspomniane loty też są obsługiwane przez linie Vueling. Ktoś z Was pisał właśnie o takim rozwiązaniu- żeby zaproponować lot we wcześniejszym terminie. Gdyby zgodzili się na taki termin byłoby super !!! Dam znać, co postanowił Vueling. Dziękuję raz jeszcze za zainteresowanie tematem i chęć pomocy. Pozdrawiam serdecznie :)

-- 12 Paź 2014 00:23 --

Zapomniałam dodać, że po raz pierwszy otrzymałam od Vuelinga odpowiedź na maila, po złożeniu tej mojej propozycji- że rozpatrzą sprawę i odezwą się jak najszybciej- upatruję w tym, że to dobry znak (wcześniej nie odpisywali w ogóle, miałam tylko informację, że moje wiadomości zostały przeczytane).
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 12 Paź 2014 04:40 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3499
złoty
To moze by nie powielac tematow opisze swoj problem.
Troche na te tematy czytalem, ale pare info upewniajacych bedzie wskazane,szczegolnie od marka 2011.
Mni thomas cook na 16 dni przed lotem Bjn-Lgw przeslal maila bym skontaktowal sie z nimi w sprawie lotu. Odpisalem by opisali problem,gdyz nie moge zadzwonic. Na 13 dni przed lotem odpisali,ze loty na tej trasie w pazdzierniku nie beda sie odbywac i proponuja lot do Man trzy dni wczesniej lub cztery pozniej lub zwrot kasy.
Oczywiscie nie zgodzilem sie na propozycje,bo zadna mi nie odpowiada. Albo stracilbym lot vuelingiem Bcn- Bjn oraz wiele biletow na pociagi i oplacony hotel, albo zmuszony bylby zakupic nowy lot z Anglii do Polski oraz transfery miedzylotniskowe. Wymiana mailii nic nie pomogla, ostatecznie zdecydowalem sie na pobyt o 4 dni dluzszy i zakup nowego lotu z liverpoolu na swoj koszt.
1.Odszkodowania sprawa wyglada na bezdyskusyjna,gdyz lakoniczny mail o kontakt w sprawie lotu, nie wyczerpuje znamion skutecznego poinformowania o zmianie terminu lotu?!
2.czy istnieje mozliwosc dochodzenia zwrotu, poniesionych dodatkowych kosztow z zwiazku ze zmiana terminu lotu, oraz niecheci linii do zaproponowania lotu w zblizonym terminie i do portu pierwotnego lotu?!
W mysl rozporzadzenia 261/2004, bez wchodzenia w spor sadowy?!

Dzieki z gory za pomoc, mam nadzieje, ze nie stracilem zbyt wiele godzac sie ostatecznie na ich propozycje, ale czas uciekal i obawialem sie najgorszego, ze w pewnym momencie anuluja mi rezerwacje i zostane w Afryce na zawsze ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 12 Paź 2014 15:22 

Rejestracja: 11 Paź 2014
Posty: 5
Jacek96- i tak miałeś więcej szczęścia niż my, bo nie dostaliśmy żadnej opcji wyboru- zwyczajnie sami od siebie, bez podania powodu i innych możliwości zmienili nam datę wylotu...Wg mnie linie lotnicze, kiedy zmieniają coś w pierwotnie zakupionych biletach i łączy się to z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów ze strony pasażera, powinny to pokrywać- logiczne, jednak w praktyce pewnie najczęściej bywa inaczej....Ja nadal czekam na odzew Vuelinga...Obawiam się tylko, że jeśli będą się tak ślimaczyć to loty zastępcze, które nas interesują, nie będą już dostępne :/ Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 12 Paź 2014 23:30 

Rejestracja: 11 Paź 2014
Posty: 5
Normalnie nie wierzę, co się dzieje w tych liniach Vueling!!! Nie chcę używać słów powszechnie uznawanych za obelżywe, chociaż teraz same się na usta cisną...Jak informowałam wcześniej wysłałam do Vueling maila z moją propozycją- napisali, że nie mogą się zgodzić na zapłacenie nam noclegu za hotel w Barcelonie, dali nam jednak opcję do wyboru- zwrot pieniędzy lub darmową zmianę lotu na 7 dni PRZED lub PO planowanej dacie wylotu. Wybraliśmy opcję z wcześniejszym wylotem, tj. nie 25 listopada a 21 listopada z Warszawy do Barcelony i 22 listopada z Barcelony do Dakaru (niestety nie ma opcji, by w ten sam dzień połączyć te loty), zaznaczyłam nawet, że sami zapłacimy za hotel (trudno, to możemy przeboleć). Uważałam sprawę za dogadaną, czekałam jedynie na nadanie nowego numeru rezerwacji. Po kilku godzinach otrzymałam maila, że niestety nie mogą przychylić się do mojej propozycji, bo Vueling w listopadzie nie jeździ z Warszawy do Dakaru !!! Gdyby patrzeć na to z tej strony to Vueling NIGDY nie lata z Warszawy do Dakaru- bo ZAWSZE są to loty z przesiadką właśnie w Barcelonie. Napisałam im to i ponownie zwróciłam się o zmianę rezerwacji na lot WAW- BCN 21.11.2014r. i BCN-DKR 22.11. 2014r. Na razie nie otrzymałam odpowiedzi. Mam teraz pytanie- skoro Vueling dał nam opcje do wyboru- zwrot pieniędzy (co nas nie satysfakcjonuje) lub wylot na 7 dni przed lub po planowanej dacie podróży, to może się teraz z tego wycofać??? Oni początkowo NARZUCILI nam opcję wylotu 7 dni PÓŹNIEJ, na co się nie zgodziliśmy- wybraliśmy opcję 4-5 dni WCZEŚNIEJ, na którą oni teraz się nie zgadzają!!! Mają takie prawo? Dawać wybór wylotu 7 dni wcześniej LUB później a potem nie zgodzić się na wcześniejszy, wybrany przez nas lot??? Tracę już cierpliwość !!!!

-- 12 Paź 2014 23:31 --

Dodam, że wybrane przez nas loty są cały czas dostępne...
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 12 Paź 2014 23:52 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 1979
Loty: 185
Kilometry: 240 622
srebrny
Unijna dyrektywa jest po Twojej stronie, teoretycznie możesz nawet domagać się lotu inną linią w podobnym terminie do pierwotnie wykupionego. Trzeba jednak pamiętać, że wywalczenie swoich praw - szczególnie w tanich liniach, jak Vueling - może być drogą przez mękę, włącznie z włóczeniem się po sądach w ostateczności. Ja bym na Twoim miejscu żądał stanowczo lotu inną linią, może wtedy zrozumieją że Twoja propozycja (lot jednego dnia WAW-BCN i drugiego BCN-Dakar) jest dla nich korzystna.

Trzymam kciuki!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 24 Gru 2014 01:10 

Rejestracja: 24 Gru 2014
Posty: 1
asja1978 - napisz proszę czy i ewentualnie jak udało Ci się dojść do porozumienia z Vueling?

Wczoraj dostałam od nich informację o zmianie lotu do Barcelony. Bilet kupiłam na początku października, na lot 8 maja. Wczoraj dostałam maila z Vueling że mój lot został przełożony na 7 maja - co prawda to tylko 1 dzień różnicy, ale z piątkowego lotu w godzinach popołudniowych zrobił mi się nagle czwartkowy lot w środku nocy, a to oznacza dodatkową kasę do wydania, na nocleg, transport z lotniska itd. Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia w rozmowach z nimi.

Żeby było ciekawiej, kilka dni temu sama napisałam do Vueling czy aby wszystko ok z moimi biletami, bo z rozkładu na ich stronie nagle zniknął mój lot. Odpowiedzieli, że wszystko ok - lot jest potwierdzony. Kilka dni później sami przesłali info o zmianie lotu. Trochę głupio.
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 28 Paź 2017 11:36 

Rejestracja: 19 Gru 2013
Posty: 32
Mam wykupiony lot Genewa Bangkok na 15.12.
i powrót Bangkok Genewa 15.01
Wykupione 5 miesiecy temu linie Kuwejt przez pośrednika BudgetAir.
Dokupiliśmy dolot do Genewy z Berlina .
Niestety zmieniono nam termin powrotu na 19tego o czym informowali już wielokrotnie mailowo i telefonicznie.
Przebukowanie biletów na 19tego to wegług stony EasyJet koszt 290zł lot dopłata + przebukowanie 165zł (może przebukowanie 85zł bo na tronie podają do 60 dni do odlotu 85zł ale tego pierwszego do Genewy bo tu sie nie mieszcze czy tego przebukowanego tak sądze) Czyli min 375zł x 5osób.
Ew na 20tego troche taniej ale to prawie doba w Genewie

Zwróciłem sie do pośrednika z prośba
1. Jedna osoba nie może wracać później niź 15tego
Poprosiłem o zwrot za bilet + zwrot za zapłacony dolot do Genewy 250zł
Odpowiedzieli że poszukaja alternatywnego lotu czy jest możliwy.
2. Cztery osoby
Zwrot poniesionych kosztów przebukowania biletu 375zł x4os lub zapewnienie dolotu z Pl do Genewy i Genewy do PL.

Niestety w przypadku 2. dostałem pełna odmowe

"Witam
Opcje sa dwie akceptacja alternatywnego lotu badz anulacja rezerwacji i pelen zwrot srodkow za zakupiony bilet z Kuwait Airways.
Linia lotnicza Kuweit Airways oraz nasze biuro nie bedzie oferowac zwrotu srodkow badz przebukowania kompletnie innej rezerwacji ktora zostala dokonana z inna linia lotnicza.
Z wyrazami szacunku,
BudgetAir.com Obsługa klienta"


I.
Jakie sa moje prawa w takim przypadku?
Niedotrzymanie zawartej umowy przez przewożnika (zmiana daty o 4dni)
Czego moge sie domagać?
II.
Można w jakiś sposób obniżyc koszty przebukowania biletów w EasyJET ?
Dolot do Genewy 12.25
Odlot do Berlina 20.30 - dużo czekania
ew zmiana powrotu do Krakowa EasyJETem też wchodzi w gre
Jest lot za 107zł na osobe. Czy odda mi coś EasyJET w przypadku rezygnacji z powrotu do Berlina ?
W Genewie przylot 12.25
Odlot do Balic 17.20 - w Balicach 19.20
i tu też mały problem bo transport do Łodzi mam Polski bus z Krakowa PKP 20.30 i moge nie zdążyć nawet taryfą a później nic nie ma ew BlaBlaCar

Pomocy
Michał
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 28 Paź 2017 11:50 

Zdecydowałeś się na taką opcję zakupu to i musisz zaakceptować co ci proponują
Opcje są dwie co ci napisano, poszukaj ewentualnie lotów alternatywnych z siatki tej linii lotniczej lub lotu na tej trasie przed 15 i to zaproponuj
Nie widzę czy też nie chce mi się szukać czy są w jakimś Alliance linii lotniczych, oby byli i zgodzili się na loty z ich siatki lotów
Góra
 PM off  
 
#34 PostWysłany: 28 Paź 2017 12:08 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1794
niebieski
Na Twoim miejscu poszukałbym alternatywnych lotów (innymi liniami) na powrocie i wysłał pośrednikowi listę propozycji, ktore by Ci pasowały. Gwarancji sukcesu nie ma, ale spróbować warto, szczególnie że Tobie zależy bardziej niż pośrednikowi, więc może znajdziesz coś, co oni przegapili.

EasyJet to tanie linie, nic nie odda.
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 28 Paź 2017 12:38 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2384
Loty: 191
Kilometry: 627 645
srebrny
-- 28 Paź 2017 13:36 --

mi tez zmienili lot o 4 dni.

po prost tak naprawiaja EF- powoli kazdey zieniaja i duza czesc osob rezygnuje.

nie bylo zadnej dyskusji z nimi- albo lece 4 dni pozniej albo zwrot kosztow
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 28 Paź 2017 21:40 

Rejestracja: 19 Gru 2013
Posty: 32
O alternatywnych lotach na powrocie to mówicie o
powrocie z BKK
Poszukać alternatywy z BKK do Genewy czy bezposrednio do PL
i co zrezygnować wtedy z powrotu z BKK liniami KUWEJT ?
Kupiłem przelot BKK Genewa 5 miesiecy temu w dwie strony 1100zł

Teraz sam powrót do Genewy 1500zł do WAW to samo 1500zł

Wytłumaczcie mi jak to jest mozliwe że
LINIE LOTNICZE MOGĄ ZMIENIAĆ TERMIN LOTÓW BEZ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI.

Mnie już powrót z BKK do GVA zmienili już 2x

Czyli co ja jako klient kupiłem powrót z Genewy do Berlina na 15tego wydełem na to 500zł
Teraz zmienili mi lot przebukuję bilety na powrót do Krakowa na 19 tego wydam na to 1600zł
a oni znów zmienią przez 2 miesiace które zostału i co
ZNOWU JA JAKO KLIENT BEDE MUSIAŁ ZA TO PŁACIĆ !?!
Przecież to jakaś paranoja

TAK TO SIE NIE DA ZAPLANOWAĆ ŻADNEGO SKŁADANEGO WYJAZDU
Jak Wam to sie udaje ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 09 Sty 2018 21:41 

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 44
Kilka miesięcy temu kupiłem dzięki F4F bilet z Berlina do Cancun przez Mytrip. Wszystkie numery lotów są AC.
13.01 TXL-FRA-YYZ-CAN
27.01 CAN-YUL (Air Canada Rouge)
27.01/28.01 YUL-LHR (Air Canada)
28.01 LHR-TXL (Eurowings)

4 dni do wylotu, a tu info od Mytrip, że zmieniono ostatni lot z 28.01 (niedziela) na 29.01 (poniedziałek) i przerwa zwiększa się z 7h do 31h.
Air Canada umywa ręce, bo to przecież Eurowings zmienił termin.
Sprawdziłem ten lot LHR-TXL 28.01 i normalnie można kupić bilet.
Proszę o pomoc w następujących kwestiach:
1. Jeżeli zgodzę się na zmianę lotu to czy mogę liczyć na darmowy nocleg i wyżywienie od linii lotniczych?
2. Jeżeli kupię bilet samodzielnie na lot LHR-TXL 28.01 to czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów?
3. Czy linia lotnicza powinna zagwarantować alternatywny lot w krótszym terminie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 09 Sty 2018 22:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7140
platynowy
Najlepiej skontaktuj się z Eurowings czy nie można przywrócić poprzedniej daty.Jeśli nie ,to zapytaj co ci przysługuje w przypadku kiedy ten odcinek jest kontynuacją podróży na jednym bilecie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 12 Sty 2018 11:45 

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 44
Pewnie to nikogo nie interesuje, ale i tak napiszę jak to się skończyło. :)
W tym przypadku Air Canada i Eurowings umyli ręce. Na szczęście OTA spisało się i przebukowali lot z Montrealu puszczając mnie przez Frankfurt (zamiast Londyn) do Berlina.
Na przesiadki mam teraz w YUL 1'25", a w FRA 1'15" i to musi wystarczyć.
Ciekawe jest tłumaczenie dlaczego Eurowings zmienił datę lotu na dzień później skoro są wolne miejsca: Nie ma chętnych na ten lot i nie wiadomo czy będzie w ogóle realizowany.
Dzięki @miriam za odzew.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 06 Mar 2018 14:18 

Rejestracja: 27 Mar 2010
Posty: 48
Podepnę się pod temat.

Kupiłem u pośrednika MyTrip.com loty do Meksyku (Paryż - Kanada - Meksyk). AirCanada (przewoźnik) zmienił godziny jednego lotu o 1,5 dnia. MyTrip na początku zgodził się na zwrot biletów z pełnym zwrotem kosztów (mam potwierdzenie mailem) po czym jak zrobiłem dyspozycję po kilku tygodniach ale w terminie wyznaczonym przez Mytrip to to wycofał się ze swojego stanowiska dlatego, że linia lotnicza zaproponowała jednak alternatywny lot... - który faktycznie jest spoko. Jednak mytrip.com za zmianę lotu (mimo że nie jest to z mojej winy) chce ode mnie pobrać opłatę w wysokości 105zł.

Tak się okazuję, że muszę i tak zrezygnować z wyjazdu. Czy w takim przypadku mogę skorzystać z chargeback karty kredytowej? Zmienił się lot, linia nie chce zwrócić kasy a pośrednik za zmianę chcą dodatkowe opłaty. Jest to znaczna niezgodność z zakupioną usługą / produktem
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group