Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 05 Wrz 2019 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1348
Loty: 66
Kilometry: 132 538
Ostrzeżenia: 1
złoty
Ubezpieczyć raczej nie.
Leć dzień wcześniej do Stambułu.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 05 Wrz 2019 18:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1701
Loty: 207
Kilometry: 426 268
złoty
Jak ma lecieć dzień wcześniej, skoro całość ma na jednym bilecie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#63 PostWysłany: 05 Wrz 2019 21:22 

Rejestracja: 28 Lip 2016
Posty: 10
Mam wszystko na jednym bilecie. Nie uśmiecha mi się płacić 100 euro żeby zmieniać termin lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 23 Paź 2019 18:24 

Rejestracja: 03 Lut 2016
Posty: 1
-- 23 Paź 2019 19:13 --

Cześć.
Mam taką sytuację - otóż kilka miesięcy temu bukowałem lot z Wiednia do Langkawi z przesiadką w Kantonie (i powrotny na tej samej trasie) (11-19 grudnia). Mam 2 osobne rezerwacje dla 2 osób przez różnych pośredników jedna przez tripmonster.ie, a druga przez expedia.at (druga rezerwacja była domawiana tego samego dnia, ale przez tripmonster nie była już dostępna)
Wszystkie loty liniami China Southern Airlines.

Początkowo czas na przesiadkę w Kantonie wynosił niecałe 6h, jednak kilka dni temu dostałem informację, że lot został opóźniony o 2 dni. Chciałem wyjaśnić to z CSA, jednak odpisali mi, że z racji tego, że bilety rezerwowane były przez pośrednika, żebym kontaktował się z nimi, bo oni nic nie mogą zrobić.

Niestety kontakt z pośrednikami jest dość utrudniony (narazie napisałem tylko do tripmonster i nadal czekam na odpowiedź, natomiast expedia ma jedynie call-center po niemiecku, nie znalazłem nigdzie możliwości skontaktowania się przez maila)

Jakie opcje mam w tym momencie? Przede wszystkim czy zrezygnować z lotu i żądać zwrotu pieniędzy?
Czy pośrednik ma obowiązek zapewnić na te 2 dni zakwaterowanie? (Tutaj niestety i tak problem jest taki, że są dwie osobne rezerwacje przez różnych pośredników w związku z czym pewnie ciężko byłoby o wspólne zakwaterowanie dla obu osób?)

Jakieś porady?

-- 23 Paź 2019 19:24 --

Nie mogę edytować postu więc poprawiam tutaj. Pytanie oczywiście czy mogę zrezygnować z biletu i żądać zwrotu kosztów. Czy pośrednik ma obowiązek w takim przypadku zwrócić koszty, czy raczej ciężko coś ugrać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 27 Paź 2019 06:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 492
srebrny
somek napisał(a):
Pytanie oczywiście czy mogę zrezygnować z biletu i żądać zwrotu kosztów. Czy pośrednik ma obowiązek w takim przypadku zwrócić koszty, czy raczej ciężko coś ugrać?


Oczywiście, że możesz. Pośrednik MUSI zwrócić wszystkie koszta. Często praktyka pokazuje inaczej, co wiem z autopsji. Mi zmienili lot na Bali z 13 na 12go. Nie zgodziłem się na to, poprosiłem o alternatywę 13go. Niestety nie udało się jej uzyskać, więc poprosiłem o zwrot kasy i zrezygnowałem z podróży. Pośrednik nic mi nie oddał, więc założyłem chargeback na tą transakcje kartową w banku na niezgodność z umową (inna data podróży niż kupowałem pierwotnie). Odzyskałem pieniądze po około 2 tygodniach. A to ten feralny lot:

Załącznik:
bali.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 28 Paź 2019 10:47 

Rejestracja: 27 Sty 2015
Posty: 46
Ponad pół roku temu kupiłem bilet na lot Warszawa- Kijów-Tel Aviv (Ukrainian Airlines) w terminie 15.11-17.11, na stronie budgetair. Niestety wczoraj otrzymałem informację że lot powrotny z Kijowa do Warszawy został przesunięty na drugi dzień. Miałem czekać 2h a wyszło że będę czekał 20h. Problem polega na tym że jest to dla mnie nie do zaakceptowania ponieważ nie mam urlopu... Pytanie, co mogę zrobić w tej sytuacji. Na stronie Budgetair nie zbyt wiele informacji, a do Ukrainian Airlines nie mogę się dodzwonić. Generalnie nie bardzo wiem jakie prawa mi przysługują w obecnej sytuacji, ponieważ linia lotnicza jest po za UE.


Ostatnio edytowany przez KenyBDG, 28 Paź 2019 12:40, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 28 Paź 2019 12:01 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8054
@KenyBDG poczytaj tutaj co można robić i co ludziom się udaje
ukraine-international-airlines-opinie-recenzje-uwagi,226,36850&start=1280
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 28 Paź 2019 12:07 

A czasem UIA nie odeśle do budgetair?

Nie śledzę tego tematu, sporo linii jak np. Air China nie chce w takich wypadkach rozmawiać czy ustalać cokolwiek bezpośrednio z pasażerem
Góra
 PM off  
 
#69 PostWysłany: 28 Paź 2019 12:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6208
HON fly4free
KenyBDG napisał(a):
Miałem czekać 2h a wyszło że będę czekał 20h. Problem polega na tym że jest to dla mnie do zaakceptowania ponieważ nie mam urlopu... Pytanie, co mogę zrobić w tej sytuacji.

Zrezygnować z wyjazdu lub zaryzykować,że jakoś ten poniedziałek załatwisz z pracodawcą ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 28 Paź 2019 12:36 

Rejestracja: 27 Sty 2015
Posty: 46
Generalnie jedziemy na mecz w kilka osób, oczywiście każdy teraz wydziwia, że nie może, że mają plany inne plany, np jeden z kolegów leci do NY na drugi dzień. Pytanie, czy mogę zrobić tak że ktoś zrezygnuje i dostanie zwrot kosztów a reszta np zostanie w Kijowie np te 20h....dodam że wszyscy mają jeden numer rezerwacji.
..... od rana próbuję dodzwonić się do UiA... bez sukcesu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 28 Paź 2019 12:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6208
HON fly4free
Samo UIA pewnie by się zgodziło tyle,że kupowałeś przez pośrednika i mogą cię do niego odesłać a tu już bywa różnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 29 Paź 2019 09:41 

Rejestracja: 27 Sty 2015
Posty: 46
Dodzwoniłem się do UiA i faktycznie, gdybym nie kupił przez BudgetAir to by zmienili, a tak to odesłali mnie do BudgetAir
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 13 Gru 2019 17:20 

Rejestracja: 16 Gru 2018
Posty: 1
hej, dowiedziałam się wczoraj, że zmieniła się godzina mojego wylotu.
początkowo miało być:
PRG 6:00- FRA 07:10
FRA 8:35- JFK 11:10
Miałam we Frankfurcie półtorej godziny na przesiadkę na lot do ny. Wczoraj dowiedziałam się, że lot z Pragi przesunął się na godzinę 10:20 więc nie ma możliwości zdążyć na lot następny. Kontaktowałam się z Singapore Airlines, lecz odesłano mnie do pośrednika. Z nim również się kontaktowałam, ale po kilkunastominutowej rozmowie, konsultant wysłał mnie do samodzielnej zmiany lotu, co generuje u mnie kolejne koszty,których wolałabym uniknąć ze względu na fakt, że jednak nic nie zawiniłam. Nie za bardzo wiem, co teraz powinnam zrobić i czego mogę się domagać od pośrednika, wg pracownika travelgenio, powinnam sobie przebukować lot na dzień wcześniej co jednak powoduje z kolei czekanie prawie 20h na lotnisku.
Dodatkowo gdyby tych problemów było mało, wylatuję z przyjaciółką, której rezerwacja całkowicie zniknęła. Macie jakiś pomysł co powinnam zrobić? Czy istnieje możliwość, aby pośrednik zwrócił mi pieniądze za pierwszy odcinek trasy czyli PRG-FRA? Jak się ustrzec od kolejnych kosztów?
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 14 Gru 2019 05:00 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 261
niebieski
Zadzwon jeszcze raz do travelgenio, jeden nie pomogl moze inny pomoze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 14 Gru 2019 07:55 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 14586
Loty: 383
Kilometry: 499 157
Z drugiej strony, jaj nie wybralas jakiegoś pakietu supportu, to mają prawo prosić o hajs za zmianę.

Sent from my ASUS_Z01HDA using Tapatalk
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 14 Sty 2020 13:50 

Rejestracja: 15 Lut 2012
Posty: 21
Proszę o poradę w takiej oto sprawie. Mam zarezerwowany lot QR na ich stronie, WRO-CPH-DOH-KUL oraz SIN-DOH-CPH-WRO, na kwiecień 2020, wszystko na 1 bilecie. Otrzymałem informację o zmianie czasu jednego lotu, a mianowicie CPH-DOH w taki sposób, że mam krótszą przesiadkę w CPH o 30 min (z 3h15min na 2h45min) i odpowiednią dłuższą w DOH (z 1h30min na 2h).
Chciałbym zrezygnować z całości, powodem jest niestabilna sytuacja w Iranie i Iraku, nad którymi lata QR i chyba nie zanosi się na przymierze Qataru z sąsiadami. W ogólnych warunkach przewozu QR zapisy enigmatyczne, niekonkretne. Kliknięcie w przycisk "Refund" odsyła do formularza zgłoszeniowego i obawiam, że w ten sposób potrącą mi cancellation fee. Spróbuję zadzwonić na infolinię, ale chciałbym się przygotować do rozmowy. Jakiego argumentu miałbym użyć, waszym zdaniem, żeby starać się o zwrot całości?
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 14 Sty 2020 15:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6208
HON fly4free
@zero0 Obawiam się,że zmiana o której piszesz jest nieistotna dla całości podróży i na jej podstawie nie przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji.Czas wylotu i lądowania u celu pozostał niezmieniony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 09 Lut 2020 22:02 

Rejestracja: 09 Lut 2020
Posty: 1
Hej! Szukam pomocy, gdyż nie do końca jestem świadomy swoich praw w niżej opisanej sytuacji. Temat jest bardzo podobny, ale brakuję mi konkretów. Może ktoś pomoże.

Miałem wracać 12.03 z Dakhla w Zachodniej Sahary do Kopenhagi z przesiadką w Casablance liniami Royal Air Maroc. Wczoraj otrzymałem maila, że lot z Casablanki został odwołany i przeniesiony na 15.03 tj. 3 dni później.

Linie lotnicze twierdzą, że mogę przebookować bilet na dowolne połączenie, czyli np. wylecieć z Dakhli również 15.03 czyli de facto przedłużyć sobie wakacje o 3 dni lub wybrać inny port docelowy np. Berlin lub Sztokholm. Dodatkowo dowiedziałem się, że "Royal Air Maroc compensates only one extra night" i że nie są w stanie zaproponować mi lotu innymi partnerskimi liniami lotniczymi w oryginalnym terminie.

Co proponujecie? Jakieś pomysły? Mogę powołać się na jakieś przepisy? Docelowo chciałbym otrzymać zwrot za 3 dni dodatkowe pobytu wynikającego z odwołania lotu.

Dzięki za pomoc.


Ostatnio edytowany przez marcinsss, 10 Lut 2020 15:22, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 09 Lut 2020 22:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 1183
złoty
Nie otrzymasz żadnego zwrotu za 3 dni dodatkowego pobytu.
Albo zaakceptujesz zmiany lub wypracujesz z nimi inny termin powrotu (bądź lotnisko), albo oddadzą Ci pieniądze za cały lot.
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 10 Lut 2020 14:54 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 3199
Loty: 200
Kilometry: 490 574
Nie za cały tylko za powrót jeśli już tam
jest. Zmiana na inne linie przysługuje najczęściej przy odwołaniu adhoc lub mniej niż 14 dni do lotu
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group