Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 183 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 26 Maj 2021 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 862
srebrny
Tak mi powiedziała Pani na infolinii, ale za żadne skarby nie mogę znaleźć takiej opcji na stronie OTA. A dogadanie się z nią graniczyło z cudem. Próbuję ponownie się dodzwonić może tym razem uda się z kimś komu dziecko nie płacze za plecami.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
#102 PostWysłany: 07 Lip 2021 09:39 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 6
Podepnę się do tematu:
Mam lot WRO-FRA-OPO za 11 dni. Wczoraj (tj 12 dni przed odlotem) zmieniono mi czas przesiadki, co powoduje, że w OPO będę z około 3.5h opóźnieniem.
Czy coś takiego podchodzi pod odszkodowanie 400e? (FRA-OPO to ~1900km). Oczywiście zakładając, że nie zaproponują jednak wcześniejszego lotu.

Jeśli tak to wiecie co dokładnie trzeba zrobić, żeby takie odszkodowanie uzyskać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
Jeśli w miejscu docelowym (Porto) samolot wyląduje ponad 3 godziny po pierwotnym czasie, a informację o zmianach dostałeś na 12 dni przed lotem to odszkodowanie się należy. W tej sytuacji wyłączenia ze względu na nieprzewidziane okoliczności np. pogodę nie mają zastosowania, ale już zmiana czasu przesiadki wynikająca z np. planowanego i zaistniałego strajku kontrolerów ruchu lotniczego może spowodować brak podstaw do wypłaty odszkodowania.
W kwestii uzyskania odszkodowania to już po locie, gdy faktycznie samolot wyląduje o ponad 3 godziny później, możesz złożyć do linii lotniczej wniosek o odszkodowanie. Jeśli nie zostanie on rozpatrzony lub dostaniesz odpowiedź odmowną z którą się nie zgodzisz to następnie możesz składać wniosek do ULC niemieckiego lub portugalskiego i czekasz na ich stanowisko.
Góra
 Profil Relacje PM off
kolaszek uważa post za pomocny.
 
      
#104 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:13 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 6
@Cicha_Woda dziękuje za informacje - dopytam dla pewności, liczy się czas przylotu do OPO? Lot FRA-OPO został nam zasadniczo zmieniony (z LH1176 na LH1178) to nadal podpada pod te regulacje?

Ostatnie moje pytanie: Jak długo czeka się zazwyczaj na rozpatrzenie takich wniosków?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#105 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
Poczekaj na kogos kto sie bardziej zna ale ja znalazlem taki wyjatek kiedy odszkodowanie sie nie nalezy:
Cytuj:
Between two weeks and max. one week before departure, you’re offered alternative transportation that…
doesn’t leave your city of origin earlier than two hours before your scheduled departure time and
you reach your destination max. four hours after your scheduled time of arrival.

https://travel-dealz.eu/guide/compensat ... ncellation
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#106 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:28 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 6
@LonDynia dziękuje!
Oryginalna rezerwacja (z dnia 30 kwietnia) miała planowany przylot na 10:15, potem było kilka zmian a ostatnia zmiana, o której piszę to zmiana z 11:15 na 14:40.

Czy w takim wypadku do odszkodowania, liczy się zmiana z oryginalnej godziny, czy z zmiany, która miała miejsce w ciągu 2 tygodnii przed odlotem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#107 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
@LonDynia dzięki za wskazanie takiego wyjątku, nie znałam go.

kolaszek napisał(a):
Ostatnie moje pytanie: Jak długo czeka się zazwyczaj na rozpatrzenie takich wniosków?

Linia lotnicza oraz urzędy ULC mają po 30 dni na rozpatrzenie reklamacji/ wniosków. Jednak w świetle tego co już wskazał przedmówca, odszkodowanie może się należeć dopiero, jeśli samolot w Porto wyląduje po co najmniej 4 godzinach od pierwotnego czasu przylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia lubi ten post.
 
      
#108 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
Ja tez nie :-) sam mialem podobna sytuacje w zeszlym roku gdzie BA mi opoznilo lot o 3h 55min i mnie zastanawialo czemu taka glupia liczba.. ostatecznie nie polecialem i nie wiem jak sie calosc by skonczyla

@kolaszek, linie zrobia wszystko by tego nie zaplacic jezeli moga - nic nie stoi na przeszkodzie spróbowac aplikowac tak jak @Cicha_Woda napisal, jak odrzuca na podstawie powyzszych argumentów to odpusc, ogólnie bym zalozyl ze sie nie nalezy - wg mnie liczy sie od 11 i dali ci nowy lot do 3h.. ale tez nic nie kosztuje spróbowac aplikowac o odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#109 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:46 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 6
-- 07 Lip 2021 11:44 --

Pewnie, że spróbuje, szczególnie, że mamy 8 osób na tej rezerwacji (rezerwacjach) ;-)

Lufthansa ma jeszcze coś takiego: https://www.lufthansa.com/pl/pl/prawa-pasazera
tutaj te zasady są korzystniejsze dla klienta.

-- 07 Lip 2021 11:46 --

Z jakiegoś powodu nie mogę edytować posta:


Cytuj:
zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu w okresie od 14 do 7 dni przed wylotem, a wylot alternatywnego rejsu przypada nie więcej niż dwie godziny przed pierwotną godziną wylotu i/lub przybycie na miejsce ma nastąpić nie później niż cztery godziny po planowanej godzinie przybycia,


tutaj to i/lub jest niestety kluczowe
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#110 PostWysłany: 07 Lip 2021 11:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
kolaszek napisał(a):
Czy w takim wypadku do odszkodowania, liczy się zmiana z oryginalnej godziny, czy z zmiany, która miała miejsce w ciągu 2 tygodnii przed odlotem?

Nie mam całkowitej pewności w przypadku wielokrotnych zmian godzin lotu, ale wydaje mi się, że wszelkie zmiany, które nastąpiły wcześniej niż na 14 dni przed lotem nie mają znaczenia i do ewentualnego odszkodowania liczą się godziny lotów jakie obowiązywały na 14 dni przed ich terminem oraz ich późniejsze zmiany np. 12 dnia przed wylotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#111 PostWysłany: 29 Lip 2021 22:16 

Rejestracja: 26 Mar 2010
Posty: 42
Poproszę o radę bardziej doświadczonych. Mam kupiony u pośrednika (Mytrip) lot powrotny Norwegianem na trasie Warszawa - Longyearbyen z przesiadką w Osl. Lot tam jest na jednej rezerwacji. Lot powrotny jest na drugiej, osobnej rezerwacji. Oba kupione pod jednym numerem rezerwacji w Mytrip. Norwegian skasował część lotów na trasie WAW-OSL i pozmieniał godziny lotów na trasie OSL-LYR. W efekcie w obu rezerwacjach nastąpiły istotne zmiany. Po zalogowaniu się do każdej z moich rezerwacji na stronie Norwegian widzę informacje o zmianach i możliwość ich akceptacji („Choose this option if you accept the changes to your flight. We’ll send you the new trip details shortly”). Innych opcji tam nie mam.
Chciałbym, jeśli to możliwe, uniknąć pośrednictwa Mytrip. Nie wiem czy akceptacja propozycji zmian oferowanych przez Norwegian może dać mi jakąś przewagę w późniejszych rozmowach z nimi czy też z pośrednikiem. Opcje oferowane przez Norwegian mają wady czyniące odbycie każdej z tych podróży niemożliwą. Poniżej podaję szczegóły.
Lot w tamtą stronę miał pierwotnie układ: WAW-OSL 7.09 13:50 - 15:45, OSL-LYR 8.09 09:30-12:30 . Po odwołaniu wtorkowych lotów z WAW do OSL na stronie Norwegiana, po zalogowaniu się do rezerwacji do akceptacji mam nowy układ lotów: WAW-OSL 8.09 13:50 – 15:45, OSL-LYR 8.09 9:50 – 14:10. Przylot do Oslo ma więc miejsce 4 godziny po tym jak samolot do Longyerbyen odleciał z Oslo. Czy akceptacja tej propozycji może dać mi szansę na to, że Norwegian poczuje się winny / będzie zobowiązany uczynić moją podróż możliwą do odbycia i skoryguje swój błąd zmieniając mi loty według mojego życzenia bez odsyłania do pośrednika?
Lot powrotny to inny rodzaj zmiany i inny problem oferty nowego połączenia. Pierwotnie miało być: LYR-OSL 10.09 13:15 - 16:10 i potem 10.09 OSL - WAW 19:30-21:20. Nowa propozycja na stronie Norwegian: 10 wrz 2021 14:55 Longyearbyen-Svalbard (LYR) – 19:10 Oslo-Gardermoen (OSL) i potem 10 wrz 2021 19:30 Oslo-Gardermoen (OSL) – 21:20 Warszawa (WAW). W Oslo 20 minut przesiadki. Nierealne. Ale czy fakt, że mam to na jednej rezerwacji oznacza, że jeśli zaakceptuję ten nowy układ lotu powrotnego przewoźnik będzie musiał zapewnić mi możliwość alternatywnego dolotu do Warszawy w przypadku - co jest pewne - gdy nie zdążę na samolot do Warszawy?
Zaznaczam, że obecnie chciałbym zmienić daty podróży, lot tam ograniczyć tylko do odcinka OSL-LYR a na locie powrotnym zmienić lotnisko przylotowe z WAW na GDN lub również ograniczyć go do jednego odcinka wewnątrz Norwegii i wrócić inną linią.
Będę też zobowiązany jeśli ktoś miałby inne sugestie i propozycje. Dodam, że ubieganie się o zwrot pieniędzy za bilety lub zmianę lotów za pośrednictwem Mytrip traktuję jako ostateczność.
PS. Mytrip skontaktował się już ze mną mailowo ze swoją propozycją lotów tam i z powrotem. Ich nowa, „autorska” propozycja to 4 dni podróży w pierwotnych terminach, większość czasu na przesiadkach w Oslo i aż 45 minut w Longyearbyen :) jako, że oferują mi przylot tam z Oslo w środę i tego samego dnia, 45 minut później rozpoczęcie podróży powrotnej. Wspominają też o opłatach za obsługę zmian w rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#112 PostWysłany: 09 Lis 2021 15:47 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3575
złoty
Mam lot z AMS- do HNL z przesiadką z w LHR i LAX. Kupione bezpośrednio w BA. Ostatnio zaczeli grzebać w rezerwacji doprowadzając do sytuacji, że przesiadka w Londynie na lot do USA wynosi godzinę 1 10 minut. Oba loty do/z terminala 5. Strona lotniska podaje że minimalny czas na przesiadkę wynosi 1 h. Moim zdaniem to raczej niewykonalne zważywszy na konieczność przejścia kontroli paszportowej i bezpieczeństwa. Nie chcą się zgodzić na zmianę lotniska bez dopłaty. Konsultant twierdzi, iż takie połączenie jest możliwe do zrealizowania.
Zastanawiam sie jak wykazać, iż w razie niezdążenia na lot docelowy brak dotarcia na kolejny lot nie nastąpił z mojej winy, zważywszy że kolejny lot jest dopiero za 4 godziny, a więc jest podstawa do ubiegania się o odszkodowanie. Jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 09 Lis 2021 15:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
Konsultant twierdzi, iż takie połączenie jest możliwe do zrealizowania
.
I ma rację.
Lecisz na jednym bilecie, więc czym się martwisz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#114 PostWysłany: 09 Lis 2021 15:59 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3575
złoty
Cóż jestem odmiennego zdania niż konsultant co do możliwości przesiadki w godzinę na tym lotnisku, a co za tym idzie wykazania tej okoliczności w razie sporu co do odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#115 PostWysłany: 09 Lis 2021 16:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
A co Ty się na tym etapie martwisz o odszkodowanie???
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#116 PostWysłany: 09 Lis 2021 17:27 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3575
złoty
Chcę być przygotowany do takiej sytuacji i niczego nie zawalić po drodze. Zdążę na lot będę bardzo zadowolony. Nie zdążę będę wiedział co robić w takiej sytuacji. Niestety kwestia przy podejściu BA bardzo realna. @boots zawsze wskazujesz, że warto wcześniej doczytać, regulaminy umowy by potem nie być zdziwionym/zaskoczonym na miejscu. :-)
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#117 PostWysłany: 09 Lis 2021 17:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
boots napisał(a):
A co Ty się na tym etapie martwisz o odszkodowanie???


No a co w sytuacji, jak BA mu powie, że to jego wina, że nie zdążył na przesiadkę (mimo, że się starał) i ma się cmoknąć w pompę z potencjalnymi roszczeniami? Bilet miał, nie poleciał, następny do kupienia w kasie.

Nie mogą tak zrobić, czy co? Bo piszesz, jakby mieli obowiązek dostarczyć pasażera nawet, jak nie wyrobi się z przesiadką bo zawącha się w próbki perfum w Aelia...
Góra
 Profil Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
 
      
#118 PostWysłany: 09 Lis 2021 20:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
W takiej sytuacji to samo, co gdyby na przesiadkę miał nie godzinę i 10 minut, a godzinę i 20 minut.

Naprawdę nie macie czym się zajmować, zanim wsiądziecie do samolotu?
Przerwa jest dłuższa, niż MCT - a więc zgodna z przepisami. Na to, co się zdarzy, trzeba reagować post factum - bo zdarzyć się może wszystko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 09 Lis 2021 20:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
boots napisał(a):
Przerwa jest dłuższa, niż MCT - a więc zgodna z przepisami.


A możesz proszę rozwinąć skrót? Jestem ciekawy, kto to reguluje i w jaki sposób :) Nie bądź zgryźliwy. Każdy ma inne plany na tranzyty. Jeden może mieć w kalendarzu jakieś video-spotkanie na przesiadce, innemu może się kończyć jakaś aukcja, a inny chce po prostu spokojnie wykonać proces defekacji w ulubionej toalecie. Warto wiedzieć i tylko dlatego dociekamy. Pewnie kolega zdąży, ale sam chciałbym wiedzieć, co w razie "w".
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#120 PostWysłany: 09 Lis 2021 20:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2711
HON fly4free
Minimum Connection Time
Góra
 Profil Relacje PM off
Enzym lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 183 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group