Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zagubiony bagaż - SAS
#1 PostWysłany: 01 Paź 2014 14:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 814
niebieski
Sytuacja miała miejsce na trasie TXL-ARN, 15 września. Plecak bo o nim mowa, nie pojawił się w hali odbioru bagażu. Oczywiście sprawę zgłosiłem, otrzymałem potwierdzenie złożenia reklamacji. Sprawa jest widoczna w systemie World Tracker.
Jako, że była to jednodniówka to plecak nie był wypchany ani nie znajdowały się w nim "drogocenne" przedmioty. De facto, najdroższy przedmiotem był ów plecak którego jest mi cholernie szkoda.
Z informacji w WT wynika, że bagaż następnego dnia wrócił do TXL i tyle. Pisałem pod każdy możliwy adres mailowy - zero odpowiedzi.
Zawsze mogę zadzwonić, ale czy czas nie gra na moją korzyść?
Jakie kroki mogę poczynić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 01 Paź 2014 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Kwi 2012
Posty: 708
Loty: 99
Kilometry: 160 637
niebieski
Mam lot SASem za 2 tyg i ciągle czytam o nich takie opinie..
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 01 Paź 2014 14:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Paź 2013
Posty: 576
jak masz ubezpieczenie lub/i karty to jeszcze zyskasz ;)
pierwsze lepsze ubezpieczenie
http://www.mbank.pl/download/ubezpiecze ... orozne.pdf
§ 18
Suma ubezpieczenia
Suma ubezpieczenia utraty bagażu podróżnego wynosi 2.000 PLN.


Ostatnio edytowany przez jas_wedrowniczek, 01 Paź 2014 14:57, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 01 Paź 2014 14:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 814
niebieski
A linie lotnicze mają jakieś ściśle określony czas na znalezienie/zwrot zagubionego bagażu? Upłynęło dwa tygodnie - moim zdaniem to grube przegięcie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 01 Paź 2014 16:26 

Kurczę, leciałem dwa razy SASem w ostatnich dniach i zero przygód z bagażem.

Na stronie SAS jest taki zapis If your baggage has been lost for 21 days, you can apply for compensation according to SAS transport regulations. Fill out the form below and send it to us along with your ticket, baggage receipts and delayed baggage report. Download form - http://www.flysas.com/en/gr/travel-info ... d-baggage/
Góra
 PM off
07_Zgłoś.Się lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 02 Paź 2014 10:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3614
srebrny
07_Zgłoś.Się napisał(a):
A linie lotnicze mają jakieś ściśle określony czas na znalezienie/zwrot zagubionego bagażu? Upłynęło dwa tygodnie - moim zdaniem to grube przegięcie.

Dość często latam tą nieszczęsną linią i zdarzyło mi się, że pary razy bagaż nie doleciał. Jednak zawsze po kilku, kilkunastu godzinach dostarczali mi go do hotelu.
Po 2 tygodniach to, nie chcę Cię martwić, ale raczej marne szanse na odzyskanie.

sprawy przewozu bagażu reguluje Konwencja Montrealska z której wynika:
"Jeżeli zaginięcie zarejestrowanego bagażu zostało przyznane przez przewoźnika albo zarejestrowany bagaż nie przybył z upływem dwudziestu jeden dni od dnia, w którym powinien przybyć, pasażer może dochodzić swoich praw wynikających z umowy przewozu.

maksymalnie można uzyskać z tytułu utraconego bagażu 1000 SDR (1 SDR ok. 5 PLN)
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Relacje PM off
07_Zgłoś.Się lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 10 Paź 2014 16:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 814
niebieski
Dzisiaj otrzymałem plecak, po 25 dniach. Niestety, został zniszczony i okradziony. W obecności kuriera odnotowaliśmy uszkodzenia. Na część skradzionych rzeczy mam paragony a na część niestety nie mam.
Sprawą naturalną jest złożenie reklamacji z uwzględnieniem skradzionych rzeczy i udokumentowanie ich cen przedstawiając rachunki, ale co zrobić z przedmiotami na które nie mam rachunków? Określić ich wartość "na oko"?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Gaga2 oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group