Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 30 Mar 2016 19:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6694
HON fly4free
O, widzę, że jestem pierwszy w tym dziale :-D

Mam nadzieje, że temat będzie godny tego pierwszego wątku...

Otóż, od jakiegoś czasu trąbię w różnych działach, że w styczniu 2017 chciałbym zrobić RTW za mile albo jakąś równie interesującą trasę. Zainspirowany znalezionymi na F4F informacjami o podróży z EU na Galapagos, ten właśnie kierunek widzę na razie, jako pierwszy odcinek. Problem powstaje jednak, gdy szukam połączenia dalszego - z Am. Płd. do Australii lub Nowej Zelandii (z naciskiem raczej na tą pierwszą). O ile miejsca w Y są, o tyle w C - a na tej klasie bardzo mi zależy - miejsc już nie mogę znaleźć...
Być może ktoś z tutejszych ekspertów wsparłby moje poszukiwania? Chodzi mi o lot w jedną stronę, w okresie od ok. 15 do ok. 31.01.2017, za mile M&M lub topbonus. Oczywiście, ani strona M&M, ani topbonus takich połączeń nie pokazują, więc chodzi mi o pomoc w znalezieniu miejsc przy użyciu innych narzędzi, a kwestia rezerwacji przez telefon będzie już na mojej głowie.
Punktem wyjścia trasy jest GYE, gdzie wyląduję po Galapagos (jeśli oczywiście na tą opcję ostatecznie się zdecyduję). Jestem bardzo elastyczny jeśli chodzi o przebieg dalszej podróży, z jednym zastrzeżeniem - odpada przesiadka w USA. No i wolałbym nie cofać się do Europy ;)
Sam znalazłem na stronie AA bezpośredni lot z SCL do SYD Qantasem (31.01.2017), ale już na Awardfinder tego połączenia nie ma. Z kolei, jeśli chodzi o Star Alliance, to strona United też pokazuje różne połączenie w C w tych terminach, ale na Awardfinder ani widu ani słychu i coś podejrzewam, że jakbym zadzwonił na infolinię M&M, okazałoby się, że nic takiego nie ma. Poza tym, wolałbym jednak lot w C Qantasem albo Lanem, niż jakąś linią ze Stara, no chyba że w grę wchodziłby lot w C na pokładzie Air New Zealand :shock:

Z góry dziękuję :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 30 Mar 2016 21:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Chcesz w szczycie sezonu na mało konkurencyjnych trasach, może być słabo. Bez US to chyba jest tylko SCL-SYD, SCL-AKL i EZE-AKL, przez Tokyo ewentualnie jest chyba Aeromexico, ale to w innym sojuszu.

Air New Zealand ostatnio poluzował politykę i można miejsca z nimi znaleźć, ale raptem na 3m w przód.

AA pokazuje dużo pozornej dostępności Qantasa ostatnio, nie można im wierzyć.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 30 Mar 2016 21:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6694
HON fly4free
Wielkie dzięki :-)
Ty to masz cierpliwość do moich pytań :D Mam nadzieję, że może kiedyś i ja będę mógł Ci jakoś pomóc...
Faktycznie, bez USA jest duże utrudnienie, ale i większa będzie (mam nadzieję) radocha, jeśli się jednak coś znajdzie.



EDIT:

znalazłem jeszcze połączenie, które co prawda uniemożliwi mi zrobienie RTW, ale może być też ciekawym przeżyciem lotniczym: GRU-ZRH (LX) - NRT (LX), HND - SYD (NH). Pytanie tylko, ile dopłat byłoby z grubsza w takim wypadku? Bo milowo byłoby to - o ile dobrze odczytuję tabelę M&M - 67000? Czy to możliwe, że tak mało? A może to raczej 3 regiony i 185.000 mil?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 30 Mar 2016 21:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
United poprawił niedawno swoją wyszukiwarkę, więc polowanie na EZE-AKL jest nieco lepsze i faktycznie są miejsca w C na około 3-mce do przodu.

Na pewno jest to najlepszy produkt na tej trasie, ale kto wie jak będzie z dostępnością za kilka miesięcy...

Teoretycznie mógłbyś jeszcze upolować SCL-IPC-PPT za mile Top Bonus, a później PPT-AKL z ANZ, ale to już polowanie na jednorożce.

Edit: to są już cztery regiony. Plus jest taki, że z Brazylii nie pobierane jest YQ, więc opłaty są mikruśne.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 30 Mar 2016 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1390
Loty: 532
Kilometry: 846 995
złoty
@tropikey
a może odżałuj już tez $160 i załatw wizę US :idea:
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 30 Mar 2016 23:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6147
HON fly4free
Problem przy składaniu bardziej złożonych i współzależnych od siebie tras polega też na tym, że niektóre linie udostępniają miejsca w premium z bardzo dużym wyprzedzeniem i potem jak zejdą, więcej nic się już nie pojawi, a z kolei inne linie robią to dopiero z o wiele krótszym wyprzedzeniem, czasami wręcz last minute ale nigdy nie ma pewności czy na konkretny lot/datę tak się stanie. Można przewidzieć czy zachować pewne pole manewru ale i tak nie zawsze jest gwarancja że wszystko wyjdzie tak jakby się tego chciało :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 30 Mar 2016 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Plusem biletów milowych jest względna elastyczność (przynajmniej M&M) - bierzemy co jest, a jakby co to można w miarę niskim kosztem zmienić/anulować.

-- 31 Mar 2016 15:18 --

Robiąc na około, to "trzy regiony" to można też lecieć z Air Canada przez Kanadę, a później Azja i OZ/NZ.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 31 Mar 2016 19:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6694
HON fly4free
dzięki za cenne uwagi :-)

Z tego, co na razie widzę, z przedostaniem się z Am. Płd. do Australii lub NZ w C może być problem, choć może wynika to z jeszcze dużego wyprzedzenia czasowego. Biorę zatem pod uwagę również pozostanie w Am. Płd., a wtedy może udałoby powrócić do Europy z Brazylii w F LH.

Generalnie, mam wrażenie, że dużo łatwiej będzie mi znaleźć długodystansowe odcinki za mile M&M, niż mile AB, a tak naprawdę, to właśnie tych ostatnich chciałbym zużyć jak najwięcej (mam ich 150k + 50k + 22k na 3 kontach), bo raz, że część przepada w marcu, a dwa, że jest mało prawdopodobne, bym je dalej zbierał (AB przestało latać z GDN, a poza tym zacząłem zbierać mile w Executive Club) i trzeba się ich pozbyć. O ile bez problemu znajduję wszelakie połączenia w Y (np CX z bardzo niskimi dopłatami), o tyle w C nie widzę ich wcale. Najbardziej pasowałby mi SYD-AUH w C Etihadu (bo na F nie mam szans z milami topbonus :( ), oczywiście, o ile w ogóle dostanę się do tego SYD...

Tak więc, czeka mnie długa i ciężka praca, żeby to wszystko skojarzyć. Na razie robię to wirtualnie, ale przyjdzie pora na rozpoczęcie walki na infoliniach i dopiero wtedy będę mógł realnie ocenić szanse. Myślę, że zacznę to jeszcze w tym miesiącu.

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 31 Mar 2016 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Czemu nie ma szans na F z EY? Ludzie z AA spokojnie biorą, choć na A380 trzeba się zaczaić mocno - teraz stawki wzrosły to może trochę się luźniej zrobi.

Monitoruj dostępność Qantas i LAN, może coś się pojawi.

Nie powinno być też problemu żeby powrót do Europy znaleźć, Qatar ma bardzo dobrą dostępność na SYD/AKL-DOH-WAW (choć produkt średni).
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 31 Mar 2016 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6694
HON fly4free
Cóż, w kilku miejscach (głównie niemieckich blogach i forach) znalazłem niestety informację, że F EY nie jest dostępne za mile topbonus. No, chyba że masz "w tym temacie" jakieś inne informacje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 31 Mar 2016 21:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Nie mam, nie tykałem sam Top Bonus, ale skoro są dostępne dla partnerów jak AA to tymbardziej dla rodziny powinny być (choć oni też mają problem i jest sugerowane dzwonić do Australli z jakiegoś powodu).

Zobacz na EY kiedy mają dostępność Saver i zadzwoń do TB sprawdzić czy też widzą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 01 Kwi 2016 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6694
HON fly4free
wracając jeszcze na chwilkę do mojego głównego problemu, czyli przedostania się za mile z Am. Płd. na zachód, stwierdziłem dziś ciekawą rzecz. Jak wspomniałem wcześniej, na obecną chwilę jest jedna data, kiedy z SCL można polecieć w C bezpośrednio do SYD (lot QF). Z tabeli na stronie AB wynika, że skasowaliby mnie za ten lot (o ile oczywiście będzie u nich dostępny) 100k mil TB (nie wiem jeszcze tylko, jakie będą dopłaty). I tu ciekawostka - taki sam lot na trasie YVR-SYD to koszt aż 180k mil TB! Troche to bez sensu, bo trasa jest niemal taka sama, a różnica w cenie milowej prawie dwukrotna.
W każdym razie, z powyższego mam taki oto wniosek, że jeśli na infolinii TopBonus potwierdzą dostępność SCL-SYD i dopłaty będą ok, to chyba nie ma co się długo zastanawiać. Pozostałe mile TB zużyłbym na jakieś loty wewnątrz Am. Płd. albo między SYD i innymi miejscami (troche ich jeszcze będzie, bo 50k + 50k + 22k).

Czyli wyglądałoby to w takim wypadku tak:
1) WAW-LHR lub MAD-BOG-GYE, albo od razu LHR/MAD-BOG-GYE-GPS (67k mil M&M) + dolot/dojazd GDN-WAW lub GDN-MAD,
2) GYE-GPS-GYE za pieniądze, albo samo GPS-GYE za pieniądze, albo GPS-GYE-SCL (25k w Y lub 50k w C, mile TopBonus), albo jeszcze ewentualnie GPS-GYE-X w Am. Płd., a dopiero potem X-SCL,
3) SCL-SYD (100k mil TB)
4) SYD-HBA-SYD chyba raczej za pieniądze, bo to tylko ok. 1000 zł, więc żal tracić na to mile,
5) dalej jeszcze nie wiadomo. Miałbym chyba jeszcze dość czasu, by polecieć np. na Filipiny, na których nie byłem i dopiero potem byłby powrót do EU. Niestety, SYD-AUH-TXL w C lub F już odpadnie, bo zabraknie mi mil TB. Będę miał jednak jeszcze ok. 110k mil M&M, a te baaaaaardzo chętnie użyłbym na C w SQ lub jakiś inny wysoko oceniany produkt. SQ lata z MNL i nie ma w tym wypadku opłaty paliwowej, więc koszt byłby tyci (znowu, o ile będzie dostępne).

Czy powyższe ma sens?

-- 05 Kwi 2016 22:12 --

to znowu ja :)

W międzyczasie zmieniło się o tyle, że jednak ów lot SCL-SYD dostępny w jednej dacie w C okazał się "niedopasowalny" do moich planów. Zacząłem więc zastanawiać się nad innym rozwiązaniem i znalazłem bardzo ciekawą opcję, czyli SQ w C, GRU-BCN-SIN (a nawet dalej w Azji Płd.-Wsch.) za coś ok. 97000 mil M&M z jakąś śmiesznie niską dopłatą. Lot pasowałby mi do wszystkiego innego, ale telefon do niemieckiego call center M&M był niestety zimnym prysznicem - twierdzą, że za mile M&M mogę zarezerwować w SQ jedynie Y :(
Azaliż, prawda to? A może telefon do amerykańskiego M&M coś by dał? W internecie faktycznie znajduję informacje, że SQ trzyma C i F tylko dla członków Krisflyera, ale może jest na to jakaś metoda? Taki lot, to byłaby wisienka na moim torcie...
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group