Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:00 

Rejestracja: 06 Lip 2018
Posty: 5
Cześć!
Chciałem wymienić się doświadczeniem ws. treści skargi, którą wysyłamy do przewoźnika w sytuacji odwołanego lotu.
Treści skarg napisałem samodzielnie w oparciu o przepisy i materiały zebrane w internecie, wersja PL dla przewoźników, którzy mają biuro w PL i wersja ang. dla reszty.
Dajcie znać jakie macie doświadczenie, czy może macie inny wzór, albo coś trzeba jeszcze uzupełnić? Czy przy płatności w obcej walucie podajecie numer rachunku do zwrotu też w tej walucie, czy PLN?
Może w obecnej sytuacji, gdzie prawie każda linia proponuje nam vouchery, warto byłoby stworzyć listę adresów mailowych, na które wysyłamy takie skargi?

Pozdrawiam
Łukasz

Nie udało się załączyć, więc podlinkowuję:
miwola.pl/Skarga PL.docx
miwola.pl/Skarga EN.docx
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 192
Skargi? Nie jesteśmy w przedszkolu. Nie możesz zrobić po prostu chargebacka?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:25 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2393
złoty
@asnahtful Poczytaj wątek o chargeback'u w czasach COVID19 i o niemożliwości jego dokonania.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:39 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3553
złoty
@lukasz250 ale linia sobie nic z tego nie będzie robić. Mi Air France napisał prosto z mostu że oni wiedzą że to wbrew prawu ale nie zapłacą i już. Mimo że zacytowałem wszystkie obowiązujące przepisy.

Jak zapewne zdaje sobie Pan sprawę, wybuch koronawirusa (Covid-19) wywarł ogromny wpływ na światowy przemysł lotniczy z racji tego, że doprowadził do nieprzewidzianych zakazów i ograniczeń podróży na całym świecie. Niestety redukcja naszej działalności lotniczej była nieunikniona i musieliśmy odwołać przeważającą liczbę lotów.

W normalnych okolicznościach pasażerowie otrzymają zwrot pieniędzy w przypadku odwołania lotu. Sytuacja ta jest jednak naprawdę wyjątkowa ze względu na wysoki poziom niepewności wokół transportu lotniczego i ogromną liczbę wniosków o zwrot kosztów. Dlatego Air France i KLM są zmuszone odstąpić od swojej normalnej praktyki.

Nasza firma podjęła decyzję o wydaniu vouchera EMD pasażerom, którzy posiadali lub posiadają bilet niepodlegający zwrotowi, a ich lot został odwołany. Niestety refundacja monetarna nie jest aktualnie możliwa.

Air France i KLM uważa, że wydanie kuponu zwrotnego stanowi rozsądną równowagę między ochroną praw pasażerów a realiami operacyjnymi, z którymi linie lotnicze muszą się zmierzyć z powodu tych wyjątkowych okoliczności.

Rządy na całym świecie wskazały, że takie podejście jest właściwe w czasie kryzysu, pod warunkiem, że kupony te nie wygasną w nieuzasadnionym krótkim czasie.
Państwa kupony podróżne będą podlegały pełnemu zwrotowi po 12 miesiącach, jeśli do tego czasu go Pan nie wykorzysta.

Przykro mi, że nie mogę zaoferować Panu zwrotu na kartę kredytową.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2530
Loty: 322
Kilometry: 622 643
złoty
lukasz250 napisał(a):
Treści skarg napisałem samodzielnie w oparciu o przepisy i materiały zebrane w internecie,


Rzuciłam się na tę skargę jak Reksio na szynkę, licząc na 10 stron maszynopisu, dziesiątki przytoczonych kazusów i prawniczy bełkot, którego boi się każda firma. A tam? Suche dwa zdania i numer konta. To ma być skarga????;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 19 Kwi 2020 17:56 

Rejestracja: 06 Lip 2018
Posty: 5
elwirka napisał(a):
Rzuciłam się na tę skargę jak Reksio na szynkę, licząc na 10 stron maszynopisu, dziesiątki przytoczonych kazusów i prawniczy bełkot, którego boi się każda firma. A tam? Suche dwa zdania i numer konta. To ma być skarga????;-)



Zatem, co proponujesz więcej dopisać? :)

mucha napisał(a):
@lukasz250 ale linia sobie nic z tego nie będzie robić. Mi Air France napisał prosto z mostu że oni wiedzą że to wbrew prawu ale nie zapłacą i już. Mimo że zacytowałem wszystkie obowiązujące przepisy.

Jak zapewne zdaje sobie Pan sprawę, wybuch koronawirusa (Covid-19) wywarł ogromny wpływ na światowy przemysł lotniczy z racji tego, że doprowadził do nieprzewidzianych zakazów i ograniczeń podróży na całym świecie. Niestety redukcja naszej działalności lotniczej była nieunikniona i musieliśmy odwołać przeważającą liczbę lotów.

W normalnych okolicznościach pasażerowie otrzymają zwrot pieniędzy w przypadku odwołania lotu. Sytuacja ta jest jednak naprawdę wyjątkowa ze względu na wysoki poziom niepewności wokół transportu lotniczego i ogromną liczbę wniosków o zwrot kosztów. Dlatego Air France i KLM są zmuszone odstąpić od swojej normalnej praktyki.

Nasza firma podjęła decyzję o wydaniu vouchera EMD pasażerom, którzy posiadali lub posiadają bilet niepodlegający zwrotowi, a ich lot został odwołany. Niestety refundacja monetarna nie jest aktualnie możliwa.

Air France i KLM uważa, że wydanie kuponu zwrotnego stanowi rozsądną równowagę między ochroną praw pasażerów a realiami operacyjnymi, z którymi linie lotnicze muszą się zmierzyć z powodu tych wyjątkowych okoliczności.

Rządy na całym świecie wskazały, że takie podejście jest właściwe w czasie kryzysu, pod warunkiem, że kupony te nie wygasną w nieuzasadnionym krótkim czasie.
Państwa kupony podróżne będą podlegały pełnemu zwrotowi po 12 miesiącach, jeśli do tego czasu go Pan nie wykorzysta.

Przykro mi, że nie mogę zaoferować Panu zwrotu na kartę kredytową.


KLM też mi odpisał po zgłoszeniu przez formularz podobnego maila, dlatego chcę wysłać skargę i potem wystosować pismo do ULC, które może coś więcej zdziała.

asnahtful napisał(a):
Skargi? Nie jesteśmy w przedszkolu. Nie możesz zrobić po prostu chargebacka?


Po pierwsze chargeback nie zawsze zadziała, po drugie za niektóre loty płaciłem zwykłym przelewem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 19 Kwi 2020 18:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
O tak, pismo do ULC na pewno wszystko zmieni. :P
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 19 Kwi 2020 18:12 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1127
Loty: 38
Kilometry: 22 649
Sytuacja nie jest do końca tak klarowna, by dałoby się załatwić to jedną skargą. Zresztą zapewne wielu z nas już wdrożyła różne kroki prawne i większość z nich nie jest usatysfakcjonowana.

Praktycznie z dnia na dzień może się okazać, że wskazane rozwiązania nie mają zastosowania, bo firmom wyczerpują się środki finansowe i wdraża się blokady,

Apel jest spóźniony, bo dziś niewiele da się wskurać. Owszem to co możesz to zrób, ale czekaj... czekaj... i módl się, żeby to wystarczyło.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 19 Kwi 2020 19:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2658
HON fly4free
lukasz250 napisał(a):
Cześć!
Treści skarg napisałem samodzielnie w oparciu o przepisy i materiały zebrane w internecie, wersja PL dla przewoźników, którzy mają biuro w PL i wersja ang. dla reszty.



Ty tak na powaznie? Cyt: ``In accordance with Regulation (EC) 261/2004, I herewith assert the following claims:As I was unable to make use of the alternative transport you offered, I am entitled to full reimbursement of the ticket costs, which amounted to
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 19 Kwi 2020 21:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2237
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Mój wzór skargi to: pozew o zapłatę.

Wnoszę o wydanie wobec Pozwanej nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym i zobowiązanie Pozwanej do zapłaty na rzecz Powoda w terminie 14 dni od dnia otrzymania nakazu kwoty ......... wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie od dnia ................ 2020 r. do dnia zapłaty itd.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 19 Kwi 2020 21:11 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3321
srebrny
Droga sądowa to chyba jedyna droga do odzyskania pieniędzy w tej chwili. Wobec przesłanego oświadczenia KLM nawet może nakaz zapłaty w nakazowym udałoby się dostać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 19 Kwi 2020 21:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2237
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zwłaszcza, że pozwów będzie niewiele.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group